Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentoturmatutkinta. Käsittämätöntä kuinka tyhmiä ihmisiä lentokoneita lentää.

Vierailija
06.04.2018 |

Tekevät siis sellaisia ratkaisuja jotka lentämätönkin tietää vääräksi. Taitaa nykyään kaikki lennellä autopilotilla ja sitten kun jotain tapahtuu ei tiedetä yhtään kuinka konetta täytyy lentää.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä mä sille voin, että pelikaani lentää turbiiniin?

Vierailija
62/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mummeli* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät lentää opiskeluaikana nimenomaan ilman autopilottia ja lentävät täysin yksin. Todellakin osaavat lentää 😂

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että idiootteja löytyy kuten esim. Lubitz nikälie olikaan. Onhan näitä sairaita yksilöitä alalla kuin alalla, mutta älä yleistä koko ammattikuntaan. Lähes kaikki lentäjät ovat todella ammattitaitoisia ja erittäin osaavia, joten törkeää parin idiootin yksilön takia haukkua kaikki.

Joo mutta kun sitä ei tiedä, että osuu sen ammattitaitoisen kyytiin niin paras pysyä maan kamaralla.

Todennäköisemmin joudut maalla matkustaessa onnettomuuteen kuin lentäen.

Maalla on edes pieniä mahkuja selvitä. Jos tippuu kuin kivi 10 kilometrin korkeudesta niin se oli siinä.

Lentokone ei todellakaan tipu "kuin kivi"😂😂😂 älä puhu asiasta josta et tiedä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*mummeli* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät lentää opiskeluaikana nimenomaan ilman autopilottia ja lentävät täysin yksin. Todellakin osaavat lentää 😂

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että idiootteja löytyy kuten esim. Lubitz nikälie olikaan. Onhan näitä sairaita yksilöitä alalla kuin alalla, mutta älä yleistä koko ammattikuntaan. Lähes kaikki lentäjät ovat todella ammattitaitoisia ja erittäin osaavia, joten törkeää parin idiootin yksilön takia haukkua kaikki.

Joo mutta kun sitä ei tiedä, että osuu sen ammattitaitoisen kyytiin niin paras pysyä maan kamaralla.

Maalla on edes pieniä mahkuja selvitä. Jos tippuu kuin kivi 10 kilometrin korkeudesta niin se oli siinä.

Tämähän on väärin, sillä ihminen on selvinnyt yli 10km pudotuksesta. Kyseessä oli vieläpä nainen!

Mitenkä hitossa se sukupuoli vaikuttaa siihen selviytyykö tuollaisesta? Meinaat et pallit ja kikkeli toimii laskuvarjona?

Vierailija
64/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse entinen lentopelkoinen. Nykyään kun kolmella läheisellä tutulla on lentoluvat ja olen heidän kanssaan keskustellut aiheesta TODELLA paljon, niin en kyllä ollenkaan pelkää enää lentämistä. Kahden kyydissäkin olen ollut. Mutta tosiaan, siis ollaan keskusteltu todella paljon aiheesta ja olen todennut, ettei ns. "Tavallinen tallaaja" tiedä kyllä yhtään mitään lentämisestä ja siihen liittyvistä asioista. Itsekin jouduin toteamaan, että lähes kaikki omat ajatukseni olivat täysin vääriä.

Vierailija
65/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuulemma monia onnettomuuksia missä lentäjät vaan kipsanneet ja unohtaneet painaa kaasua. Uskomattomia pölvästejä. Näistä kuitenkin on vaiettu häveliäisyyssyistä.

Eikös se yksi venäläinen lentäjä yrittänyt nousua jarrut päällä - ja jokeen meni?

No ryssälässä ei mikään tunnetusti ole niin justiinsa. hara soo kunhan vähän sinne päin lennätte 

Vierailija
66/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks jengi pelkää aina niin hirveesti just lentokoneita? Olette ilmeisesti korkean paikan kammoisia, vai..? Lentokone on turvallisin kulkuväline ja lentokoneilla sattuu todella harvoin onnettomuuksia. Siis todella harvoin. Sen sijaan paljon todennäköisemmin sattuu onnettomuuksia autoillessa.

Lisäksi lento-onnettomuuksissa yleensä se on henki pois. Auto-onnettomuuksissa taas pahimmillaan jää kitumaan, halvaantuu tai vammautuu pahasti ja ties mitä kaikkea.

Eikö teitä koskaan pelota junien suostuminen raiteilta?

Pelottaa autot ja junatkin mutta lentokoneessa on lisänä vielä oman hallinnantunteen menetys. Lisäksi olen korkeanpaikan kammoinen, kyllä!

Vierailija
67/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mahtava jakso oli se Gimli Glider

Vierailija
68/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*mummeli* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokone ei todellakaan tipu "kuin kivi"😂😂😂 älä puhu asiasta josta et tiedä yhtään mitään.

No voi se sieltä "kivenäkin" tippua. On sellaisiakin onnettomuuksia ollut. Toki usein, jos jokin vika tulee, on siihen aikaa reagoida ja vaikka moottoritkin sammuisivat voi koneella liitää satojakin kilometrejä.

Vierailija
69/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein te näätte että linnut tippuu taivaalta? Lentokone on kuin lintu.

Vierailija
70/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliikenne nyt ekana pitäisi siirtää roboteille. Olis helppo homma ja hölmöilyt jäis pois.

Vierailija
71/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lennän vain Finnairilla. Tiedän kyllä, että lukuisat muutkin yhtiöt ovat erittäin hyviä. Silti, Finnair!

Vierailija
72/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näpsäkät hyväpeppuiset lentoemot käyvät vähän väliä lirkuttelemassa ja käännähtelemässä ahtaassa ohjaamossa, kyllä siinä väkisinkin ajatus pyrkii karkailemaan itse lentämisestä..

Vierailija
73/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoliikenne nyt ekana pitäisi siirtää roboteille. Olis helppo homma ja hölmöilyt jäis pois.

Onko sulla lentolupa? 😂😂😂 Epäilen

Vierailija
74/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi unohti laittaa laipat nousuasentoon, ei noussut kone, monta kymmentä ihmistä paloi koneen sisään kun törmäsi johonkin lentokenttä rakennukseen. Aivan alkeellinen virhe!

Nämä onnettomuudet ei mahdu mun kaaliin. Huipputeknisiä vehkeitä huipputeknisellä tietotekniikalla - vuosia, ellei kymmeniä kehittyneempää kuin se mitä tavallinen pulliainen voi kaupasta ostaa. Mutta silti koodiriville ei saada ehtolauseketta, joka estäisi nousukiidon jos laipat ovat vedettynä.

Väärin, väärin ja väärin. Nimenomaan lentokoneiden ja muodenkin lentävien laitteiden tekniikka on vanhaa ja ”luotettavaksi todettua” eli noin 10-20 vuotta jäljessä siitä missä mennään kulutuselektroniikassa. Myös kaikissa nykyaikaisissa koneissa järjestelmä varoittaa jos yrittää lentoonlähtöä väärällä konfiguraatiolla eli esimerkiksi laipat ylhäällä.

Vierailija
75/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi olisi, kuten sanoin robottien hommaa. Autopilotillahan oikeesti mennään kuitenkin, pitää vaan olla perinteiden takia äijä kapteenin hatussa istumassa.

Vierailija
76/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lentopelkoa tuo ohjelma on lievittänyt hurjasti! Jotenkin konkretisoituu miten harvinaisia tuollaiset onnettomuudet on kun jokaisesta tehdään oma jakso (eikö oo ihan positiivista että telkussa pyörii samat jaksot vuodesta toiseen kuin että joka maanantai tulisi uusi jakso :D) ja näkee miten paljon sitä tutkitaan ja selvitetään, ja samalla estetään ettei tulevaisuudessa käy samoin. Paha pelko on vaihtunut pieneen kuumotukseen, vaikka matkustan mä junallakin ihan ongelmitta vaikka vuonna 98 olin junassa joka suistui raiteilta.

Vierailija
77/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näpsäkät hyväpeppuiset lentoemot käyvät vähän väliä lirkuttelemassa ja käännähtelemässä ahtaassa ohjaamossa, kyllä siinä väkisinkin ajatus pyrkii karkailemaan itse lentämisestä..

0/5

Vierailija
78/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi olisi, kuten sanoin robottien hommaa. Autopilotillahan oikeesti mennään kuitenkin, pitää vaan olla perinteiden takia äijä kapteenin hatussa istumassa.

Robottien hommaa eikä ole lentolupaa? Eli et tiedä mistään mitään. Hahahaha! Taisit hakes lentokouluun etkä päässyt? ;)

Vierailija
79/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein te näätte että linnut tippuu taivaalta? Lentokone on kuin lintu.

Kuinka usein olet nähnyt lentokoneen käyttäytyvän kuin kintu, räpyttelevän siipiään jne?

Vierailija
80/123 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No senkus olet matkustamatta. Kukaan pakota menemään lentokoneeseen 😂

Kuten sanottua: 60 vuoteen en ole matkustanut lentokoneella 😉