Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan sukunimi

Vierailija
06.04.2018 |

Kuviteltu tilanne:
- Olen naimisissa ja ottanut mieheni sukunimen.
- Eroan miehestä, pidän hänen sukunimensä.
- Saan lapsen jonkun randomin kanssa.
- Randomi ei tunnusta isyyttä.

--> Mikä sukunimi lapselle tulee? Se minun ex-miehen - eli minun nykyinen sukunimi? Minun tyttönimi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimi, joka äidillä on käytössä. Ja jos "kuviteltu" tilanne on totta, niin hanki se isyyden tunnustus. Mies ei siinä pysty venkuloimaan, se hoidetaan vaikka viranomaisten avustuksella, jos ei suostu yhteistyöhön.

Vierailija
2/4 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimilaki väittää seuraavaa: sama nimi kuin äidillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena sama sukunimi kuin äitini ex-miehellä, joka siis ei ole isäni. Oli eronnut hänestä jo silloin, kun tuli raskaaksi. Otin sitten myöhemmin biologisen isäni sukunimen. Siitäkin huolimatta, että en ole hänen kansdaan tekemisissä. Parempi sekin nimi kuin sellaisen miehen, johon mulla ei ole mitään sidettä. Äidilläni on edelleen se sama sukunimi kuin erotessaan ekasta miehestään. Syytä en oikein tiedä, että miksi on pitänyt tuon nimen.

Vierailija
4/4 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne itsessään oli täysin kuviteltu, juonsi vaan juurensa kun mietin tilannettani - olen naimisissa ja avioerosta vihjailtu, mutta jos todella eroamme en ajatellut vaihtaa sukunimeäni takaisin tyttönimeen. Lapsia meillä ei ole enkä kyllä kenenkään randomin kanssa ajattelut hankkia muutenkaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan