Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyisi kunnolla vettä käyttävä pesukone?

Vierailija
06.04.2018 |

Eli mistä löytyisi pyykinpesukone, joka käyttää reilusti vettä? Nyt olisi uuden koneen osto edessä ja olen totaalisen kyllästynyt nykyaikaisiin vettä pihisteleviin pesukoneisiin, jotka eivät huuhtele kunnolla ja pesutuloskin välillä vähän niin ja näin. Vesi tulee omasta kaivosta ja sitä todellakin riittää, sen sijaan aikaa minulla ei ole riittävästi näiden nykykoneiden kanssa temppuiluun. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että pesukoneet ei kiinnosta miehiä. Jos kiinnostaisi, netti olisi pullollaan virityslastuja ja ohjelmointiniksejä koneen muuttamiseksi turboksi ;-)

Kyllä ne kiinnostaa silloin ku ei äiti enää pese.

Vierailija
22/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Miele ja ohjelmoi omat pesuohjelmat lisävedellä:) Käyttöohjekirjassa on ohje tähän.

Mikä malli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mikä on tuo Mielen malli, jota pystyy ohjelmoimaan? Tällä hetkellä on LG:n kone ja käytän jo useampaa lisähuuhtelua. Tympii jatkuvasti olla näpläämässä konetta, etenkin kun se on kellarissa ja pienet lapset vahdittavana. Olisi siirretty kone asuinkerrokseen jos se olisi mahdollista.

Vierailija
24/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ikivanhan Mielen jonka löysin kirpputorilta pystyi ohjelmoimaan käyttämään reilusti huuhteluvettä.

Huolsin koneen itse mikä oli helppoa.  (Magneettiventtiili ja iskunvaimentimet.)

On myös kuudenkympin hienopesu mikä nykyajan koneista puuttuu. Hyvä tyynyjen pesussa.

Uusista koneista en tiedä mikä kannattaa ostaa. Kertokoon joka tietää.

Vierailija
25/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypesukoneet ovat energiaa ja vettä säästäviä.

Ja surkeita.

Uusikin pesukone saattaa jättää pyykit märiksi ellei pesun jälkeen irrota aina alaventtiiliä että ylimääräinen vesi pääsee pois.

Pesutulos ei ole puhdas ja pesuainejäämiä lähtee vaatteista sekä iholle että myös vielä seuraavassa pesussa.

Ei minulla ole pesutuloksesta tai huuhtelusta mitään moittimista. Hitaus vain ärsyttää, pikaohjelmatkin kestää noin tunnin.

Vierailija
26/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sit jos löydät!

Vaatteet kuuluu pestä väljässä vedessä.

Vierailija
27/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Mikä on tuo Mielen malli, jota pystyy ohjelmoimaan? Tällä hetkellä on LG:n kone ja käytän jo useampaa lisähuuhtelua. Tympii jatkuvasti olla näpläämässä konetta, etenkin kun se on kellarissa ja pienet lapset vahdittavana. Olisi siirretty kone asuinkerrokseen jos se olisi mahdollista.

Omassa LG koneessa saa valittua huuhtelun määrän, en muista montako vaihtoehtoa siinä on mutta varmaan neljä tai viisi. Helppo valita jos haluaa lisähuuhteluita, mutta todella harvoin tulee käytettyä. Joskus jos olen valkaissut tai desifioinut jotain, ei muuten.

Vierailija
28/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Mielet saa ohjelmoitua

Vierailija
29/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alle vuosi sitten Gigantista ontettu tonnin hintaluokan Miele, johon pystyy ohjelmoimaan lisäveden. En nyt mallia muista kumminkaan.

Vierailija
30/48 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi käyttäjän ei itse anneta valita pitääkö vettä ja sähköä pihdata ajankäytön ja pesutuloksen kustannuksella. Olisi siis valittavissa nopea ja tehokas ohjelma, joka pesee ja huuhtelee hyvin ja nopeeasti? Ero kustannuksissa on senttejä/pesukerta!

Viranomaiset suojelee meitä omalta typeryydeltämme.

Nykyään autoista ei saa ovia lukkoon ulkopuolelta, jos auto on käynnissä, sekin on joku viranomaismääräys.

Tärkeintä tässä kohdin on nyt ehkä se, että suojellaan maapalloa ihmisten typeryydeltä.

Vierailija
31/48 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän nuijin. Kaikissa koneissa on vesitason mittaus.

Ylimääräinen vesi pitää lisätä vasta sitten kun kone on ottanut vettä. Toimii ainakin mun koneessa.

Vierailija
32/48 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskuksesta? Ja eikö ns. ammattilaiskäyttöön (esim. taloyhtiön pyykkitupaan tai työvaatteiden pesuun) tarkoitetut koneet ole sekä kestäviä että kunnolla vettä käyttäviä.

Painaa 200kg

Vierailija
33/48 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että pesukoneet ei kiinnosta miehiä. Jos kiinnostaisi, netti olisi pullollaan virityslastuja ja ohjelmointiniksejä koneen muuttamiseksi turboksi ;-)

Miten ei muka kiinnosta?

Vierailija
34/48 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upo on markkinoiden paras. Siihen voi valita lisäveden, jolloin kone ottaa enemmän vettä pesuun ja huuhteluihin. Upoissa on myös kunnon lisähuuhteluohjelmat. Ei vedä vertoja vanhoille koneille, mutta se kuitenkin pesee ja huuhtelee vedellä, eikä ilmalla, niin kuin nykykoneet yleensä. Kannattaa valita sellainen malli, jossa nämä ominaisuudet on.

Äänestetään tässä asiassa jaloillamme niin ehkä valmistajat sitten alkavat taas tehdä kunnolla vettä käyttäviä koneita. Kaikki ostamaan Upoja!

Vierailija
35/48 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienopesuohjelma käyttää enemmän vettä. Katso ohjekirjasta pesujen vedenkäytöt tai testaa kaikki erikoisohjelmat.

En voi käyttää enää pikapesua, koska se käyttää vettä vain lirauksen niin junnataan sitten pidemmällä ohjelmalla...

Vierailija
36/48 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Aeg:ssa joka pesussa lisähuuhtelu päällä ja silti pesee huonommin kuin vanha kone.

Todellakin joku tienaisi hyvät rahat, kun tekisi paljon vettä käyttävän ja hyvin pesevän koneen. Mä ostaisin heti!

Tuollaisia koneita ei varmaan saa enää edes myydä eu-alueella, saa myydä ainoastaan kökköjä virta ja vesipihejä jotka eivät pese kunnolla

Vierailija
37/48 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitsee lisähuuhtelun, huuhteleeko kone vain lopussa vähän pidempään vai käyttääkö enemmän vettä tasaisesti, tietääkö kukaan?

Vierailija
38/48 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan 27 min extra huuhtelun lopuksi.

Vierailija
39/48 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotimainen 🇫🇮🇫🇮🇫🇮

Vierailija
40/48 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä om vanha ketju, mutta jos joku eksyy lukemaan tätä niin suosittelen Miele pesukonetta. Laatu on huippuluokkaista mitä kodinkoneisiin tulee, mutta mainittavan arvoista on vielä se, että pystyt helposti itse säätämään veden käyttöä parilla napin painalluksella. Ostin Miele W1 koneen, mutta uskoisin, että tämä ominaisuus on kaikissa Mielen malleissa. Omassani nostin veden käyttöä sekä pesuissa,.että huuhteluvaiheessa. Eli pystyt konkreettisesti siis ihan pesuveden käyttöä nostamaan joko maltillisesti tai runsaasti, miten itse tykkäät, eli ei pelkästään lisäämään huuhteluita, niin kuin monissa halvemmissa koneissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi