Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika oli hakattu koulussa

Vihainen äiti Pohjanmaalta
06.04.2018 |

Mieheni soitti juuri terveyskeskuksesta, jonne oli joutunut viemään lapsemme koska koulussa oli rinnakkaisluokan lapsi hakannut poikaani pelissä ihan ennalta arvaamatta eri puolille kehoa. Tämä rinnakkaisluokan lapsi on ollut usein aiemminkin väkivaltainen, joskaan ei koskaan ennen meidän lasta kohtaan. Koulu ei ainakaan näennäisesti tee mitään, mitä sitten pinnan alla tapahtuu emme toki tiedä. Mitä minä voin tehdä? Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen, vaikka lapset ovat vasta 10-vuotiaita?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä. Tosin väkivaltainen lapsi itse ei joudu ainakaan kovin suureen vastuuseen, vaan tämän vanhemmat.

Vierailija
2/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä. Tosin väkivaltainen lapsi itse ei joudu ainakaan kovin suureen vastuuseen, vaan tämän vanhemmat.

Ja mihis vastuuseen ne vanhemmat joutuu? :D

Vierailija
4/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuoren tapaukseen liittyy aina poliisin yhteistyössä sosiaaliviranomaiset.

Kyllä jonnekin suuntaan pitää olla yhteydessä, poliisiin tai lastensuojelun sosiaalityöntekijöihin.

Vierailija
5/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhemmat joutuu vastaamaan tuosta tilanteessa? Sakkoja, vankilaan?

Vierailija
6/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu ja kytät tulee ovelle.

Vierailija
7/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen.

Olen todella pahoillani lapsesi vuoksi. Toivon, ettei mitään tuollaista tapahdu koskaan.

Koulun pitää mielestäni reagoida asiaan.

Vierailija
8/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei joudu vankilaan vaikka itse hakkaisi lapsensa.

Vierailija
9/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoitus.

Rikosoikeudelliseen vastuuseen lapsi ei joudu(eikä myöskään vanhenmat) jos rikosilmoitus tehdään. Viranomaisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Sosiaalitoimi toruu lasta ja tarjoaa tukitoimia vanhemmille. Siinäpä se sitten.

Vierailija
10/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu ja kytät tulee ovelle.

Mitä sitten? Kuka laitetaan käsirautoihin?

Vierailija
11/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta teet nyt rikosilmoituksen. Poliisi tutkii asian ja tekee siitä hakkaajasta lastensuojeluilmoituksen ja lastensuojelu ottaa vanhempiin yhteyttä ja perheelle ja pojalle aletaan katsoa tukimuotoja. Myös koulun edustajia kuulustellaan ja lastensuojelu etsii keinoja ehkäistä vastaavia tilanteita yhdessä koulun kanssa.

Rikosilmoitus panee vauhtia asioihin, joten vakavasti suosittelen sellaisen tekemään.

Tosin sinähän et kyllä voi tietää, mitä koulu on aiemmin tuon hakkaajan kanssa tehnyt, ei niitä opettajat julkisesti kerro ja itsehän sanoit, että lastasi ei ole ko. tyyppi aiemmin hakannut. Väkivaltaisia lapsia kun ei panna julkiseen kaakinpuuhun, kyllä ne selvittelyt ovat aina perheen ja koulun ja lastensuojelun välisiä.

Vierailija
12/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitely on aina poliisiasia. Eli rikosilmoitus tietenkin.

Vierailija
13/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus ja lapsi kotikouluun. 

Vierailija
14/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä, ja todellakin tee rikosilmoitus ja kysy poliisilta neuvoja. Vaadi koululta selvitys, miksi näin on tapahtunut (puutteellinen valvonta). Onko kiusaamista ollut ennen, ja siihen ei ole puututtu? Jos on, tee valitus rehtorin esimiehelle eli koulutoimenjohtajalle. Ja vaikka ei olisikaan, tee sil

Tee kaikkesi, että lapsesi saa oikeutta! Älä usko, kun koulu sanoo: "otamme asian vakavasti ja puutumme siihen". 

Terveisin henkilö, joka sai yläasteella iskun päähän, ja lääkärin mukaan se on todennäköisesti syy, miksi minulla puhkesi epilepsia. Vanhempani uskoivat, kun koulu sanoi puuttuvan asiaan ja eivät tehneet sen takia rikosilmoitusta. Eipä kiusaaminen loppunut....

Vierailija
15/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus patistaa koulun ja lastensuojelun puuttumaan lapsen käytökseen. Mitä oikein kuvittelet, ei kymmenvuotiadta häiriintynyttä lapsiparkaa nyt rangaista kuulu, vaan auttaa ja hoitaa, ennen kaikkea.

Ne on sitten eri maat, joissa tuomitaan alaikäisiä kuolemaan tai linnaan. Luojan kiitos.

Vierailija
16/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus ilman muuta. Koulu on myös velvollinen tekemään sekä rikosilmoituksen että lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
17/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoitus.

Rikosoikeudelliseen vastuuseen lapsi ei joudu(eikä myöskään vanhenmat) jos rikosilmoitus tehdään. Viranomaisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Sosiaalitoimi toruu lasta ja tarjoaa tukitoimia vanhemmille. Siinäpä se sitten.

Tämä valitettavasti on aika lähellä totuutta. Viranomaisilla ei vaan ole niitä keinoja puuttua asiaan enenpää. Jos vanhemmat ei ota vastaan tukitoimia tilanne voi käristyä pahaksikin ennen kun aletaan puuttumaan kovemmalla kädellä.

Myöskään koulua ei pidä päästää asiassa helpolla. Asia pitää viedä niin korkealle taholle kuin mahdollista ja tehdä rikosilmoitus myös koulun toiminnasta.

Vierailija
18/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus patistaa koulun ja lastensuojelun puuttumaan lapsen käytökseen. Mitä oikein kuvittelet, ei kymmenvuotiadta häiriintynyttä lapsiparkaa nyt rangaista kuulu, vaan auttaa ja hoitaa, ennen kaikkea.

Ne on sitten eri maat, joissa tuomitaan alaikäisiä kuolemaan tai linnaan. Luojan kiitos.

Miten sitä lasta sitten autetaan ja hoidetaan?

Vierailija
19/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt opettamassa sen lapsen vanhempia.

Et muuten oikeutta saa.

Vierailija
20/53 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus, ainakin tuosta tulee lapselle merkintä papereihin.

Eihän sitä tiedä, millainen sekopää hän on, kun ei koulun henkilökuntakaan saa sanoa ulkopuolisille totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän