Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu kertoi tukistaneensa lastaan

Vierailija
06.04.2018 |

En tunne tätä perhettä kunnolla, mutta ihan normaalin oloinen kolmilapsinen perhe. Äiti avautui minulle, että oli suuttunut 7v. lapselle ja ottanut tukasta kiinni, selvästi häntä harmitti asia. Sanoin vaan, että niin sitä on itseäkin lapsena tukistettu eikä traumoja ole jäänyt ja lisäsin, että ei kannata toistaa tuota enää. Itsekin kyllä välillä jos lapset riehuu tulee korotettua ääntä ja siitäkin tulee välillä jo paha mieli, joten ymmärrän äidin tuntemukset.
Luin täältä, että tukistamisesta on tehty lastensuojeluilmoituksia ja huostaanottoja. En haluaisi tälle perheelle ongelmia, sillä uskoisin, että heillä on kaikki ok. Lapset ovat reippaan oloisia, terveitä ja siisteissä vaatteissa. Tekisittekö te la-ilmoituksen jos olisitte minä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole varmasti huostaanotettu yhtään ainoaa lasta tukistamisen takia. Keskustelua ja tukea voidaan tarjota.

Ei pidä uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan. Kaikkein vähiten tarinoita siitä, miten huostaanottoja tehdään pienistä syistä.

Ihan googlettamalla ”tukistaminen tuomiot” selviää, että varmaan on.

Pahinpitelystä on annettu tuomioita, kyllä. Yleensä kyse ei kuitenkaan niissäkään ole ihan perus tukistamisesta. Ja huostaanotto on eri asia.

Tuskin se pahoinpitelystä syytettynä oleva tai tuomittu saa jatkaa yhteistä elämää lapsen kanssa? Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Olet väärässä. Huostaanotto on Suomessa äärimmäinen toimenpide. Ei sitä tehdä yksittäisen pahoinpitelyn takia.

Varmasti tehdään jos se kohdistuu lapseen.

Vierailija
42/44 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole varmasti huostaanotettu yhtään ainoaa lasta tukistamisen takia. Keskustelua ja tukea voidaan tarjota.

Ei pidä uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan. Kaikkein vähiten tarinoita siitä, miten huostaanottoja tehdään pienistä syistä.

Pahinpitelystä on annettu tuomioita, kyllä. Yleensä kyse ei kuitenkaan niissäkään ole ihan perus tukistamisesta. Ja huostaanotto on eri asia.

Tuskin se pahoinpitelystä syytettynä oleva tai tuomittu saa jatkaa yhteistä elämää lapsen kanssa? Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Olet väärässä. Huostaanotto on Suomessa äärimmäinen toimenpide. Ei sitä tehdä yksittäisen pahoinpitelyn takia.

Puolta Suomen lapsista on joskus tukistettu. Ei tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolta Suomen lapsista on joskus tukistettu. Ei tehdä.

Joo niin on, varmaan lähes kaikki 60-80-luvulla syntyneitä, mutta silloin se ei vielä ollut laitonta.

Vierailija
44/44 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tukistettu monesti lapsena. Ei jäänyt traumoja. En kokenut sitä väkivallaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä