Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on huono itsetunto, eikä sitä voi yksin parantaa, vaan tarttisin tukea, mutta sitä ei saa

Vierailija
06.04.2018 |

Tai en ainakan itse tiedä mitään tapoja, eikä kukaan ole koskaan aittanut minua siinä, ei ole ollut minulle niin hyvä, kannustava ja positiivinen, että itsetunto ois sillä parantunut. Huono itsetuntoni ei liity ulkonäkööni, vaan muuten kelpaamattomuuden tunteisiin.
Ihan naurettavaa edes esittää, että kelpaamattomuudentunne syntyisi ihmiselle hänen omana vikanaan. Tai että sen voisi yksin, itse selättää.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä teet? Olisiko sun mahdollista saada työssäsi positiivista palautetta? Tai olisiko sun mahdollisuutta edetä työurallasi? Eteneminen jos mikä nostaa itsetuntoa.

Vierailija
142/145 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einar K. kirjoitti:

Ketjun aloittajalla on tasan kaksi tahoa, jotka voivat auttaa häntä hänen ongelmissaan: hän itse ja terveydenhuollon ammattilaiset. Samojen asioiden jankkaus Aihe vapaa -palstalla ja neuvojen täydellinen vastaanottamattomuus vain vahvistavat aloittajan päänsisäisiä ongelmia.

Aloittaja ei kuulosta skitsofreeniseltä, mutta kyseessä saattaa silti olla jokin psykoositila, esimerkiksi tämä:

F22 HARHALUULOISUUSHÄIRIÖ

Häiriölle on ominaista pitkäaikaisten harhaluulojen esiintyminen ilman skitsofrenialle tyypillistä muun ajattelun ja tunne-elämän häiriytymistä. Harhaluulot ovat vääristyneitä ja epärealistisia tulkintoja maailmasta. Henkilö saattaa vailla totuuspohjaa kuvitella olevansa vainon kohde, sairastavansa vakavaa sairautta tai olevansa ruumiiltaan epämuodostunut.​

Lähde: https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…

Aloittaja, älä vello menneissä tai nykyisissä vääryyden kokemuksissa vaan hae apua. Nykyaikaisella lääkityksellä vaikeisiinkin mielenterveyden häiriöihin on mahdollista saada apua.

Ei ole mitään harhaluuloisuushäiriötä, itselläsi on :D Kaikki johtuu vain huonosta itsetunnosta, silloinhan epäilee kaikkien olevan itseään vastaan ym. paskaa. Vähänkö muutkin kuvittelee aina minusta kaikenlaista, joilla on surkea itsetunto jollain muulla alueella, kuin itselläni :'D En minäkään heille heti ojenna diagnoosia vaan säälin heidän heikkouttaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä, että ympäristö vaikuttaa itsetuntoon paljon. Nykyään on ollut paljon puhetta itsemyötätunnosta ja sen merkityksestä ja parin ekan sivun perusteella ap on menossa kohti itsemyötätuntoa. Itsetunnon parantamiseen auttaa monet asiat, mut esim. liikunta tukee sitä ja konkreettiset tavoitteet. Voi olla vaikea nähdä liikuntaa siten, mutta omalla kohdalla se on osoittautunut tosi tärkeäksi tueksi, muiden konkreettisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

Mä oon itse kans ajatellut tuota liikuntaa. Mutta voin nyt vielä niin huonosti, että mua tupeaa vaan tuttamaan, jos ajattelenkin, että mun pitäis tehdä itselleni hyvää sen muodossa! Vielä ei siis pysty :( En ole koskaan nauttinut liikunnasta, mutta ajatus, että se vahvistaisi minua on kiinnostava. Oln aloittanut pianonsoiton ja sillä on lieviä, itsetuntoa nostavia vaikutuksia, ja jostain syystä se on äitini vastapooli.

ap

Jatka sitä pianonsoittoa! Yrität tehdä vaan asioita jotka tuottaa hyvää oloa. Ja kyllä se urheilu alkaa tuntumaan hyvältä kun huomaa että alkaa kehittymään ja kunto nousee. On oikeesti kamalaa olla tyytymätön itseensä! Mutta kyllä se siitä, kun vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja tekemään asialle jotain (vaikka kuulostaakin hyvin kliseiseltä, ehkä myös ärsyttävältä, mutta totta se on!)

Mä en ole tyytymätön itseeni vaan mulla on huono itsetunto. Se on eri asia.

ap

Vierailija
144/145 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista työtä teet? Olisiko sun mahdollista saada työssäsi positiivista palautetta? Tai olisiko sun mahdollisuutta edetä työurallasi? Eteneminen jos mikä nostaa itsetuntoa.

Ei ole :D Työni on idiooteille, ei minulle :D Huonon itsetunnon takia päädyin sitä tekemään, enkä mitään todellisille kyvyilleni sopivaa ja niitä vastaavaa.

ap

Vierailija
145/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva keino parantaa itsetuntoa:

Ap, mene nyt heti peilin eteen, katso itseäsi silmiin ja sano itsellesi ääneen: ”Minä olen riittävän hyvä.” Toista päivittäin. Aluksi et usko sanojasi, mutta toiston myötä alat vähitellen uskoa. Niin aivot toimivat. On yksilöllistä, kuinka kauan siihen menee, mutta niin tulee väistämättä tapahtumaan. Voit vaikka kirjoittaa lapulle lauseen, jonka haluat sanoa itsellesi, ja kiinnittää lapun peiliin, jotta muistat sanoa sen itsellesi joka päivä.

Ratkaisun avaimet ovat sinun käsissäsi. Vain sinun, ei kenenkään muun. Aloita heti tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi