Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikooko Nordea todella lopettaa kokonaan tunnuslululistansa?

Vierailija
05.04.2018 |

Varmasti on satojatuhansia asiakkaita, ennen muuta iäkkäitää, jotka eivät älykännykkää käytä ja tunnuslukulaite ei ole yhtä yksinkertainen kuin pahviläpyskä. Onko Nordealla varaa menettää nämä asiakkaat? Itse käytän pahviläpyskää viimeiseen asti. Se on luotettava, kulkee helposti mukana ja toimii kaikilla laitteilla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kännykkä, jossa se tunnuslukusovellus on, menee rikki, katoaa tai varastetaan???

Sitten otat sovelluksen uudestaan uuteen kännyyn.

Siinä vaiheessa kännykän varastaja on tyhjentänyt tilini ja käyttänyt Nordea-tunnistautumista kaikkiin mahdollisiin pikavippipaikkohin ja nettiostoksiin.

Ja mitenpä otat sovelluksen uudelleen käyttöön uudessa puhelimessa ilman avainlukulistaa?

Vierailija
22/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kännykkä, jossa se tunnuslukusovellus on, menee rikki, katoaa tai varastetaan???

Siinä vaiheessa kännykän varastaja on tyhjentänyt tilini ja käyttänyt Nordea-tunnistautumista kaikkiin mahdollisiin pikavippipaikkohin ja nettiostoksiin.

Ja mitenpä otat sovelluksen uudelleen käyttöön uudessa puhelimessa ilman avainlukulistaa?

Miten tuo olisi mahdollista? Nyt kiinnostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, sullei edes oo tota sovellusta.

Vierailija
24/25 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämän jälkeen tietokoneella ole mahdollisuutta lainkaan päästä verkkopankkiin? Vai tuleeko sinne jokin oma tunnistautumisensa? Mietin lähinnä palkkakuittien tulostusta, rahasto-ostoihin liittyvää paperien lukemista, mitä ei jaksa kännykällä tehdä jne. Ja minä ainakin pelkään niin puhelimen varastamista sen jälkeen, kun sillä pääsee suoraan verkkopankkiin ilman salasanoja, että uskaltaako kännykkää edes kuljettaa mukana?

Et kai pidä kännykkäsi asetuksia niin, että kuka tahansa varas voi heti ruveta sitä käyttämään? Eikä pelkkä avainluku mihinkään riitä. Ennen sitä pitää antaa kännykälläkin käyttäjätunnus ja salasana, minulla 6+4 merkkiä. Laskut voin hyväksyä ilman vaihtuvaa avainlukua 8-merkkisellä PIN-koodilla, jonka olen itse antanut ja joka pysyy aina samana.

Kiitos vastauksestasi! En ole Nordean asiakas niin en ole niin tietoinen noista yksityiskohdista, mutta tämä selvensi. Kuulin, että tämä tulee jossain vaiheessa kaikille pankeille, joten siksi kiinnosti. Lumiassani on osuuspankki-sovellus, joten sen verran olen opetellut jo puhelimellakin hoitamaan asioita. Ja tietoturvaan liittyen: on minulla pinkoodi ja näyttölukitus, mutta jos joku vaikka kaupungilla näkee koodini ja varastaa sitten puhelimeni. Luulin, että muutoksen jälkeen ei enää pääsisi tietokoneella verkkopankkiin ja salasanana olisi vain puhelimen lukituksessa käytettävä koodi. No, lapsenlapset opettavat kyllä sitten.

Vierailija
25/25 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kännykkäsovelluksella pääse suoraan pankkiin ilman salasanoja. Tarvitset siihen käyttäjätunnuksen ja salasanan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä