Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postimaksut nousevat kattamaan Kiinan verkkokauppojen tappiot

Vierailija
05.04.2018 |

Kiitos kaikille Kiinan verkkokauppojen kräääsän tilaajille.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkin ostokset muuttuis edes hitusen halvemmaksi, jos joku muukin välittäis lähimmäisistään sen verran, ettei säästä niitä työttömiksi tai marginaaliin vain ostaakseen kuitenkin kasan kiinalaista tavaraa.

Herää pahvi. Nimenomaan globalisaation takia täällä on näinkin hyvä elintaso. Ulkomaathan ostavat vastaavasti Suomesta tavaraa. Sun logiikallasi meidän pitäisi olla ostamatta Kiinasta ja kiinalaisten pitäisi olla ostamatta Suomesta. Sillä tavalla köyhtyvät kaikki. Järkevintä on ostaa ulkomailta se, mitä täällä ei saada tuotettua yhtä tehokkaasti, ja ulkomaiden ostaa meiltä se, mitä me teemme niitä paremmin.

Mikä elintaso?

Mitä minä katson, suomalaisten elintaso ei ole noussut ollenkaan. Perhekoko on vain pienentynyt ja tavara tulee siirtomaista. Suomalaisella ei ole ”varaa” maksaa toisen suomalaisen tuottamia palveluja, kun kaikki on niin kallista. (Verrattuna Kiinaan). Elintaso on pelkkä kupla.

Sun globalisaatio johtaa vaan siihen, että lopulta Kiinalla ja Suomella on sama elintaso. (Jos ne on yhtä tyhmiä kuin me).

Mikäkö elintaso? Avaa silmäsi ja katso ympärillesi. Tämä elintaso, mitä nyt näetkin. On televisiota, mikroaaltouunia ja autoa. On enemmän neliöitä kämpässä. Ilmasi on puhtaampaa.

Siinä sulle yksi tilasto:

https://tilastokeskus.fi/til/mkan/2014/mkan_2014_2015-03-20_tie_001_fi_…

Väkiluku noussut 15 %, mutta ajoneuvojen määrä noussut 200 %. Eivätkä ajoneuvot ole mitenkään edullisia, joten ne ovat loistava esimerkki siitä, että elintaso nousee.

Asuntojen koko nousee huomattavasti hitaammin, mutta nousee sekin:

http://www.stat.fi/static/media/uploads/tup/vl2010/art_2011-10-18_001_0…

Tietenkin globalisaatio saa johtaa siihen, että lopulta Kiinalla ja Suomella on sama elintaso. Ja se on pelkästään hyvä asia. Suomalaisten kannalta on tietenkin olennaista, että Kiina ottaa Suomea kiinni, eikä toisinpäin. Ja näinhän on käynytkin. Eivät suomalaiset ole köyhtyneet, vaan Kiina on rikastunut järjettömästi.

Vierailija
42/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitäh? Posti huonontaa palveluitaan koko ajan ja nostaa hinnat taivaaseen ja sinä syytät Kiinan verkkokauppoja? Postin alasajo on alkanut jo kauan ennenkuin ihmiset äänestivät jaloillaan ja alkoivat tilata tavaraa sieltä, mistä posti ei päässyt haukkaamaan naurettavia taksoja.

Eiköhän se hintaero tule siitä että meidän palkat ja tuet nousee taivaisiin.

Tai teidän kuvitelmanne omasta rikkaudestanne nousee taivaisiin, kun katotte niiden siirtomaaorjien tuottamien tuotteiden hintoja. Huomaatte, hups mehän ollaan kreivejä kaikki ja tilaatte kuola valuen sitä halpaa tavaraa rahoillanne, joilla oikeesti olisitte rutiköyhiä Suomessa.

Samalle pissitte naapurin kintuille ja sitten on taas pari pirkkoa ja jormaa kortistossa. Mutta ei se mitään työttömyysrahoillakin pärjää, koska Kiinasta saa halvalla. Ruvetaan siis koko kansa työttömiksi ja ostetaan kaikki Kiinasta.

Hurraa mikä keksintö. Ja talouden Nobel, kiitos.

Monen on säästettävä sieltä mistä voi. 

Hölmöläiset.

Itse en tunne kuin ahneita ihmisiä. Auttakaa mieluummin toisianne, älkääkä vihatko.

Olen minäkin köyhä ihan virallisesti, mutta en moraaliköyhä.

Eli ostat aina 100% kotimaisia vaatteita, ruuat kotimaasta? Jos et niin sinuna en moralisoisi.

Hei! Ymmärrän ihmetyksesi täysin, olet luullut että kaikki muutkin ovat yhtä ahneita kuin sinä.

Mutta erehdyit. Mulla ON varaa sanoa. Ostan kaiken mahdollisimman suomalaisena, ja jätän paljon, siis paljon ostamatta sen takia, että sitä ei kotimaisena saa ja paljon jää myös ostamatta sen takia että kotimainen vie kaikki rahat. Sä voit nyt alkaa ulista saivartelusta, mutta eiköhän me molemmat tiedetä että sulla mulla on nyt h...tin iso ero ihan siellä moraalissa itsessään.

Munkin ostokset muuttuis edes hitusen halvemmaksi, jos joku muukin välittäis lähimmäisistään sen verran, ettei säästä niitä työttömiksi tai marginaaliin vain ostaakseen kuitenkin kasan kiinalaista tavaraa.

Nojoo. Minä itseasiassa ostan 80% kaikesta ruuasta lähiruokapiirin kautta, koska se tulee jopa kauppoja halvemmaksi. Sen sijaan monet käyttötavarat kuten huonekalut on yksinkertaisesti kotimaisena aivan liian kalliita vaikka mukavahan se tietenkin olisi niitä käyttää. Tilaan itse Kiinasta äärimmäisen harvoin mitään, mutta käytän kyllä halvempia liikkeitä ostoksiini ihan surutta. 

Ja ihmettelet, miksi paheksun Kiina-kuluttajia?

Ruokakauppa on helpoin paikka ostaa kotimaista. Lähiruoka on minustakin vielä parempi. Olen minä roposiani heillekin suonut aina välillä. Mielelläni käyttäisin enemmänkin.

Huonekalut ostan kotimaisina. (Sen takia meillä onkin aika .. tyhjää..). Vaatteet ostan kotimaisina tai mahdollisimman kotimaisina. Ompelijan palveluja käytän, jos ei muuten löydy. Kengät on vaikea ja ulkopuvut. Kriisin alkaessa, en tiedä mitä me päälle puetaan, no onneksi vaatteet kestää hetken kauemmin kuin ruoka. Ja ihmisillä on varmaan vaatehuoneen pullollaan sitä aasianvaatetta.

Kirpparilta ostaisin huonekaluja tunnontuskitta, mistä vaan tullutta. Mutta hyvin harvoin ehdin kirppareilla käymään.

Läppäri ja kännykkä mulla on kuitenkin. Pakko olla.

Jos prisman ruokapuoli on vielä helppo paikka, niin päivittäistavarat nostaa verenpainetta. Kaikki on Kiinasta. Ihan kaikki!

Kyllä suututtaa, ja en ole niin tyhmä, että suuttuisin sille kaupalle. Olen ihan tosi vihainen tälle kansallemme! Saadaan kyllä mitä tilaatte, lopulta, vaikka toimitus hetken kestääkin.

Myönnä nyt vaan, että olet yhtä mukavuudenhaluinen kuin ne joita täällä soimaat. 

Mikä pakko on olla läppäri? Kirjastossa pääsee hoitamaan asiat koneella, myös monella paikkakunnalla on nettikahviloita joissa maksamalla toisit taas kotimaahan rahaa. Mutta et tee, koska?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan verkkokauppaveroa,  luokkaa 10 % + 24 % ALV.

Miksi ihmeessä? Verkkokauppahan on kivijalkaliikettä ekologisempi kauppapaikka. Eikä missään sanota, että verkkokaupassa olisi yhtään sen enempää ulkomaisia tuotteita kuin kivijalkaliikkeessäkään.

Kiinakauppa ei kerrytä rahaa yhteiskuntapalveluiden  kantamiseen.

Kerryttäähän se, epäsuoraan. Me ostamme Kiinasta ja Kiina ostaa meiltä. Molemmat hyötyvät. Jos halutaan tehdä Pohjois-Koreat ja eristäytyä muista, niin ei se taloutta edistä, vaan romahduttaa sen.

Vierailija
44/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on ruvettu käyttämään upsia, maksaa aavistuksen enemmän, mutta hakevat lähetykset ovelta ja vievät perillle seuraavana päivänä. Maksaa sen työntekijän palkka ja bensakin, joka ajelisi avoimen postikonttorin perässä saadakseen lähetykset postin kyytiin... niin taitaa ups olla halvempi.

Vierailija
45/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan verkkokauppaveroa,  luokkaa 10 % + 24 % ALV.

Kiinakauppa ei kerrytä rahaa yhteiskuntapalveluiden  kantamiseen. 

Toinen vaihtoehto on palveluiden hinnoittelu kustannuksia  vastaavaksi.

Esim. piltin päiväkotimaksu € 1800 - 2200  / kk.

Terkkari käynti   € 350 - 550

Jäis terkat työttömäksi, varaisin samantien aina ajan lääkärille.... vähän niinkuin kiinantialuksetkin, turha maksaa välikäsille.

Vierailija
46/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääjohtaja tienaa 45000e/kk + edut ja sinä syytät köyhiä, jotka tilaavat halpaa kiinaroskaa

Mitä hiton tekemistä on pääjohtajan tienesteillä asian kanssa?

Mistä luulet että johtoportaan ökypalkat otetaan?,tottakai hintoja nostetaan jatkuvasti että saadaan nuo kymmenien tuhansien kuukausipalkat maksettua,jotka muuten nousevat joka vuosi ja jaetaan vielä bonuksia lisäksi

Vierailija
47/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääjohtaja tienaa 45000e/kk + edut ja sinä syytät köyhiä, jotka tilaavat halpaa kiinaroskaa

Mitä hiton tekemistä on pääjohtajan tienesteillä asian kanssa?

Mistä luulet että johtoportaan ökypalkat otetaan?,tottakai hintoja nostetaan jatkuvasti että saadaan nuo kymmenien tuhansien kuukausipalkat maksettua,jotka muuten nousevat joka vuosi ja jaetaan vielä bonuksia lisäksi

Eli kun Posti jakelee pari miljardia lähetystä vuosittain, niin sun mielestäsi ökypalkasta tehtävä jakolasku (jaetaan palkka sillä parilla miljardilla) jättää jotenkin merkityllisen kokoisen summan toimitusten hintaan, jonka joku voi havaita pyöristysvirheiden seasta?

Vierailija
48/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa itsekin niin rikas, että voisin sitä kiinaroskaa tilata. Tilataan satoja paketteja kuukaudessa. Kun tuote ei olekkaan sitä mitä tilasi, niin ei kun roskiin vaan. Ne mitkä on "ihan ok", niin kerkeää niitä varmaan sen pari kuukautta pitää päällä ennen kuin vaate näyttää kauhealta. Mutta onneksi on lisää tekokuituista rumaa lumppua tulossa postissa!

Vierailija
49/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitäh? Posti huonontaa palveluitaan koko ajan ja nostaa hinnat taivaaseen ja sinä syytät Kiinan verkkokauppoja? Postin alasajo on alkanut jo kauan ennenkuin ihmiset äänestivät jaloillaan ja alkoivat tilata tavaraa sieltä, mistä posti ei päässyt haukkaamaan naurettavia taksoja.

Tai teidän kuvitelmanne omasta rikkaudestanne nousee taivaisiin, kun katotte niiden siirtomaaorjien tuottamien tuotteiden hintoja. Huomaatte, hups mehän ollaan kreivejä kaikki ja tilaatte kuola valuen sitä halpaa tavaraa rahoillanne, joilla oikeesti olisitte rutiköyhiä Suomessa.

Samalle pissitte naapurin kintuille ja sitten on taas pari pirkkoa ja jormaa kortistossa. Mutta ei se mitään työttömyysrahoillakin pärjää, koska Kiinasta saa halvalla. Ruvetaan siis koko kansa työttömiksi ja ostetaan kaikki Kiinasta.

Ymmärsinkö mitä kirjoitin. ?

Kohta sinulla ei ole sitäkään varaa mitä nyt. Huomaat sitten, mistä olisi kannattanut säästää.

Kyllä ymmärsin. Siltikään mulla ei ole varaa 80 euron tunikaan kun kympillä saa vaikka hmstä, sitä samaa tavaraa jota ihmiset kiinasta tilaavat.

No niin. Arvasin, että kysymys on vain siitä, että ihmiset haluavat elää yli varojensa.

Sinulla ei sitten ole varaa ostaa sitä tunikaa. Piste.

Joko on tai ei ole varaa. Ei siihen vaikuta mitenkään se, että jostain saa halvemmalla.

Eli sitten kuljetaan alasti kun ei vaatteisiin ole rahaa? Selvä.

Sitten hankitaan lisää rahaa. Jos työtä ei löydy, kerjuulle vaan. Jos ihmisellä ei ole varaa yhteen käyttövaatekertaan, ei luulisi olevan varaa olla noin ylpeäkään. Ja toisaalta pitää olla sen verran ylpeyttä, että ei ala esim. varkaaksi jos ”elämä” kohtelee kaltoin.

Kirkosta varmaan heltiää vaaterahaa.

Elämä lainausmerkeissä, kun useimmiten se vika löytyy sieltä peilikuvasta. Lahjattomimmatkin löytää yleensä tukijansa.

Joo ja tiedän kyllä, ettei kenenkään tarvii tehdä niinkuin mä neuvon, koska kela+Kiina ratkoo teidän ongelmat eivätkä vaadi teiltä mitään hyviä tekoja tai moraalia.

Mutta sittenpä kutsun teitä moraalittomiksi ja ahneiksi, minkäs sille voitte.

Tyhjä tynnyri kumisee äänekkäimmin.

Ihan omilla ansiotuloilla elävänä ja noin niinkun periaatteessa kulutuksen vähentämistä kannattavana olen myös sitä mieltä, että joskus kannattaisi vain jättää ostamatta. Mutta tämäntasoinen kommentointi ei saa kenessäkään aikaan mitään muuta kuin vastareaktion. Mustavalkoinen ajattelu, ja etenkin oman mielipiteen näkeminen ainoana oikeana antaa kirjoittajasta aika teinimäisen kuvan, eikä mahdollista syvällistä keskustelua, joista kummatkin osapuolet voisivat oppia jotain.

Henkilökohtaisesti suosin suomalaista, enkä myöskään tilaa koskaan Kiinasta. Vailla mitään omantunnontuskia ostan kuitenkin lapsille esimerkiksi legoja (ei tietääkseni ole saatavilla suomalaisia), enkä todellakaan jätä niitä ostamatta vain koska niitä ei löydy kotimaista tuotantoa.

Posti on todellakin hinnoittelemassa itsensä ulos markkinoilta, etenkin kun palvelu ei ole kovin kummoista. Erityisen törkeää hintojen jatkuva nosto on silloin, kun johtajat saa älyttömiä palkkoja. Mielestäni ei ole johto kovin onnistunut hommissaan, jos menekki laskee koko ajan, palvelun laatu heikkenee ja asiakashinnat nousevat jatkuvasti. Ei ole ansaittu tuollaisia summia.

En mä yritäkään ketään mielistellen manipuloida. Ja viis piittaan siitä, mitä sä musta ajattelet. Mä kunnioitan ihmistä sen verran, että sanon niin kuin asia on, enkä yritäkään vaikuttaa millään muulla kuin argumenttiin sisällöllä vastapuolen mielipiteeseen. Mä en ole mikään äiti lässyttämässä lapsilleen. Kohtelen aikuisia ihmisiä, ajattelemaan kykynevinä, enkä odota mitään muuta kuin rehellisyyttä. Jos jollain on vasta-argumentti kuuntelen mielelläni. Eipä kuulu enää mitään?

Itse suosin hyvin voimakasta ja aktiivista dialogia, netissä. Kasvokkain mennään tietysti enemmän vastapuolenkaan ehdoilla, en ole mikään päällepäsmäri.

Mutta se mitä suomalaiset näyttää kutsuvan asialliseksi keskusteluksi, on useimmiten vuorotellen puhuttua monologia, jossa ei kyllä opita mitään toisilta yhtään mitään.

Johtajien palkkoihin mulla ei ole mitään kommentoitavaa. Ensimmäinen mitä firma tarvii on johtaja. Voi olla niin tai näin, niiden palkkojen kanssa, mutta ei taida olla asian pihvi kuitenkaan.

Äänestää voi ostamalla, mutta monet vaihtaa tutulta roistolta ostamisen tuntemattomalta roistolta ostamiseen. Esim. valittavat suomalaisen tuotteen katteesta ja ostavat sitten suurikatteisemman tuotteen ulkomailta, koska se oli halvempi. Se siitä logiikasta.

Palvelun laadun heikkeneminen vs. hinta on niin paljon mielikuvia, että en siihenkään ota kantaa. Niin kauan kuin ihmiset puhuvat vain halvasta hinnasta, ei ymmärrystä heru, minulta.

Vierailija
50/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti suosin suomalaista, enkä myöskään tilaa koskaan Kiinasta.

Eihän se, ettei itse tee tilausta Kiinasta, tarkoita, etteikö se kivijalkaliikkeestä ostettu tuote tulisi Kiinasta. Todennäköisesti ostat kiinalaista tavaraa aivan yhtä paljon kuin kuka tahansa kiinatilailijakin, maksat vain ylimääräistä kivijalkaliikkeelle, joka ei hyödytä millään tavalla Suomea.

Paitsi jos se kivijalkaliike on Suomessa, jolloin se työllistää suomalaisia ja myynnistä maksetaan vero?

Vierailija
51/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta sinulla ei ole sitäkään varaa mitä nyt. Huomaat sitten, mistä olisi kannattanut säästää.

Kyllä ymmärsin. Siltikään mulla ei ole varaa 80 euron tunikaan kun kympillä saa vaikka hmstä, sitä samaa tavaraa jota ihmiset kiinasta tilaavat.

No niin. Arvasin, että kysymys on vain siitä, että ihmiset haluavat elää yli varojensa.

Joko on tai ei ole varaa. Ei siihen vaikuta mitenkään se, että jostain saa halvemmalla.

Sitten hankitaan lisää rahaa. Jos työtä ei löydy, kerjuulle vaan. Jos ihmisellä ei ole varaa yhteen käyttövaatekertaan, ei luulisi olevan varaa olla noin ylpeäkään. Ja toisaalta pitää olla sen verran ylpeyttä, että ei ala esim. varkaaksi jos ”elämä” kohtelee kaltoin.

Elämä lainausmerkeissä, kun useimmiten se vika löytyy sieltä peilikuvasta. Lahjattomimmatkin löytää yleensä tukijansa.

Joo ja tiedän kyllä, ettei kenenkään tarvii tehdä niinkuin mä neuvon, koska kela+Kiina ratkoo teidän ongelmat eivätkä vaadi teiltä mitään hyviä tekoja tai moraalia.

Mua ei hirveästi jaksa vakuuttaa anonyymina kirjoittavan itseään pyhimyksenä pitävän ihmisen tekstit.

Jos ainut pyhimys on anonyymi, niin jatketaan veljet surutta väärintekemistämme.

Jos se näyttää naamansa niin viedään jonnekin kulman taa.

Ettei vaan tarvi miettii, mitä itse tekee..

Vierailija
52/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se, ettei itse tee tilausta Kiinasta, tarkoita, etteikö se kivijalkaliikkeestä ostettu tuote tulisi Kiinasta. Todennäköisesti ostat kiinalaista tavaraa aivan yhtä paljon kuin kuka tahansa kiinatilailijakin, maksat vain ylimääräistä kivijalkaliikkeelle, joka ei hyödytä millään tavalla Suomea.

En ole tuo sama, vaan se ärsyttävämpi. Otan kyllä selvää, mikä on oikeasti suomalaista.

Vaikka on se kyllä kauhean vaivalloista joskus ja vika on siinäkin teidän.

Vierailija
53/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo sama, vaan se ärsyttävämpi. Otan kyllä selvää, mikä on oikeasti suomalaista.

Vaikka on se kyllä kauhean vaivalloista joskus ja vika on siinäkin teidän.

Mikäpä ei olisi "meidän" vika.

Vierailija
54/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin nostaa hintoja noin tolkuttomasti ja mikään taho ei siihen puutu. Eikö postia voidan kilpailuttaa?? Joku muu tekisi varmasti saman homman halvemmalla ja paremmin.

Vierailija
55/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kirjepostia enää tarvitaan?

Itse en tue postilähetyksi rahallisesti kuin muutamalla eurolla vuodessa. Joulu- synttäri, nimipäivä- yms. kortteja en lähetä enää ollenkaan. Laskut tulevat verkkopankkiin tai sähköpostiin ja monet asiat hoituvat netissä ilman papereiden lähettämistä kumpaankaan suuntaan. Lehtitilaukset 0 ja periaatteessa ilmaislehdetkin ja mainokset luen etukäteen netistä. Mun puolesta postilaatikon voisi viedä pois kokonaan. 

Vierailija
56/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa itsekin niin rikas, että voisin sitä kiinaroskaa tilata. Tilataan satoja paketteja kuukaudessa. Kun tuote ei olekkaan sitä mitä tilasi, niin ei kun roskiin vaan. Ne mitkä on "ihan ok", niin kerkeää niitä varmaan sen pari kuukautta pitää päällä ennen kuin vaate näyttää kauhealta. Mutta onneksi on lisää tekokuituista rumaa lumppua tulossa postissa!

Viimeksi tilasin kiinasta lapselle villaisia leggareita kun SUOMESTA EI LÖYTYNYT  LÄMPIMIÄ VAATTEITA!

Vierailija
57/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää pahvi. Nimenomaan globalisaation takia täällä on näinkin hyvä elintaso. Ulkomaathan ostavat vastaavasti Suomesta tavaraa. Sun logiikallasi meidän pitäisi olla ostamatta Kiinasta ja kiinalaisten pitäisi olla ostamatta Suomesta. Sillä tavalla köyhtyvät kaikki. Järkevintä on ostaa ulkomailta se, mitä täällä ei saada tuotettua yhtä tehokkaasti, ja ulkomaiden ostaa meiltä se, mitä me teemme niitä paremmin.

Mikä elintaso?

Mitä minä katson, suomalaisten elintaso ei ole noussut ollenkaan. Perhekoko on vain pienentynyt ja tavara tulee siirtomaista. Suomalaisella ei ole ”varaa” maksaa toisen suomalaisen tuottamia palveluja, kun kaikki on niin kallista. (Verrattuna Kiinaan). Elintaso on pelkkä kupla.

Sun globalisaatio johtaa vaan siihen, että lopulta Kiinalla ja Suomella on sama elintaso. (Jos ne on yhtä tyhmiä kuin me).

Mikäkö elintaso? Avaa silmäsi ja katso ympärillesi. Tämä elintaso, mitä nyt näetkin. On televisiota, mikroaaltouunia ja autoa. On enemmän neliöitä kämpässä. Ilmasi on puhtaampaa.

Siinä sulle yksi tilasto:

https://tilastokeskus.fi/til/mkan/2014/mkan_2014_2015-03-20_tie_001_fi_…

Väkiluku noussut 15 %, mutta ajoneuvojen määrä noussut 200 %. Eivätkä ajoneuvot ole mitenkään edullisia, joten ne ovat loistava esimerkki siitä, että elintaso nousee.

Asuntojen koko nousee huomattavasti hitaammin, mutta nousee sekin:

http://www.stat.fi/static/media/uploads/tup/vl2010/art_2011-10-18_001_0…

Tietenkin globalisaatio saa johtaa siihen, että lopulta Kiinalla ja Suomella on sama elintaso. Ja se on pelkästään hyvä asia. Suomalaisten kannalta on tietenkin olennaista, että Kiina ottaa Suomea kiinni, eikä toisinpäin. Ja näinhän on käynytkin. Eivät suomalaiset ole köyhtyneet, vaan Kiina on rikastunut järjettömästi.

Yritin kyllä jo vihjata sulle, että mitä se sun elintason nousu oikeasti on.

Toistamiseen:

Suomalaisten elintaso on tällähetkellä vaan pienempi lapsiluku kuin aiemmin ja kiinatavarat.

On tässä välissä toki töitäkin tehty ja sillä tavalla saatiin todellista elintasoa, kun työn tulokset ei valuneet Kiinaan.

Tällä hetkellä suomalaisia ei niin huvita työntekemisen ja Kiinasta saa kaikkea.

Mutta ok, sä oot vakuuttunut, että Suomen elintaso ei laske Kiinan kustannuksella.

Sun mielestä suomalaiset turhaan rutisee?

Mun mielestä meillä ei ole varaa rutista. Paitsi mulla tietenkin on, kun mä oon pyhimys.

Vierailija
58/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos se kivijalkaliike on Suomessa, jolloin se työllistää suomalaisia ja myynnistä maksetaan vero?

Sehän on vain haitaksi. Sama kuin maksettaisiin ihmisille siitä, että kantavat vettä ämpärillä lätäköstä toiseen ja sitten seuraavana päivänä kannettaisiin toiseensuuntaan. "Työllistäähän se". Ja "verotkin maksetaan". Mutta pelkkää turhaa työtä se on, jonka sijasta voisivat tehdä jotain tuottavaa työtä. Ja verojen maksulla on sama vaikutus, kuin yksinkertaisesti nostettaisiin verotusta.

Vierailija
59/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs muuten kirjoitat tänne?

Voit täällä säksättää mitä vain mutta siellä kirjoittelet ulkomailta alunperin roudatulla koneella/puhelimella. Todennäköisesti jollain ikean sohvalla istuen ja henkkamaukat niskassa.

Ikea ja hm on boikotissa iankaikkisesti. Läppärini on kaikkien kannalta paras ratkaisu, koska teen myös työni sillä.

Vierailija
60/78 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah.

Muutama viikko sitten tuli töissä ohimennen maininta että mietitään mitä tehtäis kun kiinakamaa tilataan koko ajan entistä enemmän ja se tulee työnantajalleni kalliiksi, ne paketit on niin epämääräisen muotoisia ja kokoisia että jokainen lajitellaan yksitellen käsin. Ja tässä on sitten paras ratkaisu mitä keksittiin :D

Näin irtisanoutumispäätöksen jo tehneenä uskallan sanoa ihan "julkisesti" että iso pomo ei ymmärrä työstään ja Postin toiminnasta yhtään mitään. Meidän osastoa on alasajettu viimeisen vuoden ajan (toki muitakin osastoja!) ja kaikki muutokset yhdessä johti nyt sitten siihen että itse lähden lätkimään viimeistään tämän vuoden lopulla, mutta jos nyt kesälomakauden loppuun jaksan niin siihenkin olen tyytyväinen.

Onnea heille jotka Meriläisen meille palkkasivat! "Paskaduuniahan" se oli aina mutta ennen tätä pomoa talossa oli oikeesti ihan hyvä olla. Ruokkis alkaa olla ohi ja jatkan työntekoa hymyillen kun ajattelen että kovin kauaa ei tarvii enää tätä menoa katella :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan