Tyhjät pullot toivat lisäiloa
Teinien äidit ehkä ymmärtävät.
Meidän kodin lähellä on leikkipuisto ja kauppa. Jonkun kumman syyn takia teinit ovat syksystä saakka käyneet leikkipuistossa , hakevat lähikaupasta limppaa.
Ja minä bongasin tämän syksyllä. Olen useana iltana n klo 22 käynyt ja saanut ihan ok saaliin, pulloja on aina ollut väh 5, mutta joskus jopa 20.
Tässä menee ovelta ovelle max 15 min.
Nuorempi lapsi 8 v on täydessä unessa ja teini on luvannut olla hereillä ja ns katsoa siskonsa perään.
Olen siitä vienyt kauppaan aina n kerran viikossa ja rahat olen tiputtanut säästöpossuun.
Olen yh ja rahat ovat pitkään olleet tiukilla. Rahaa on ruokaan ja laskut tulee maksettua jne, mutta ei mitään kovin erikoista.
Nuorempi tyttö oli tänään isänsä kanssa ulkona ja kysyin teiniltä lähtisikö hän kanssani kaupungille. Ei kiinnosta, ihan tyhmää jne jne. Tyttö oli sanonut Henkka maukalta oli tullut alennuslappu synttäreiden kunniaksi.
Mentiin sitten kauppaan ja kysyin mitä ostaisi, jos saisi 100 e rahaa. Silmät loistivat ja iso iso kasa vaatteita tuli kerättyä.
Kun lähdimme, 4 muovikassin kanssa, tuli vastaan 3 kaveriakin. Tiedän, materiaalia, mutta hän saa niin harvoin mitään.
Hiihtolomalla siivottiin hänen vaatekaapit, mutta sitten sai tämän influenssan.
Kerroin rahat ovat tulleet tyhjistä pulloista ja vähän vielä rahaa jäi, jos pikkusiskokin saisi jotain uutta.
En muista milloin olisin nähnyt hänet niin onnellisena.