Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhkailtiin lasulla, kun nappasin huutavan lapsen kantoon kaupassa

Vierailija
04.04.2018 |

Ihan käsittämätöntä.. Olimme kaupassa mieheni, sekä 4-vuotiaan pojan kanssa. Pojalla oli ilmeisesti huono päivä, koska kiukutteli joka asiasta, eikä sille meinannut tulla loppua. Tilanne kärjistyi siihen kun ei saanut karkkia, ja iski maahan raivoamaan. Kun sanallinen opastus ei toiminut, nappasin lapsen reippaasti kainaloon ja lähdin kantamaan autoon. Poika tietysti huusi kun syötävä, mutta en itse enää reagoinut huutoon mitenkään. MUTTA, vierestä seurannut n. 30-vuotias nainen otti vielä asiakseen tuhahtaa, että lastensuojeluilmoitus musta pitäisi tehdä tälläsen riuhtomisen takia. Mitä helvettiä? Missä vaiheessa tästäkin on tullut jotenkin paheksuttavaa?! Menee niin älyttömästi hermo, kun lapseen ei saisi edes koskea enää nykyään.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tuhahtaa. Tuommosia riittää joka lähtöön.

Vierailija
2/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raahaan lapsen vaikka korvista autoon jos alkaa keppuroimaan kaupassa 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta että mitä! Sinunhan olisi nykyoppien mukaan pitänyt SANOITTAA lapselle ko. mielentila. Eli olisit sanonut vaan "noniin Erkkiina-Petteriina, nyt sinulla on raivokohtaus eli olet vihainen" ja sitten hymyillä ja antaa lapselle VAPAUS riehua sielunsa kyllyydestä :) Sitten kun olisit sanoittanut lapselle raivarinsa sinun olisi pitänyt vielä sanoa, että hienoa että näytät tunteet ja palkinnoksi ostanut karkkipussin!

Sitten sinulle kasvaa oma pieni erityislapsi. Mahdollisesti myös erityisherkkä.

Vierailija
4/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riuhdoitko ja retuutitko lasta? Omasta mielestäsi nappasit reippaasti kainaloon, mutta niinhän se eräskin martta omasta mielestään otti "äidilliseen otteeseen", kun taas todistajat ja syyttäjä on asiasta hieman eri mieltä.

Vierailija
5/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa joutunut muutaman kerran nappaamaan juniorin kainaloon ja viemään siitä autoon. Yleensä olen saanut ihan ystävällisen huvittuneita reaktioita osakseni. Parilta nuorelta jannulta jopa yläpeukut toiminnastani. Kolmesta kerrasta näkyi oppi menneen perille, eikä enää tarvitse poistaa poikaa kaupoista.

Vierailija
6/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wt-mamma vauhdissa. Laittaisin nauruhymiön jos ei itkettäisi ja oksettaisi.

Vierailija
7/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä.. Olimme kaupassa mieheni, sekä 4-vuotiaan pojan kanssa. Pojalla oli ilmeisesti huono päivä, koska kiukutteli joka asiasta, eikä sille meinannut tulla loppua. Tilanne kärjistyi siihen kun ei saanut karkkia, ja iski maahan raivoamaan. Kun sanallinen opastus ei toiminut, nappasin lapsen reippaasti kainaloon ja lähdin kantamaan autoon. Poika tietysti huusi kun syötävä, mutta en itse enää reagoinut huutoon mitenkään. MUTTA, vierestä seurannut n. 30-vuotias nainen otti vielä asiakseen tuhahtaa, että lastensuojeluilmoitus musta pitäisi tehdä tälläsen riuhtomisen takia. Mitä helvettiä? Missä vaiheessa tästäkin on tullut jotenkin paheksuttavaa?! Menee niin älyttömästi hermo, kun lapseen ei saisi edes koskea enää nykyään.

Et mukamas reagoi, mutta kiroat helvettiä ja sulta "menee niin älyttömästi hermo". Jepjep.

Vierailija
8/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mukamas reagoi, mutta kiroat helvettiä ja sulta "menee niin älyttömästi hermo". Jepjep.

Tämä. Olikohan se lapsi ainoa, joka heittäytyi (maahan) raivoamaan?

Vierailija
9/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wt-mamma vauhdissa. Laittaisin nauruhymiön jos ei itkettäisi ja oksettaisi.

Jatka sinä vaan kakarasi raivareiden sanoittelua jahka oksentamiseltasi ehdit.

Vierailija
10/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tuhatanut takaisin että tee ihan vapaasti lasu jos et muutakaan tekemistä itsellesi keksi.

Vierailija
11/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsivällinen mutta ylimenevään turhaan kiukkuamiseen tulee loppu hyvin nopeasti, kun suutun.

Vierailija
12/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mitäköhän tuossa olisi pitänyt muka tehdä? Joo, kyllä mäkin sanon pienelle lapselleni, että nyt sua taitaa harmittaa kovasti, että lähdetäänpäs tästä rauhoittumaan muualle. Sit mäkin nappaisin noin lapsen kainaloon ja veisin tilaanteesta pois. Sähän teit aivan oikein. Tavallaan pelastit lapsen siitä tukalasta tilanteesta ja annoit mahdollisuuden etsiä rauhaa. Koska vaikea sille lapselle on rauhoittua siinä ärsykkeen lähellä. Vois muut ihmiset ihan vain keskittyä omiin asioihinsa, kun eivät osaa mitään järkevää tehdä kuitenkaan auttaakseen.

Vierailija
13/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisille lapset on jotain pyhimyksiä. osaat käsitellä lasta, joten teit ihan oikein. mielestäni nykyöön pitäisi saada tukistaa lasta

Vierailija
14/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riuhdoitko ja retuutitko lasta? Omasta mielestäsi nappasit reippaasti kainaloon, mutta niinhän se eräskin martta omasta mielestään otti "äidilliseen otteeseen", kun taas todistajat ja syyttäjä on asiasta hieman eri mieltä.

En todellakaan riuhtonut. Olen kaikkea fyysistä väkivaltaa vastaan, ja vaikka itsellä menikin temppuiluun hermo, tiedän että se ei ole retuuttamista, jos nappaa reippaasti kainaloon.

Ap

Vierailija
15/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kärsivällinen mutta ylimenevään turhaan kiukkuamiseen tulee loppu hyvin nopeasti, kun suutun.

Suutut? Omalle lapselle? Oletko aikuinen lainkaan?

Vierailija
16/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan riuhtonut. Olen kaikkea fyysistä väkivaltaa vastaan, ja vaikka itsellä menikin temppuiluun hermo, tiedän että se ei ole retuuttamista, jos nappaa reippaasti kainaloon.

Ap

Kuinka "reippaasti" tarkalleen ottaen? Tuliko lapselle mustelmia?

Vierailija
17/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta että mitä! Sinunhan olisi nykyoppien mukaan pitänyt SANOITTAA lapselle ko. mielentila. Eli olisit sanonut vaan "noniin Erkkiina-Petteriina, nyt sinulla on raivokohtaus eli olet vihainen" ja sitten hymyillä ja antaa lapselle VAPAUS riehua sielunsa kyllyydestä :) Sitten kun olisit sanoittanut lapselle raivarinsa sinun olisi pitänyt vielä sanoa, että hienoa että näytät tunteet ja palkinnoksi ostanut karkkipussin!

Sitten sinulle kasvaa oma pieni erityislapsi. Mahdollisesti myös erityisherkkä.

Minulla on sinunkaltaisillesi kusipäille vain yksi asia sanottavana. Odotapa, jos synnytät vammaisen lapsen tai lapsesi vammautuu. Muista silloin tuo asenteesi.

Tässä varmaankin tarkoitetaan näitä kakaroita joista hierotaan ja tuherretaan vääntämällä erityiskakaroita joilla ei mitään lääketieteellistä perustetta ole. Näitä pehmustettuja Jorma-Marttiinoita, ei kliinisesti kehitysvammaisia tai todellisia erityistarpeita vaativia.

Vierailija
18/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
19/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika törkeää, että aivan normaalien, fiksujen pikkulasten vanhempien yleensä pitää miettiä ja ahdistua että viranomaiset ilmestyvät ovelle jos nappaa kiukuttelevan lapsen syliin.

Pitäisi olla selvää noille sivullisille idiooteille, mikä ero on väkivallan ja normaalin pikkulapseen kohdistettavan kontrollin välillä.

Tiedän monta vanhempaa joita tämä anonyymi lasuttelumahdollisuus ahdistaa. Kuka fiksu ihminen tai järjestö ottaisi kiinni tästä ongelmasta ja saattaisi pikkulasten vanhemmat samat kansalaisoikeudet omaaviksi kuin muutkin?

Ei ihme että nuoria ei kiinnosta vanhemmuus, kun yhteiskunta on normittanut sen näin ahdistavan pitkälle.

Vierailija
20/74 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset lässyttäjät tuskin edes ovat hoitaneet yhtäkään lasta. Jokainen lapsi käyttääntyy joskus noin. Toimit aivan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi