Onko nykypäivän tapailukulttuuri sitä, että tapaillaan useita yhtä aikaa ja harrastetaan näiden kanssa seksiä?
Kommentit (19)
Joillakin on ja joillakin ei. Riippuu estoisuuden asteesta. Eikä seksi ratkaise sitä, kuka on paras, mutta miksei sitäkin puolta tsekkaisi jos toinen tuntuu puoleensavetävältä?
Pakko ei ole tehdä mitään, jos ei halua.
Estoisuuden voisi korvata jollain toisellakin ilmaisulla. Ihmisen tarve intimiteettiin esimerkiksi. Ne joilla ei sitä ole tai se on hyvin vähäinen, voivat mennä helpommin tuntemattoman tai lähes tuntemattoman kanssa sänkyyn. Estoisuudesta tulee vivahde kuin se olisi jotenkin vika.
Nykypäivän tapa on se, että jokainen saa ihan itse päättää miten ja ketä ja kuinka montaa tapailee. Ei onneksi ole mitään pakkoa toimia just samalla tavalla kuin kaikki muut.
Ennen tätä kutsuttiin h*oraamiseksi.
Naisille ja top 20 % miehille kyllä.
Ei ole. Ilmeisesti et ole koskaan ihastunut saati rakastunut. Se on ihan eri asia kuin valita paras.
Mutta toivottavasti joskus koet sen.
Ei nyt ainakaan pelkästään. Mutta on syytä olla odottamatta, että jos asiasta ei ole puhuttu ja mitään ei ole sovittu, tapailukumppani ei voisi samalla tapailla tai panna muita.
Käytännössä moni kuitenkin hoitaa tapailunsa ja paneskelunsa sarjassa eikä rinnan.
Vierailija kirjoitti:
Olit nopeampi kuin minä. Olin jo tulossa sanomaan että meille tavismiehille se on kyllä sitä että käydään monilla 1.treffeillä ja ehkä välillä jopa 2.treffeillä mutta sitten naiselta tulee viesti jossa kertoo haluavansa olla vain kavereita. Ei ole seksistä tietoakaan, vastentahtoinen selibaatti on tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit nopeampi kuin minä. Olin jo tulossa sanomaan että meille tavismiehille se on kyllä sitä että käydään monilla 1.treffeillä ja ehkä välillä jopa 2.treffeillä mutta sitten naiselta tulee viesti jossa kertoo haluavansa olla vain kavereita. Ei ole seksistä tietoakaan, vastentahtoinen selibaatti on tosiasia.
Tuossakin ollaan tavismiesten yläpäässä. Usein tavismies ei pääse edes niille ensimmäisille treffeille
eri
Vierailija kirjoitti:
Estoisuuden voisi korvata jollain toisellakin ilmaisulla. Ihmisen tarve intimiteettiin esimerkiksi. Ne joilla ei sitä ole tai se on hyvin vähäinen, voivat mennä helpommin tuntemattoman tai lähes tuntemattoman kanssa sänkyyn. Estoisuudesta tulee vivahde kuin se olisi jotenkin vika.
Samaa mieltä että se on tarpeettoman arvolatautunut eikä kaikkia tapauksia kuvaava termi, mutta sama pätee tuon ehdottamasi vaihtoehdon kohdalla. Itse ainakin yleensä aloitan seksin uuden tapailukumppanin kanssa juuri siksi että minulla on tarve kokea intiimi yhteys toiseen ihmiseen ja sellaisen yhteyden olemassaolo on minulle edellytys suhteen syvenemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten valitaan se paras?
Valitaan se paras? Miksi saisi sen parhaan, kun silläkin on monta vaihtoehtoa samaan aikaan?
Siihen on menty, että kukaan ei osaa tai "halua" sitoutua, mutta kaikki on onnettomia. Saa paljon seksiä (jos on kaunis/komea) mutta muuta ei oikein saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan viitsisi kovin pitkään jatkaa tuollaista.
t. Tavisnainen
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ainakaan pelkästään. Mutta on syytä olla odottamatta, että jos asiasta ei ole puhuttu ja mitään ei ole sovittu, tapailukumppani ei voisi samalla tapailla tai panna muita.
Käytännössä moni kuitenkin hoitaa tapailunsa ja paneskelunsa sarjassa eikä rinnan.
Mistä tiiät, että eivät pidä rinnan?
Miehethän niin sanoo naisilleen, että ei ole muita panoja tällä hetkellä vaikka ei halua sitoutua, mutta harvoin se silti totta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän niin sanoo naisilleen, että ei ole muita panoja tällä hetkellä vaikka ei halua sitoutua, mutta harvoin se silti totta on.
No ihan siitä että luotan niihin tapailukumppaneihini. En kysy heiltä sellaista mikä ei mulle kuulu, ja vastavuoroisesti odotan ja oletan että he kertovat mulle ne asiat rehellisesti jotka kuuluvat. Toiset samanaikaiset seksikumppanit on seksuaaliterveyden kannalta erittäin paljon mun asiani, enkä tähän asti ole joutunut kokemaan mitään sellaista joka olisi pistänyt arvioimaan uusiksi kumppanieni vastuullisuutta tai kykyäni arvioida ihmisten luotettavuutta. Sellaisia kokemuksia taas on useita, että mies kertoo ihan pelkästä suoraselkäisyydestä asioita joita en olisi tiennyt kysyä ja jotka sitten johtavatkin siihen ettei tapailumme jatku.
Lisäksi kavereilla ja tuttavilla tuskin on syytä valehdella mulle, ja he kertoo (ja sivusta näen) suunnilleen samanlaisista deittailutavoista kuin ne hoitonikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että se että ollaan toisen eksklusiivinen panokumppani ei ole missään minkään sitoutumisen lähelläkään.
Totta ihmeessä niitä panokumppaneita pitää testata. Jäljelle jää se, jonka kanssa homma on parasta ja antaa eniten, kummallekin. N48
Vierailija kirjoitti:
Ennen tätä kutsuttiin h*oraamiseksi.
Ai miestenkin tehdessä niin?
Kai se joillakin on - useimmilla ehkä ei. Toisessa ääripäässä on sitten me, jotka emme tapaile ketään emmekä edes sekstaile. Niin moneen lähtöön meitä on.
Ei ole. Sellaista se on ollut kautta maailmanhistorian.