HS: Vaikuttajat buustaavat vauvoilla bisnestään
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009335218.html
Olenkin tätä ihmetellyt pitkään. Eräskin tubettava äiti jakaa lasten arkielämää aika suoraan. Mitä harrastavat, mitä syövät. Mitä saavat lahjaksi synttäreillä tai jouluna. Lapset esiintyvät videoilla ihan omana itsenään eikä heidän kasvoja millään tapaa edes yritetä piilottaa.
Kommentit (13)
Onko jossain päin maata lirahtanut vesijohtoveteen jotain kun vastaukset näyttää olevan erityisen kajahtaneita tänään?
Raha ratkaisee. Tienaavat mukavasti kun on paljon katsojia. Vaikka mielestäni lapsen yksityisyys pitäisi huomioida. Postaavathan jotkut jopa videon synnytyksestäänkin. Minua nolottaisi sellainen mutta ehkä sillä tienaa hyvin.
no eräs mummikin jakaa lapsenlapsen paskankin kuvan tiktokkiin... lapsensa luvalla toisaalta on selittänyt eräässä ohjelmassa lasten asioista dildoista poikansa emoilusta....
Outoa, että näissä perheissä lapset joutuvat osallistumaan perheen elatukseen. Harva lääkäri, arkkitehti tai lakimies pistää lapset tekemään omia töitään. Ai niin, mutta nämä ovatkin koulutettuja ammattilaisia, eikä tuollaisia tyhjäpäitä, jotka eivät muuhun työhön pysty.
Hesarin juttu oli asiallinen ja aiheesta. Täällä sen sijaan vastaukset on kuin avohoitopotilailta.
Kyllä itseäni ainakin on ihmetyttänyt esim. Anniina. Jalkasen lasten esiintyminen milloin minkäkin firman mannekiineina ja ovat kuitenkin niin pieniä, etteivät osaa vielä itse päättää asiasta. Tai taisi olla juurikin Nata Salmela joka kehuskeli kuinka paljon hänen vauvansa/lapsensa on jo tienannut. Tämä etenkin on mielestäni todella moraalitonta. Joo, varmaan se lapsi täysi-ikäisenä kiittelee pesämunaansa, mutta ei ole kyllä voinut siihen julkisuuteen itse vaikuttaa. Onhan näitä lapsia markkinoinnissaan käyttäviä paljonkin, esim myös äidin puheenvuoro.
Lapsi ei voi valita.Toivottavasti sentään saavat omat tienestinsä.Siinä sitten hyvä pesämuna.Säälittävämpiä ovat ne jotka tekee samaa, mutta ei tienaa siitä.Näitä on tuttavapiirissä.Joka ikinen juttu pitää postata...
Aika outoa, ettei kukaan somevaikuttaja kehdannut tulla haastatteluun?
Tulevaisuudessa varmaan tullaan käymään vielä oikeutta siitä, kun vanhemmat levitelleet lapsensa kuvia ( ja henkilökohtaisia asioita ) somessa. Sanokaa mun sanoneen.
Se ettei kukaan näistä kehtaa osallistua haastatteluun kertoo, että tietävät itsekin tekevänsä väärin.
voi voi
onko tästä kivempi olla järkyttynyt kuin Kiinan keskitysleireistä?
.
Lopeta tuotteiden osto joiden osia valmistettu Kiinassa!