WhatsAppin sukulaish*lvetti
Ennen niin sopuisa suku on mennyt aivan sekaisin WhatsAppin myötä. Ehkäpä piilevät ongelmat ovat tulleet esille, tai jotain.
Suvun sovinistisin setämies heittelee vähän väliä seksistisiä, rasistisia tai homofobisia vitsejä tai jakaa "hassunhauskoja" huumorikuvia ryhmässä, jossa on myös alakouluikäisiä lapsia sekä yksi avoimesti homoseksuaali sukulainen. Ei auta vaikka huomautettaisiin vaan samat rasvaiset jutut jatkuvat muutaman päivän päästä. Ryhmää kuitenkin tarvitaan mm. yhteisten reissujen suunnitteluun, minkä vuoksi sen ylläpitäjä ei ole katsonut tarpeelliseksi poistaa koko ryhmää - tai setää, koska "ainahan se on ollut tuollainen, läppä läppä hei".
Tästä suivaantuneena toiset ovat perustaneet kilpailevan sukulaisryhmän, josta jättivät sedän kokonaan pois, mutta josta ei saa sanallakaan hiiskua sedälle. Osa aikuisista taas on perustanut K18-ryhmän, jossa vallitsee "sananvapaus" ja keskustelu koostuu lähinnä rasistisia termejä sisältävien vitsien jakamisesta. Neljännessä ryhmässä on puolestaan erään perheen sisarusten oma ryhmä, jossa lähinnä juorutaan muista ja päivitellään toisten ryhmien juttuja selän takana. Ja tässä on vaan osa niistä lukuisista ryhmistä, mitä koko porukalla WhatsAppissa on.
Vähän väliä keskustelu hajottaa koko porukkaa, herneitä ryystetään sieraimiin ja ryhmien ovet paukkuvat. Yksi jos toinenkin lähtee dramaattisesti jostain ryhmästä vain perustaakseen uuden oman ryhmän tai palaten myöhemmin häntä koipien välissä takaisin ryhmään. Useimmiten rivejä hajottaa politiikka, mutta historian aikana on nähty muun muassa muutama parisuhderiita.
Pitäisi varmaan poistaa koko sovellus, mutta kun tarvitsen sitä muutamaan työ- ja harrastusprojektiin. Sivusta seuratessa ei voi kuin puistella päätään. Tästä touhusta tulee mieleen ihan sellaiset pariskunnat, jotka riitelevät ja piikittelevät toisiaan ainoastaan muiden kuullen. Kahden kesken ei sitten puhuta ongelmista ollenkaan. Tai sitten sosiaalisen median pelisäännöt ovat yksinkertaisesti hukassa aikuisilta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet noissa ryhmissä miksi?
En kehtaa poistuakaan, koska sitten alkaisi päivittely siitä, että minä olisin loukkaantunut tai kantaisin vihaa jostakin. AP
Tai perustavat ryhmän jossa keskitytään vain sinun asioiden ruotimiseen :D
Miksi annatta lastesi olla mukana tuollaisessa ryhmässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa poistuakaan, koska sitten alkaisi päivittely siitä, että minä olisin loukkaantunut tai kantaisin vihaa jostakin. AP
Kuulostaa tutulta. Itse ratkaisin ongelman poistamalla Whatsapp-tilini ja sitten sovelluksen. Tulihan siitäkin päivittelyä, mutta koska lopetin käytön kokonaan, kenenkään ei tarvinnut ottaa sitä henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella olet kyllä loukkaantunut. Miksi et halua sitä paljastaa muille ryhmässä?
En ole loukkaantunut vaan huolissani välien tulehtumisesta. En tiedä, miten ottaisin asian puheeksi. Tässä aloituksessa ei kuitenkaan ollut kyse minusta. AP
No jos ajattelet selvittäväsi suvun välit, niin se rauhantyö kannattaa aloittaa jossain muualla kuin WhatsAppissa (henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ei kannata ollenkaan - ei tule onnistumaan). Sen takia voit toimia tuon WhatsApp ryhmän suhteen ihan miten haluat. Esimerkiksi voisit laittaa viestit, että koet ryhmät liian riitaisiksi, joten poistut, ollaan yhteydessä muuten. Sitten poistut kanssa. Jos välit menee niin ei pahalla, mutta en näe että menettäisit mitään.
Sivuhuomautuksena; en ymmärrä mitä kukaan saa tuollaisesta ryhmästä? Pelkkää riitaa ja loukkaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah. Onneksi itselläni on vain 2 sukulaisryhmää ja asiallisena on pysynyt.
Ja mulla ei ole yhtään :D
Ja minulla ei ole koko WhatsAppia. Eikä tule, hermoni eivät kestä tuollaista p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai perustavat ryhmän jossa keskitytään vain sinun asioiden ruotimiseen :D
Juuri näin :D
Miksi sinun sitten pitäisi ottaa asia esille? Haluat mitalin kuinka sankarina pelastit koko suvun? Poistu ryhmistä. En jaksa uskoa, että niin merkityksellinen jäsen olet, että sitä edes huomataan. Suvulla tuntuu olevan parempaakin tekemistä, kun päivitellä yhden poistumista.