Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkakiusaaminen murskasi itsetuntoni. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
04.04.2018 |

Tulin kiusatuksi työpaikallani. Lopulta monen mutkan jälkeen irtisanouduin. Nyt olen työtön. Ja aika lailla mieli maassa. Miten saisin vahvistettua ammatillista itsetuntoani siinä määrin, että vielä joskus löytäisin uuden työpaikan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä selvinnyt työpaikkakiusaamisesta ja löytänyt uuden työn itsellesi? Miten teit sen?

Vierailija
2/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitan aiheesta kirjaa parhaillaan. Sitä saa mitä tilaa. Terkkui kiusaajilleni, hävettääkö kun julkaistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitan aiheesta kirjaa parhaillaan. Sitä saa mitä tilaa. Terkkui kiusaajilleni, hävettääkö kun julkaistaan?

Tuo on varmasti todella terapeuttista purkaa kokemuksensa tuolla tavalla. Itse haluaisin kuitenkin tällä hetkellä suunnata energiani siihen, että miten löytäisin riittävästi voimia ja itseluottamusta uuden työn etsimiseen. Kun itsetunto on alhaalla, niin on vaikea saada itseään tsempattua.

Ap

Vierailija
4/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmasti todella terapeuttista purkaa kokemuksensa tuolla tavalla. Itse haluaisin kuitenkin tällä hetkellä suunnata energiani siihen, että miten löytäisin riittävästi voimia ja itseluottamusta uuden työn etsimiseen. Kun itsetunto on alhaalla, niin on vaikea saada itseään tsempattua.

Ap

Töitähän on pakko tehdä tässä yhteiskunnassa ja sinä tiedät mikä on koulutuksesi ja työkokemuksesi ja haet kaikkiin joihin olet pätevä.

Vierailija
5/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tilanteessa, jossa esimieheni on narsisti ja kiusaaja. En kohta tiedä mitä tekisin. Irtisanoutuminen voi olla ainoa vaihtoehto. Miten ap pärjäät rahallisesti eli mistä saat tällä hetkellä rahaa elämiseen?

Vierailija
6/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Töitähän on pakko tehdä tässä yhteiskunnassa ja sinä tiedät mikä on koulutuksesi ja työkokemuksesi ja haet kaikkiin joihin olet pätevä.

Niin haen, mutta jännitän tuon kiusaamisen takia paljon haastattelussa tulevia kysymyksiä aiemmasta työstä yms. En oikein tiedä mitä siitä kertoisin. Työpaikkakiusaamisesta en ainakaan katso järkeväksi mainita mitään.

Ap

Vierailija
7/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tiedostat, että voit saada syytteen kunnianloukkauksesta, jos käytät heidän oikeita nimiään ilman todisteita.

Vierailija
8/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tilanteessa, jossa esimieheni on narsisti ja kiusaaja. En kohta tiedä mitä tekisin. Irtisanoutuminen voi olla ainoa vaihtoehto. Miten ap pärjäät rahallisesti eli mistä saat tällä hetkellä rahaa elämiseen?

Saan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Eli aika niukasti on elettävä.

Ap

Vierailija
9/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siis ansiosidonnaista, kun on itse irtisanoutunut?

Vierailija
10/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tuleva parempi kokemus voi kunnolla korjata nuo jäljet. Eli reilut ihmiset. Tosin melkein jokaisessa työpaikassa taitaa olla elämäänsä kyllästyneitä, jotka ottavat sitten jonkun silmätikuksi. Samalla kertaa sitä, mikä on itsessäsi hienoa ja saa voimaa siitä. Sekä muista, että surkeampi elämä sillä kiusaajalla on. Ei elämästään nauttiva ihminen kiusaisi ketään.

Vierailija
11/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tiedostat, että voit saada syytteen kunnianloukkauksesta, jos käytät heidän oikeita nimiään ilman todisteita.

Ei totuuden kertomisesta voi saada kunnianloukkaussyytettä. Kannattaisi kaikkien miettiä mihin rupeaa kun se voi kääntyä itseään vastaan myöhemmin.

Vierailija
12/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siis ansiosidonnaista, kun on itse irtisanoutunut?

Kyllä, karenssin jälkeen.

Ap

Vierailija
13/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ottaa aina hampaisiinsa sen, kuka on hänelle "se helppo nakki" Näin kiusaaja pönkittää omaa huonoa itsetuntoaan. Hänellä ne ongelmat on korvien välissä.

Sanot suoraan työhaastattelussa, että Sinua on kiusattu ja että et ole keksinyt mitään syytä siihen, että olet valikoitunut siihen asemaan.

Et suostunut enää olemaan kiusattu ja nyt haet tätä työpaikkaa uusin vahvuuksin tältäkin osalta. Pystyt antamaan koko energiasi tälle työnantajalle kun ...... keksi itse jatko tähän. Tiedät itse omat vahvuutesi.

Tuskin annat enää ikinä kenenkään kiusata Sinua, vaan laitat kiusaajalle jauhot suuhun.

Älä anna periksi, silloin kiusaaja on hävinnyt ja Sinä menet voittaja -fiiliksellä maaliin.

Vierailija
14/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimistossa voidaan kyllä tapauskohtaisesti harkita saako karenssin vai ei, jos on esittää lääkärintodistuksia jotka osoittavat työkyvyttömyyden masennuksen takia jne. Mutta lähtökohtaisesti karenssia tulee, jos itse työpaikasta irtisanoutuu.

Ap

Vierailija
15/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro meille kuin sun on käynyt uuden työpaikan suhteen. Nyt toimimaan. Ollaan täällä hengessä mukana ja mä ainakin tsemppaan suo. Onnea matkaan !!

Vierailija
16/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kiusaajasi saavat ansionsa mukaisesti.

Vierailija
17/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja ottaa aina hampaisiinsa sen, kuka on hänelle "se helppo nakki" Näin kiusaaja pönkittää omaa huonoa itsetuntoaan. Hänellä ne ongelmat on korvien välissä.

Sanot suoraan työhaastattelussa, että Sinua on kiusattu ja että et ole keksinyt mitään syytä siihen, että olet valikoitunut siihen asemaan.

Et suostunut enää olemaan kiusattu ja nyt haet tätä työpaikkaa uusin vahvuuksin tältäkin osalta. Pystyt antamaan koko energiasi tälle työnantajalle kun ...... keksi itse jatko tähän. Tiedät itse omat vahvuutesi.

Tuskin annat enää ikinä kenenkään kiusata Sinua, vaan laitat kiusaajalle jauhot suuhun.

Älä anna periksi, silloin kiusaaja on hävinnyt ja Sinä menet voittaja -fiiliksellä maaliin.

Tämä ei ole ihan näin yksioikoinen juttu välttämättä. Joskus vielä töissä ollessani hain uutta työtä. Haastattelija kysyi ajatuksiani ihannetyöpaikasta ja mainitsin, että siellä kohtelu on oikeudenmukaista jne. Sitten hän alkoi tentata, että onko minulla joku sellainen kokemus töistä, ettei näin ole ollut. Vastasin että on ja huomasin haastattelijan suhtautumisen minuun tuossa tilanteessa muuttuvan. Ilme muuttui sellaiseksi, että hän näytti pohtivan mielessään olenkohan jotenkin ns. hankala tyyppi. Paikka jäi saamatta.

Ap

Vierailija
18/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille kuin sun on käynyt uuden työpaikan suhteen. Nyt toimimaan. Ollaan täällä hengessä mukana ja mä ainakin tsemppaan suo. Onnea matkaan !!

Kiitos! Nämä kannustavat kommentit ilahduttavat mieltä. 😘

Ap

Vierailija
19/19 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tuleva parempi kokemus voi kunnolla korjata nuo jäljet. Eli reilut ihmiset. Tosin melkein jokaisessa työpaikassa taitaa olla elämäänsä kyllästyneitä, jotka ottavat sitten jonkun silmätikuksi. Samalla kertaa sitä, mikä on itsessäsi hienoa ja saa voimaa siitä. Sekä muista, että surkeampi elämä sillä kiusaajalla on. Ei elämästään nauttiva ihminen kiusaisi ketään.

Toivottavasti vielä löydän sellaisen työpaikan, jossa saisin tälläisen korjaavan kokemuksen. Työuraa pitäisi olla vielä jäljellä kymmeniä vuosia.

Ap