Millainen vanhempi heittää kaikki lastensa askartelut ja piirustukset roskiin?
Olen eronnut ex-miehestäni ja lapset asuvat pääosin luonani. Ongelmia on runsaasti liittyen lasten hoidon vastuisiin ja exäni käytökseen liittyen, mutta pienenä detaljina mainkttakoon, että hän heittää lähes heti ja aina kaikki lasten päiväkodista saadut piirustukset ja askartelut roskikseen, jos sattuu saamaan sellaisia käsiinsä (esim. siksi, kun hakee lapset päiväkodista).
Kun asuimme vielä yhdessä, aloin jissain vaiheessa ihmetellä, kun päiväkodista ei saaru mitään piirustuksia tai askarteluja. Kävi ilmi, että mies heitti ne samoin tein roskiin jo siten, ettei niitä tullut koskaan hänen mukanaan kotiin. Hän ei siis arvista niitä _lainkaan_. Lapset olivat pääsiäispyhtä isänsä luona ja kiinnitin huimiota arkarteluihin jo valmiiksi ja _odottelin_ pääsiäisaskarteluja. Noh, miespä oli heittänyt ne _kaikki_ roskikseen pian sen jälkeen, kun hän oli vienyt laoset kotiinsa. En ymmärrä. :(
Kommentit (22)
Juupa, mä heitän ison osan suoraan roskiin. Lapsia on kolme ja varsinkin kahdella tytöllä on joka päiväkotipäivän jälkeen nippu tuotoksia. Ei mitään mahdollisuutta säästää ja säilöä niitä. Erikoisemmat, pääsiäis- jouluaskartelut tai isän- ja äitienpäiväkortit säästetään. Suurin osa menee kuitenkin suoraan roskiin.
Kunhan te "minä säästän kyllä kaiken" tyypit, ette sitten dumppaa kaikkea aikuisen lapsen luo kun hänellä on oma koti ja perhe, ja sitten itkette marttyyri-itkujanne, kun aikuinen lapsi heittääkin ne itse tekemänsä kaksi punaista pistettä maalattu pahvinpalalle roskiin. Ettekä itke jos ei enää jotain kuluneita ja vaarallisia leluja anneta lastenlasten leikkeihin. Itse saatte säilöä, jos haluatte mutta älkää pakottako toisia täyttämään kotiansa kaikella mahdollisella. Kaikki eivät halua asua varastossa.
Kyllä, säästän lapseni piirustuksia ja askarteluja. Osa on mennyt roskiin, koska niissä on ollut esim. oksia tai jäkälää. Ei semmosia ole mahdollista säilöä vuosikausia ja odottaa että ne pysyisi kasassa.