Miksi aborttikeskustelussa päädytään aina vääntämään raiskausten uhreista tai äidin hengestä?
Raiskausten uhrit ja hengenvaarassa olevat äidit ovat kuitenkin pieni vähemmistö abortin tehneistä ja monet abortin vastustajistakin sallivat poikkeuksen heidän kohdallaan.
Valtaosa aborteista tehdään ns. sosiaalisista syistä. Oli aborteista mitä mieltä tahansa, on epärehellistä keskittyä puhumaan poikkeustapauksista. Miten tämä eroaisi esim. siitä, että raiskauksista puhuttaessa keskityttäisiin lähes yksinomaan vääriin raiskausilmoituksiin?
Kommentit (28)
Minun mielestäni abortteja ei pidä kieltää, mutta abortin väärinkäytöstä pitäisi tuomita sakkoihin. Väärinkäyttöä on se kuin joku leväperse lorttoilee ja tehtailee toistuvasti abortteja koska ei osaa huolehtia ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni abortteja ei pidä kieltää, mutta abortin väärinkäytöstä pitäisi tuomita sakkoihin. Väärinkäyttöä on se kuin joku leväperse lorttoilee ja tehtailee toistuvasti abortteja koska ei osaa huolehtia ehkäisystä.
Joku lorttoilija kerkesi jo alapeukuttamaankin.
Niihin keskitytään, koska ne on ääripäitä jotka nimenomaan tulee ottaa huomioon. Varsinkin raiskausta välillä vaikea "todistaa", joten pitäisi olla kaikille se abortti mahdollinen.
Eihän sitä myöskään tiedä, jos oma poikaystävä puhkoisi kondomit salaa. Tai vaikka tulisikin vahinko, niin nainen ainoastaan joutuisi kantamaan taakan niskassaan ja synnyttää/kasvattaa vauvan jota ei olisi tahtonut samalla kun mies saa jatkaa leppoisasti elämäänsä. Eli ihan tasa-arvosta on kysymys.
Pitää ottaa myös huomioon että rikosten määrä vähenee roimasti abortin hyväksymisen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Miten todetaan väärinkäyttö?
Vierailija kirjoitti:
Abortin kannattajat. kuinka monennelle raskausviikolle kannatatte aborttia? Sama kuin amerikassa?
Itselläni ei ole mielipidettä. kukin tappakoon lapsensa jos haluaa.
Miten olisi sama kuin suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos joku toistuvasti tekee abortteja niin onhan se selvää että elämä on holtitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos joku toistuvasti tekee abortteja niin onhan se selvää että elämä on holtitonta.
Entä jos väärinkäyttöä tapahtuu miehen osalta?
Tällä hetkellä on katsottu että yleisen hyvän kannalta on parempi että naiset saavat itse tiettyyn rajaan asti päättää lisääntyvätkö vai eivät.
Vastentahtoiset raskaudet tuovat monenmoista kurjuutta sekä vanhempien että lasten elämään. Hyväkin elämä voi olla tuollaisilla lähtökohdilla mahdollista, mutta epätodennäköisempää se on.
Itse en tehnyt aborttia vaikka sitäkin harkitsin, suhde sitten hajosi ja olemme kahden asunnon asumistukia ja lapsilisän yh-korotuksen verran kalliimpi perhemuoto yhteiskunnalle. Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen ratkaisuuni, mutta olen myös tyytyväinen siihen että minulla oli todellinen mahdollisuus valita.