Mies saa iho-reaktioita mun käyttämästä huuhteluaineesta
Se on tosi herkkä kemikaaleille, voisiko olla jotain mitä tilataan muualta, kuin normikaupasta?
Kommentit (19)
Huuhteluaine on täysin turha kemikaali. Iho ja ne tekstiilitkin pärjäävät paremmin ilman, mutta jos nyt jotakin haluat käyttää, niin käytä etikkaa.
Miksi käytät huuhteluainetta? Ei se ole mitenkään pakollista vaan turhaa lisää kemikaalikuormaasi. Ehkä joku tekokuituinen vaate on sähköinen ilman huuhteluainetta mutta kaikki muut ok ilman sitä.
Varmaan kannattaa vaihtaa ne pesuaineet herkälle iholle sopiviksi.
Kokeile hajusteetonta, jos kyse onkin allergiasta hajusteille. Muuten hyvin harvoin tarvitsee huuhteluainetta.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaine on täysin turha.
Olen samaa mieltä. Joskus ysärillä viimeksi olen käyttänyt.
Mies luiskaan. Sulla on oikeus käyttää huuhteluainetta. Älä taivu painostuksen edessä.
Suositeltuja allergiatestattuja merkkejä ja tuotteita:
Allegro Huuhteluaine: Suomessa valmistettu, hajusteeton, väriaineeton ja sopii allergisten, astmaatikkojen ja lasten pyykkiin.
KW Softex Sensitive: Yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa kehitetty, hajusteeton ja biologisesti hajoava.
Lumme Sensitive Huuhteluaine: Allergiatunnuksen saanut, vegaaninen, helpottaa silitystä ja vähentää sähköisyyttä.
Onni Sensitive: Allergiatunnuksella varustettu hajusteeton sarja, joka sisältää myös pyykkietikkaa.
Hemmatti, että oli vaikea tajuta viestin pointti. Luin tuon väliviivan ajatusviivana, enkä ymmärtänyt avausta lainkaan. Piti oikeesti avata tämä ketju vaan nähdäkseni mistä on kyse. Miksi toi väliviiva piti tunkea tuohon??
Vierailija kirjoitti:
Hemmatti, että oli vaikea tajuta viestin pointti. Luin tuon väliviivan ajatusviivana, enkä ymmärtänyt avausta lainkaan. Piti oikeesti avata tämä ketju vaan nähdäkseni mistä on kyse. Miksi toi väliviiva piti tunkea tuohon??
Ap ei hallitse suomen kieltä.
Iho-reaktio, ihoreaktio vai iho reaktio?
Parin vuoden kuluttua oikea vastaus tuottaa äidinkielestä laudaturin.
Vierailija kirjoitti:
Mies luiskaan. Sulla on oikeus käyttää huuhteluainetta. Älä taivu painostuksen edessä.
Se pilaa monet kuidut. Eli kannattaa käyttää valikoidusti. Se tavallaan löysentää kuidun.
Vaihda huuhteluainemerkkiä tai miestä.
Hajusteetonta myydään joka kaupassa
Ihoreaktioita VAIN, laita vahvempaa ainetta sekaan niin jo alkaa vaikuttamaan paremmin. Sekoita vaikka hänen kahviinsa, aampuuroonsa tai vesilasiin. Tsemppiä uuteen yritykseen !
Omo sensitive hajuton, tai muu tuoksuton. Ruokasoodaakin voi käyttää huuhteluun, mä laitan pyyhkeisiin, se kuohkeuttaa, säilyttää värit eikä haise. Mulla kutittaa kaikki muu paitsi omo sensitive tuoksuton.
Suihkugeelinä sitten apteekin sebamed! Sano että juo enemmän vettä, se kosteuttaa sisltäpäin ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain ajatusreaktion.
Huuhteluaine on täysin turha.