Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa olet ollut tämän kevään aikana flunssassa?

Vierailija
03.04.2018 |

Minä olen ollut neljä kertaa pätkän sairaslomalla flunssan vuoksi (ei influenssaa), ja sitten menee reilu viikko toipuessa.

Onko muilla ollut samanlaista sarjasairastamista? Menee usko vitamiineihin ja muihin, sillä olen yrittänyt pitää vastustuskykyni hyvänä, mutta silti käy näin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 3-4 kertaa itsekin. Ennen tulin kipeäksi noin kerran vuodessa. Nyt tuntuu, että olen jatkuvasti kurkkukivussa ja lämpö nousee. Tosi outoa..

Vierailija
22/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut flunssassa.

Yksi syy on varmaan siinä, että olen todella vähän tekemisissä ihmisten kanssa, erityisesti pikkuihmisten kanssa. Nän vain aikuisia ihmisiä töissä ja harrastuksissa, muuten olen kotona. Flunssa tulee kun on tullakseen, olen sitten pumpannut vitamiineja tai en. Mulle se tulee yleensä joskun ihan keväänkorvalla, jos tulee lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10v kestänyt flunssani jäi leikkauspöydälle 2012. Sen jälkeen ei oo enää räkää riittänyt. Syön todella epäterveellisesti ja ylipainoa löytyy.

Vierailija
24/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin flunssassa ja ylipäänsä kipeänä viimeksi viime keväänä, vaikka perheesä ja lähipiirissä on ollut varmaan 20 räkätautia ja 1 influenssa alkukevään aikana. Tosin eiköhän muhunkin sitten tartu, kun siitepölyallergiakausi tulee ja limakalvot on kaikki ihan rikki. Hyvä puoli on, ettei flunssaa parhaassa tapauksessa silloin edes huomaa kuin kurkkukivusta...

Vierailija
25/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Ihmettelen tätä sillä yleensä olen aina kaksi viikkoa kestävässä todella pahassa flunssassa alkuvuodesta mutta nyt ei ole tullut. Ihanaa! Mulle ei nimittäin flunssassa nouse kuume mutta olo on ihan hirveä. Käy siinä kunnossa sitten töissä kun ylpeys ei anna periksi että hakisin saikkua ”pelkän” flunssan takia.

Vierailija
26/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
27/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Viime vuonna sairastelin jatkuvasti.

Muistakaa ihmiset, että paras keino torjua virustartuntoja on käsien pesu ja ihmismassojen välttely. Vitamiineilla ja ruokavaliolla ei ole vaikutusta muuhun kuin ehkä yleiskuntoon viruksen iskiessä. 

T. Kandi.

Vierailija
28/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa ihmiset, että paras keino torjua virustartuntoja on käsien pesu ja ihmismassojen välttely. Vitamiineilla ja ruokavaliolla ei ole vaikutusta muuhun kuin ehkä yleiskuntoon viruksen iskiessä. 

T. Kandi.

Joo, terveyden kannalta tosiaan aivan sama mitä p*skaa lappaa naamariinsa.  Ei niin mitään merkitystä. 

T. Lisensiaatti 

Vierailija
29/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan. Ihmettelen tätä sillä yleensä olen aina kaksi viikkoa kestävässä todella pahassa flunssassa alkuvuodesta mutta nyt ei ole tullut. Ihanaa! Mulle ei nimittäin flunssassa nouse kuume mutta olo on ihan hirveä. Käy siinä kunnossa sitten töissä kun ylpeys ei anna periksi että hakisin saikkua ”pelkän” flunssan takia.

Eli menet töihin varmistamaan, että muut saavat tartunnan? Olet aivan kuin työkaverini, räkä vuotaa ja silmät vuotaa ja koko ajan niistetään, mutta töihin on pakko tulla. Ihan kuin haluttaisiin varmistaa, että muutkin sairastuvat. No, nyt oli työkaverin pakko jäädä saikulle, kun pomo käski mennä influenssanäytteisiin ja paljastui influenssa A. Ollaan siis sairaalassa töissä. Montakohan potilasta ehti tartuttaa?

Ihmettelen tuommoisia työn sankareita. Ei siitä edes palkan lisää saa vaikka kuinka tulisi sairaana töihin.

Vierailija
30/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta kärsitään, juuri parhaillaan...

Syksyllä oli myös pari.

Minulla kaksi päiväkoti-ikäistä lasta ja olen päiväkodissa töissä. Paljon kroppa torjuu siihen nähden millainen virus- ja bakteerikanta koko ajan ympärillä pyörii, mutta tänä talvena ollut poikkeuksellisen monta ja hidasta toipuminen niistä....

Vierailija
31/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden, mutta se kesti liki kuukauden. Ekan viikon olin tosi kipeä, seuraavan ihan vaan flunssainen ja kaksi viikkoa vielä toipilas

Vierailija
32/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmatta kärsitään, juuri parhaillaan...

Syksyllä oli myös pari.

Minulla kaksi päiväkoti-ikäistä lasta ja olen päiväkodissa töissä. Paljon kroppa torjuu siihen nähden millainen virus- ja bakteerikanta koko ajan ympärillä pyörii, mutta tänä talvena ollut poikkeuksellisen monta ja hidasta toipuminen niistä....

Niin tai se käsienpesu ennemminkin... omilta lapsilta ne taudit taitaa useimmin kuitenkin tulla.

Vierailija
33/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Harvoin sairastan, flunssaa ehkä 5 vuoden välein siitä huolimatta että lääkitykseni pitäisi alentaa vastustuskykyä. 

Vierailija
34/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin vuoteen ollut kipeä.

Vierailija
35/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla kertaa, vanhan mummon ohje lienee auttanut: jos tuntuu huonolta niin imeskele sinkkitabletti. Siis imeskeltävä ei nielaistava. Uskon että mulla on auttanut.

Vierailija
36/40 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla kertaa, vanhan mummon ohje lienee auttanut: jos tuntuu huonolta niin imeskele sinkkitabletti. Siis imeskeltävä ei nielaistava. Uskon että mulla on auttanut.

Tästä on nykyään ihan tieteellistä näyttöä! 

Vierailija
37/40 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas flunssa vuoden sisään menossa, tympii. Kesällä oli karmea 2 vkon tauti, joulun jälkeen toinen ja nyt. Ei ole aina tällaista. Onko nyt uuden tyyppisiä kantoja liikkeellä?

Vierailija
38/40 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut pariin vuoteen.

Vierailija
39/40 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Ihmettelen tätä itsekin, koska liikun joka päivä busseilla, nukun liian vähän, en syö vitamiineja erikseen ja minulla on kaksi kouluikäistä, jotka ovat sairastaneet pari flunssaa talven aikana. Itse urheilen paljon, syön punaista lihaa vain pari kertaa kuussa, en tupakoi/ juo.

Vierailija
40/40 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin syksyllä rokotteen, ensin tuli influenssa ja nyt on keuhkoputkentulehdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme