Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa olet ollut tämän kevään aikana flunssassa?

Vierailija
03.04.2018 |

Minä olen ollut neljä kertaa pätkän sairaslomalla flunssan vuoksi (ei influenssaa), ja sitten menee reilu viikko toipuessa.

Onko muilla ollut samanlaista sarjasairastamista? Menee usko vitamiineihin ja muihin, sillä olen yrittänyt pitää vastustuskykyni hyvänä, mutta silti käy näin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaan. Muutamaan vuoteen oikeastaan. Sairastelun paljon kunnes laitoin ruokavalion kuntoon ja migreenikin katosi :)

Vierailija
2/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertakaan. Muutamaan vuoteen oikeastaan. Sairastelun paljon kunnes laitoin ruokavalion kuntoon ja migreenikin katosi :)

Sama täällä. En oo ollu kipeänä moneen vuoteen sen jälkeen kun moninkertaistin kasvisten syönnin ja syön punaista lihaa enää vain muutaman kerran kuukaudessa.

Vierailija
4/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran. Yleensä saan flunssan 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
5/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ruokavaliolla on väliä, mutta meillä syödään aika terveellisesti (paljon vihanneksia ja hedelmiä, kalaa ja lihaa, ei prosessoituja juttuja, joka päivä marjoja, ei sokeria juurikaan ym.). Mies ei sairasta ja me syömme samoja ruokia. Mitä sinä syöt kun pysyt terveenä?

Vierailija
6/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0️⃣. En edes muista milloin olin viimeksi flunssassa, on siitä ainakin vuosi.

Vierailija
7/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän talven saldo: 0 kertaa.

En syö mitään vitamiineja tai vastaavia ja ylipainoa on reilu 10 kiloa. Olen hyvin hyvin harvoin sairaana, vaikka teen asiakaspalvelutyötä ihmisten keskellä.

Vierailija
8/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla kertaa. En ota tätä omaksi ansiokseni enkä selitä hyvillä elämäntavoilla. Kysymyshän on valtaosin hyvästä geenituurista. Elimistössäni on riittävän monipuolinen torjuntapatteristo listimään useimmat flunssien aiheuttajat.

Vierailija
9/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hei sama juttu! Tosin aurallinen migreeni välillä ilmaantuu, mutta sille en voi mitään. Flunssa on pysynyt poissa jo pari vuotta oikealla ruokavaliolla.

Vierailija
10/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että ruokavaliolla on väliä, mutta meillä syödään aika terveellisesti (paljon vihanneksia ja hedelmiä, kalaa ja lihaa, ei prosessoituja juttuja, joka päivä marjoja, ei sokeria juurikaan ym.). Mies ei sairasta ja me syömme samoja ruokia. Mitä sinä syöt kun pysyt terveenä?

Syön täysin kasvipohjaista ruokavalioa, eli en käytä mitään eläinkunnan tuotteita. Paljon kasviksia päivän aikana ja hedelmiä sopivasti. Veden juominen on myös tärkeää. Nyt olen muutaman vuoden ollut ilman minkäänlaista sairastelua. Päänsärkyä tosin jos unohdan juoda tarpeeksi.

Vierailija
11/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään aikana en yhtään, mutta talvella kolme kertaa. Joulukuussa kerran ja tammikuussa kahdesti, ehdin olla vain viikon terveenä siinä välissä.

Ja syön monipuolisesti.

Vierailija
12/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan

Vierailija
13/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viiteen vuoteen ollut flunsassa ja sen ainoan kymmen vuoden sisällä sain, kun hoidin kolme sairastavaa lastenlasta peräjälkeen.

Syön aina mahdollisimman epäterveellisesti, joten ei voi vaikuttaa mitenkään.

Olen itse tehnyt geenituktinustyötä ja minulta kaiken lisäksi puuttu geeni, joka olisi hyvän vastustuskyvyn tae, mutta muut tutkijat olivat sitä mieltä, että sen tehtävän on ottanut joku muu geeni, joka tekee sen paremmin kuin alkuperäinen.

Vierailija
14/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. En oo ollu kipeänä moneen vuoteen sen jälkeen kun moninkertaistin kasvisten syönnin ja syön punaista lihaa enää vain muutaman kerran kuukaudessa.

Jaaa...mä syön päivittäin kasviksia ja hedelmiä, 15 vuotta sitten lopetin kokonaan punaisen lihan syönnin. En ole koskaan polttanut ja viimeksi käytin alkoholia 11 vuotta sitten. Pesen käsiä keskimäärin 20 kertaa päivän aikana. Mm. pesen kädet aina, ennen kuin syön, olin sitten ulkona tai kotona. Silti lapset tuo koulusta räkätauteja ja olen keskimäärin syksystä kevääseen ainakin viidessä eri räkätaudissa. Vaikka pyrin välttämään räkäkontaktia ja pesen niitä käsiä koko ajan.

Vierailija
15/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut flunssassa kahteen vuoteen.

Vierailija
16/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Minulla ei ole ollut moneen vuoteen kunnon flunssaa (ehkä kerran vuodessa on pari päivää kestävä pikkunuha), kun aloin syödä tyrnejä. Laitan muutaman tyrnin joka aamu puuron sekaan. Puuron seassa kirpeyttä ei edes huomaa. Suosittelen! 

Vierailija
17/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt punaista lihaa, tupakoinut (nyt kuitenkin loppu sen tupakan kanssa) ja aina sairastanut flunssaa vain n. kerran neljässä vuodessa. Influenssa on ollut yhden kerran aikuisiässä.

Vierailija
18/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kertaa.

Viimeisen kymmenen vuoden kuluessa olen ollut flunssassa kolme tai neljä kertaa.

Käsiä en hirveästi pese mutta syön terveellisesti ja urheilen paljon.

Vierailija
19/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ensimmäisen kerran influenssarokotteen marraskuusaa 2017, sen jälkeen 2 tosi rankkaa flunssaa. Edellinen flunssa vuonna 2014.

Vierailija
20/40 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Enkä ota vitamiineja purkista, en edes d vitamiinia. Syön mitä sattuu. Jyrsin kynsiä päivittäin. Lapsia on päiväkodissa ja koulussa ja mies asiakaspalvelutehtävissä, niin että tautipaine kodin ulkopuolelta on melkoinen. Mutta ei vaan tule tautia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä