Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
681/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne lapsetkin sijoituksia ja työssäkin pätevöityy ajan saatossa. Pääasia ettette velkaannu lisää. Tuo on ihan tavallinen ruuhkavuosia elävien vanhempien tilanne ja se helpottaa ajan kuluessa.

Kerätkää hyviä hetkiä ja muistoja lastenne ja toistenne kanssa, kuntoilkaa ja hankkikaa ystäviä ja panostakaa työssä kehittymiseen.  Kaikki tämä tulee aikanaan korkojen kanssa takaisin.

Lapset eivät todellakaan ole sijoituksia näinä aikoina. Lapset tulevat tosi kalliiksi. Ei pelkästään ruoka ja vaatteet ja harrastukset, vaan erityisesti se kun tarvitaan isompi talo ja auto ja ollaan pois töistä hoitovapailla.

Ystäviä ja hyviä hetkiä voi hankkia ilmankin lapsia, tai vain yhden lapsen kanssa.

Vierailija
682/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen, nykyään varsin hyvätuloinen, ja nyt tulee iso tunnustus: mulla ei ole koskaan ollut muita kuin auton vakuutukset. Siinä kyllä paljon enemmän kuin pakolliset. Joku suopea matkavakuutus joka tullut jonkin jäsenyyden myötä, muttei mitään erikseen otettua.

Ei kotivakuutusta. Minkäänlaista. Ei tapaturma- tai terveysvaikutuksia. Ei kotivakuutusta, silloinkaan, kun sitä olisi vaadittu.

Riski, kyllä. Mutta tällä riskillä on menty ja mun kohdalla se on kannattanut. En elä kovin riskaabelisti, niiltä osin kuin olen elänyt, ei mikään vakuutus korvaa. (Esim riski kuolemasta laskuvarjohypyssä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, nykyään varsin hyvätuloinen, ja nyt tulee iso tunnustus: mulla ei ole koskaan ollut muita kuin auton vakuutukset. Siinä kyllä paljon enemmän kuin pakolliset. Joku suopea matkavakuutus joka tullut jonkin jäsenyyden myötä, muttei mitään erikseen otettua.

Ei kotivakuutusta. Minkäänlaista. Ei tapaturma- tai terveysvaikutuksia. Ei kotivakuutusta, silloinkaan, kun sitä olisi vaadittu.

Riski, kyllä. Mutta tällä riskillä on menty ja mun kohdalla se on kannattanut. En elä kovin riskaabelisti, niiltä osin kuin olen elänyt, ei mikään vakuutus korvaa. (Esim riski kuolemasta laskuvarjohypyssä.)

Tuleepas kännykällä hirveää tekstiä, sorry.

(Suopea=suppea, vaikutuksia=vakuutuksia jne.)

Koittakaa saada selvää.

Vierailija
684/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan

Vierailija
685/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan Marinin hallitus koronahysteriasta joka vei mielenterveyden sekä nyt hintojen korotuksista jotka ajaa monet itsemurhaan.

Vierailija
686/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autot? Yhdelläki pärjää.

Ja aibakib pk-seudulla pärjää ilmankin.

Juu, aina ne pärjää jotka ei itse asu täällä. Koetapa viedä ensin laspi bussilla hoitoon ja mene sen jälkeen töihin bussilla + ratikalla + junalla. Ja takaisin sama homma, paitsi että töistä ei saa lähteä etuaikaan eikä hoidosta hakea myöhässä. Mahdotonta. 

Vien lapset pyörällä hoitoon ja sen jälkeen pyöräilen toimistolle tai kotiin etätöihin. Mies hakee. Hyvin toimii.

Melkoisen tandemin tarvitsisin että saan kaikki 3, vauva mukaan lukien kyytiin. 

Vierailija
687/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh meillä oon itse pitkäaikaissairas ja puoliso opiskelee kuntoutusrahalla amk:ta. Raskasta on lapsiperheellisenä suorittaa senkin amk-tutkintoa. Asutaan yli 900e/kk hintaisessa kolmiossa, lapset 9v ja 11v ja tarvitsisivat jo omat huoneet, mutta ei vaan ole varaa isompaan asuntoon. Ei kela edes maksaisi. Ei ole edes säästöjäkään. Toimeentulotuella eletään, auto on kuitenkin pakko olla ja se on halpa romu. Tuntuu hullulta että monella saman ikäisellä 30-vuotiaalla on mahdollisuus luottokortteihin, harrastuksiin, useampiin autoihin, omakotitaloon, mutta aina me eletty kädestä suuhun. Liekö tässä koskaan pääsee eteenpäin.

Eihän sen autonkaan oo pakko olla tonnien auto, pärjää edullisemmallakin jos ei oo kalliimpaan mahdollisuutta.

Joillakin on sentään työ ja kunnollinen palkka, sitä pitää sitten tinkiä asumismukavuudesta ja muuttaa vaikka lähemmäksi sitä työpaikkaa. Kaikki ei tienaa yli 2000-2500e tai yli kuukaudessa, jos tienaa ja silti välittää niistä kovista menoista niin jostain pitää sitten tinkiä, asumisesta, harrastuksista, ruuasta.

Niin sitä joutuu köyhätkin ja matalapalkkaisetkin tekemään ja pärjätään jotenkin. Eihän se toki kannusta tekemään työtä, mutta sitä voi katsoa ympärilleen että jos kuitenkin on ne 2 autoa, omakotitalo, harrastukset, monipuolinen ruoka, perusasiat kunnossa niin ei oo mitään suurta ongelmaa.

Kaikilla kun ei oo asiat edes niin hyvin, hyvä kun joillakin on edes vaatteita varaa ostaa itselleen. Palellaan sitten kylmässä, lapsetkin menee vähillä.

Aina se elämä ei mene niinkuin Strömsössä.

Jos joku valittaa että sähkölaskutkin on kalliita niin miten on voinut luottaa siihen että yhdellä lämmitysmuodolla voi lämmittää ikuisesti edullisesti ja että sähkö on aina halpaa. Nyt jos koskaan pitää energiaremontti tehdä kotiin. Ei ne sähkölämmitteiset mene edes kaupaksi.

Tällästä, asiat voisi olla huonomminkin. Ai niin sitä velkaakin on monilla järjettömät määrät kun on pitänyt kustantaa se luxuselämä. Velalla autot, talot, puhelimet, tv:t, kodinkoneet, huonekalut jne jne jne.. Paska osuu tuulettimeen, luottokortti huutaa tapissa. Nämä ovat niitä velkaisia "rikkaita".

Vierailija
688/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista hankkia asunto jomman kumman työpaikan lähettyviltä, jolloin voisi luopua toisesta autosta?

HAI! Työ, valkolaisen kirous.

Vierailija
689/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan Marinin hallitus koronahysteriasta joka vei mielenterveyden sekä nyt hintojen korotuksista jotka ajaa monet itsemurhaan.

Juu. Kai sekin on sitä vihreää siirtymää, kun harvennetaan väkimäärää. Tekevät sivistyneesti, kun eivät vie kahleissa montun reunalle ja ammu kiväärein siihen paikkaan, vaan ajavat ihmiset itsemurhiin. Sitten hohotetaan, kuinka heikot sortuu elon tiellä.

Vierailija
690/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autot? Yhdelläki pärjää.

Juu, aina ne pärjää jotka ei itse asu täällä. Koetapa viedä ensin laspi bussilla hoitoon ja mene sen jälkeen töihin bussilla + ratikalla + junalla. Ja takaisin sama homma, paitsi että töistä ei saa lähteä etuaikaan eikä hoidosta hakea myöhässä. Mahdotonta. 

Vien lapset pyörällä hoitoon ja sen jälkeen pyöräilen toimistolle tai kotiin etätöihin. Mies hakee. Hyvin toimii.

Melkoisen tandemin tarvitsisin että saan kaikki 3, vauva mukaan lukien kyytiin. 

Onko ne kaikki 3 vauvoja? Isommat ajaa tietysti itse. On olemassa pyöräkärryjä, peräpyöriä, pitkäperäpyöriä, ja samaan pyörään voi saada useamman lapsen kyytiin. Mun 4- ja 6-vuotiaat ajaa itse, hyvin saisin pari pientä vielä kulkemaan. Ihan pieni vauva toki hankala pyörällä.

Vierailija
691/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Meillä on 2 autoa ja 2 lasta. Ja nettotulot yhteensä miehen kanssa 2000e.

Palataan asiaan kun lapset ovat teini-iässä, katsotaan mikä ääni on sitten kellossa. 

Mitä? Vähemmän rahaa teineihin menee kuin vaikka vaippaikäisiin. Omaa tyhmyyttä joa ostelee uusimmat I phonet ja opettanut pikaruokaloihin jne.

Olen eri, mutta itsellä myös teini ja kyllä se rahan kulutus on ihan eri luokkaa kuin vaippaikäisellä. En ole opettanut iphoneen enkä pikaruokaloihin, itse olen tolkuttoman säästäväinen ja yrittänyt opettaa samaa lapsillekin. Mutta teinillä vaan menee rahaa ihan kaikkeen, on sen luontoinen ollut aina. Ei paljon kasvatus auta. Meillä myös toinen lapsi, joka luonnostaan säästäväinen. Ihan kuin eri puusta lapset. Toinen nauttii säästämisestä tai toinen tuhlaamisesta.

Mutta siis ihan normaaliin asioihin ne rahat kuluu: vaatteita/kenkiä saa ostaa uusia, kasvaa niin nopeaan. Ruokaa kuluu jäätävät määrät, teet pellillisen pizzaa ja teini syö kaiken. Kysyy vielä perään, mitä sitten saisi syödä. Laiha on kuin mikä. Urheilee kyllä, kulutus suurta.

Vierailija
692/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asuntoja rakentaa työpaikkojen yhteyteen?

Vierailija
693/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne lapsetkin sijoituksia ja työssäkin pätevöityy ajan saatossa. Pääasia ettette velkaannu lisää. Tuo on ihan tavallinen ruuhkavuosia elävien vanhempien tilanne ja se helpottaa ajan kuluessa.

Kerätkää hyviä hetkiä ja muistoja lastenne ja toistenne kanssa, kuntoilkaa ja hankkikaa ystäviä ja panostakaa työssä kehittymiseen.  Kaikki tämä tulee aikanaan korkojen kanssa takaisin.

Lapset eivät todellakaan ole sijoituksia näinä aikoina. Lapset tulevat tosi kalliiksi. Ei pelkästään ruoka ja vaatteet ja harrastukset, vaan erityisesti se kun tarvitaan isompi talo ja auto ja ollaan pois töistä hoitovapailla.

Ystäviä ja hyviä hetkiä voi hankkia ilmankin lapsia, tai vain yhden lapsen kanssa.

Lapset sijoituksia? Kuka kumma sellasta täällä höpöttää? Sijoituksia, ennemminkin rasitteita.

Elättämiseen menee tähtitieteellisiä summia siinä kun sen vauvasta asti ruokit, vaatetat jne. Koulu ja asuinympäristö tuovat omat haasteensa ja ongelmat. Muutto ei ratkaise mitään, kun siellä uudessa paikassa on samat jutut next levelillä plus uudet ongelmat vaikeustasolla kymppi. Sitten ne pennut hakee jännitystä tyhmistä jutuista ja tulee joku miljoonan lasku tenavien tulitikkuleikistä. Pitää maksella muutenkin yhtä sun toista ja sitten ne kinuaa lisää vielä kotoa poismuuttonsa jälkeenkin. Lähtevät huumeisiin ja kiristävät vanhalta äidiltään rahaa huumeisiin. Uhkaillaan väkivallalla ja talon polttamisella.

Vierailija
694/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö rupeat hönäämään tottakai. Asiat ei ole ikinä niin huonosti etteikö niitä viinalla saisi vielä huonommaksi..

Vierailija
695/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä hyvä että ihmiset pudotetaan maan pinnalle.

minun työkaveri on aina leveillyt heillä on sitä ja tätä.

sinä et saa koskaan edes autoa. kun olet niin köyhä.

en tee autolla mitään kävellen ja pyörällä pääsee.

olisitte ihmiset eläneet säästeliäästi silloin kun teillä on ollut rahaa.

mutta pitää esittää kaikille me matkustetaan ulkomaille leville. mukuloilla kalliit vetimet ja harrastukset.

pihassa monta autoa. meillä on millä mällätä. nyt saattee kärsiä tyhmästä päästänne ja hyvä niin.

rikas ajelee vanhalla kotterolla köyhä uudella mersulla

Vierailija
696/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Pakollisten jälkeen jää vielä noin 4 tuhatta leikkirahaa kuussa.

Kämppä on aivan kauhea ja jaettu 2 muun kanssa. Vaatteet tulee mistä lie halvoista nettikaupoista. Koko materiaalinen omaisuuteni mahtuu pariin laukkuun.

Kait tämän takia sijoitan, syön ja juon hyvin sekä makailen rannoilla vähän väliä

Vierailija
697/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista hankkia asunto jomman kumman työpaikan lähettyviltä, jolloin voisi luopua toisesta autosta?

Miksi ette hae ulkomaille töihin paremman elannon perässä?

Vierailija
698/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Meillä on 2 autoa ja 2 lasta. Ja nettotulot yhteensä miehen kanssa 2000e.

Palataan asiaan kun lapset ovat teini-iässä, katsotaan mikä ääni on sitten kellossa. 

Mitä? Vähemmän rahaa teineihin menee kuin vaikka vaippaikäisiin. Omaa tyhmyyttä joa ostelee uusimmat I phonet ja opettanut pikaruokaloihin jne.

Olen eri, mutta itsellä myös teini ja kyllä se rahan kulutus on ihan eri luokkaa kuin vaippaikäisellä. En ole opettanut iphoneen enkä pikaruokaloihin, itse olen tolkuttoman säästäväinen ja yrittänyt opettaa samaa lapsillekin. Mutta teinillä vaan menee rahaa ihan kaikkeen, on sen luontoinen ollut aina. Ei paljon kasvatus auta. Meillä myös toinen lapsi, joka luonnostaan säästäväinen. Ihan kuin eri puusta lapset. Toinen nauttii säästämisestä tai toinen tuhlaamisesta.

Mutta siis ihan normaaliin asioihin ne rahat kuluu: vaatteita/kenkiä saa ostaa uusia, kasvaa niin nopeaan. Ruokaa kuluu jäätävät määrät, teet pellillisen pizzaa ja teini syö kaiken. Kysyy vielä perään, mitä sitten saisi syödä. Laiha on kuin mikä. Urheilee kyllä, kulutus suurta.

Meillä samanlaiset teinit, toinen kuluttaa ja toinen säästää, vaikka molemmat olen kasvattanut samalla tavalla. Ja se ruoan kulutus, huoh...

Vierailija
699/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autot? Yhdelläki pärjää.

4,5 miljoona suomalaista asuu muualla kuin PKS.

Vierailija
700/976 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hae ulkomaille töihin paremman elannon perässä?

Koska romanit ovat levittäytyneet moniin muihin maihin, paitsi työmaille.