Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
401/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla se auton remppa ja vakuutusmaksut oo joka kuussa,äly hoi,älä kitise.

Vierailija
402/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä se on joka läskinä elää, viisas pitää välillä 40 päivän vesipaastokuurin ja rahaakin säästyy monta sataa euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mulla tuli auton remppa 2000€. Käteen jää 1500€, asun yksin ja tälle kuulle vielä vakuutusmaksut. Vaikka säästän koko ajanajan, aina jotain hajoaa ja säästö menee sinne. Tilanne on kehä, säästän ja säästän enkä uskalla sen takia elää. Tekee mieli itkeä, menee kesä pilalle ton auton takia, kun pakko säästää kaikesta, eli käytännössä se on ruoka.

Miksi ostat tolla palkalla auton? Sanomattakin selvää ettei raha silloin riitä. Muutettava lähemmäs keskustaa tai julkisia, jos matalapalkka-alalla työskentelee. Joskus toki auto on pakollinen, mutta sitten on hyväksyttävä kädestä suuhun elämä.

Vierailija
404/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähättelemättä ap.n ahdinkoa, minä en ole koskaan ymmärtänyt mihin ihmisillä menee niin paljon rahaa?! Minä tienasi töissä ollessa 1500e / kk käteen ja lähes joka kuukausi jäi jotain säästöön, silloinkin kun asuin yksin. Nyt olen lapsen kanssa kotona ja säästöistä on 2 vuodessa mennyt 3000e. Toki mies on maksanut suurimmat laskut kun käy töissä. Mutta siis.. Mihin se raha teillä menee??

No laitetaan nyt sitten kun kerta leikkiin lähdettiin, vaikka vähän kaduttaa jo koko aloitus. :p

Vuokra, vedet, autopaikat 884e

sähkö 35e

netti 6e

ruoka ja päivittäistavarat 500e 

hoitomaksut 126e

puhelimet 12e + 15e

lääkkeet 20e

vakuutukset koti, hoitokulu ym 67e

henkivak. 10e

koiran vak. 20e

autojen vakuutukset 40 + 35 e

autoverot 17 + 25 e

opintolaina 100e

Noista tulee jo n. 1900e. Päälle bensat, vaatteet, kengät, hammaslääkäri, lääkärimaksut, koiran menot, silmälasit, autojen kulut jne. Kaikenmaailman pienet menot mitä tulee aika ajoin eteen, esim. tässä kuussa palovarottimiin uudet patterit 10e ja yhden liiton jäsenyys 40e jolla saa huomattavan alennuksen koiravakuutukseen... Ja kyllä meillä jää joka kuukausi yleensä jotain säästöön. 200-300e. Parhaimmillaan enemmänkin. Osa menee sille asp-tilille. Mutta aloituksen tuskailu oli lähinnä siitä miten ne säästöt aina tuppaa palamaan johonkin kun niitä kasaan saat ja hetkellisesti tunsin tarvetta asiasta purkautua, ehkä ei olisi pitänyt :D

Ollaan karsittu kuluja aika paljon ja tiedän että tuosta voisi vielä karsia esim. noita vakuutuksia. Mutta meillä toisella lapsella on sairauksia joista saa jatkuvasti korvauksia vakuutuksen kautta, joten ainakaan sitä en ole irtisanomassa (enkä kyllä kokemuksen myötä toisenkaan lapsen vakuutusta, ne on köyhän turva).

AP

Tuossa meidän talouden menot. Eipä siitä netosta ihan oikeasti paljoa jää kun siitä kaiken itse makselee. Aina on jotain kenkäparia tai muuta mitä pitää hankkia, kyllä niihin kevätvaatteisiinkin äkkiä satanen jos toinenkin uppoaa kun kahdelle lapselle hankkii, vaikka ei osteta kalleinta tai aina uutta.

Ja tiedostan kyllä että toisilla on asiat vielä huonommin, ainahan jollain on. Tämä oli nyt vaan keskustelua _työssäkäyvien_ pienituloisuudesta.

Kyllä tämä tästä. Mies sai jo paremman työn, minä olen hakenut opiskelemaan ja koitan hakea kokopäivätyötä.

Ap

Vierailija
405/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mulla tuli auton remppa 2000€. Käteen jää 1500€, asun yksin ja tälle kuulle vielä vakuutusmaksut. Vaikka säästän koko ajanajan, aina jotain hajoaa ja säästö menee sinne. Tilanne on kehä, säästän ja säästän enkä uskalla sen takia elää. Tekee mieli itkeä, menee kesä pilalle ton auton takia, kun pakko säästää kaikesta, eli käytännössä se on ruoka.

Miksi ostat tolla palkalla auton? Sanomattakin selvää ettei raha silloin riitä. Muutettava lähemmäs keskustaa tai julkisia, jos matalapalkka-alalla työskentelee. Joskus toki auto on pakollinen, mutta sitten on hyväksyttävä kädestä suuhun elämä.

Mitä hyötyä on asua keskustassa, jos työpaikka sijaitsee syrjässä eikä sinne mene julkista liikennettä? Tuollaisiakin työpaikkoja on, olen itse ollut sellaisessa.

Vierailija
406/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan tekemällä lapsia. Tällä hetkellä 10 kk, 1,5 v, 3 v, 4 v, 7 v, ja 8 v lapset. Vauvakuume taas päällä, yhden haluaisin vielä.

Vierailija
407/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuoli ollessamme Pyreneillä. Puhuin tyttäreni kanssa talon myynnistä ja uuden paritalon rakentamisesta, mutta tytön mies parkasi, ettei samaan taloon.. Viikon kuluttua , menin pankkiin ja kysyin kuinka paljon tälläinen nainen saa lainaa. Otin lainan ja maksoin tytön ulos kiinteistöstä. Siinä sinnittelen ison lainan kanssa loppuelämäni.

Vierailija
408/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, ei hammaslääkärillä käydä joka kuussa, ja jäsenmaksu on kerran vuodessa jne ,,edelleen saat 10000 e vuodessa säästöön ,jos junailet antamillani ohjeilla, mutta saahan sitä ruikuttaa ,jos tahtoo.

Vierailija
409/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle, ei hammaslääkärillä käydä joka kuussa, ja jäsenmaksu on kerran vuodessa jne ,,edelleen saat 10000 e vuodessa säästöön ,jos junailet antamillani ohjeilla, mutta saahan sitä ruikuttaa ,jos tahtoo.

"auton remppa ei ole joka kuussa, hammaslääkärillä ei käydä joka kuussa, jäsenmaksu on kerran vuodessa... "

Niinpä niin, mutta kun lähes joka kuulle on jotakin aina. Niinkuin itsekkin huomaat jos tuota mantraasi vielä jatkat.

10 000e vuodessa säästöön on realistista joo, jos autot alkaa kulkemaan pyhällä hengellä, lapsille ei tartte ostaa ainoatakaan vaatekappaletta tai ei tule ainoatakaan hammaslääkärilaskua tai auton remppaa tai muuta sellaista seuraavaan vuoteen. Sun budjettisi ei nyt vaan ole kovin realistinen, ellei lähde toteuttamaan jonkinlaista kituhaastetta omaksi huvikseen.

Ap

Vierailija
410/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi kirjoitti:

Tenavia tehtaillaan ja sitten ajatellaan että kukahan ne elättää. Minä en. Kiitos!

Ihan itse elätetään. Mutta onko oikein että meiltä esim. ryöstettiin 30% lomarahoista? Tai lisättiin työtä 30 min. viikossa mutta palkka ei noussut?

Kyllä se on täysin oikein. Ihan vain tiedoksesi että, se täysin oikein siksi että teidät loiset elätetään toisten ihmisten selkänahasta verovarojen kautta. Te ette tuota mitään arvonnousua vaan kulutatte muiden työllä tehtyä arvonnousua, joten se verovarojen tienaajien arvonousun ulosmittaus teidä loisten toimesta on aiheellista minimoida. Sitten kun palataan siihen kantaan että Valtion / Kunnan leipä on taas pitkä mutta kapea, kuten se kuuluisikin olla, olisi tuolla ulinalla jotain kaikupohjaa. Mutta niin kauan kun on nykyinen meininki, että julkeanpuolen hyväkkäät kuppaavat jopa parempia palkkoja kuin yksityisen sektorin työntekijät, jotka joutuvat oikeasti tekemään töitä sen rahansa eteen, on tuollainen hussuttelujen -30% vähennys paikallaan.

Vierailija
411/976 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi kirjoitti:

Tenavia tehtaillaan ja sitten ajatellaan että kukahan ne elättää. Minä en. Kiitos!

Ihan itse elätetään. Mutta onko oikein että meiltä esim. ryöstettiin 30% lomarahoista? Tai lisättiin työtä 30 min. viikossa mutta palkka ei noussut?

Kyllä se on täysin oikein. Ihan vain tiedoksesi että, se täysin oikein siksi että teidät loiset elätetään toisten ihmisten selkänahasta verovarojen kautta. Te ette tuota mitään arvonnousua vaan kulutatte muiden työllä tehtyä arvonnousua, joten se verovarojen tienaajien arvonousun ulosmittaus teidä loisten toimesta on aiheellista minimoida. Sitten kun palataan siihen kantaan että Valtion / Kunnan leipä on taas pitkä mutta kapea, kuten se kuuluisikin olla, olisi tuolla ulinalla jotain kaikupohjaa. Mutta niin kauan kun on nykyinen meininki, että julkeanpuolen hyväkkäät kuppaavat jopa parempia palkkoja kuin yksityisen sektorin työntekijät, jotka joutuvat oikeasti tekemään töitä sen rahansa eteen, on tuollainen hussuttelujen -30% vähennys paikallaan.

Ootpas pihalla asioista.

Vierailija
412/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on koko ajan loppu niin asialle pitää tehdä jotain. Jää vaikka kotiin perhepäivähoitajaksi. Hoidat siinä samalla omat muksut. 

-et tarvitse autoa

-lastenhoidosta et maksa enää mitään

...ja varmaan löytyy muutakin jota ei enää tarvitse kustantaa. Jei!

Vierailija
413/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lisätyö. Jakakaa vaikka koko porukka mainoksia iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
414/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä hakusanoilla?

Vierailija
415/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Koira on lopetettava heti”. Miten voi olla noin törkeitä kommentteja? Sulla ei varmaan oo koskaan ollu lemmikkejä?

Vierailija
416/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista laittaa kotitalousvähennyksiin sähkö-/ putkimiehen työt! €€ saat palautuksia joskus jouluna :)

Vierailija
417/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin vasta nyt ketjun kommentteja. On taas ihmisillä vinkkejä, aivan kuin ketjun aloittaja ei olisi jo kaikkea miettinyt. Ok. Osa ehkä asiaakin, mutta joo... pitää lukea vielä tarkemmin, jos löytäisi omaan ikuiseen rahapulaan apua.

Vierailija
418/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Koira on lopetettava heti”. Miten voi olla noin törkeitä kommentteja? Sulla ei varmaan oo koskaan ollu lemmikkejä?

Aattelin samaa. Voisihan ne lapsetkin antaa adoptioon. Tekis sitten uudet, kun on käsiraha taloon säästettynä.

Vierailija
419/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun ap että aina pitää jotain hankkia.

Rahaa tulee mutta ne myös menee.

Aina vaan pitää jo kun päkättää vastaan.

Vierailija
420/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette niin nuorena lapset?

Me ehdittiin ostaa talo ja maksaa se poiskin lähes kokonaan ennen lapsia. Oltiin vähän yli 30V.

ASP-laina ja melko edullinen asunto. 

Vaimo pystyi jäämään kotiin lasten kanssa kolmeksi vuodeksi, eikä ollut edes tiukkaa rahasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi