Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!

Väsynyt arjen puurtaja
03.04.2018 |

Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.

Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.

Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?

Kommentit (976)

Vierailija
421/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myöhemmin, kun lapset alkavat muuttaa omilleen, olisi rahaa, mutta ei niin paljoa rahantarvetta"

Joku sanoi ylempänä noin: Menee muuten aivan helvetisti rahaa 18-vuotiaaseen: Ajokortti, auto, auton verot, auton vakuutukset, auton huollot ja sit pitäis vielä tankatakin välillä... Tonnit vaan viuhunut viimeaikoina. (Toki 18-vuotiaan voi heittää vaikka kadulle ja kulut 0e, mut ei olla tähän vielä lähdetty...)

Jaa.. en mä vaan saanut 18-v autoa tai ajokorttia. Enkö tiedä olenko sellaista maksamassa omillekaan lapsille.. ehkä ajokortit mutten autoja.

Harva on 18-vuotiaana ihan omillaan. Sen jälkeen alkavat ammattiin opiskelut lukion jälkeen, taas tarvitaan äitiä sponsoriksi. Opintotuet js lainat yhteensä riittävät hädin tuskin asumiskuluihin. Itse sponssasin osan tyttären vuokrakuluista, kunnes sai inhoamansa halvan solun. Sitten kun valmistui, maksoin 2 kuukauden vuokratakuut ja elätin ekan kuukauden koulun jälkeen. Lista olis aika pitkä missä autoin. Onneksi tyttö sai vakityön ja on työteliäs nuori. Toinen tyttäristä vaatii enemmän tukea masennuksen vuoksi

Vierailija
422/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mulla tuli auton remppa 2000€. Käteen jää 1500€, asun yksin ja tälle kuulle vielä vakuutusmaksut. Vaikka säästän koko ajanajan, aina jotain hajoaa ja säästö menee sinne. Tilanne on kehä, säästän ja säästän enkä uskalla sen takia elää. Tekee mieli itkeä, menee kesä pilalle ton auton takia, kun pakko säästää kaikesta, eli käytännössä se on ruoka.

Miksi ostat tolla palkalla auton? Sanomattakin selvää ettei raha silloin riitä. Muutettava lähemmäs keskustaa tai julkisia, jos matalapalkka-alalla työskentelee. Joskus toki auto on pakollinen, mutta sitten on hyväksyttävä kädestä suuhun elämä.

Mitä hyötyä on asua keskustassa, jos työpaikka sijaitsee syrjässä eikä sinne mene julkista liikennettä? Tuollaisiakin työpaikkoja on, olen itse ollut sellaisessa.

Vaihtoehto olisi tietty olla työtön..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta duunit, fattasta saa helposti rahaa ja vuokra maksetaan aina ajallaan, jää rahaa jopa säästöön, ja autonkin saa jos on menoja ja penskoja. Muutenkin tulee kaikkea kivaa ylimääräistä "tarverahaa" jos vaan keksit jonkun nyyhkytarinan fatan muijille. Parasta jos otat jonkun ulkomaalaisen nimen ja pukeudut verhoon tai vanhaan lakanaan, mielummin sellaiseen että vaan silmät näkyy. Yksinhuoltaja pitää tietenkin olla, ei ongelma vaikka lapset on saman miehen, keksit vaan miten mies on sika ja hakkaa painamisen välissä tai jotain, et voi mitään ja kärsit.

Vierailija
424/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FATTARUUSU kirjoitti:

Lopeta duunit, fattasta saa helposti rahaa ja vuokra maksetaan aina ajallaan, jää rahaa jopa säästöön, ja autonkin saa jos on menoja ja penskoja. Muutenkin tulee kaikkea kivaa ylimääräistä "tarverahaa" jos vaan keksit jonkun nyyhkytarinan fatan muijille. Parasta jos otat jonkun ulkomaalaisen nimen ja pukeudut verhoon tai vanhaan lakanaan, mielummin sellaiseen että vaan silmät näkyy. Yksinhuoltaja pitää tietenkin olla, ei ongelma vaikka lapset on saman miehen, keksit vaan miten mies on sika ja hakkaa painamisen välissä tai jotain, et voi mitään ja kärsit.

Siis miten sulle jää rahaa säästöön kun perustoimeentulotuki on n. 490 euroa? Etkö käytä sitä rahaa mihinkään? Sossun elätti ei rikastu, ei vaikka miten ja mihin yrittäisit ylimääräistä sieltä vinkua.

Vierailija
425/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Koira on lopetettava heti”. Miten voi olla noin törkeitä kommentteja? Sulla ei varmaan oo koskaan ollu lemmikkejä?

Jaa, kun on perse auki kuin horsman kukka, mitä hemmettiä jollain ikälopulla hurtalla tekee? Lääkäri- ja ruokakuluja se teettää vain.

Vierailija
426/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitää lopettaa ensin, sillä pääsee alkuun.

Jos pystyy lapsista vielä pääsemään eroon niin se auttaa myös. Mutta ensin tosiaan koira lopetettavaksi.

Vierailija
427/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No molemmat autot on +10 vuotta vanhoja... Vakuutuslaskut ei tosiaan ole suurin erä vaan enempi juuri huollot, korjaukset, ylläpito... yksi korjaus voi syödä helposti puolen vuoden säästöt. :(

Täytyy vielä tiukentaa tuota kaupassakäyntiä. Meillä menee kauppaan n. 500e/kk sisältäen kaiken. Vessapaperit, vaipat, pesuaineet jne...

Periaatteessa rahat riittää kaikkeen ja saadaan laskut maksettua ajallaan. Mutta kuun lopussa ollaan liian usein PA.

Ap

Semmoista se on keskiluokkaisen puurtajan elämä. Kaikki maksut on korkeimman mukaan, talous pysyy balanssissa mutta eipä juuri mitään jää säästöön. Vanhoilla rotiskoilla kuljetaan töihin, koska julkisia ei ole. Meillä on tuohon päälle omakotitalo ja asuntolainaa vielä 180 000 euroa maksettavana. Otettiin laina ennen pankkiuudistusta, ei tarvinnut olla säästöjä valmiiksi. Säännölliset tulot ja henkilötakaus riittivät.

Keskiluokkaiset pärjäävät Suomessa ihan hyvin, mutta pienituloisilla on tiukkaa aloittajan tapaan.

Vierailija
428/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FATTARUUSU kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta tämä ei toimi kantiksilla. Vain kunnia-asukkaat saavat nauttia näistä extra-eduista.

Vierailija
429/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä maalla. Sinne tarvittiin heti uutta erikoisosaajaa ja työntekijöistä ei ole pulaa. Olin ollut jo vuoden verran työttömänä ja sain 4,5 h bussimatkan päästä työpaikan. Olen ollut siellä nyt töissä 4 vuotta.

Maanantaisin saatan lapset kouluun ja lähden Kamppiin, jossa hyppään Onnibussiin. Saavun just lounaan jälkeen ja olen töissä klo 20. Asun esimieheni lapsuudenkodissa, hänen äitinsä alivuokralaisena , työpaikkaa vastapäätä.

Ti-to teen pitempään töitä ja to lähden 18.30 bussilla kotiin.

Päteviä, koulutuksen käyneitä ja työkokemusta omaavia hakijoita oli ainoastaan 1, minä.

Palkka on huonompi kuin ennen, Onnibussin kustannus on alle 50 e kk, vuokra on 400 e,

Onhan tää ikävää koko perheelle, mutta töitä kun ei ole. Ja saan tehdä kuitenkin oman alan töitä.

Vierailija
430/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla 720000 velkaa, vaikka se onkin sijoitettua ja maksaa itsensä takaisin, ajatuskin hirvittää.

Vierailija
431/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko autoissa tinkimisen varaa? Jos toisen vaihtaisi niin halpaan, että pakollinen liikennevakuutus riittäisi? Vaikka jos niiden remontteihin menee jo nyt, ne ovat varmaan halpoja. Pärjäättekö yhdellä?

Ruokalaskussa säästäminen tuntuu kyllä ärsyttävältä sniidaamiselta, mutta se on se isoin helposti liikkuva tekijä. Suunnitelmallisuutta peliin ja aina listan kanssa kauppaan.

Entäs muut ehdottoman tärkeät hankinnat? Kaikkea mitä voi siirtää, kannattaa siirtää, jos rahat ovat juuri siinä kuussa tiukalla.

No molemmat autot on +10 vuotta vanhoja... Vakuutuslaskut ei tosiaan ole suurin erä vaan enempi juuri huollot, korjaukset, ylläpito... yksi korjaus voi syödä helposti puolen vuoden säästöt. :(

Täytyy vielä tiukentaa tuota kaupassakäyntiä. Meillä menee kauppaan n. 500e/kk sisältäen kaiken. Vessapaperit, vaipat, pesuaineet jne...

Periaatteessa rahat riittää kaikkeen ja saadaan laskut maksettua ajallaan. Mutta kuun lopussa ollaan liian usein PA.

Ap

Kun loppuu vaippojen osto, niin säästyy ja vielä enempi kun loppuu päivähoitoa kautta. Tsemppiä, mekin oltiin köyhiä kun lapset oli pieniä.

Vierailija
432/976 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin talous parantunut kun lapset kasvaneet. Ei mene enää vaippoja ja hoitomaksut 500 e jääneet pois, sillä on merkittävä vaikutus talouteen. Harrastuskuluja ei ole tällä hetkellä.

Vierailija
433/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ohiksena.. 

----> naiset ottakaa ainakin se rintasyöpävakuutus ittellenne  (yleistyvä syöpä!), itse en ottanu ja syvään kuseen jouduttiin taloudellisesti (työsopparia ei jatkettu kun hoidot, jne jne....) aattelin ihan kanssasisaria etukäteen varottaa jos on perhettäkin ja noin.

Ja ennen kuin otatte, tutustukaa vakuutuksen ehtoihin. Se ei korvaa mitä tahansa rintasyöpää missä tahansa vaiheessa. Toinen "ohistelija" joka ei ottanut vakuutusta eikä ota vaikka kuinka tyrkytetään. Myyjätkin selittävät asiat kahdella tavalla, ensin sanottiin että korvaa vain tietyssä alkuvaiheessa todetun tietyntyyppisen rintasyövän ja nykyään sanovat että korvaa minkä tahansa missä vaiheessa tahansa todetun syövän. Otapa heistä selvää puhelimessa. Kannattaa lukea ne ehdot netistä tarkemmin. Kovasti tyrkyttävät niitä, joka vuosi, ja joka kerta hinta on noussut.

Vierailija
434/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti liity aloittajan tapaukseen, mutta itsehän jouduin muuttamaan autoon, kun päädyin työttömäksi ja velat oli kaatua niskaan. 1,5 vuodessa sain asiani kuntoon, sekä muutettua takaisin vuokralle.

Kyllä sitä vaan konkretisoitui sanalle budjetointi ja minimalismi tien päällä ollessa, samoin työmotivaatiolle, sillä halusin pian saada elämäni takaisin raiteilleen :)

Eikä tätä tarvitse ottaa vinkkinä tai vinoiluna, halusin vain kertoa oman tarinani, jonka aiheuttajana oli taloudellinen ahdinko.

Vierailija
435/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä maalla. Sinne tarvittiin heti uutta erikoisosaajaa ja työntekijöistä ei ole pulaa. Olin ollut jo vuoden verran työttömänä ja sain 4,5 h bussimatkan päästä työpaikan. Olen ollut siellä nyt töissä 4 vuotta.

Maanantaisin saatan lapset kouluun ja lähden Kamppiin, jossa hyppään Onnibussiin. Saavun just lounaan jälkeen ja olen töissä klo 20. Asun esimieheni lapsuudenkodissa, hänen äitinsä alivuokralaisena , työpaikkaa vastapäätä.

Ti-to teen pitempään töitä ja to lähden 18.30 bussilla kotiin.

Päteviä, koulutuksen käyneitä ja työkokemusta omaavia hakijoita oli ainoastaan 1, minä.

Palkka on huonompi kuin ennen, Onnibussin kustannus on alle 50 e kk, vuokra on 400 e,

Onhan tää ikävää koko perheelle, mutta töitä kun ei ole. Ja saan tehdä kuitenkin oman alan töitä.

Tuo vuokra alivuokralaishuoneesta on ihan järjetön vai kuuluuko siihen mukaan vesi, sähkö, ruoka ja siivous? Vaadi siihen alennusta, tuolla rahalla vuokraa jo yksiön.

Vierailija
436/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti  budjetoitu kun elää  yli varojensa. karsi  menoja.

Vierailija
437/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta.

On toki auto ja omistusasunto.

Mutta me säästetään ruuassa. Lidliin vaan peruskamat, jos jotain hienompaa niin muualle.

Ruokakulut 300e/kk. Lapset 10kk-12v.

Vierailija
438/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken välttämättömän saa työttömänäkin. Keskiluokkaisena on taas varaa ostaa vähän kalliimpaakin, kunhan jaksa maksaa sitä kasettimankkaa sen 10 vuotta. Muuten ei rahaa ole koskaan sen enempää.

Vielä muutama vuosi asuntolainaa. Sitten kämppä myyntiin ja siirryn työttömäksi teidän elätettäväksi. Sitten olen työni tehnyt tässä elämässä.

Vierailija
439/976 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ins 30v tässä moi. Mikä on kun ei osata elää tulojen mukaan vaan aina pitää elää yli varojensa? Itse tehnyt duunia ja säästänyt pitkäjänteisesti 15 kesäsestä saakka ja tällä hetkellä tilillä lepää 35k säästöt. Tienaan nykyisin 40-50k bruttona vuodessa eikä todellakaan tee tiukkaa.

Välillä ihmettelen, miten joku voi olla niin idiootti, ettei osaa säästää ja sijoittaa pahan päivän varalle vaan kaikki pistetään haisemaan heti johonkin turhuuksiin.

Vierailija
440/976 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ins 30v tässä moi. Mikä on kun ei osata elää tulojen mukaan vaan aina pitää elää yli varojensa? Itse tehnyt duunia ja säästänyt pitkäjänteisesti 15 kesäsestä saakka ja tällä hetkellä tilillä lepää 35k säästöt. Tienaan nykyisin 40-50k bruttona vuodessa eikä todellakaan tee tiukkaa.

Välillä ihmettelen, miten joku voi olla niin idiootti, ettei osaa säästää ja sijoittaa pahan päivän varalle vaan kaikki pistetään haisemaan heti johonkin turhuuksiin.

4100e tuloista on helppo säästää. Sinäkin jos olisit ollut oikeasti viisas olisit pistänyt 35k säästösi töihin ja sijoittamut etkä antanut niiden vaan källötellä tilillä. Sulla vois olla pahan pv varalle jo 60k.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan