En jaksa tätä enää! Rahat koko ajan loppu!
Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.
Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.
Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?
Kommentit (976)
Tästä ohiksena..
----> naiset ottakaa ainakin se rintasyöpävakuutus ittellenne (yleistyvä syöpä!), itse en ottanu ja syvään kuseen jouduttiin taloudellisesti (työsopparia ei jatkettu kun hoidot, jne jne....) aattelin ihan kanssasisaria etukäteen varottaa jos on perhettäkin ja noin.
Väsynyt arjen puurtaja kirjoitti:
Tuntuu että koko ajan tingitään lisää ja lisää kaikesta.
Vuokra, autot (työssäkäyntiin), ruoka, hoitomaksut... siinä ne suurimmat kulut tällä hetkellä. Sit on vakuutukset. Mutta ei niitäkään helvetti uskalla irtisanoa.Heti kun saa jotain säästöön niin se menee autoihin. Asp-tilillä on hikinen 2000e, ei koskaan tulla saamaan tarvittavaa määrää kokoon siihenkään.
Kunnon oravanpyörä! Muita samassa jamassa?
Niin on. Ja laturit elää täällä herroix ja pitää meitä pilkkanaan. Kiitos Sipilä.
Tämä ketju antoi ainakin vähän perspektiiviä omaan elämiseeni ja valittamiseeni. Juuri miehen kanssa tuskaillaan uuden talon ja sen remonttien kanssa, ja me kummatkin saamme huomattavasti enemmän nettopalkkaa kuin ap ja hänen miehensä yhteensä... Nyt en kyllä enää nillitä.
Voisiko lisäkoulutuksen hankkiminen, esimerkiksi omalta alalta tai sitä sivuavalta, olla mahdollista ap:lle tai hänen miehelle? Esimerkiksi AMK-tutkinto monimuotona (sitä voi käydä työn ohessa), mikäli yliopisto on poissuljettu. Palkoistanne päättelin, että se voisi olla yksi ratkaisu. Koulutus on yleensä tie parempaan tulotasoon.
Pahoittelen, mikäli tätä on jo ehdotettu moneen kertaan. En jaksanut koko ketjua lukea. Tsemppiä kuitenkin ap:lle ja muille rahan kanssa tuskaileville.
mulla on rahat aina loppu viimeistään tähän aikaan kuussa, vaikka haen ruoatkin ruoka-avusta 3 kertaa viikossa, silti rahat menee ja nyt alkaa karenssi 3 kk
Yngwie Malmsteen kirjoitti:
mulla on rahat aina loppu viimeistään tähän aikaan kuussa, vaikka haen ruoatkin ruoka-avusta 3 kertaa viikossa, silti rahat menee ja nyt alkaa karenssi 3 kk
Ja karenssikin on jonkun muun vika?
Itse aloitin säästämisen ja yhdistin kaikki pienet lainat ja osamaksut yhdeksi pankkilainaksi. Näin säästin koroissa yli 2500 euroa. Lainojen yhdistäminen onnistuu esim palvelussa https://www.xn--lainojenyhdistminen-twb.com . Tämän lisäksi hain viikonlopputyötä ja sainkin ihan ok homman. Tällä kulukuurilla mennään seuraavat 6 kk ja sitten helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin säästämisen ja yhdistin kaikki pienet lainat ja osamaksut yhdeksi pankkilainaksi. Näin säästin koroissa yli 2500 euroa. Lainojen yhdistäminen onnistuu esim palvelussa https://www.xn--lainojenyhdistminen-twb.com . Tämän lisäksi hain viikonlopputyötä ja sainkin ihan ok homman. Tällä kulukuurilla mennään seuraavat 6 kk ja sitten helpottaa.
Kiva juttu. Harmi että tuota viikonlopputyötä ei löydy kaikille halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekevälle aina pitäisi jotain homma löytyä. Onko sitten liian kovat vaatimukset?
Äly hoi kirjoitti:
Tenavia tehtaillaan ja sitten ajatellaan että kukahan ne elättää. Minä en. Kiitos!
Ihan itse elätetään. Mutta onko oikein että meiltä esim. ryöstettiin 30% lomarahoista? Tai lisättiin työtä 30 min. viikossa mutta palkka ei noussut?
+- matematiikkaa tulot/menot.
Elämän suunnittelua pitkällä tähtäimellä.
Ei pitäisi olla liian vaikeaa, laskea ja suunnitella.
Nimerkki:Ei kertaakaan rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
+- matematiikkaa tulot/menot.
Elämän suunnittelua pitkällä tähtäimellä.Ei pitäisi olla liian vaikeaa, laskea ja suunnitella.
Nimerkki:Ei kertaakaan rahat loppu.
Minulla on ollut rahat ihan loppu. Tilillä on säästössä hyvin rahaa, joten kävin lasten kanssa reissussa. Tilille jäi vielä ihan kivasti rahaa, mutta tiskone hajosi, joten ostin uuden, koska rahaa oli. Sitten tuli yllättävä autoremppa, mutta ei hätää, rahat riitti vaikka säästöt meni aika tyhjiin. Sitten sairastuin, olin toista viikkoa sairaalassa, polikäyntejä tuli useita, lääkkeisiin meni satasia ja kuukauden jälkeen tipuin viideksi kuukaudeksi Kelan päivärahoille. Tiukkaa oli enkä ollut tuota suunnitellut.
JohannaJohann79 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekevälle aina pitäisi jotain homma löytyä. Onko sitten liian kovat vaatimukset?
Aivan varmasti hommaa löytyy, mutta niitä palkanmaksajia on paljon vähemmän.
Siis mitä ihmettä ap?? Valitat että rahat aina loppu? Joudutteko edes nostamaan tukia?
Minä sain juuri keikkatyön. Ei tarvitse nostaa koko työkkäritukea ensi kuussa, vaan saan soviteltua päivärahaa. Olen niin ylpeä ja huojentunut siitä, ettei tarvitse sossuun mennä ainakaan kahteen kuukauteen (ellei satu jotain yllättävää)! Mun päätavoite on päästä jaloilleni, siis työllistyä niin ettei tarttisi enää asumistukea tai satunnaista tt-tukea hakea. Olisi niin hienoa, jos puolisokin saisi töitä - koko ajan lähettää hakemuksia. Autosta en edes unelmoi.
Vaihdetaanko?
Me ollaan aina pa. Kestuloisia ollaan mutta kaksi teiniä talossa. Yhdestä saadaan lapsilisä.
10v. vanha auto ja ollaan kanssa vaihdettu kuluvia osia.
Hyvässä kunnossa on.
Haastavaa aika tämä, kun teinit kuluttaa ja syö paljon.
En jaksa valittaa, yritetään sätkiää vaan.
Miehen lääkekulut vetelee tonnia per vuosi.
Sairaalakulut siihen päälle.
Ehkä helpottaa, kun teinit joskus muuttaa pois ja muutetaan pienempään asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ohiksena..
----> naiset ottakaa ainakin se rintasyöpävakuutus ittellenne (yleistyvä syöpä!), itse en ottanu ja syvään kuseen jouduttiin taloudellisesti (työsopparia ei jatkettu kun hoidot, jne jne....) aattelin ihan kanssasisaria etukäteen varottaa jos on perhettäkin ja noin.
No oma keinoni on ei hormoonihoitoja ja vuoden vetänyt vaihdevuosia luomuna.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa ja samalla jotenkin ihanan helpottavaa kuulla, että en ole ainoa tässä kusikuopassa.
Itsellä opintolainaa sen 26000, takaisin perittävää tukea 2000, tän korkeakoulutetun neitokaisen surkeasta 1400e palkasta jää kuussa tuurilla se 100e käteen ja nuudelit maistuu lounaaksi yhtä hyvin kuin koulun ensimmäisinä vuosina. Itse en taas ymmärrä mihin mies hassaa rahansa, on kuun lopussa itsekin tiukilla ja tienaa yli 3k, täysin velaton vieläpä?! Tai kai sitä saa kaikkeen uppoamaan, kyllä minäkin rahareikiä keksisin jos sitä olisi.
Lapsia meillä ei ole, koira kylläkin, mutta minä maksan omasta pussista senkin lääkärit ja tarvikkeet... ja joo, halvemmalla voisi asua (tyyliin jossain itä-helsingissä), mutta nyt asutaan niin lähellä työpaikkoja ja palveluja, että säästetään matkakuluissa lähes 200e/kk.
Tilanteesi kuullostaa miehesi puolelta taloudelliselta väkivallalta. Sinuna muuttaisin ihan ensialkuun erilleen.
Jälleen kerran suorastaan oksettaa tällaiset uusavuttomat ,kuten Ap. on.
Tulot nettona on ainakin 1000+1300+kertomasi päivärahat 370+lapsilisät n 200= yht 2870e/netto per kuukausi.
Entäs menot ,,,talousmenot -kerroit 500+ asumismenot ,,kerroit alle 870,, elikkä ehkä 700e+
Päiväkoti 100+bensat max 300+vakuutukset n, 150e +muu pakollinen 200e =yht 1950e/kk
Okei 2870-1950=jää 920e kuukaudessa säästöön.
Luettelit auton renkaita ostettava jne,,,ei niitä osteta joka vuosi.
Jos haluat säästää ,eroatte heti kirkosta( siihen menee 3 minuuttia) ja säästätte ehkä n 300-450e vuodessa,,,,,lahjoitalle rakkaan koiran ihmiselle ,jolla on varaa pitää sitä.
Ja lopetatte tämän jälkeen valittamisen .Teillä jää säästöön nykytuloilla tuon laskelman mukaan ainakin 10000e ja siitä on varaa maksaa pahoja yllätysmenoja.
Teeppä omat yhtä tarkat laskelmat meidän muiden nähtäväksi,,odotan mielenkiinolla.
Joo. Mulla tuli auton remppa 2000€. Käteen jää 1500€, asun yksin ja tälle kuulle vielä vakuutusmaksut. Vaikka säästän koko ajanajan, aina jotain hajoaa ja säästö menee sinne. Tilanne on kehä, säästän ja säästän enkä uskalla sen takia elää. Tekee mieli itkeä, menee kesä pilalle ton auton takia, kun pakko säästää kaikesta, eli käytännössä se on ruoka.
Niitä säästökohteita, kun on sen seitsemänsataa, niin aika vähän jää kulutettavaksi asti tällaisella keskituloisella perheellä.