Miksi naiset luulevat, että miehet arvostavat sängystä toiseen hyppiviä?
Olen törmännyt toistuvasti naisten väitteeseen, että monta seksikumppania on miehelle kunniaksi, mutta naiselle häpeäksi.
Mistä tämä käsitys on syntynyt?
En ole koskaan kuulunut yhteenkään miesporukkaan, jossa pllun perässä juoksevaa miestä olisi arvostettu. Heitä pidetään joko pinnallisina pskiaisina tai teini-ikään jämähtäneinä reppanoina.
Mistä käsitys tulee?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos annettais kaikkien harrastaa seksiä just niinkun tykkäävät
Saahan jokainen harrastaa niin kuin tahtoo, mutta kyllä ihmisellä saa myös olla omat arvonsa.
Omituinen tämä nykykulttuuri, kun kaikkeen pitäisi suhtautua myönteisesti.
No, ei tarvitse. Asioista saa olla eri mieltä. Minusta monen kumppanin kanssa seksiä harrastava ihminen on epäluotettava, johon ei voi luottaa parisuhteessa.
Minä olen ollut 10v sinkkuna, kun en kelpaa kenellekään parisuhteeseen. Minkä minä sille voin, että luvataan kuut ja taivaat, tapaillaan muutaman viikon ajan (ja toki harrastetaan seksiä) ja sit heitetään pois. Pitäiskö sitä vaan selibaatissa elää siihen asti, kunnes on 100% varma, että tästä tulee kunnollinen parisuhde? Se on helvetin helppo sellasten huudella, jotka elävät parisuhteessa ja jotka ovat aina helposti päässeet parisuhteeseen, kum eivät ymmärrä yhtään mitä ikisinkkuna eläminen on.
Pitäiskö tässä tosiaan elää selibaatissa seuraavat 10 v, ettei minua pidetä "lutkana", koska ainut mahdollisuus seksiin on nimenomaan satunnaisten tuttujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on ihan se ja sama onko miehellä (tai naisella) ollut 1 vai 40 kumppania sinkkuaikoina, kunhan parisuhteessa on vain se yksi:) Toiset ihastuu ja rupeaa parisuhteisiin matalammalla kynnyksellä eikä sänkykumppaneita ehdi paljoa kertyä, kun taas toiset viettävät nuoruutensa mielummin sinkkuna ja siinähän kertyy 25-vuotiaaseen mennessä helposti lähemmäs 30 kumppania jos kolmekin kertaa vuodessa harrastaa seksiä - itse en pidä muutamaa kertaa vuodessa kovin hurjasteluna tai paheksuttavana :D
Ei nyt jaksaisi vuonna 2018 keskustelua enää siitä että kumppanien määrä korreloisi jotenkin ihmisen laadukkuuden kanssa, itse ainakin arvostan ihmisiä ihan muiden ansioiden perusteella kuin seksikumppanien määrällä...
Tästä on varmasti monia eri mielipiteitä, mutta kyllä itse ajattelen että +10 seksikumppania on ollut naisella, niin on minulle ainakin aivan liian elämänmyönteinen, avoin ja ulospäinsuuntautunut vaihtoehto. Tai jos niitä säätöjä on jotain about 40-50 niin ei kiitos, jokainen tietysti saa elää elämänsä niin kuin parhaaksi näkee mutta en itse hlö kohtaisesti halua ikinä alkaa mihinkään suhteeseen ko ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Helppoja naisia arvostetaan tasan siihen asti kun on itsekin päässyt testaamaan, mutta ei ne juuri koskaan ole sellaista ns vaimomatskua mitä miehet hakevat, aivan kuten cheek:in laulussa.. älä tee horosta vaimo.
Sama se on tuollaisten miestenkin kohdalla. Miehet vielä pystyvät enemmän tunteettomaan seksiin, kuin naiset, niin 100 %:n varmuudella saat pettäjän, jos alkaa tuollaisen halvan miehen kanssa jotain vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos annettais kaikkien harrastaa seksiä just niinkun tykkäävät
Saahan jokainen harrastaa niin kuin tahtoo, mutta kyllä ihmisellä saa myös olla omat arvonsa.
Omituinen tämä nykykulttuuri, kun kaikkeen pitäisi suhtautua myönteisesti.
No, ei tarvitse. Asioista saa olla eri mieltä. Minusta monen kumppanin kanssa seksiä harrastava ihminen on epäluotettava, johon ei voi luottaa parisuhteessa.
Minä olen ollut 10v sinkkuna, kun en kelpaa kenellekään parisuhteeseen. Minkä minä sille voin, että luvataan kuut ja taivaat, tapaillaan muutaman viikon ajan (ja toki harrastetaan seksiä) ja sit heitetään pois. Pitäiskö sitä vaan selibaatissa elää siihen asti, kunnes on 100% varma, että tästä tulee kunnollinen parisuhde? Se on helvetin helppo sellasten huudella, jotka elävät parisuhteessa ja jotka ovat aina helposti päässeet parisuhteeseen, kum eivät ymmärrä yhtään mitä ikisinkkuna eläminen on.
Pitäiskö tässä tosiaan elää selibaatissa seuraavat 10 v, ettei minua pidetä "lutkana", koska ainut mahdollisuus seksiin on nimenomaan satunnaisten tuttujen kanssa?
Kaikkeen on syynsä, et ilmeisesti ole sitä haluttua vaimomatskua josta halutaan pitää tiukasti kiinni ja minkä jälleenmyyntiarvo on korkea/hyvä
Valinnoilla on väliä ja historialla on merkitystä, olet ehkä sen jo huomannut.
Olen 26v neitsyt ja introvertti. Silti kutsun itseäni todella seksuaaliseksi ja olen kiinnostunut aiheesta. Mutta enpä random panoja ole harrastanut koska sellainen ei minua kiinnosta enkä usko että kiinnostaisi vaikka kokeilisinkin. Jotenkin ihmetyttää että voidakseen sanoa olevansa hyvin seksuaalinen pitää omata järjen sumentava halu, jonka vuoksi sitä seksiä on harrastettava jatkuvasti vaikkapa sitten joidenkin kadulta napattujen sattumanvaraisten ihmisten avulla. Ja tietenkin plussana loistavat petitaidot, mitä nekin lie tarkoittaa. Luulisi että toisen ihmisen huomioonottamisella pääsee pitkälle.
Asiaa hiukan sivuavana sellainen kyssäri että miksi myös täysin ns. kokematon, mutta ei enää teini, mies nähdään jonain totaalisena friikkinä jonka kanssa ei sitten halutakaan edetä yhtään pidemmälle?
Naisillehan se ns. kokemattomuus on monesti lähinnä eduksi...
Moni mies fantasioi useista erilaisista kumppaneista. Kyllä miesporukassa on olemassa tiettyä kateutta tällaisessa elämäntilanteessa olevien suuntaan, jotka voivat elää tällaisessa maailmassa, että joka viikolle löytyy uusi nuori ja innokas petikumppani. Toisaalta hulivili-aikoja viettävä saattaa taas olla kateellinen tän ukkomiehen stabiilille elämäntilanteelle.
Sitten muut asiat määrittävät, miten mieheen suhtaudutaan porukassa. Onko mahdolliset erot ja lapset hoidettu kunnialla, eihän alkoholin käyttö lisäänny liikaa, miehen aiempi status siinä yhteisössä jne... Jos alkujaankin on vähän pahnanpohjimmainen tai vaikka vain erilainen kuin muut, niin suhtautuminen voi todellakin olla pääsääntöisesti tuomitsevaa ja pilkallistakin. Silloin puhuisin suoraan kateudesta.
Mulla on rakastajana mies, jolla on sänkykumppaneita ollut useampia. Kuinka monta, minua ei kiinnosta.
Hänessä kuitenkin kokemus näkyy positiivisesti, taitava ja naisen sängyssä ja muutenkin huomiova mies. Hänen jälkeensä voi olla todella vaikea löytää yhtä hyvä tai edes lähes yhtä hyvä tulee olemaan tosi vaikeaa.
Kokemus ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että on hyvä sängyssä.
Oman sänkykumppaninsa saa toki valita omien arvojensa perusteella, mutta muiden arviointi seksuaalisen aktiivisuuden perusteella on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 26v neitsyt ja introvertti. Silti kutsun itseäni todella seksuaaliseksi ja olen kiinnostunut aiheesta. Mutta enpä random panoja ole harrastanut koska sellainen ei minua kiinnosta enkä usko että kiinnostaisi vaikka kokeilisinkin. Jotenkin ihmetyttää että voidakseen sanoa olevansa hyvin seksuaalinen pitää omata järjen sumentava halu, jonka vuoksi sitä seksiä on harrastettava jatkuvasti vaikkapa sitten joidenkin kadulta napattujen sattumanvaraisten ihmisten avulla. Ja tietenkin plussana loistavat petitaidot, mitä nekin lie tarkoittaa. Luulisi että toisen ihmisen huomioonottamisella pääsee pitkälle.
Minä olen hyvin seksuaalinen. En tosin nai kaikkien kaksilahkeisten kanssa ja näin 5-kymppiseksi seksikumppaneita on ollut vain 4.
Mutta seksuaalisissa tarpeissa voi olla valtavia eroja, samoin siinä miten toisen siellä sängyssä kohtaa. On miehiä, jotka hoitavat koko homman 5 minuutissa ja niitä joille ei riitä tunti. Niitä, jotka nautiskelevat itse ja myös huolehtivat naisesta, sekä niitä jolle tärkeintä on oma napa. Ja vaikka toisenottaa huomioon, aina ei silti natsaa. Ja kun on kerran saanut sitä seksiä, joka tyydyttää sut täysin, sen jälkeen kaikki muu vain tuntuu hyvin laimealta. Kun tulet session aikana 10 kertaa, kun olet täysin tyydytetty henkisesti ja fyysisesti, silloin henkilöllä on ollut hyvät sänkytaidot.
Mutta jos itse haluat 5 minuutin seksiä tuo olisi itsellesi kauhistus.
Helppoja naisia arvostetaan tasan siihen asti kun on itsekin päässyt testaamaan, mutta ei ne juuri koskaan ole sellaista ns vaimomatskua mitä miehet hakevat, aivan kuten cheek:in laulussa.. älä tee horosta vaimo.