Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka osaatte vastata nokkelasti takaisin. Niin että ei loukkaa vaan utelija huomaa olevansa ite " tyhmä"

Vierailija
21.04.2006 |

Jos teiltä kysytään " milloin se teidän talo valmistuu" mitä vastaatte? Täällä jossa asumme ja ajankohtainen asia on tuo meidän talon rakentaminene aika alkuvaiheessa vielä. Olen vaan sanonut että joskus. Mutta eihän se riitä näille vitun uteliaille ihmisille. En viitsi sanoa: " mitäs se sulle kuuluu?" vaan pitäs osata vastata jotain nokkelaa

Entä mitä sanoisitte, jos joku näistä uteliaista sanoisi: " pitäis tulla oikein katsomaan mitä olette saaneet aikaan" siis siellä rakennuksella. En vastannut mitään vaan oli niin kuin en olisi kuullut, mutta näitä jankuttajia riittää. Mitä noille valopäille sanoa?

Ja tiedän kun tää talo valmistuu niin tulee näitä uteliaita katsomaan millainen talo on sisältä. Mitä sanoa näille " kiinnostuneille" sitten aikanaan, koska taloon sisälle heitä en joka tapauksessa halua päästää.

Haluan ottaa luulot pois heti. Mun mies on sellainen nokkela, joka osaa sanoa asiallisesti suoraan, mutta loukkaamatta ketään. Olen häneltä onneksi oppinut kaikenlaisia kommentteja. Mutta mitä ite sanoisitte?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim talo valmistuu sitten kun saadaan viimeiset naulat naulattua. Minkä takia seinien väri on tuollainen? No se johtuu seiniin maalatusta maalista. Ota avuksi joku koululaishuumorikirja kuten kilon poliisi ja ryhdy viisastelemaan.

Vierailija
2/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekavaa tekstiä. Sitä se rakentaminen teettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina vaan ihan rehellisesti sanonu, että en tiedä. En viitti ruveta selittelemään millonkohan se vois olla valmis, tai mitään muutakaan.

Vierailija
4/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim talo valmistuu sitten kun saadaan viimeiset naulat naulattua. Minkä takia seinien väri on tuollainen? No se johtuu seiniin maalatusta maalista. Ota avuksi joku koululaishuumorikirja kuten kilon poliisi ja ryhdy viisastelemaan.

Vierailija
5/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita mitään pahaa, kunhan vaan kohteliaasti kysyvät, että koska pääsette muuttamaan uuteen taloon? Voisiko olla, että kuulet sellaista jota kukaan ei ole sanonut?

Älä ota turhan vakavasti. Aikuisten oikeesti.

Vierailija
6/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteluja mihin meillä pitäisi keksiä nokkelia vastauksia:

-koska talo valmistuu, koska sitä pääsee näkemään? (se on meidän koti, ei se ole työnnäyte, jota tullaan katsomaan projektina)

-koska teille tulee lapsia, miksi menitte naimisiin (ei kuulu heille keskenmenot ja romanttiset rakkautemme)

Tulisi mieleen monta muutakin juttua, mutta en viitsi kirjoittaa...

Vierailija
7/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tarkoita mitään pahaa, kunhan vaan kohteliaasti kysyvät, että koska pääsette muuttamaan uuteen taloon? Voisiko olla, että kuulet sellaista jota kukaan ei ole sanonut?

Älä ota turhan vakavasti. Aikuisten oikeesti.

mutta jos samat ihmiset kysyvät jo kymmenettä kertaa samaa asiaa niin alkaa jo keittää yli

Vierailija
8/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin kaipaisin apua näiden v***joiden kanssa. On nimittäin ihmisiä, jotka saavat asiasta kuin asiasta v***n aihetta.

en muista numeroani

Vierailija
9/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko gradun teon ajan (melkein vuosi) ovat kyselleet, että milloinkas valmistun.. Jotenkin jo kyrsää, vaikka varmasti ihan hyvillä mielin kyselevät. Nyt sitten keksin, kun on kypsyyskoekin vielä suorittamatta, että vastaan valmistuvani sitten, kun olen tarpeeksi kypsä.. :D Siinäpähän pohtivat, mitä se sekin meinaa..

Ja ap:lle tsemppiä, uskon että voi ärsyttää jatkuva " tenttaus" (tai sille se varmaan pidemmän päälle tuntuu). Mutta ehkä se auttaa vähän, jos edes kuvittelee utelijoiden olevan ihan hyväntahtoisesti utelemassa.. :)

Vierailija
10/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ne ihmiset haluaa vaan keskustella ja mikäs olisi sen ajankohtaisempaa kuin teidän rakentaminen. Luulisi olevan vain mukavaa, kun joku on kiinnostunut ja saat kertoa miten hommat etenee. Ja jos joku oikeasti ärsyttää, niin kehua retostele koko rahan edestä materiaalivalinnoilla yms. ;).

Vierailija
11/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-No mites on koulu mennyt? Miten sinulla tuo liikuntanumero on noin huono?

-No jokos sulla on poikaystävä? No miksei?

-No me nyt kuultiin että sinulla ON poikaystävä? Ai ei ole enää? No mites sitä niin nopeasti vaihdellaan, juurihan te viime vuoden juhannuksena tapasitte?

-Mihinkäs sinä menet opiskelemaan? Jaa etkö vieläkään päässyt yliopistoon? No ei sinua sitten kiinnostaisi lukea lääketiedettä? Tai maanviljelysoppia? Entäs lentäjäksi? Tai keinosiementäjäksi? On se nyt ihme ettet pääse vieläkään kouluun, vaikka meidän Maija jo valmistuu oikein yo-merkonoomiksi

-Ai sinä olet päässyt jo yliopistoon? No minäs vuonna sitten aiot valmistua?

-Koska teidän häät on, tuleeko sitten heti seuraava vuonna lapsia, jos tulee, miksi, jos ei, niin miksi edelleen?

JNE. Että mulla on kyllä ollut tilaisuuksia harjoitella itsehillintää ja närkästyneitä vastauksia.

Vierailija
12/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tahallaan kyselee kaikenlaista sellaista, minkä tietää meillä olevan retuperällä tyyliin: milloin remonttinne valmistuu, milloin mieheni valmistuu, onko naisystäväni saanut miehen jne. Hän saa siitä varmaan tyydytystä.

Vierailija
13/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teidän vauva kiltti?

milloin rakennatte oman talon?

milloin meinaat palat atakaisin töihin?

milloin tulee seuraava vauva?

siis kaiken karvaiset sukmannit ja oliot tällasta kysy, ei haittaa jos kysyjä ite samassa elämäntilanteessa.

Vierailija
14/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli huippu näis tyhmis vastauksis:

asiakas:

kauanko tää puuteri kestää käytös?

myyjä:

kyllä se kestää sinne loppuun asti...

Huoh...

Vierailija
15/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällinen ei kysele aroista asioista eikä hoputa. Ilkeilymielessä sen sijaan ollaan kiinnostuneita vain keskeneräisistä asioista. Esim että " no montako vuotta sinä oikein meinaat suorittaa sitä tutkintoasi?" Sanaakaan ei sanota, että siinä välissä on saanut kolme lasta, ollut töissä ja rakentanut omakotitalon, minkä lisäksi osallistuu johonkin järjestötoimintaan ja auttaa vanhoja sukulaisiaan.

Vierailija
16/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kyse pelkästään siitä, että oppisit vastaamaan näppärästi takaisin. Ilmeisesti viestit jotakin sellaista turhaa tuttavallisuutta ja alemmuudentuntoa, että joillekin tulee tunne että voivat tehdä sinulla mitä haluavat. Voivat tsekata valmistuneen talon, ohjailla keskustelua ja kysellä elämästäsi mitä haluavat. He siis kävelevät ylitsesi. Älä salli sitä.

Miten se tapahtuu?

Pohdi mitä asioita kerrot itsestäsi ja perheestäsi ja kenelle ja kuinka paljon. Huomaa omat rajasi ja se, milloin joku kyselee asioita joihin et halua vastata. Jos joku kysyy liian tunkeilevia tai tökeröitä, hämmästy rauhassa naurahda vaikka, nosta itsesi tuon töpön kyselijän yläpuolelle " koska talo valmistuu?" ja vastaa yliolkaisesti jotakin tyyliin vaikka samalla kun nostat omaa lastasi suukotellen ilmaan, niin sanotkin lapsellesi tai vauvallesi; no kyllähän se uusi koti pian valmistuu, että sinä pääset omalle pihalle leikkimään.... Ei uteliallle tarvitse vastata yhtään mitään, jos ei halua. Sinä päätät mitä kerrot asioistanne muille. Älä ole yhtään vaivautunut, jos et halua hölpöyyää asioitanne muille. Siitä tulee vaan kierre, mitä enemmän puhut, sen enemmän on ihmeteltävää ja kyseltävää. Mitä enemmän selität, sen selitysalttiimpana muut sinua pitävät.

Vierailija
17/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kokenut olevani sukujuhlien pelle, joka otetaan käyttöön kun muut tyhjänpäiväiset puheet ovat puhuttu. Joku kysyy ison porukan kuullen jonkun hyvin henkilökohtaisen kysymyksen ja muut hiljentyvät kuuntelemaan mitä vastaan. Jos puhun paljon, saavat siitä lisää riepoteltavaa, jos taas en, saavat supistavaa kuinka epäkohtelias pönttö olen.

t. 16

Vierailija
18/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se aika läpinäkyvää jos on jotkut repliikit yhtäkkiä heittää taloa koskeviin kysymyksiin. Ja muuten olet taas tavallinen taavi silmät suurena kun pitäisi jotain sukkelasti heittää. Ei hyvä.

Tuntuu kuin olisit ottanut nyt vähän liian vakavasti ihmisten kiinnostuksen taloanne kohtaan. Löysää vähän pipoa. Tottakai kavereitannekin kiinnostaa projektinne edistyminen. Onko jotenkin huono itsetunto jos heti luulet että kaikki kyselyt on vittuilua?

Luulisi sinunkin mielelläsi ja ylpeänä esittelevän valmiin talon kavereille sitten kun se on valmis. Voin sanoa että se ystävien kiinnostus siihen loppuukin heti kun valmis talo on kerran nähty. Sitten voitte taas keskittyä muihin asioihin.

Ainakin itse kavereiden raksalla käydessä ei niillä itsellään ollut muuta puheenaihetta kuin valmistuva talo. Sitä ihmeteltiin sitten yhdessä miten se edistyy. Ihan kiva sitä oli vierestä seurata.

Vierailija
19/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille VOI puhua? Säästä? Vai meneekö se liian henkilökohtaseks vittuiluks? -Paistaahan se aurinko ja välillä sataa..

Opiskelijoilta luonnollisesti puhutaan opinnoista ja vauvan saaneilta udellaan onko lapsi " kiltti" siis eihän vauvat oo tuhmia, mutta kysymys tarkottaa onko mahanpuruja, itkettääkö sitä kamalasti -että jaksaako vanhemmat.. Mua saa polkea maahan tollasilla " loukkauksilla" koska ei se loukkaa!!!

On ihmisiä joiden kanssa on vaikeeta puhua mistään niin kysellään niitä valmistumisia! Olisko parempi et kysytään mitä kuuluu ja voit sitten mesoa koulustasi tai vauvasta -siitä miten " kiltisti" se onkaan..

JÖSSES miten vaikeita ihmiset on!

Jos mun tuttu rakentais taloa ja hänen elämä kiinnostaa niin kysyisin suoraan milloin talo valmistuu. Mää en saa päähäni miten se loukkaa tai on vittuilua?! Kysytkö koskaan -milloin te pääsette muuttaan uuteen kotiin? Samaa vittuilua -nääs- Jos ihmiset ei kyselis sun talosta niin sää varmaan aattelisit et on kateellisia ääliöitä tai niitä ei kiinnosta sun talo!

Mut mua ei ainakaan kiinnosta tollane lapsellinen käytös, hanki elämä jos toisten kiinnostus elämästäsi vituttaa.

Vierailija
20/28 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin että koska te aloitatte remontin / matkustatte afrikkaan tms mitä ei noilla ole edes suunnitelmissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi