Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti hakee työpaikkaa jos ilmoituksessa sanotaan että työntekijän on oltava nöyrä?

Vierailija
02.04.2018 |

Minulle ei tulisi mieleenkään.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin joku vuosi sitten yhdessä näennäisesti hyvässä työpaikassa. Harmillisesti työpaikassa olikin piinaavan huono työilmapiiri. Alussa minua hämmästytti suuresti joidenkin kollegojen nöyryyden painottaminen. Ei se mitään nöyryyttä ollut vaan sietämätöntä nöyristelyä, jossa johtoa mielistellen ja tosiasiat sivuuttaen haettiin omaa etua. Ylimielisyys loisti, kun ei nöyristelty.

Vierailija
22/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em. ilmoituksessa tuo nöyryys tarkoittaa suomeksi sitä, että pitää kestää asiakkaiden veetuilut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkimus tuossa viime viikolla osui silmään. Sen mukaan työnantajat arvostavat eniten sitoutumista ja esim. verkostoituminen jäi kauas jälkeen. Jäin miettimään, onko se sitoutuminen sama kuin ottaminen vastaan nöyrästi ja kyselemättä kaikki työnantajan taholta. 

Vierailija
24/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nöyrä työpaikan kontekstissa tarkoittaa synonyymia sanalla ”haluaa oppia” tai ”joku muukin voi tietää asiasta kuin minä”.

Vierailija
25/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan työntekijäksi nöyrän ihmisen. Minulla on nyt nöyrä työntekijä ja nöyryys on hänen parhaita ominaisuuksiaan työntekijänä. Luotettavuus menee edelle ja sekin on hänessä huippuluokkaa. Tuosta nöyryydestä olen häntä kiitellytkin.

Minusta on myös sietämätöntä, jos työntekijän nöyryyttä käytetään hyväksi. Itse toivon olevani niin hyväntahtoinen, etten sitä tee.

Se, että jotkut työnhakijat näkevät nöyryyden huonona asiana, osoittaa vain sen, että he eivät tiedä mitä se tarkoittaa. Eivät siis ole sellaisia, joita haen, joten meidän tarpeemme eivät kohtaa.

Vierailija
26/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin hakea. Nöyrä asenne on kantanu mua pitkälle elämässä ja sillä nykyään erottuu joukosta. Nöyrä ihminen voi oppia uutta. Nöyryyttä tarvitaan. Ei se tarkoita nöyristelyä tai sitä, ettei ihminen osaisi omia rajoja asettaa.

Näin juuri. Nöyrät työntekijät ovat sellaisia harvinaisia aarteita, että jos sellaisen löytää, niin kannattaa pitää hyvänä.

Terveisin, työnantajan edustaja, joka painii juuri tällä hetkellä tilanteen kanssa, missä työntekijä ei ymmärrä yhtään, että hänellä ei ole ylin päätäntävalta.

Vierailija
27/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään on sellaisia, jotka irtisanoutuu heti, jos asiat eivät mene niin kuin he sanelevat. Jotkut työntekijät saattavat ottaa ihan käsittämättömistä asioista nokkiinsa kuten jos tiedustellaan, miten paljon menee tunteja eri tehtäviin. Ette usko, millaisia voi olla. Ihmisiä, joita on kertakaikkiaan vaikea johtaa, koska eivät siedä sitä, että ovat johdettavina. He ikään kuin omistavat oman tehtävänsä ja pitävät siihen kuuluvat asiat, kuten ajankäytön, omana tietonaan. He eivät ymmärrä, että heidän työnsä on osa laajempaa kokonaisuutta, josta joku toinen, eli esimies on myös tulosvastuullinen. Nöyryys on hyve työelämässä, mutta en silti laittaisi sitä ilmoitukseen. Sillä saattaa olla väärä viesti.

Tuota noin. Sinähän se esimiehenä määräät työtehtävät ja ajan, joka siihen on käytettävissä. Minä työntekijänä myyn energiani ja osaamiseni firmalle, ja jos homma tulee tehtyä oikein ja sovitussa ajassa, niin eikös silloin kaikki ole ok. Miksi tulet kesken töideni pyytämään minulta jotain raportointia töiden aikataulullisesta etenemisestä. Älä puutu keskeneräisiin asioihin, osaan työni.

Vierailija
28/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin hakea. Nöyrä asenne on kantanu mua pitkälle elämässä ja sillä nykyään erottuu joukosta. Nöyrä ihminen voi oppia uutta. Nöyryyttä tarvitaan. Ei se tarkoita nöyristelyä tai sitä, ettei ihminen osaisi omia rajoja asettaa.

Mutta kaikki eivät ajattele/ymmärrä sitä noin. Työpaikkailmoituksessa sana nöyrä herättää helposti epäilyn että haetaan nöyristelijää.

Mukava olisi jos kaikki työpaikalla, pomosta lähtien olisivat nöyriä.

Juuri näin. Ja siksipä työnhakutilanteessa työnantaja arvioi onko hakija nöyrä ja haluaako työnantaja palkata hakijan. Samassa tilanteessa työntekijä arvioi onko työnantaja nöyrä ja haluaako hakija tulla töihin kyseiselle työnantajalle.

Vierailija
29/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tulisi mieleenkään.

Sinä et siis täytä työpaikkailmoituksen vaatimuksia.

Tuollaiseen ilmoitukseen vastaa sellainen henkilö, joka uskoo olevansa sitä mitä ilmoituksessa haetaan.

Vierailija
30/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuupi siitä mitä ja miten siitä nöyryydestä sanotaan. Itse arvostan nöyryyttä todella paljon ja jos tekstistä näkyy että työnantajalla on samanlaiset arvot ja päämäärät kuin minulla, oletan olevani hyvä culture match ja pidän ilmoitusta suunnilleen liian hyvänä ollakseen totta.

Mutta varmasti useimmissa tapauksissa tulee voimakas vaikutelma kuten joku jo täällä sanoikin että työnantaja etsii työntekijää joka ei vaadi mitään oikeuksia eikä inhimillistä kohtelua.

Vierailija
31/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen joka on valmis tekemään töitä alle minimipalkan, ylitöitä ilman korvauksia, on aina samaa mieltä ja suostuu kaikkeen

Vierailija
32/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika tarkkaan hioutunut tyyli tehdä jutut, johtuu alan vaatimuksista.

Meille sitten palkattiin alimman tason suoritustehtävään henkilö, joka tiesi vailla mitään koulutusta ja kokemusta kaiken, rupesi sanelemaan vanhoille työntekijöille miten mikäkin pitäisi tehdä ja sai kaiken sekaisin kuukaudessa. Siinä vaiheessa tiedettiin, että homma lirii, kun tyyppi alkoi firman omistajalle kertoa miten homma tulisi tehdä.  Firman omistajalle, joka on tehnyt kymmenessä vuodessa kituvasta firmasta menestyjän...

Henkilön työsopimuksen koeaikapurun jälkeen kesti tasan päivä palata takaisin vanhaan ja hommat sujuvat taas, kun kaikestatietäjä ei koko ajan haitannut muiden tekemistä.

Eli, jos haemme ilmoituksessamme nöyrää henkilöä, haemme sellaista, joka ymmärtää olevansa uusi työntekijä ja suhtautuu oppimiseen avoimesti. Tuon painajaistyöntekijän jälkeen lisäämme jokaiseen vaatimuslistaan sanan nöyrä. Kaikestaloukkaantujat saavatkin jättää hakematta. Yksi besserwisser riitti.

Vierailija
33/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään on sellaisia, jotka irtisanoutuu heti, jos asiat eivät mene niin kuin he sanelevat. Jotkut työntekijät saattavat ottaa ihan käsittämättömistä asioista nokkiinsa kuten jos tiedustellaan, miten paljon menee tunteja eri tehtäviin. Ette usko, millaisia voi olla. Ihmisiä, joita on kertakaikkiaan vaikea johtaa, koska eivät siedä sitä, että ovat johdettavina. He ikään kuin omistavat oman tehtävänsä ja pitävät siihen kuuluvat asiat, kuten ajankäytön, omana tietonaan. He eivät ymmärrä, että heidän työnsä on osa laajempaa kokonaisuutta, josta joku toinen, eli esimies on myös tulosvastuullinen. Nöyryys on hyve työelämässä, mutta en silti laittaisi sitä ilmoitukseen. Sillä saattaa olla väärä viesti.

Johtuiskohan työelämän pirstaleisuudesta? Työpaikat ei sitoudu ihmiseen, työtä saa haalia sieltä täältä, ihmisen pitää olla valmis tuote, kuten tuosta aiemmasta työkkärin ilmoituksesta kävi ilmi. Pitää olla oman elämänsä yrittäjä. Ole siinä sitten nöyrä ja pysy sellaisena. American dream, korkeintaan.

Vierailija
34/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin huvikseni katsomassa ilmoituksia, löytyi varsinainen helmi: https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9522722?searchPhrase=nöyrä&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

"Olemme tarkkoja oikean henkilön metsästämisessä,

emmekä anna periksi, ennen kuin löydämme henkilön, joka...

- HYMYILEE!

- haluaa pitää hauskaa töissä

- antaa osan itsestään, antaa energiaa ja levittää iloa ympärilleen

- pitää ihmisistä ja haluaa toisille vain hyvää

- on huumorintajuinen ja nöyrä

- osaa työskennellä vauhdikkaassa työympäristössä

- ratkaisee ongelmatilanteet ja omaa "No problem" asenteen

- asettaa vaatimuksia ja haluaa oppia uutta

- on kilpailuhaluinen ja voitontahtoinen

- pitää vaatteista ja muodista"

Apua. Työnantajat ovat näköjään täysin humaltuneita valtavasta työvoiman ylitarjonnasta.

Pakko sanoa, että mä olen itseasiassa tällainen! Ihan kaikki muut kohdat tuossa pitää täsmälleen paikkansa, ainostaan mä en ole nöyrä. Olen kilpailuhaluinen, voitontahtoinen. Nämä puolet eivät sovi kyllä yhteen.

Vierailija
35/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näitä "nöyriä" ole työttömissä aivan pilvin pimein.

Niin paljon heitä syyllistetään niin eduskunnan, töissäkäyvien kuin mediankin osalta.

Uskon, että kun ottaa firmaansa töihin työttömän, saa aina nöyrän työntekijän.

Sellaisen, joka on kiitollinen edes siitä normaalista palkasta, jolla jopa pystyy ostamaan kaupasta ruokaa ilman kilohintojen jatkuvaa vertailua ja pohdintaa, riittävätkö rahat.

Se on ihmeellinen kokemus, kun voi kerrankin ostaa ruokakaupasta jotakin ihan vain mielitekoonsa perustuen.

T. Työttömänä 2,5 vuotta ja nyt töissä

Vierailija
36/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin huvikseni katsomassa ilmoituksia, löytyi varsinainen helmi: https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9522722?searchPhrase=nöyrä&&&announced=0&leasing=0&&&&english=false&sort=1

"Olemme tarkkoja oikean henkilön metsästämisessä,

emmekä anna periksi, ennen kuin löydämme henkilön, joka...

- HYMYILEE!

- haluaa pitää hauskaa töissä

- antaa osan itsestään, antaa energiaa ja levittää iloa ympärilleen

- pitää ihmisistä ja haluaa toisille vain hyvää

- on huumorintajuinen ja nöyrä

- osaa työskennellä vauhdikkaassa työympäristössä

- ratkaisee ongelmatilanteet ja omaa "No problem" asenteen

- asettaa vaatimuksia ja haluaa oppia uutta

- on kilpailuhaluinen ja voitontahtoinen

- pitää vaatteista ja muodista"

Apua. Työnantajat ovat näköjään täysin humaltuneita valtavasta työvoiman ylitarjonnasta.

Tuo linkki ei enää toimi, mutta ilmeisesti tämä sama työpaikka. 

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/dressmann-myyja-smsol-5097503

Eli kun täytät nuo vaatimukset, niin voit päästä nauttimaan huimasta 6h/viikko osa-aikatyöstä. Nuokin varmaan ripoteltu pitkin viikkoa.. pari tuntia silloin, toinen tällöin. 

Vierailija
37/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijästä ei löydy yhtään nöyryyttä, niin se on kyllä aivan kamalaa.

Sellainen ihminen ei ota vastaan käskyjä eikä ohjeita. Hän niskoittelee työtehtäviä vastaan, etenkin jos rutiineihin halutaan tehdä muutoksia. Hän ei ymmärrä, että hän työskentelee jonkun alaisuudessa, vaan haluaa olla itse pomo riippumatta asemastaan. Hän ei kykene oppimaan uutta eikä kehittämään itseään tai työskentelyään. Palautetta ei pysty ottamaan vastaan lainkaan.

Mikään noista ei olisi ongelma, jos tuollainen ihminen olisi hyvä työssään. Mutta hän ei voi koskaan olla sitä, sillä itsensä kehittäminen vaatii nöyryyttä.

Vierailija
38/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tuolla ilmaisulla halutaan juurikin karsia tietyntyyppiset hakijat.

Etsitään työntekijää, joka tekee pienellä palkalla vaativaa työtä, eikä ole halua päästä työelämässä etenemään.

Vierailija
39/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näitä "nöyriä" ole työttömissä aivan pilvin pimein.

Niin paljon heitä syyllistetään niin eduskunnan, töissäkäyvien kuin mediankin osalta.

Uskon, että kun ottaa firmaansa töihin työttömän, saa aina nöyrän työntekijän.

Sellaisen, joka on kiitollinen edes siitä normaalista palkasta, jolla jopa pystyy ostamaan kaupasta ruokaa ilman kilohintojen jatkuvaa vertailua ja pohdintaa, riittävätkö rahat.

Se on ihmeellinen kokemus, kun voi kerrankin ostaa ruokakaupasta jotakin ihan vain mielitekoonsa perustuen.

T. Työttömänä 2,5 vuotta ja nyt töissä

Niinpä. Eiköhän noissa ilmoituksissakin yleensä tarkoiteta ihan normaalia ihmistä eli että ei olisi niin ylpeä, että siitä on haittaa työyhteisölle.

Vierailija
40/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tuolla ilmaisulla halutaan juurikin karsia tietyntyyppiset hakijat.

Etsitään työntekijää, joka tekee pienellä palkalla vaativaa työtä, eikä ole halua päästä työelämässä etenemään.

Omituinen tulkinta sinulta. Kuulostat tosi katkeralta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän