Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneiden ylibuukkaus on kokoomuslaisen unelman mukainen käytäntö

Vierailija
02.04.2018 |

Rikas voi ostaa täyteen koneeseen lipun 500 eurolla ja köyhä 100 euron lipun ostanut poistetaan ko. lennolta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaanko köyhä jos saapuu lähtöselvitykseen ensin?

Vierailija
2/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitää myös maksaa enemmän ykkösluokan lipusta. Kamalaa riistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedian mukaan lentoyhtiö pyytää ensin vapaaehtoisia ja vasta sen jälkeen valitsee *arpomalla* koneesta poistettavat henkilöt. Kyse ei ole siitä että tarjouslipun ostanut joutuu aina väistymään.

Vierailija
4/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että jos olen menossa huomisaamuna katsomaan vaikka jotain ylihuomenna alkavaa urheilukisaa, hotelli, johon pitäisi illalla varattu varattu ja istun tyytyväisenä koneessa, niin minut voidaan poistaa sieltä, koska lento on buukattu täyteen ja en pääsekään katsomaan kisaa? Miten käy, jos ei pääse ajoissa varaamaansa hotelliin, saako huoneenikin sitten joku toinen? Voin siis menettää jopa osan kisakokemuksestani, josta olen maksanut etukäteen?

Vierailija
5/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas sotkuinen viesti, kun vähän muokkasin sitä. Siis hotelli, johon pitäisi majoittua on varattu tietenkin. 4

Vierailija
6/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että jos olen menossa huomisaamuna katsomaan vaikka jotain ylihuomenna alkavaa urheilukisaa, hotelli, johon pitäisi illalla varattu varattu ja istun tyytyväisenä koneessa, niin minut voidaan poistaa sieltä, koska lento on buukattu täyteen ja en pääsekään katsomaan kisaa? Miten käy, jos ei pääse ajoissa varaamaansa hotelliin, saako huoneenikin sitten joku toinen? Voin siis menettää jopa osan kisakokemuksestani, josta olen maksanut etukäteen?

Ilmeisesti on. Lentoyhtiöt myy enemmän lippuja kun koneessa on paikkoja koska osa matkustajista myöhästyy tai peruu viime tipassa. Mutta tietääkö kukaan miten esimerkiksi Finnair menettelee?

Vierailija
7/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin koneesta pois Finskillä, vaikka tein lähtöselvityksen vuorokautta ennen, olin työmatkalla (eli ei tarjouslippua) ja saavuin kentälle ajoissa. Kysyin silloin Finnairin asiakaspalvelusta, että millä perusteella nämä ylibookatut tyypit valitaan, kun olin mielestäni toiminut niin "oikein" kuin asiakas voi toimia.

Ihan kaikkia syitä ei kerrottu, mutta yhtenä tärkeänä syynä oli se, että matkustin yksin. Ryhmä-, pariskunta-, erityisjärjestelyjä tarvitsevat yms. matkaajat menevät yksinmatkaavia edelle. 

Vierailija
8/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoyhtiöt pitäisi velvoittaa maksamaan jättikorvaukset kaikille jotka ylibuukkauksen takia eivät pääse lennolle. Tyyliin 10 000€.

Ei voi mennä niin että lentonsa maksaneelta asiakkaalta estetään pääsy koneeseen ja annetaan vain joku parisataa kouraan hyvitykseksi.

Vierailija
9/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut jätettiin koneesta pois Finskillä, vaikka tein lähtöselvityksen vuorokautta ennen, olin työmatkalla (eli ei tarjouslippua) ja saavuin kentälle ajoissa. Kysyin silloin Finnairin asiakaspalvelusta, että millä perusteella nämä ylibookatut tyypit valitaan, kun olin mielestäni toiminut niin "oikein" kuin asiakas voi toimia.

Ihan kaikkia syitä ei kerrottu, mutta yhtenä tärkeänä syynä oli se, että matkustin yksin. Ryhmä-, pariskunta-, erityisjärjestelyjä tarvitsevat yms. matkaajat menevät yksinmatkaavia edelle. 

Tulit siis halvemmaksi poistaa kuin pariskunta.

Vierailija
10/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta esittämäsi väite ei pidä paikkaansa. Mutta saitpa nyt pääasian eli Kokoomuksen haukkumisen julki tässäkin muodossa.

Vierailija
11/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä uskomaton systeemi.

Sama kuin kassalla kerättäisiin osalta tarjoustuotteet pois maksamisen jälkeen. Ei näitä riitäkään teille...

Vierailija
12/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Finnair hyvitti sinulle sen että joudut vaihtamaan konetta?

Vierailija
13/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on. Lentoyhtiöt myy enemmän lippuja kun koneessa on paikkoja koska osa matkustajista myöhästyy tai peruu viime tipassa. Mutta tietääkö kukaan miten esimerkiksi Finnair menettelee?

Viime tipassa peruttu lento on käsittääkseni yritykselle erittäin tuottava. Saa matkasta täyden hinnan, muttei kulu polttoainetta. Miksi siihenkin tarvitsisi saada joku tilalle?

14/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että rikas (ostamalla ylihintaisen lipun) kustantaa osan halvemman lipun hinnasta? Ja ylibuukkaus alentaa hintoja, ilman matkustusluokkiakin.

Vierailija
15/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime tipassa peruttu lento on käsittääkseni yritykselle erittäin tuottava. Saa matkasta täyden hinnan, muttei kulu polttoainetta. Miksi siihenkin tarvitsisi saada joku tilalle?

Koska täyttämällä paikan saa kahden lipun minus polttoaineen hinnan.

Vierailija
16/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Myydään sama tuote kahteen kertaan.

Vierailija
17/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylibuukaus on avointa ja äärimmäistä asiakkaiden halveksuntaa eikä sitä voi perustella sillä että kaikki lentoyhtiöt tekevät sitä. Se on silkkaa ahneutta ja voittojen maksimointia.

Totta kai Finnairkin tekee sitä. Jos vapaaehtoisia ei löydy, nakki napsahtaa halvimman lipun ostaneelle. Koska Helsingistä on suoria lentoja Eurooppaan lähinnä aamulla ja illalla, joudut lentämään jonkin muun kaupungin kautta ja matka-aika pitenee todella paljon. Jos haluat mennä suoralla lennolla, odotat iltaan tai seuraavaan aamun. Menetät jatkoyhteyksiä junalla tai bussilla, kokouksia, messuja, työaikaa ym joita ei korvata mitenkään paitsi mahdollisesti vakuutuksesta. Korvaamattomia on tietty urheilukilpailut, konsertit, juhlat yms joihin et ehdi.

Vierailija
18/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Finnair hyvitti sinulle sen että joudut vaihtamaan konetta?

Sain 400e korvaukseksi. Lisäksi yöksi hotellihuoneen Radisson Blusta, sillä ylibookattu lento oli illan viimeinen ja n. 40e:n arvoisen lahjakortin hotellin ravintolaan. Lahjakortti tosin ei riittänyt pääruokaan ja alkoholittomaan ruokajuomaan, sillä jäin jumiin Sveitsiin. Mainitsin lahjakortin riittämättömyydestä myös asiakaspalvelussa, kun kyselin perusteita ylibookatuiksi valituille henkilöille. Sain tästä hyvästä vielä 40e:n lahjakortin Finnairille.

Vierailija
19/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös tämä ole yksinkertaista. Jos on 300 paikkaa, mutta myyvät 310, niin enemmä rahaa siitä saavat. Jos kaikki tulevat, niin sitten joku pitää poistaa. Hyvä tietää, mä en uskalla lähteä yksin mihinkään. En ole koskaan matkustellut ulkomailla lentäen, eli naapurimaita kauempana koskaan. Ymmärrän, jos lentoja pitää peruuttaa sää yms. syistä, mutta jos vain siksi, että lennolla on liikaa ihmisiä, olen sormi suussa että mitä pitää tehdä ja kuinka monelta lennolta sitten voidaan poistaa? Olen ajatellut, että menisin katsomaan jotain lempiurheilulajiani taitoluistelua GP-kisoihin syksyllä, kun pidän osan lomistani vasta silloin työtilanteen kiireiden vuoksi. En taida uskaltaa, jos ei ehdikään itse kisaan. Ne kun on vain kolmepäiväiset.

Vierailija
20/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt jos esim. ravintolat, teatterit, leffateatterit, juna -ja bussiyhtiöt, laivat yms. harrastaisivat tuota samaa ja sitten asiakkaille vaan sanottaisiin että sori sä et nyt pääse kun myytiinkin paikkasi toiselle, voidaan hei kuitenkin antaa sulle lippu neljän tunnin päästä alkavaan näytökseen.

Onhan tuo nyt ihan absurdi tapa toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan