Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virkaa on asunnon lämpömittarilla? Mitä siitä katotaan? Onko mulla kuuma vai kylmä?

Vierailija
02.04.2018 |

Järjettömin kapistus ikinä minusta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjettömin kapistus ikinä minusta.

Yhtä turha kuin nopeusmittari autossa.

Nopeusmittari autossa on hyvinkin turha, mutta vauhtimittari on tarpeellinen.

Bensamittarikin on ihan turha. Kyllä sen bensan loppumisen muutenkin huomaa.

Eri asia. Asunnon lämmönvaihtelut on kuitenkin korkeintaankin muutaman asteen luokkaa. Kai tuon nyt maalaisjärki sanoo, milloin kämppä on niin vilponen, että lisälämmitys tarpeen. Mihin siinä mittaria tarvitaan? Todistamaan, että lämpötila on 19 astetta, eikä haluttu 20?

Vierailija
22/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 300 neliön talo mitä lämmitetään tarpeen mukaan ja kyllä siinä mittarit iha tarpeen on, mutta jos asut kerrostalossa on tietysti eri asia.

Siltikään et voi vähätellä toisten tarvetta.

Elikkä sinä mittarista katsot tarviiko lämmittää? =)))))))))

Juuri näin teen omakotitalossa. Kun sisälämpötila laskee alle 20 asteen, laitan varaavaan takkaan tai leivinuuniin tulet.

Meillä ei koskaan laske alle kahdenviiden. Kaksi vilukissaa, koira ja muija.

Sinkkumies

Meillä makuuhuoneessa lämpötila 18 astetta, onneksi molemmat tykätään nukkua viileässä, muissa huoneissa noin 20 astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi seurata muun muassa sitä mihin rahat menee. Jos kerrostalossa on talvella sisällä 28 astetta lämmintä, tarkoittaa se sitä että maksan yhtiövastikkeessa ihan liikaa lämmityksestä. Talo on mummoaluetta ja he aina haluavat lämpimämpää ja lämpimämpää. Patterit ovat tulikuumat. Voin siis kirjata ylös lämpötiloja ja kertoa yhtiökokouksessa mittaustulokset. Silloin lämmitystä vähennetään.

Vierailija
24/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi seurata muun muassa sitä mihin rahat menee. Jos kerrostalossa on talvella sisällä 28 astetta lämmintä, tarkoittaa se sitä että maksan yhtiövastikkeessa ihan liikaa lämmityksestä. Talo on mummoaluetta ja he aina haluavat lämpimämpää ja lämpimämpää. Patterit ovat tulikuumat. Voin siis kirjata ylös lämpötiloja ja kertoa yhtiökokouksessa mittaustulokset. Silloin lämmitystä vähennetään.

Eikö sun pattereissa ole termostaatit? Sellaiset pyöritettävät vimpulat, millä voi sitä lämpötilaa säätää?

Vierailija
25/25 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen joskus miettinyt aikuisten kuumeen mittaamisesta. Kyllä minä tiedän, milloin minulla kuumetta, ei sitä tarvitse mitata.

Minä taas en tiedä. Monesti flunssassa ollut tosi kuumeinen olo mutta kuumemittari näyttää ihan normaalia lämpötilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi