Olen muuttunut epäitsekkäästä itsekkääksi kun ihmiset ovat käyttäneet luonnettani hyväkseen.
Nykyään olen epäluuloinen ja harkitsen tarkkaan mihin ja kenelle annan aikaani. Ei tänä ole myöskään onnellisin tilanne. Mieluummin olisin enemmän ihmisten "saatavilla" jos luottausin että toisen tarkoitus ei ole vain hyötyä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tarkkaa harkintaa joka tilanteissa. Itse olen muuttunut avoimesta sulkeutuneeksi. En enää kerro asioistani ja tunnen suurta luottamuspulaa läheisiäni ja tuttaviani kohtaan. Olen varautunut kaikissa tilanteisss. Ennen olen ollut hyväuskoinen ja varomaton. Avauduin liikaa omista asioistani, jotka sopivassa tilanteessa on heitetty takaisin, "suoraan silmille". Vihaan selkäänpuukottajia, enkä ikinä enää päästä ketään liian lähelle. En anna henkisiä aseita enää kenellekkään. Olen oppinut virheistäni. Vetäydyn.
Mitenkähän kaikki ihmiset selkäänpuukottaa?
Miten niin KAIKKI ihmiset? On tullut riitatilanteita, joissa vastapuoli on käyttänyt minun kertomiani, hyvinkin yksityisiäi asioita, lyömäaseena ja yrittänyt nöyryyttää minua sen kautta. Luottamuksella kertomiania asioita on levitelty ja puhuttu ulkopuolisille. Mielestäni tällainen on alhaista ja raukkamaista toimintaa. Kutsun sitä selkäänpuukottamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut se mukava, kohtelias ja kiltti ihminen, jolta on pyydetty apua ja tukea milloin mihinkin. Olen ollut uskollinen ja hyvä ystävä, jolla on aina ollut aikaa kuunnella ja ratkoa ongelmia, antaa yösijaa ja ruokaa, ollut mukana ilahduttamassa omasta tahdostani ja epäitsekkyydestäni. Ja mitä olen tästäkään työstä kostunut?
Heti on liepeilläni pyörinyt ahneita oman edun tavoittelijoita ja hyväksikäyttäjiä. Takaisinpäin en ikinä ole mitään saanut, päin vastoin. Kehdattu jopa sanoa, ettei asiani kiinnosta. Päätin, etten enää ole se hyvä tyyppi ja siivosin kaikki hyeenat pois elämästäni. Kyllä helpotti! Silmäni avautuivat sen verran, että huomaan, miten tällaiset ahneet paskiaiset siirtyvät seuraavan hyväuskoisen hölmön kimppuun. Ja taas sinisilmäinen ystävä antaa kaikkensa.
Enkä aio kasvattaa lapsistanikaan mitään humaaneja ja kilttejä toisten kusetettavia. Ihmiset ovat susia.
Tuosta koko kuviosta on sellainen juttu, tai päätelmä yms. johon liittyy tuo kilttien ihmisten luonne ja avuntarve.
Eli, kiltit ihmiset kieltäytyvät toisten samanlaisten avuntarjouksista, hyvää hyvyyttään, vaatimattomuuttaan?
Joka tapauksessa tuo kieltäytyminen toisten ns. hyvien ihmisten avuntarjouksista saa ne etääntymään ja paikalle nuo hyeenat. Tuo on ikävä tapa, joka on hyväsydämisillä ihmisillä, eli ne torjuu toiset hyväsydämiset ja auttaa hyväksikäyttäjiä.
Aina, kun joku ihminen tarjoaa sulle apuaan, ota se vastaan ja pidä sellainen ihminen lähellä, auta myös sitä vastavuoroisesti. Torju sellaiset ihmiset, jotka ei koskaan tarjoa sulle mitään heti alussa.
Tuo avun tarjoaminen on niiden hyvien ihmisten tapa tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut se mukava, kohtelias ja kiltti ihminen, jolta on pyydetty apua ja tukea milloin mihinkin. Olen ollut uskollinen ja hyvä ystävä, jolla on aina ollut aikaa kuunnella ja ratkoa ongelmia, antaa yösijaa ja ruokaa, ollut mukana ilahduttamassa omasta tahdostani ja epäitsekkyydestäni. Ja mitä olen tästäkään työstä kostunut?
Heti on liepeilläni pyörinyt ahneita oman edun tavoittelijoita ja hyväksikäyttäjiä. Takaisinpäin en ikinä ole mitään saanut, päin vastoin. Kehdattu jopa sanoa, ettei asiani kiinnosta. Päätin, etten enää ole se hyvä tyyppi ja siivosin kaikki hyeenat pois elämästäni. Kyllä helpotti! Silmäni avautuivat sen verran, että huomaan, miten tällaiset ahneet paskiaiset siirtyvät seuraavan hyväuskoisen hölmön kimppuun. Ja taas sinisilmäinen ystävä antaa kaikkensa.
Enkä aio kasvattaa lapsistanikaan mitään humaaneja ja kilttejä toisten kusetettavia. Ihmiset ovat susia.
Tuosta koko kuviosta on sellainen juttu, tai päätelmä yms. johon liittyy tuo kilttien ihmisten luonne ja avuntarve.
Eli, kiltit ihmiset kieltäytyvät toisten samanlaisten avuntarjouksista, hyvää hyvyyttään, vaatimattomuuttaan?
Joka tapauksessa tuo kieltäytyminen toisten ns. hyvien ihmisten avuntarjouksista saa ne etääntymään ja paikalle nuo hyeenat. Tuo on ikävä tapa, joka on hyväsydämisillä ihmisillä, eli ne torjuu toiset hyväsydämiset ja auttaa hyväksikäyttäjiä.
Aina, kun joku ihminen tarjoaa sulle apuaan, ota se vastaan ja pidä sellainen ihminen lähellä, auta myös sitä vastavuoroisesti. Torju sellaiset ihmiset, jotka ei koskaan tarjoa sulle mitään heti alussa.
Tuo avun tarjoaminen on niiden hyvien ihmisten tapa tutustua.
Tuossa voi olla totuuden siemen! Minulla on kaksi tällaista tuttavaa ollut, jotka ovat todennäköisesti pitäneet minua tasavertaisena ja halunneet auttaa. Itse olen katsonut heitä ylöspäin ja ajatellut etten halua olla avuton, pitäisi olla itsenäinen jne. ja KIELTÄYTYNYT jotenkin nolona tarjouksesta. He ovat kysyneet ja pyytäneet mutta olen ajatellut että miksi he oikeasti haluaisivat olla kanssani ja kohta varmaan jättävät minut huonouttani. Toisella heistä oli upea sisustus, ja olisi tarjoutunut muutettuani auttamaan sisustamisessa, toinen oli menestynyt opinnoissa ja tarjosi apuaan että minäkin menestyisin . Asia jäi.
Kiitos paljon viestistäsi!
Ap
esim SPR valehtelee auttavansa, mutta on oikeasti ahne paskiainen