Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttunut epäitsekkäästä itsekkääksi kun ihmiset ovat käyttäneet luonnettani hyväkseen.

Vierailija
02.04.2018 |

Nykyään olen epäluuloinen ja harkitsen tarkkaan mihin ja kenelle annan aikaani. Ei tänä ole myöskään onnellisin tilanne. Mieluummin olisin enemmän ihmisten "saatavilla" jos luottausin että toisen tarkoitus ei ole vain hyötyä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kyllä ole ollut epäitsekäs aiemminkaan

Vierailija
2/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu22 kirjoitti:

Ymmärrän mitä tarkoitat. Silloinhan ei odottaisi itselleen mitään. Mutta on myös itselle aika iso pettymys jos huomaa olleensa aina se joustava osapuoli ja toinen ei ole valmis samaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu22 kirjoitti:

Ymmärrän mitä tarkoitat. Silloinhan ei odottaisi itselleen mitään. Mutta on myös itselle aika iso pettymys jos huomaa olleensa aina se joustava osapuoli ja toinen ei ole valmis samaan. Ap

joissakin tilanteissa ahneen paskiaisen kannattaa olla joustava osapuoli, kun siitä on odotettavissa tiettyjä hyötyjä

Vierailija
5/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kilttiä hyväksikäytetään.

Syy on kuitenkin vain kiusaajassa.

Lue: jämäkkyys/assertiivisuus. Voit oppia pitämään puolesi, ilman että sisimpäsi tuhoutuu.

Kiusaajilla sisin on jo tuhoutunut.

Hyviä on vähemmän. Kannattaa silti toimia oikein.

Vierailija
6/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu22 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu22 kirjoitti:

joissakin tilanteissa ahneen paskiaisen kannattaa olla joustava osapuoli, kun siitä on odotettavissa tiettyjä hyötyjä

Eikö äitisi opettanut käytöstapoja? Olet pelkkä loinen, joka ei pärjää kuin loisimalla. Et ole mitään.

Vierailija
7/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi kyllä riski tulla Ansa Kynttiläksi töissä. En siis ole opettaja, mutta kun huomaa, että suurinosa työkavereista on kiittämättömiä oman edun ajajia niin alkaa karista halu auttaa. Unohtuu apu sukkelaan.

Vierailija
8/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen minäkin, en ole se henkilö enää joka aina soittaa vaan odotan että minulle soitetaan.

Vierailija
9/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu22 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu22 kirjoitti:

Tottakai on hyvä toimia hyvin. Sinä näköjään haluat nähdä minussa tein niin tai näin. Mutta vastaatko vielä siihen, onko sinun maailmassasi mitään rajaa paljonko apuasi ja muuta mukavaa hyväksikäyttävää ihmistä on katseltava? Hymyillen ja sinisin silmin vaikkei mitään saa takaisin? Ja jos näin ei tee, on itsekäs ja ahne paskiainen? Erikoinen filosofia. Herää kysymys, minkälainen itse olet. Ap

Vierailija
10/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ajatus: Treat everyone with politeness, even those who are rude to you, not because they are nice, but because you are.

Tuossa on ajatusta. Pahoille ei kannata antaa periksi sitenkään, että kohtelisi heitä huonosti ja laskisi omia standardejaan. Mutta ystävät ja tutut voi kuitenkin valita. Huonoon seuraan ei kannata jäädä. 

Vierailija
11/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun ajatus: Treat everyone with politeness, even those who are rude to you, not because they are nice, but because you are.

Tuossa on ajatusta. Pahoille ei kannata antaa periksi sitenkään, että kohtelisi heitä huonosti ja laskisi omia standardejaan. Mutta ystävät ja tutut voi kuitenkin valita. Huonoon seuraan ei kannata jäädä. 

Narsistisesti häiriintyneet ei voi sietää että toisilla on hyvyyttä jota niillä itsellä ei ole ja yrittävät tuhota toisen jotta eivät tuntisi itseään niin huonoksi kuin ovat.

Tästä ei kannata jäädä inttämään, vaan häipyä hiljaa mutta vauhdilla.

Vierailija
12/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistisesti häiriintyneet ei voi sietää että toisilla on hyvyyttä jota niillä itsellä ei ole ja yrittävät tuhota toisen jotta eivät tuntisi itseään niin huonoksi kuin ovat.

Narsisti tuntuu halveksivan ihmistä joka auttaa omaksi ilokseen,pitää tätä vähän yksinkertaisena ja ajattelee että sellainen ansaitseekin tulla hyväksikäytetyksi.

Vierailija
13/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu22 kirjoitti:

Epäitsekkyys on juuri sitä, ettei odota itselleen mitään. On aika tyhmää kuvitella itseään sellaiseksi alkujaankaan, jota ei ole.

Vierailija
14/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu22 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu22 kirjoitti:

Tottakai on hyvä toimia hyvin. Sinä näköjään haluat nähdä minussa tein niin tai näin. Mutta vastaatko vielä siihen, onko sinun maailmassasi mitään rajaa paljonko apuasi ja muuta mukavaa hyväksikäyttävää ihmistä on katseltava? Hymyillen ja sinisin silmin vaikkei mitään saa takaisin? Ja jos näin ei tee, on itsekäs ja ahne paskiainen? Erikoinen filosofia. Herää kysymys, minkälainen itse olet. Ap

Kuka sitä nyt ketään ahneena paskiaisena pitää, jos toinen ei uhrautuvasti auta? Aivan normaalia, ettei ihminen ole epäitsekäs.

Vierailija
15/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jos joku ei siedä ystävällisyyttäsi syy on siinä, että hän näkee lävitsesi, että oikeasti olisit valmis keihästämään hänet, mutta haluat vain kuvitella, että oot se kiltti persoona, jolle kaikki ovat tärkeitä, vaikka oisivatkin ikäviä ja täynnä vihaa.

Vierailija
16/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen odottaa tasa-arvoista kanssakäymistä. Se ei ole itsekästä, vaan normi. Suosittelen ettei kannata olla tekemisissä suurimman osan kanssa, kusettakoot toisiaan. Ole vain harvoille ja valituille ystävällinen, sellaisille jotka osaavat olla myös kohteliaita.  Muut voit helposti nonseleerata pois elämästäsi.

Vierailija
17/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti tuntuu halveksivan ihmistä joka auttaa omaksi ilokseen,pitää tätä vähän yksinkertaisena ja ajattelee että sellainen ansaitseekin tulla hyväksikäytetyksi.

Sinä itse pidät omaa auttamistasi yksinkertaisen puuhana ja projisoit sen noin toiseen, joka ei aploodeeraa sille, etä haluat tehdä itsesi iloiseksi.

Vierailija
18/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen odottaa tasa-arvoista kanssakäymistä. Se ei ole itsekästä, vaan normi. Suosittelen ettei kannata olla tekemisissä suurimman osan kanssa, kusettakoot toisiaan. Ole vain harvoille ja valituille ystävällinen, sellaisille jotka osaavat olla myös kohteliaita.  Muut voit helposti nonseleerata pois elämästäsi.

Näin, äläkä turhaan helli kuvitelmia itsestäsi epäitsekkäänä 😂

Vierailija
19/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tarkkaa harkintaa joka tilanteissa. Itse olen muuttunut avoimesta sulkeutuneeksi. En enää kerro asioistani ja tunnen suurta luottamuspulaa läheisiäni ja tuttaviani kohtaan. Olen varautunut kaikissa tilanteisss. Ennen olen ollut hyväuskoinen ja varomaton. Avauduin liikaa omista asioistani, jotka sopivassa tilanteessa on heitetty takaisin, "suoraan silmille". Vihaan selkäänpuukottajia, enkä ikinä enää päästä ketään liian lähelle. En anna henkisiä aseita enää kenellekkään. Olen oppinut virheistäni. Vetäydyn.

Vierailija
20/26 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tarkkaa harkintaa joka tilanteissa. Itse olen muuttunut avoimesta sulkeutuneeksi. En enää kerro asioistani ja tunnen suurta luottamuspulaa läheisiäni ja tuttaviani kohtaan. Olen varautunut kaikissa tilanteisss. Ennen olen ollut hyväuskoinen ja varomaton. Avauduin liikaa omista asioistani, jotka sopivassa tilanteessa on heitetty takaisin, "suoraan silmille". Vihaan selkäänpuukottajia, enkä ikinä enää päästä ketään liian lähelle. En anna henkisiä aseita enää kenellekkään. Olen oppinut virheistäni. Vetäydyn.

Mitenkähän kaikki ihmiset selkäänpuukottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan