Kevennys kesäksi 2018 huhtikuu-kesäkuu
Nyt alkaa uus painonpudotusjakso! Kaksi kuukautta kesälomaan, kävin juuri puntarilla ja paino näytti 68,5kg. Olo on todella turvonnut. Vanhat vaatteet kyllä mahtuvat, mutta rintaliivit ahdistaa ja vatsassa iso makkara. Muuten olen edelleen vartalonmallilta hoikka (165 pitkä), ns. laiha läski. Naama on levennyt ja kaksoisleuka näkyy kuvissa.
Olen kolmessa vuodessa lihonut 5 kg. Siinä pudotustavoite 8 viikolle. Metodina vähähiilihydraattinen.
Kesäkuun eka päivä tää painais alle 64kg.
Kuka lähtee messiin?
-Terttu
Kommentit (168)
Ovatko kaikki jo luovuttaneet laihdutuksen suhteen? Kovin on ketju hiljennyt.
Täällä ollaan vielä! Laihdutusprojektin kanssa on ollut välillä alamäkeä, mutta kyllä se siitä aika lähtee nousemaan. Aina ei jaksa tänne palstalle kirjoittaa kuulumisia. Nyt olen vähentänyt taas herkkuja ja kävin oikein kunnolla ruokakaupassa ostamassa terveellistä ruokaa tälle viikolle. Syömisiä helpottaa TODELLA paljon kun suunnittelee etukäteen viikon/seuraavan päivän syömiset!
Tänään tuli syötyä noin 1600 kaloria. Päänsäryn takia en lähtenyt kävelylle illalla, mutta onneksi huomenna ehtii taas. Tsemppiä kaikille! Olisi kiva jos tänne kirjoitettaisiin enemmän :)
-Kristiina
Minäkin seuraan edelleen ketjua ja yritän laihduttaa. Oon keskittynyt pätkäpaastoon 16/8 ja oikeaan ravintoon. Myös yritän saada askeleita 10 000 päivässä. Tosi haastavaa. Työ on toimistotyötä :( Mutta viime viikolla aloitin työmatka pyöräilyn 11.4km/suunta. On kyllä huono kunto, mut eiköhän se nouse jos kesällä käyn edes 2xvko pyörällä töissä. Ja toivon että painokin tippuisi samalla.
Minä junnaan samassa painossa edelleen. 71.6kg. Eli se vaivainen kilo on kahden kuukauden tulos. Tosin en ole jaksanut herkutteluja kieltää, joten en edes ihmettele enää miksi ei laske. Lapset ovat koko ajan kipeenä ja itse myös, joten ei ole paljoa jaksanut panostaa ruokavalioon. Vaatteet on kuitenkin hieman löysemmät päällä. Koitan herkkulakkoa jatkaa nyt. Day 1 to go..
-Ilona
Pääsin lopulta tavoitteeseeni, eli huhtikuun alusta tähän päivään mennessä on lähtenyt vähän yli 6 kiloa ja kokonaispudotus vuoden alusta on -15 kg. Olen tyytyväinen, BMI on tällä hetkellä 21.8. Olen kuitenkin päättänyt vielä jatkaa ja tiristää muutaman kilon lisää heinäkuun alkuun mennessä, jolloin alkaa loma. Vaikka harrastan liikuntaa kuutena päivänä viikossa, kropassa on huomattavasti kiinteytettävää jäljellä.
- Hilda
Täällä ollaan.
Malaiskuun puolivälistä, on nyt 10 viikossa lähtenyt 11,6kg.
Lähtöpaino oli 112,8kg, tällä hetkellä 101,kg. En hetki ja pääsen kaksinumeroiseen painoon!
-Nipsu.
Tällainen lyhytnäköinen dieettaus ei kaikilla toimi, olen sen itse oppinut liian monet kerrat. Aloitin oman projektini (168/68) jo viime marraskuussa ja nyt tilanne 168/62. Tein pysyviä muutoksia omaan syömiseeni, ja ensimmäinen konkreettinen teko oli syödä aamupala pienemmästä kulhosta. Aamupala pieneni 1/3 jopa. Kun hallitsin sen, siirryin esimerkiksi kahdesta leivästä yhteen palaan, välipaloiksi opettelin taas ne iänikuiset hedelmät. Koska rakastan syömistä ja punaviiniä, saunaolutta, pähkinöitä, suklaata ym., opettelin myös niitä syömään ja juomaan vähemmän. Nyt olen tilanteessa, jossa yhä uudelleen huomaan täyttyväni nopeammin ja tunnistan eron aiempaan. En pode huonoa omatuntoa suklaasta tai viinistä, koska haluan nauttia elämästää, muutoin tiedän repsahtavani. En ole kiinnostunut mittailemaan mitään hiilareita ym, syön säännöllisesti ja vegaanista (jo siis ennen tätäkin projektia), ja näyttäisi kohtuullisuuden rajoissa toimivan silti. Fitness on tehny ihmisten syömisistä liian vaikeaa ja ikävää, eläminen unohtuu ja sitten lopulta syödäänkin keinotekoisesti jauheita ja patukoita, jotain yksitoikkoista ruokaa. Oma lopullinen etappi kohti 55-58kg on asetettu vasta kesälle 2019, seuraavaa muutoskohta on iltasyöpöttelyn vähentäminen, vaikka se onkin niin ihanaa, höh.
Luulin, että joku kertoo jotain kivoja kevennyksiä. Sitten kyse onkin jostain painonpudotuksesta!