Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevennys kesäksi 2018 huhtikuu-kesäkuu

Vierailija
01.04.2018 |

Nyt alkaa uus painonpudotusjakso! Kaksi kuukautta kesälomaan, kävin juuri puntarilla ja paino näytti 68,5kg. Olo on todella turvonnut. Vanhat vaatteet kyllä mahtuvat, mutta rintaliivit ahdistaa ja vatsassa iso makkara. Muuten olen edelleen vartalonmallilta hoikka (165 pitkä), ns. laiha läski. Naama on levennyt ja kaksoisleuka näkyy kuvissa.

Olen kolmessa vuodessa lihonut 5 kg. Siinä pudotustavoite 8 viikolle. Metodina vähähiilihydraattinen.

Kesäkuun eka päivä tää painais alle 64kg.

Kuka lähtee messiin?

-Terttu

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää repsuko! Pitäkää yllä mielikuva hoikasta kropasta. Joskus luin jonkun huippumallin sanoneen, että tottakai hänelläkin tekee mieli suklaakeksejä, mutta kun hoikkuus tuntuu 100 kertaa paremmalta kuin se keksi.

Ja sen herkunkin maun voi vaikka vaan kuvitella suuhunsa. Makunautinto on lyhyessä hetkessä ohi, ei siis oikeastaan ole sen arvoista!

Jaksaa jaksaa!

Kate Moss lausui kyseiset sanat, "nothing tastes as good as skinny feels".

Vierailija
122/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen punnituspäivä. Tää viikko on kyllä ollut hankala. Mielitekoja on ollut ja niille olen antanut periksi. Katkkiakin on mennyt. Toisaalta olen käynyt paristi hyvällä juoksulenkillä ja se pitänee mut pinnalla. Painoa + 500g viime perjantaihin, -1,7kg alkupainoon.

Viikonloppu menee taas lasten harrastushulinoissa. Lauantai ei ihan koko päivää, joten yritän liikkua jossain kohtaa. Syömiset saanen parempaan ruotuun, kun ei ehdi syödä.

Miten te suhtaudutte näläntunteeseen? Mulla pieni nälkä pitää motivaatiota yllä. Semmoinen, et muistan, et mulla on projekti. Samoin se tuottaa onnistumisen fiilistä. Täysin kylläisenä olo on toisenlainen. Semmoinen, et antaa mennä vaan, oon jo nyt syönyt liikaa. Yritän pienentää annoskokoja, niin nyt olis hyvä, et ei söisi ruokailukerroilla liikaa. -Tiitu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meni se -10 kg viimein rikki tänään. Sain tästä nyt puhtia kuitenkin tavoitella sitä viiden kilon sulatusta juhannukseen mennessä, vaikka onkin jumittanut. Tiedä sitten, onko kulutukseni pienentynyt bmi:n laskiessa normaalin rajoihin, mutta vähensin nyt hieman kaloreita yhdistetyltä aamupala/lounaalta, ja paino alkoi taas pudota. Yllättävän paljon kaloreita tulee pelkästään jo käyttämistäni "terveyslisistä", kolme erilaista öljykapselia, psyllium, lusikallinen chiasiemeniä, lusikallinen tahinia (kalsiumlisänä) ovat yhteensä jo about 200 kcal.

- Hilda

Vierailija
124/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei paino ole viikossa muuttunut mihinkään, mutta vyötäröltä on lähteny rutkasti senttejä! Että ehkä ei pitäisi liikaa tuijottaa puntaria.

Juossut olen myös reippaita lenkkejä, hyvin sujuu liikunta, joskin selvästi nestettä kerää päiväksi pariksi reisiin.

Tänään herkuttelen ravintolaillallisella ja parilla viinilasillisella. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille

-Terttu

Vierailija
125/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Otan nyt minäkin osaa tähän. Eli pituutta 158 cm ja paino tänään 71.4 kg. Tarkoitus olisis rauhallisella tahdilla pudottaa painoa. Nyt tavoitteena saavuttaa syksyksi 65 kg. Viime aikoina on tullut syötyä liikaa eoäterveellisä välipaloja, jotka aion korvata hedelmillä. Myös liikkumista on tarkoitus lisätä. 

- epson

Vierailija
126/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,6 kg lähti tällä viikolla.

Viidessä viikossa kaikkiaan nyt 8,1kg.

Samaa mallia vaan etiäpäin.

-Nipsu

Vierailija
127/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsulla on kyllä hyvä tahti. Minulla paino tänään 71.6kg, eli mihinkään ei putoa, vaikka kävin eilen juoksemassa ja salilla ja söin vain 1500kcal, samaa tasoa kalorit kuin muutkin päivät. Kuukautisten pitäisi kohta alkaa, ehkäpä se syynä jumittamiseen. Harmittaa kun on niin vaikeaa tämä vaikka liikun todella paljon ja merkkaan tunnollisesti kaikki syödyt sulamoon. Lisäksi punnitsen ruuat joten pitäisi ihan todenmukaiset olla.

-Ilona

Vierailija
128/168 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuossa jokin aika sitten, että alushousuistani vain muutamat mahtuu enää kunnolla päälle... En todellakaan rupea hankkimaan uusia isompaa kokoa, vaan nyt täytyy oikeasti onnistua tässä rempassa.

Tämä päivä meni ihan ok. Söin aika terveellisesti. Huomenna vaa’alle.

-Etna

Vierailija
129/168 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio on huipussaan, vaikkakin vaaka näytti tänään 53,2. Eli olen aika lailla lähtöpisteessä. En anna sen häiritä.

Kävin kaupassa aamupäivällä ostamassa kunnon kasan terveellistä ruokaa. Tänään olen syönyt sitten niitä ja pitkästä aikaa tein lautasmallin mukaisesti päivällisen. Käytiin koiran kanssa 8km kävelylenkilläkin. Liikunta tuo hyvää mieltä. Tavoitteet kropan ja terveyden suhteen on kirkkaasti mielessä, siksi en ole ottanut esim. karkkia ja kakkua, joita muu perhe tänään on syönyt.

Olen huomannut, että mielialakin on tänään ollut paljon parempi kuin aiemmin. Luulen, että se johtuu tuosta terveellisestä ravinnosta. Vettäkin olen juonut reilusti.

Kertokaa muutkin miten on mennyt. :)

-Etna

Vierailija
130/168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautisten takia takapakkia. Paino 71.8kg. Eli lähtöpainosta vain -800g. Herkuista olen kuitenkin pysynyt erossa. Koitan pysyä terveellisessä, vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa ja liikkua entiseen malliin. Toivon että paino laskisi ennen kuin toukokuu alkaa. Tiedän että on normaalia kun paino nousee kierron tässä vaiheessa mutta ärsyttäähän se kun on tiukasti vetänyt edelliset viikot ja kiitos on tässä. Sitten taas tiukistellaan kaks viikkoo että saa nämä turvotukset pois, kunnes kierto on taas siinä vaiheessa että paino nousee takaisin. Tuntuu että tämä on loputon oravanpyörä jossa painoa ei saa mitenkään pois. En ymmärrä mitä teen väärin? Olen kaksi kertaa aiemmin pudottanut sen 10kg ja samalla tavalla silloinkin söin ja liikuin. Ikää on vaan viitisen vuotta enemmän, siinäkö syy?

Vierailija
131/168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona siis edellinen..

Vierailija
132/168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tertulle läskiä kertynyt tertutatertutatertuntaa

liekö kesään mennessä keventynyt tertutatertutatertuntaa

kohta kepeästi kuin varsa hän loikkaa

ja ottaa pullosta huikkaa

Vierailija
133/168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Liityn mukaan. Hormonien ja alakulon takia olen tuuduttautunut ruoalla ja lihonut reippaasti. Keskivartalolla karsea rengaslöllykkä. Olen laiha läski ja syönyt liikaa herkkuja. Tänään aloitan sokerilakon ja annoskokojen pienentämisen. Tavoitteena on liikkua joka päivä vähintään 30 min hiki liikuntaa ja pudottaa 8kg läskiä 15.6 mennessä.

-Amelie

Vierailija
134/168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen laiha läski. En voi ymmärtää miten kaikki tulee vatsaan? Eilen otin kuvan edestä ja sivusta ja voi helvetti siinä se tuli olin kuin raskaana !! Korvien välistä se on kiinni myönnän eli kuukausi meni herkkuja ja kaikkea muuta väärää. Turhaa kiskoa itseään uuvuksiin tekemällä vatsaliikkeittä , kun ensin pitää saada tämä karmea rasva kerros vyötäröltä pois!! Nyt täällä paljon porukkaa olisi kiva saada noita ruoka vinkkejä esim mitkä polttaa rasvaa , laittaa vatsan toimimaan jne . Itse tiedän valkoinen vehnä pois ja pastat ym. Kreikkalainen jugurtti siitä kirjoitetaan paljon .

Vierailija
135/168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään paino 52.2kg. Eli -1kg eilisestä. Läskiähän tuo ei ole, vaan nesteet on lähteneet liikkeelle. Kohta puuroa keittämään.

-Etna

Vierailija
136/168 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin Sulamon käyttöön tänään. Huomasin sen avulla, että mun makroravinteiden määrät on ihan pielessä. Hiilihydraattilohko on lähes 3/4 koko ympyrästä ja proteiinin osuus on minimaalinen. Kasviksia ja hedelmiä sentään syön ainakin 500g päivässä. Mutta mistä saisin proteiinia niin, ettei kalorit nousisi pilviin?

Proteiinirahkat on mun mielestä pahoja, joten ne ei käy. En myöskään syö lihaa juuri ollenkaan. Kananmunia ja rasvatonta raejuustoa voisin ainakin kokeilla. Kai se tästä vielä. Tänäänkin sain proteiinia vain 34g (kevyt iltapala vielä jäljellä). Eli vain puolet siitä mitä pitäisi. Toisaalta tän päivän syömisetkin meni päin mäntyä. No, huomenna on uusi päivä.

-Etna

Vierailija
137/168 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Jos ihan tavallinen rahka uppoaa (esim. smoothiessa tai marjojen kanssa), niin siinäkin on jo proteiinia. Jossainhan oli joskus juttua, että varsinaiset proteiinirahkat eivät sisältäneet sen enempää proteiinia, kuin normaali rahkakaan.

Tai sitten lisänä vaikka smoothiessa joku makeuttamaton herne-/ hera-/ soijaproteiinijauhe.

Vierailija
138/168 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten minkä muotoisia? Omena, päärynä, tiimalasi jne? Tuntuu että vaikeinta on laihduttaa omenana mahan ja vyötärön seudulle kertynyttä ihraa. Jalat ovat kuin tikut ja kapenevat entisestään, persaus olematon,  mutta se tynnyri keskivartalolla on ja pysyy... hohhoijaa.

Vierailija
139/168 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään tänne päivittämään.

Aloitin tammikuussa lukemalla 71kg, laskin 1,5kk kaloreita ja makroja ja se taisi olla suurin apu. Tänään oli 65,4kg vaa’assa ja ensimmäinen tavoitepaino on 58kg. Olen siis 160cm pitkä, että painoa on todellakin varaa pudottaa tuonne ja alemmas vrt. lähtöpainoon.

Nyt painonpudotus on tarkoituksella hidastunut ja seuraan painon kehitystä enää muutaman kerran kuukaudessa aiemman jokapäiväisen vaa’an kyttäämisen sijasta. Elän siten kuten haluaisin myöhemminkin elää ”pudotuksen” jälkeen ja tähän kuuluu herkuttelut sun muut. Viikon sisään olen syönyt pikkupussin sipsiä, pari palloa jäätelöä ja pannukakkua lisukkeilla.

Tiedostan, että paino putoaisi nopeammin jos karsisi nuo pois, mutta ei tässä mikään kiire ole. Kertaakaan paino ei ole lähtenyt kasvuun tammikuusta alkaneen painonseurannan jälkeen vaan on jatkanut vähitellen putoamistaan. Tämä tapa sopii minulle hyvin.

Tsemppiä kaikille! En välttämättä tätä käy kummemmin lukemassa, mutta toivottavasti samanlaista tsemppiä tästä ryhmästä kuin minä ja moni muu tuosta tammikuussa alkaneesta ryhmästä.

Vierailija
140/168 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tasapaksu, maha-alueella on liikaa läskiä ja jaloissa, varsinkin reisissä myös. Kädet ja yläkroppa on suht ok, kaksoisleuka kyllä löytyy...

Tänään paino oli 51,8kg. Eli pääsin jo ihan ekaan tavoitteeseen. Seuraavaksi tavoittelen tasan 50kg.

Kävin ostamassa vaniljan makuista rahkaa ja rasvatonta raejuustoa. Sydänmerkkituotteita molemmat. Proteiinin saanti on tänään ollut jo paljon parempi kuin eilen.

-Etna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä