Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevennys kesäksi 2018 huhtikuu-kesäkuu

Vierailija
01.04.2018 |

Nyt alkaa uus painonpudotusjakso! Kaksi kuukautta kesälomaan, kävin juuri puntarilla ja paino näytti 68,5kg. Olo on todella turvonnut. Vanhat vaatteet kyllä mahtuvat, mutta rintaliivit ahdistaa ja vatsassa iso makkara. Muuten olen edelleen vartalonmallilta hoikka (165 pitkä), ns. laiha läski. Naama on levennyt ja kaksoisleuka näkyy kuvissa.

Olen kolmessa vuodessa lihonut 5 kg. Siinä pudotustavoite 8 viikolle. Metodina vähähiilihydraattinen.

Kesäkuun eka päivä tää painais alle 64kg.

Kuka lähtee messiin?

-Terttu

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan päärynä tai tiimalasi. Ehkä tiimalasi enemmänkin kun on leveät hartiat myös. Ekana laihdun aina vatsasta, nytkin on mahasta lähtenyt senttejä vaikka painossa ei ole juurikaan muutosta. Vyötärö minulla 73cm kapein ja lantio 106cm. Hartioiden ympärys 100cm. Reisistä lähtee aina vikana ja olen niiden kanssa kriiseillyt teinistä asti, kun joku sattui silloin kommentoimaan että minulla on isot jalat. Harrastin paljon urheilua ja se näkyi mutta eihän se nuoren psyykkeelle hyvää tehnyt ja siitä on jäänyt varmaan ikuinen kriisi. Tosin nykyinen fitness-kulttuuri osaltaan on tuonut sellaista armollisuutta ettei tarvitse olla langanlaiha, vaan saa olla naisellakin lihaksia.

Joskus olen puolivitsillä sanonut puolisolle että eihän minusta tarvitsisi kuoria kuin läskit pois päältä niin olisin valmis fitness-kisoihin. Vaikka en todellisuudessa ole millään lailla kyseisestä lajista kiinnostunut. Toki seuraan joitakin blogeja, koska niistä saa hyviä treenivinkkejä.

Paino tänään 71.2kg ja naistenpäivät taas historiaa kuukauden verran, joten suunta alaspäin! 👍

-Ilona

Vierailija
142/168 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt vähän maissa. Miten totaalisesti olen sekoittanut kroppani ja aineenvaihduntani fitness-hörhöilylläni ja sen jälkeisellä pitkällä sairastamisella....miten tästä nousen?!

Kävin aamulla puntarilla ja otin toiveikkaasti mitat - viimeksi olen ottanut mitat tammikuussa, jolloin olin edelleen sairas, en siis liikkunut ja söinkin vähän sinne päin. Tulos verrattuna tammikuuhun: -1kg ja sekä vyötäröltä ja lantiolta molemmista -1cm.  Paino on siis nyt 81.4kg. Pituus 168cm. 

Olen käynyt päivittäin kävelyllä, 20-60 min. Tehnyt 2-3 kertaa viikossa kotitreenin painoilla (fitness-taustan takia osaan kyllä treenata, ei ole mitään parin kilon puntin heiluttelua), syöny säännöllisesti ja hyvin. Olen jättänyt alkoholin ja herkkujakin vain vähän, yleensä lauantai-iltana muutama karkki lapsilta. Mitään ei vain tapahdu. Voi helkatti sanon mä =/ 

En haluaisi palata siihen fitness-aikojen ruokien punnitsemiseen ja kauheaan neuroottiseen kyttäykseen, mutta ilmeisesti se on pakko, koska en halua tämän kokoinenkaan olla. Kesävaatteista ei varmaan mikään mahdu päälle. Ahdistaa. 

Liina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä tänäänkin vaa’alla, 51,8kg oli tilanne edelleen. Tänään kiireisempi päivä, mutta yritän silti ehtiä pitkälle lenkille koiran kanssa. Eilinen oli mielitekojen kanssa helppoa kuin heinänteko, johtui varmaan ainakin osittain siitä, että sain proteiinia tarpeeksi. Lähden tästä aamupalalle. Tsemppiä kaikille tähän päivään.

Vierailija
144/168 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen ketjun tavoite täyttyi eli maaliskuun loppuun 5kg. Mutta sitten tajusin että puntari alkaa näyttää mitä sattuu, vaihdoin patterit ja hupsista vaan ”paino” nousi 2kg! Eli paino oli aluksi pudonnut 89->83,5 mut sit nousi 85,5kg. Eli nyt en tiedä mikähän se alkuperäinen paino on ollut, ehkä jopa yli 90kg. Kamalaa!! Mut pääasia että alaspäin on suunta. Lasken kaloreita ja se on auttanut. Ja paastoan 18/6. Jospa sais tsempin päälle ja pääsisin 80kg ennen juhannusta. :)

Vierailija
145/168 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Virallinen punnitus näyttää tänään -1,0 kg:n pudotusta viime perjantaihin. Kokonaispudotus on -1,7kg huhtikuun alusta. Periaatteessa siis ihan hyvä tulos, mutta enempäänkin olisin pystynyt. Pari vikaa viikkoa ovat olleet aikamoista lössöttelyä. Tällä viikolla en oo jaksanut/ehtinyt edes kuntoilla. Nyt on muutama lomapäivä, mutta seuraavat kolme päivää tuetaan taas lasten harrastuneisuutta.

Mun täytyy rehellisesti sanoa, etten oikein tiedä, minkä mallinen olen. Maharöllykkä on ällöttävä ja iän myötä myös hanuri on alkanut kasvaa. Eniten kuitenkin inhoan kaksariani ja sitä, että leuka ei rajaa kasvoja vaan ne tuntuvat valuvan kaulalle asti. Tätä vastaan pitäis taistella eniten.

Vierailija
146/168 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tiitu kirjoitteli edellisen.

Vierailija
147/168 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tultu alas -12 kiloa tammikuusta, olen mennyt aina viiden kilon tavoite-etapeissa ja seuraavaan tavoitteeseen on vielä matkaa 3 kiloa. Tällä hetkellä tuntuu kyllä, että senkin jälkeen voisi vielä yrittää tiristää viimeiset miinus viisi. Vielä on kyllä selkeästi pudotettavaa, vaikka bmi normaalin puolella onkin, mahassa ja reisissä on yhä ylimääräistä taikinalöllöä.

- Hilda

Vierailija
148/168 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään paino oli 51,4kg. En edes muista, milloin viimeksi olisin painanut noin vähän. Viime lauantaista -1,8kg. Tästä on hyvä jatkaa.

Mulla on sama juttu kuin Hildalla: vaikka paino onkin normaalin puolella, niin pudotettavaa on silti. Varsinkin mahassa ja reisissä. Eihän BMI muutenkaan kerro koko totuutta. Itse olen tosi kevytrakenteinen, eli mulle optimaalinen paino ei ole kovin suuri.

-Etna

Vierailija
149/168 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla putoaa todella nihkeästi. Paino 70,9kg, muistelen kuitenkin että paino on alimmillaan käynyt tämän vuoden puolella jossakin 70,6kilossa joten ihmettelen miksi näin nihkeästi tippuu. Huhtikuun alusta siis -1,7kg. Taitaa jäädä se viisi kiloa miinusta unelmiksi. Syönköhän sitten liian vähän? Suuremmilla ruokamäärillä olen tosin itseni saanut lihotettua. Olen mitannut ja punninnut ruuat ja päivittäinen kalorimäärä ollut tällä viikolla 1200-1500kcal välillä. Viime viikolla oli pari vapaasyöntipäivää, jolloin kalorit olivat 2000-2400.

Liikuntaa on tullut sykemittarin mukaan tällä viikolla 200-700kcal/pv, torstaina oli lepopäivä. Painoa ehkä ei pitäisi liikaa tuijottaa, koska vyötäröltä on selkeästi lähtenyt ainakin turvotusta kun housut tuntuu tippuvan. Haluaisin vaan niin kovasti päästä kutosella alkavaan lukemaan.

Odottelen että pururata alkaisi sulaa lumista niin pääsisi sinne juoksemaan. Muualla ei tosin enää olekaan lunta.

-Ilona

Vierailija
150/168 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Pitkästä aikaa ehti päivittämään kuulumisia. Dieetti on jatkunut määrätietoisesti, hiilaria olen hieman lisännyt, koska alkoi olla liian outo olo alkoi. Lähinnä lisäys on tullut jyvänäkkärin ja esim banaanin muodossa parilla palalla päivässä. Herkutteluakin olen itselleni sallinut, mutta kohtuullisesti ja harvoin. Perjantaina söin sushilajitelman iltapalaksi ja oli kyllä niin ihanaa. Myös tuorepuristettua appelsiinimehua olen sallinut itselleni viikonlopun aamuihin.

Vaikka olo on tämän ruokavalion kanssa ollut hyvä niin nyt viimeisen kolmen päivän aikana kuukautiset ovat pistäneet kehon vähän sekaisin ja turvoksiin, en ole käynyt nyt edes puntarilla, koska ylimääräinen tuntuu ihan ilman puntaria. Oireet ovat olleet normaalia pahemmat; välillä minulla on ollut todella heikko olo ja pääkipu jo kolme päivää. En yleensä kärsi näin. Kun tämä vuoto on ohi, käväisen katsomassa painotilanteen. En usko että vielä ollaan tavoitteessa, mutta toukokuun lopussa ihan varmasti. Maitotuotteita olen ehkä vähän vähentänyt, rahka alkaa jo kyllästyttää. Mutta kasviksia menee edelleen tosi paljon monissa muodoissa, mikään niistä ei kyllästytä :) . Kanamunat ja lohi myös monta kertaa viikossa ruokana, lounassalaatin seassa.

Näytän kyllä silminnähden pienemmältä. Ja vanhat farkut meni tänään kivutta jalkaan. Oon tosi iloinen että aloitin tämän projektin.

Palataan!

Terttu

Vierailija
151/168 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi miten tyypit jakselee?

Mulla olo tosi hyvä, paino oli aamulla 65kg (lähtöpaino pääsiäisenä 68,9)! Oon siis ihan lähellä jo tavotetta. Eikä mitään ongelmia pysyä ruodussa, ei tee mitään mättöä edes mieli enää. Voi olla että tippuu kesän aikana paino reilumminkin tällä VHH-metodilla.

Terttu

Vierailija
152/168 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen oikeastaan lähtötilanteessa, paino 72.4kg. En ymmärrä mikä mättää vaikka kalorivajeen pitäisi olla ihan reilu kun kirjaan kaiken syödyn tunnollisesti ylös. Liikun todella paljon, olo tuntuu ehkä vähän pienemmältä etenkin vyötärön alueelta, mutta vaaka ei sitä näytä.

Laskee motivaatiota kun ei painossa tapahdu laskua.

-Ilona

Vierailija
153/168 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jumittaa taas. Nyt tuli koko vuoden ensimmäinen viikko, jolloin paino ei pudonnut grammaakaan. Kaksi edellistä viikkoa meni tosi hyvin, läskiä lähti yhteensä yli kaksi kiloa.  En ymmärrä, mistä tämä nyt taas johtuu, koska syömiset ja liikkumiset ovat kunnossa ja tähän asti paino on pudonnut tasaisesti.

-Hilda

Vierailija
154/168 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa myöntää, mutta dieettini on mennyt ihan perseelleen. Olen palannut viikoittaiseen (enemmänkin lähes päivittäiseen) herkkujen syöntiin. Muuten ruokavalioni on ihan hyvä, mutta tuo herkkujen, varsinkin karkkien syönti on hidastanut laihtumista. Nyt pyytäisin teiltä vinkkejä siihen mitä syödä herkkujen tilalla! Aina tekee makeaa mieli. Mitä syötte kun on pakko saada jotain herkkua?

:( alkaa hävettää tää mässäily

Vierailija
155/168 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Nyt kun olen saanut vuodatettua häpeääni (edellinen viesti oli siis minulta) voisin kertoa kuulumisia. En muistanut tämän ketjun olemassaoloa hetkeen. Dieetti on mennyt vähän pieleen, mutta olen lisännyt liikuntaa. Rakastan kävelemistä ja ostin jopa uudet lenkkarit motivoimaan liikkumista. Tälläkin hetkellä kun kirjoittelen tätä viestiä olen kävelyllä.

Laihdutukseni on tyssännyt vähän siihen että olen tykästynyt kehooni. Olen koko elämäni ollut hieman (ja joskus paljonkin) pullukka, joten pieni ylimääräinen paino tuntuu omalta. Olen kuitenkin normaalin painon sisällä, nyt en tässä kuussa ole painoa tosissani mitannut koska ohitin menkat pillereillä eli toisin sanoen olen turvonnut koko ajan. Vaikka dieettini on ollut vähän vinksalleen en usko lihonneeni.

Toivon että teille kaikille kuuluu hyvää ja että laihdutusprojekti menee hyvin!

-Kristiina

Vierailija
156/168 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla on edelleen se tilanne, että puntari ei kerro mitään oleellista. Kehoni on selvästi kiinteytynyt (ja kiinteytyy koko ajan), mutta grammoissa muutos on vähäistä. En siis hyppää vaa'alla enää jatkuvasti, vaatteet ja yleisolo kertovat enemmän.

Olen alkanut juoksemaan vähän useammin 7-10km lenkkejä, ja sen varjolla lisännyt hiilareita, mutta herkkuja en ole syönyt. Kerran viikossa syön mitä vaan. Mutta ei ole yllätyksekseni aiheuttanut ahmintaa. Vähempi herkkua riittää nykyään.

Uimahallissa käydessä näin itseni isosta peilistä alasti ja tajusin etten näytä vaatteitta yhtään paremmalta kuin painavampana. Näyttääkseni hyvältä hoikkana, myös lihaskuntoa pitäisi tehdä. Sellainen sopivan helppo lihaskuntorutiini tässä siis suunnitteluasteella

Toisaalta eihän tässä täydellisyyttä tavoitella.

Terttu

Vierailija
157/168 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaa myöntää, mutta dieettini on mennyt ihan perseelleen. Olen palannut viikoittaiseen (enemmänkin lähes päivittäiseen) herkkujen syöntiin. Muuten ruokavalioni on ihan hyvä, mutta tuo herkkujen, varsinkin karkkien syönti on hidastanut laihtumista. Nyt pyytäisin teiltä vinkkejä siihen mitä syödä herkkujen tilalla! Aina tekee makeaa mieli. Mitä syötte kun on pakko saada jotain herkkua?

:( alkaa hävettää tää mässäily

Mulla ei ainakaan auttanut tähän mikään muu, kuin ns. going cold turkey. Yksinkertaisesti lopetin, en ostanut mitään herkkuja, niin eipä niitä ollut saatavillakaan, en myöskään syönyt mitään niiden tilalla, koska mielestäni jonkin muun syöminen ei ratkaise asiaa. Lähinnä tarvitaan tahdonvoimaa olla pistämättä mitään suuhunsa, vaikka alussa kuinka tekisi mieli.

Nykyään ei enää edes tee mieli mitään ylimääräistä, syön kolme kertaa päivässä ilman naposteluja ja välipaloja ja paino putoaa. Kerran viikossa voin syödä jotain makeaa, jos siltä tuntuu, mutta harvemmin enää edes kiinnostaa, pala tummaa suklaatakkin maistuu överimakealta.  Olen siis entinen sokerihiiri, ennen piti saada joka päivä jotain makeaa herkkua, suklaalevy tai jäätelöpaketti meni kerralla kokonaisena.

Vierailija
158/168 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa 84 kg -> 81 kg, oon kohtuullisen tyytyväinen vaikka aika hidasta onkin. On ollu aika monta cheat dayta (vahingossa :D) mutta myös paljon onnistuneita päiviä joten paino tippuu. Pyrin syömään n. 1500 kaloria päivässä (jos treenaan niin 1700).

Nyt jos seuraavan kahden viikon aikana lähtee 1,1 kg niin oon kesäkuun tavoitteessa :)

- 87

Vierailija
159/168 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen.

Unohda kevätjäykistely ja takakireys.

Päästä kissa itsessäsi vapaaksi.

Jaa pil lua!

Vierailija
160/168 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkuilen edelleen siinä 71-72kg:n välimaastossa. Tänään 71.2kg. Kokeilin vanhoja farkkuja, jotka yllättäen menivät jalkaan aika mukavasti. Jotain siis todellakin tapahtuu vaikka paino junnaa. Sitä kiinteytymistä ilmeisesti. Koitan nyt kesän kynnyksellä ottaa ihan rennosti, kesällä tulee muutenkin helpommin pidettyä paino kurissa kun lämpimällä ilmalla ei yleensä ruoka maistu.

-Ilona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan