Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevennys kesäksi 2018 huhtikuu-kesäkuu

Vierailija
01.04.2018 |

Nyt alkaa uus painonpudotusjakso! Kaksi kuukautta kesälomaan, kävin juuri puntarilla ja paino näytti 68,5kg. Olo on todella turvonnut. Vanhat vaatteet kyllä mahtuvat, mutta rintaliivit ahdistaa ja vatsassa iso makkara. Muuten olen edelleen vartalonmallilta hoikka (165 pitkä), ns. laiha läski. Naama on levennyt ja kaksoisleuka näkyy kuvissa.

Olen kolmessa vuodessa lihonut 5 kg. Siinä pudotustavoite 8 viikolle. Metodina vähähiilihydraattinen.

Kesäkuun eka päivä tää painais alle 64kg.

Kuka lähtee messiin?

-Terttu

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Nyt edes pari kiloa pois kesään mennessä niin kehtaa kulkea kesävaatteissa. Haluaisin saada 3 kiloa pois. Olen nyt 162cm ja 61kg. Mulla kertyy suht tasaisesti rasva kehoon, mutta olkavarsiin hieman enemmän. T-paitoja en tämän takia tykkää käyttää, ja tavoitteena olisi saada vähän pienennettyä olkavarsia

Ja olisi kiva jos täällä jaettaisiin hyviä ja terveellisiä reseptejä! Kiitos Kristiina tuosta reseptistä, taidankin tehdä huomenna sosekeittoa :)

Mari

Vierailija
42/168 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 cm pitkä ja painoin tänä aamuna 61,7 kg. Pyrin saamaan painoni laskemaan ja pysymään noin 58 kg:ssa. Tavoitteenani on lopettaa makean napostelu ja vaalean leivän syöminen. Pyrin käymään 2 kertaa viikossa kuntosalilla. Hyötyliikuntaa saan pitkähköstä kävelymatkasta töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Parit eka päivää menneet hyvin! Pissattaa kovasti ja nesteenpoistumisen vuoksi koko kehossa kihelmöi mukavasti. Iltapäivällä päätä meinasi alkaa särkemään, mutta särkylääke auttoi ja runsas vesi. Nälkä ei ole ollut.

Tässä parin päivän vhh-ruokailuni:

Eilen söin aamupalaksi keitettyjä kanamunia ja mandariinin, lounaaksi jauhelihakastiketta, yksi peruna, raejuustoa ja paöjon porkkanaraastetta, päivälliseksi salaattia, kurkkua, tomaattia ja mozzarellajuustoa, iltapalaksi rahkaa ja marjoja

Tänään söin taas rahkaa aamupalaksi marjojen kanssa, lounaaksi lohi-muna-salaatin, välipalaksi proteiinipatukan, kotona päivälliseksi kaalikeittoa. Nyt iltapalaksi taas rahkaa. Rahkaa ostin tarjouksesta! Mutta sitä tekee ihan mieli, kun sulatin pakkasesta ison kasan marjoja.

Paino on tippunu kilon, eli nestettä on ollut lähtötilanteessa paljon.

Joku varmasti ajattelee, kuinka valtavasti syön laihtuakseni... mutta lähtötilanne oli tosiaan leipää ja sokeria päivittäin ja paljon. Lisäksi pizzat, karjalanpiirakat ja pastat viikottain. Olen huomannut, että nälkä on pahin vihollinen painonpudotuksessa, joten kyt syön niin paljon kuin tekee mieli, annoskoot alkavat itsestään pienentyä kun tätä jatkaa. Työmatkapyöräilyä tulee 7km joka päivä.

Kaksi päivää siis mennyt ja vielä sokerinhimo pahasti päällä, mutta innostus aloittamisesta korkealla ja uskon vakaasti että pystyn tähän!

En halua laittaa kuvaa kropastani. Laiha läski koen olevani siksi, että minulla on hoikat ja kiinteät kädet ja jalat, mutta keskivartalo on löysä, eikä minulla ole vyötäröä. Jos on väljät vaatteet, ei liikakilot näy. Tuttavat sanovat hoikaksi, mutta kyllä valokuvat ja peili näyttää jo ihan muuta. Ennen toista lasta ja 30 ikävuotta painoin aina 57-62kg ja koin olevani normaalipainoinen.

Tsemppiä kaikille! Päivä kerrallaan. Kesällä nautitaan olosta :)

Ap

Vierailija
44/168 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämän päivän syömiset:

Aamulla kaksi paahtoleipää yrttilevitteellä, kasvipohjaisella mozzarellalla ja luumutomaateilla. Kahvi soijamaidolla

Lounaaksi hieman pastasalaattia. Oli jotenkin oksettava olo päivällä niin en enempää pystynyt syömään

Päivälliseksi kasvissosekeittoa ja kaksi kaurapuikula leipää ilman levitettä, dippasin keittoon.

Iltapalaksi söin Alpron Go On rahkan. Välipalana söin kaksi ohutta palaa mokkapaloja. Mokkapaloja siksi, että aikaisemmin olen syönyt karkkia päivän aikana. Päädyin tekemään pakasteeseen mokkapaloja, jos joskus alkaa tekemään kovasti mieli niin ei tule haettua kaupasta suklaata.

Kaloreita tälle päivälle tuli noin 1300, joka on vähemmän kuin yleensä. Ei ole nälkäkään, joten en ala pakottamaan itseäni syömään

-Kristiina

Vierailija
45/168 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syömiset tänään:

aamupala: jogurttirahka, härkäpapugranola, piltti punaposki, lisäksi töissä omena ja kahvia

lounas: feta-kananmunasalaatti, muutama lohko appelsiinia

välipala: smoothie, kahvi

päivällinen: intialainen dal, 3 hapankorppua

iltapala: puuro, raejuusto, omena

Kalorit 1600, joista hh 44%, rasva 31% ja proteiini 25%. Merkkaan siis syömiset sulamoon, tavoitteena noin 1800-2000 kcal, joten alle jäi, proteiinia pitäisi olla enemmän. Kasvissyöjänä siihen saakin keskittyä.

Joku kysyi hyöty/arkiliikuntaa. Istumatyö, lisäksi opiskelen joten tässä on haastetta. Yritän käydä happihyppelyllä 5-10min. lounastauolla, tänään en ehtinyt. Lisäksi käytän sähköpöytää eli seison mahdollisimman paljon kun olen työpisteen ääressä. Yritän venytellä, tehdä muutaman kyykyn tms. työpäivän lomassa.

t. Liina

Vierailija
46/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, nyt muistankin mikä meidän vaa' assa on vikana. Jos punnitsee about samanpainoista kuin viime kerralla, se räväyttää esiin saman lukeman kuin viimeksi. Pikkumuutoksia kun yrittää saada esiin, niin pikkuisen rasittavaa! Virallinen punnitus on mulla siis perjantaisin, mut joka aamu käyn. Jos paino on laskusuunnassa, se motivoi. Paitsi tää vaaka ei nyt motivoi. Pitäiskö vaihtaa..

Kivaa ja kevyttä keskiviikkoa kaikille!! Tänään on tiukka työpäivä, mut illalla meinasin ehtiä vielä lenkille. Löysin sovelluskaupasta Yazio-sovelluksen, johon merkkaan syömiset. Saa nähdä, tykkäänkö. -Tiitu-

Vierailija
47/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin mukana alkuvuoden ryhmästä! Aloitin tammikuun 3. päivä mitoilla 172/79 kg, jolloin olin lihavimmillani, kuin koskaan ennen. Tähän mennessä painoa on lähtenyt 9,5 kiloa, eli vaaka näytti aamulla 69,5 ja olen päässyt bmi:ssä normaalipainon puolelle. Vielä on kuitenkin pudotettavaa ja kiinteytettävää ainakin viisi kiloa. Kymmenen vuotta takaperin paino alkoi vitosella, mutta en taida sitä enää tavoitella, kun näin kolmenkympin paremmalla/pahemmalla puolella tuskin tarvitsee olla enää missään mallinmitoissa.

-Hilda

Vierailija
48/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan! Tavoitteena 10 kg pudotus terveellisellä ruokarytmillä. Mitat 170/70.

Ongelmani on ollut parin viime vuoden aikana iltasyöminen, joka on nostanut painoa tuon 10 kg. Olen syönyt esim. viisi voileipää tai useamman lautasellisen muroja tai paketillisen keksejä illalla. Ja humps, painoa nousi 10 kg. Iltasyömiseen on vaikuttanut sairastelu ja siitä johtunut stressi ja osittain myös mirtatsapiini-lääkitys.

Muuten syömiseni ja liikkumiseni ovat kunnossa.

Onko muuten muita mirtatsapiinin käyttäjiä tai muun painoon vaikuttavan lääkityksen käyttäjiä? Ollaanko toisillemme tukena?

- ansku

Vierailija
49/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös Sulamoa, olen käyttänyt vuoden päivät epäsäännöllisen säännöllisesti. Tänään olen syönyt aamulla puuroa raejuustolla ja marjoilla, lounaaksi kanawokin jämät ja salaattia sekä pähkinöitä, välipalana smoothie jossa maitorahka, marjoja, rypsiöljyä ja puolikas banaani. Päivälliseksi tulossa kinkkukiusausta ja salaattia ja iltapalaksi pitää keksiä vielä jotakin.

Kävin aamulla salilla ja ehkä käyn kävelemässä illemmalla. Jostakin ilmaantui vaan ihmeellinen mahakipu. Eilen erehdyin syömään leipää aika monta palasta, joten se voi johtua siitä. Maha ei oikein leipää siedä. Kaloreita tulee tälle päivälle varmaan jotain 1500..

-Ilona

Vierailija
50/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen päivän iltaa vaan kaikille.

VHH-ruoka on maittanut ja olo ollut aika hyvä. Tänään olen huomannut ruokahalunkin jo pienentyneen. Ainakin sokerinhimo on laskenut ja vatsassa rauhallinen olo. Puntarin lukema ei vielä rohkaise, alku onkin näemmä hitaampi kuin muistelin. Taas kerran lukema 68kg, mutta toki vähemmän kuin lähtötilanteessa. Viljaa, sokeria tai perunaa ei ole ruokalautaselleni eksynyt puolivahingossakaan.

Tänään olen käynyt päässäni sisäistä kamppailua päätökseni kanssa, onko tässä mitään järkeä ja kuinka paljon on vielä matkaa... Toisaalta uskon, että tuloksia on pakko syntyä ja olen varmasti iloinen jos kahden kuukauden pudotus on vaikka edes sen 3kg.

Loppujen lopuksi kaksi kuukautta on helkkarin lyhyt aika, ainakin taaksepäin ajateltuna. Vastahan se oli helmikuun alku tosiaan. Pitää yrittää keksiä muitakin asioita vapaa-ajalle, kuin pelkkä ruuan suunnittelu ja kokkaalinen.

Ainiin. Alkoholista ajattelin myös pidättäytyä. Sen kanssa meinaa nimittäin aina hiilarihimot nousta kohtuuttomiksi. Ehkä parempi olla kokonaan ilman.

-Terttu

Vierailija
51/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lähdettyä iltalenkille! Mun lempisää juoksemiseen on pieni vesisade ja juuri sellaisessa juoksin. Ihanaa! Jalkaa vähän kivisti enkä siksi uskaltanut juosta kuin vähän reilut viis kilsaa. Mut ehdottomasti parempi kuin ei mitään. Syömiset ovat tänään pysyneet ihan ruodussa.

Vierailija
52/168 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla 30min lenkillä ja illalla tein 20min nopean kuulatreenin ennen saunaa. Muuhun ei ollut aikaa. Niin joo, 10min. happihyppely lounastauolla.

Syömiset ok, en oo kyllä ehtinyt kirjata sulamoon. Ihan parasta tässä päivässä on, etten ottanut yhtään herkkuja, vaikka joku oli töihin tuonut suklaata, irtokarkkeja ja suolatikkuja. Siinä on yksi suuri syy tähän lihomiseen, noi työpaikan herkut. Joka tauolla ja ohimennen tulee napsittua niin, ettei enää päivän pääteeksi tiedä paljonko niitä söi. Tänään en syönyt, hyvä minä!

- Liina

Vierailija
53/168 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin malttamattomana vaa’alla, paino 71.8kg kun se sunnuntaina oli 72.6kg. Vähän siis nesteitä lähtenyt. Viisi päivää herkutonta takana, siitä olen kuitenkin ylpeä! Ei tee enää niin kovasti edes mieli makeaa.

-Ilona

Vierailija
54/168 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpina aikoina painoin 10kg vähemmän kuin nyt. Ihmettelen miten päästin itseni tähän kuntoon. No, kyllä se tästä taas vähitellen. Tänään paino 52,7kg. Eli maanantaista -700g. Nesteitä varmaankin, mutta on se silti jotain. Vaihtelevasti olen tässä viikon aikana pysynyt uudessa ruokavaliossani, mutta esim. eilinen meni hyvin. Vähitellen kohti kevyempää oloa.

-Etna

Vierailija
55/168 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Viikonloppu tulossa, silloin on perinteisesti tullut herkuteltua.

Laitetaanko tähän vinkkejä, kuinka herkutella pilaamatta kevennyskautta!

Itse ajattelin ostaa light-limsaa, kukkakaalia, porkkanaa ja dippikastiketta. Kenties jotain tapaksia; maa-artisokkaa, oliiveja. Ja takassa paistan lihaisaa makkaraa. Enköhän selviä näillä. Tumman suklaan (86%) vielä säästän oikein pahan päivän varalle.

Viimeksi VHH-dieetillä (3vuotta sitten) pudotin kahdessa kuussa ~7kg. Mutta dieetti loppui ylävatsakipuihin ja pikkuhiljaa kilot tulivat takaisin hiilarimäärän kasvaessa takaisin entiseen. Olen tajunnut nyt myöhemmin, että mahani ei kestä avokadoa eikä paprikaa. Söin niitä edellisellä dieetillä ihan liikaa. Nyt viisaampana en syö niitä ollenkaan. Mutta jännittää toki miten vatsani kestää tälläkertaa.

Terttu

Vierailija
56/168 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös ollut viikonloppuisin tapana ottaa pari lasia viiniä illalla ja syödä herkkuja. Tuo Tertun idea dipattavista vihanneksista kuulostaa hyvältä. Pitäis vaan osata ajatella, että viikonloppu on päivä siinä missä muutkin ja jatkaa samaa ruokavaliota silloin kuin arkenakin.

Tänään jäi lounas välistä kun nukuttiin pitkään ja söin aamupalan vasta puolilta päivin. Aamulla siis pari ruisleipää, proteiinirahka, välipalana vihersmoothie ja pähkinöitä 45g. Pävällisellä kunnon ruoka eli kinkkukiusausta ja salaattia, jälkkärinä omena. Illalla vielä syön rahkan.. tosin nälkä vaivaa. Heti huomaa jos jää jokin ruoka välistä. Liikuntana tunnin kävelylenkki.

Vierailija
57/168 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näyttää muillakin lähteneen käyntiin tää homma! :)

Mulla on mennyt ihan hyvin syömiset. Oon yrittänyt syödä vähän vähemmän hiilareita. Ja oon yllättävän hyvin pärjännyt ilman herkkuja tässä pari päivää, ei oo edes tehnyt mieli oikeastaan. Mulla on Liina sama juttu, että töissä on koko ajan herkkuja tarjolla ja ihan huomaamatta tulee syötyä vaikka kuinka paljon suklaata, keksejä ja kakkuja ja ties mitä.

Eilen kävin tanssimassa ja tänään olin töissä/liikkeellä ~14 tuntia ja siinä tuli käveltyä aika paljon. Oon ruvennut käyttää kauempaa bussipysäkkiä työmatkalla, sinne on 20 min matkaa, niin siitä tulis edestakas matkalla jo 40min. Toivottavasti jaksan ylläpitää sitä reittiä kun tuossa talon edessäkin on yks pysäkki.

Eilen oli muuten Hesarissa juttua habit trackereistä. En ollu aikaisemmin edes kuullut sellaisesta. Latasin sit tommosen ku Loop habit tracker ja ihan hyvältä vaikuttaa. Siihen just lisäsin mm. tuon aamuisin pysäkille kävelyn. Jospa sen avulla sais siitä pidettyä kiinni.

Tsemppiä viikonloppuun kaikille! Pitäkää itsenne kiireisenä niin pystytty kaukana kaapeilta :D

Vierailija
58/168 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!

Eilen oli mullakin töissä kiireinen päivä, joka venyi ylitöiksi. En oikeasti ehtinyt syömään lounasta, mutta nyt toimin fiksummin kuin aiemmin enkä napsinut välissä kaupan kolmioleipiä vaan Valion tuorepuuroa ja smoothieita. Jos joku tietää sen valmistuorepuuron olevan ihan kuraa, niin kiltit! En halua tietää siitä, sillä luulen sen oikeasti olevan parempi vaihtoehto.

Tänään, virallisella punnituksella paino oli -600g kuin maanantain ekalla (tokikin epävirallisella). Tästä on hyvä jatkaa.

Viikonloput ovat mullekin yleensä aikamoisia koetinkiviä just syömisen osalta. Nyt on vaan edessä neljä seuraavaa viikonloppua putkeen lasten kilpailu- ja turnausmenoja niin tiiviisti, ettei ehdi jääkaapin huhuilija kuulemaan. Tää toistuu perheessämme ties kuinkamonetta vuotta ja tiedän, että auttaa hyvin painonhallinnan kanssa. Laitan lapsosille kunnon eväät, että jaksavat, niin en sit enää itselle ihmeitä jaksa. Lisäksi jännitän niin, etten pysty syömään. Tulee tarpeeseen!! Huono puoli näissä on se, et ei tuu liikuttua, kun kököttää katsomoissa.

Kivaa viikonloppua kaikille!!

-Tiitu-

Vierailija
59/168 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen mukaan.

Olen 164cm pitkä. Maaliskuun puolivälissä painoin 112,8kg. Viiko sitten 109, tänään 107,6kg.

Painoa on tiputettavana huimasti, ei riitä huhti-kesäkuu, mutta aloitetaan tällä.

-Nipsu

Vierailija
60/168 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaaka näytti 52,4kg. Eli -1kg maanantaista. Nesteitähän tuo on, mutta olen silti iloinen.

-Etna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi