Kevennys kesäksi 2018 huhtikuu-kesäkuu
Nyt alkaa uus painonpudotusjakso! Kaksi kuukautta kesälomaan, kävin juuri puntarilla ja paino näytti 68,5kg. Olo on todella turvonnut. Vanhat vaatteet kyllä mahtuvat, mutta rintaliivit ahdistaa ja vatsassa iso makkara. Muuten olen edelleen vartalonmallilta hoikka (165 pitkä), ns. laiha läski. Naama on levennyt ja kaksoisleuka näkyy kuvissa.
Olen kolmessa vuodessa lihonut 5 kg. Siinä pudotustavoite 8 viikolle. Metodina vähähiilihydraattinen.
Kesäkuun eka päivä tää painais alle 64kg.
Kuka lähtee messiin?
-Terttu
Kommentit (168)
Liina: Mun keho ei kertakaikkiaan toimi aamuisin. Aamutreeni on myös mahdoton ajatus. Mut iltaisin pystyn kyllä liikkumaan myöhäänkin eli klo 21 jälkeen voin hyvin lähteä lenkille ja usein olem lähtenytkin. Talvella ei jäiset tiet houkutelleet, mutta nyt kohta olisi taas toikin mahdollista. Ilman tätä hyppimiskieltoa olen tosi tyytyväinen liikkumisiini. Syömiseen tarviin rotia ja pystyn siihen. Nyt on motivaatio kohdillaan!
Tsemppiä kaikille uuteen arkeen!!!
-Tiitu-
Ihanan positiivisessa hengessä porukka mukana!
Instagramissa jos olette niin siellä on myös hyviä treenivideoita ja motivaatiokuvia sellaisella kuin Kayla Itsines. Niitä voi tehdä myös kotona!
-Ilona
Mitat: 168cm ja 67kg. Painoa on pudonnut 7 kiloa ja tarkoitus tiputtaa vielä 8 kiloa.
Itselleni toimii parhaiten pätkäpaasto, eli syön 8 tunnin aikaikkunassa. Ensimmäisen ruuan syön vasta klo 14, sillä tarvitsen ruokaa juuri ennen nukkumaan menoa, mutta en niinkään aamulla. Vielä kaksi vuotta sitten painoin 54kg ja silloin olin koko 39 -vuotisen elämäni syönyt pätkällä ihan tietämättäni mikä se sellainen on. Sitten aloin väkisin syömään aamupalaa (koska niin "kuuluu" tehdä) ja pum, paino nousi raketin lailla. Nyt paluu entiseen ja tosiaan vuoden alusta jo -7kg.
Tiitu: ok, hyvä että tunnet kroppasi :) Minä taas en pysty liikkumaan myöhään, menee yöunet ihan sekaisin ja aamulla pakko syödä kunnolla. Näin me ollaan erilaisia, ja hyvä niin :)
Tesmppiä kaikille uuteen, kevyempään elämään! Olisi kiva kuulla, minkälaisin suunnitelmin kukin siihen on lähdössä?
Minäkin voisin liittyä remmiin. Olen 175-senttinen ja ihan normaalipainoinen 68 kilollani, mutta mahanröllykkä häiritsee. Herkkuja tulee syötyä ihan liikaa, joten niistä luopuminen olkoon ensimmäinen askel.
Vierailija kirjoitti:
Mitat: 168cm ja 67kg. Painoa on pudonnut 7 kiloa ja tarkoitus tiputtaa vielä 8 kiloa.
Itselleni toimii parhaiten pätkäpaasto, eli syön 8 tunnin aikaikkunassa. Ensimmäisen ruuan syön vasta klo 14, sillä tarvitsen ruokaa juuri ennen nukkumaan menoa, mutta en niinkään aamulla. Vielä kaksi vuotta sitten painoin 54kg ja silloin olin koko 39 -vuotisen elämäni syönyt pätkällä ihan tietämättäni mikä se sellainen on. Sitten aloin väkisin syömään aamupalaa (koska niin "kuuluu" tehdä) ja pum, paino nousi raketin lailla. Nyt paluu entiseen ja tosiaan vuoden alusta jo -7kg.
Ollan samikset!
Mukana! 166 ja paino n. 65. Ei tarkkaa tietoa, kun vaaka reistailee. Tavoitteena olisi 59.9 kg. Kivasti olen saanut nyt sairastelujen jälkeen kuntoilurytmin päälle. Pari kertaa viikossa kuntosalia ja lenkkeilyä muutaman kerran viikossa. Ruokailurytmi on säännöllinen. Suurin ongelma varmaan holtiton herkkujen syönti, kun niitä sattuu olemaan. Tsemppiä kaikille!
Venla
Minulla on neljäs päivä menossa sokeritonta dieettiä. Aika hyvin on mennyt mutta päänsärky on vaivannut parina viime päivänä. Olen pitänyt myös ruokapäiväkirjaa, joka näyttää päivittäiseksi sokerimääräksi 21-24g. Kokonaisuudessaan näinä päivinä on hiilihydraattimäärät olleet 95-130g välillä. Aika hyvin sokeriaddiktille! Helposti saatoin päivän aikana napsia karkkia ja suklaata joka välissä. Kahvin kanssa kyllä edelleen tulee hetkeksi sellainen olo että tekisi mieli jotakin makeaa.
Mutta eiköhän se tästä. Tsemppiä kaikille!
Minäkin liityn mukaan! Olen jo kirjoitellut toiseen aloitukseen täällä, mutta sen tarkoituksena olikin loppua viimme kuussa. Olen vuoden alusta laihtunut noin 5 kiloa, ja nyt olisi tarkoitus laihtua 2,2 kiloa kesäkuuhun mennessä. Painan tällä hetkellä 62,2kg ja vajaat 163cm.
Laihdutuksen alun laihduin pätkäpaaston sekä kalorien laskemisen avulla. Liikuntaakin tein, mutta olen vähän laiskanpuoleinen niin kävelyn lisäksi ei tule liikuttua paljoa. Pätkäpaastoni on 8:16 aikaikkuna, mutta en pidä siitä tarkasti kiinni, sillä lounasruokailuni riippuu menoista.
Syön kasvipainoitteista ruokavalioa (toisin sanoen täysin vegaanista) tosin en laihduttamisen takia. Kaloreita pyrin syömään alle 1500 päivän aikana. Tsemppiä kaikille! Ensimmäiset pari viikkoa on pahimmat mutta kyllä siihen tottuu
-Kristiina
Mukana. Aloitin painonpudotuksen jo puolitoista vuotta sitten ja ekat kuukaudet oli tosi tehokkaat ja alle puolessa vuodessa lähti kymmenen kiloa. Sitten jo viime kesänä otin pari kiloa takaisin , mutta jouluun mennessä laihduin jo parhaimpaan tulokseen eli -12 kiloa lähtöpainosta. Nyt on taas vauhti tyssännyt. Leipää ja herkkuja on tullut syötyä liikaa ja etenkin aerobisen liikunnan puoli kärsinyt, mutta salille oon koittanut yhä väkisinkin raahautua. On ollut vähän stressiä päällä ja oon taas hieman hakenut lohtua syönnistä. 8 kiloa olis yhä matkaa normaalipainoon, mutta 5 kilon pudotus kesäkuun alkuun olis todella kova saavutus jo
.
-Maria
Mulla hurjasti auttaa, kun pääsen leivän mussutuksesta ja muutenkin ylimääräisten vehnähöttöjen syömisestä eroon. Mitään erityistä dieettiä en ajatellut nytkään koittaa vaan pyrkiä taas pitämään ne herkuttelut ihan herkkupäivinä. Lisäksi haluaisin ehdottomasti lisätä vihanneksia ruokavalioon, mutta oon itse kauhean käsi sen kanssa mitä niistä valmistaisi. Olisi helpompi, jos ruoat ois vaan itselle eikä niiden tarvis kelvata myös miehelle. Mutta en millään viitsisi alkaa tehdä eri ruokia, kun se ei ole toivottava ratkaisu pitkällä aikavälillä varsinkaan.
-Maria
Mäki lähden mukaan! Mulle on tullut 3 vuodessa 15-18kg painoa lisää. Tällä hetkellä pituus 166cm ja paino 72,5kg. Kesällä ois tulossa häät, joihin haluaisin pudottaa muutaman kilon. Pitkän ajan tähtäimessä ois ainakin 10 kiloa kevyempi minä.
Syömisestä varmaan ensimmäisenä lopetan herkkujen syömisen ja yritän vähän tarkkailla ruoka-annoksien kokoa. Mä vaan yksinkertaisesti syön aivan liikaa. Myös hiilareita voisin vähän vähentää ja kasviksia lisätä reilusti.
Tsemppiä kaikille! Ja kiva nähdä, että alkuvuoden ryhmästä monilla on tippunut hyvin painoa.
Teen tässä kasvissosekeitto, joka on aivan lemppari ruokiani ja miehellekin kelpaa :) keitossa ei ole järkyttäviä määriä kaloreita mutta se on todella täyttävää ja laitan sekaan linssejä proteiiniksi.
Jos jotain kiinnostaa niin tässä on ohje:
550g bataattia
550g perunaa
250g porkkanaa
2 dl punaisia linssejä
Laitoin kaikki kehittymään kattilaan, linssit lisäsin kymmenen minuuttia myöhemmin. Kun olivat kypsiä laitoin blenderiin (en valitettavasti omista sauvasekotinta, se olisi tähän varmaan parempi) ja lisäsin mausteita maun mukaan.
Laskin nopeasti, että 250g annos tätä olisi 223cal ja siinä on 7,5g proteiinia, kun taas ilman linssejä olisi vain 3,34g proteiinia. Jos haluaa, niin voi lisätä kermaa tai muuta vastaavaa tuomaan kuohkeutta. Kurpitsan siemenet on todella hyviä kasvissosekeittojen kanssa!
-Kristiina
Lisään tuohon reseptiin vielä sen verran että 250g annoksessa nopean laskemisen mukaan on 45g hiilihydraatteja ja 0,48g rasvaa. Ehkä hiilihydraatteja välttelevät eivät tästä piittaa, mutta itse välttelen ylimääräisiä rasvoja (syön pähkinöitä ja muita vastaavia joista saan rasvat) :)
Mites teidän muiden hyötyliikunta? Olen laittanut omaksi tavoitteekseni saada 10 000 askelta päivittäin täyteen ja tämän lisäksi vielä se hikiliikunta. Kuljen työmatkani julkisilla ja huomaamattaan noi askeleet melkein aina tulee täyteen. Pyrin valitsemaan portaat hissin sijaan. Mitä.muita keinoja teillä on?
-Tiitu-
Minä teen treenin joko kotona tai salilla. Yritän saada sen 3 kertaa viikkoon painoilla treeniä ja sitten hyötyliikuntana tulee lähinnä kävely. Koitan edistyä sen verran että menen lähikauppaan kävellen (500m). Inhoan vaan kauppakassien raahaamista kävellen.. perheellisellä kun sitä ostosta aina riittää.
Lumitöitäkin on saanut viime päivinä tehdä ihan kivasti.
Lapset vien kyllä yleensä hoitoon kävellen. Nyt teen töitä kotoa käsin niin on vapaampi aikataulu.
-Ilona
Nyt on pakko sanoa, että en hirveästi liiku päivien aikana. Opiskelun kanssa vaan menee paljon aikaa ja sitten illalla haluaisi vain rentoutua. Arkena tulee 4000-10 000 askelta päivän aikana, mutta muuten en erityisemmin liiku. Välillä teen kyykkyjä ynnä muita monta päivää putkeen ja joskus taas on viikkoja välissä.
No eipä tämä onneksi ole painonpudotusta haitannut kun 5 kiloa on jo lähtenyt vuoden alusta. Ruokavalion avulla laihdutan enimmäkseen 😅
Minäkin voisin osallistua nyt tähän. Alkuvuosi meni miten meni, lihoin noin 2 kg. Tänään vaaka näytti 53,4 kg. Olen lyhyt, joten tuosta saisi lähteä pois muutama kilo. Herkut on itselläni se suurin ongelma. Tavallista ruokaa ei tule syötyä liikaa, vaan usein tulee haettua lähikaupasta karkki- tai sipsipussi tai jopa molemmat. Nyt pitää ryhdistäytyä. Olisi se kiva olla tyytyväinen kroppaansa. Näin aluksi aion käydä vaa’alla pari kertaa viikossa.
-Etna