Minun kissani saa ulkoilla vapaasti, säälin kaverini sisäkissaa :(
Kaverini pitää kissaansa sisäkissana, kuinka luonnotonta! Minun kissani saa mennä ulos aina kun se haluaa, koska rakastan kissaani ja ajattelen sen parasta.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ruokaa kotkalle tai Ilvekselle. Tai sitten auto ajaa päälle. Tuttu on nähnyt kun kotka vie kissan ja kissan ääni on ollut aika raastava.
Niin, jokapaikassahan vilisee kotkia ja ilveksiä.
Jos kissa ei ymmärrä pysyä poissa auton tieltä Darwin korjaa omansa.
Suunnilleen yhtä todennäköistä saada lottovoitto kuin nähdä kissan napannut kotka.
Itse en koskaan jättäisi rakasta lemmikkiäni heitteille ilman tietoa tuleeko se koskaan takaisin ja mitä sille mahdollisesti tapahtuu yksin ulkona.
Jos asut taajamassa, toimit vastoin lakia.
Toi aloituksen kirjoitustyyli on kyl niin läpinäkyvä. Sulla varmaan mitään kissaa edes ole :DD
Jouduttuani lopettamaan tuntemattoman kissan, jonka takaruumis oli liiskaantunut muusiksi asfalttiin, en edes harkitsisi ulkokissaa. Sen kissan ääni ei unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ruokaa kotkalle tai Ilvekselle. Tai sitten auto ajaa päälle. Tuttu on nähnyt kun kotka vie kissan ja kissan ääni on ollut aika raastava.
Suunnilleen yhtä todennäköistä saada lottovoitto kuin nähdä kissan napannut kotka.
Sen näkeminen on varmasti melkoisen harvinaista, mutta sen tapahtuminen niinkään ei. Ilveksiä kyllä on nykyään aika runsaasti. Auton alle jää kissoja jatkuvasti varsinkin kesäaikaan. Kissoja katoaa eikä koskaan löydy, eli peto vienyt tai jääneet auton alle niin ettei löydetä. Sekä kissa itse on peto linnuille ja kusee ihmisten nurkkiin. Kyllä kissa ulkona kusee mihin tahtoo, vaikka miten olisi hiekkalaatikot kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut taajamassa, toimit vastoin lakia.
Asun, mutta meillä alkaa metsä takapihalta.
Naapurilla oli kotikissa, mikä sai kulkea ulkona vapaasti.
Yhtenä päivänä isäni näki tämän kissan tien reunassa yliajettuna.
Naapurin lasten itkulle ei tullut loppua vähään aikaan.
Minä säälin niitä kissoja jotka ovat 100% sisäkissoja ja myös niitä, jotka päästetään vapaaksi ulos heitteille. On se ihme että kissa kyllä jaksetaan ottaa, mutta sitten ei ole mitään mielenkiintoa pitää huoli että se on onnellinen JA turvassa. Esimerkiksi omia kissojani ulkoilutan valjaissa, mutta kissoille voi rakentaa myös ulkotarhan.
Vierailija kirjoitti:
Toi aloituksen kirjoitustyyli on kyl niin läpinäkyvä. Sulla varmaan mitään kissaa edes ole :DD
Itse asiassa minulla on kaksi kissaa kohta ja elämäni aikana minulla on ollut kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkeminen on varmasti melkoisen harvinaista, mutta sen tapahtuminen niinkään ei. Ilveksiä kyllä on nykyään aika runsaasti. Auton alle jää kissoja jatkuvasti varsinkin kesäaikaan. Kissoja katoaa eikä koskaan löydy, eli peto vienyt tai jääneet auton alle niin ettei löydetä. Sekä kissa itse on peto linnuille ja kusee ihmisten nurkkiin. Kyllä kissa ulkona kusee mihin tahtoo, vaikka miten olisi hiekkalaatikot kotona.
Kyllä se on harvinaista että kotka tai ilves kissan veisi koska kummatkin on harvinaisia elukoita. Olisitte nyt edes sanoneet että kettu vie kissan, se on yleisempää.
Elämä on riskinottoa. Myös kissan elämä. Minä en kissaani sisälle lukitse enkä pidä tassusta 24/7 kun se on pyydystämässä hiiriä ja rottia piharakennuksista. Minulle kissa on sekä lemmikki että hyötyeläin.
Jos kotka vie niin kotka vie.
Meillä kissa ei halua mennä ulos, vaikka pääsisi. On siis tehnyt itsestään sisäkissan. Eikä ilmeisesti kärsi vaikka asusteleekin vain sisällä. Enempi tulee sääli ulkokissoja, jotka ei koskaan pääse sisälle, kuin kissoja, jotka ovat vain sisällä. vielä nykyäänkin kun löytyy ihmisiä, jotka haluaa ottaa "ulkokissan" lapsille leluksi, mutta kissalla ei ole mitään asiaa sisätiloihin.
Meilläpä on rakennettu kissoille suuri ulkoilutarha, jossa ne ulkoilevat mielensä mukaan. Luukusta kulkevat oma-aloitteisesti sisään ja ulos, ja ovat oikein tyytyväisiä!
Vierailija kirjoitti:
Jouduttuani lopettamaan tuntemattoman kissan, jonka takaruumis oli liiskaantunut muusiksi asfalttiin, en edes harkitsisi ulkokissaa. Sen kissan ääni ei unohdu.
Samanlainen kokemus. Jouduin itkien ajamaan auton alle jääneen kissan päältä ja päästämään sen tuskistaan. Oli halvaantunut, tuskissaan. En enää ikinä halua kokea sitä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa minulla on kaksi kissaa kohta ja elämäni aikana minulla on ollut kymmenen.
Onko sinulla ollut useita kissoja aina kerralla, oletko ikivanha vai ovatko katit jääneet lyhytikäisiksi?
Ap:lla on ehtinyt olla jo monta sataa kissaa tietysti. Eeeei mitenkään provoaloitus ei.
"Mulla on kaksi kissaa" - tööt - "Ootas, yks."
Vähän ny yritystä näihin!
Villit kissat kyllä syöksyy auton eteen mutta kotikissojen päälle sitten ajettu melko tahallaan päälle kun tööttäily tai jarrutus sitten muka ei käy? Kissavideoista kyllä näkee nuutuneet kissat jotka kaikenpäivää sisällä ja sitten pudottelua tai raapimista turhautuneena.
Kaksipiippuinen juttu. Meidänkin kaksi kissaamme pääsivät ulos kun muutimme rivitalosta väljälle omakotialueelle. Kissat olivat kieltämättä aivan täpinöissään kun pääsivät valjaiden sijaan vapaasti kulkemaan, mutta on siitä huoltakin. Pitää aina yrittää järjestää niin että kissat ovat sisällä kun lähdemme töihin ja kesäisin saa nyppiä punkkeja. Vaikka punkin kaivaa kuinka huolellisesti pois niin siitä jää aina moneksi viikoksi kutiseva rupi. Niskaan laitettava punkin-/kirpunpoistoaine auttaa toki pariksi viikoksi, mutta kissan turkki on käsittelyn jälkeen pitkään likainen siitä kohtaa. Muutenkin sisäkissan turkki olisi aina huoliteltu ja kuosissa, ulkokissa on välillä hieman reissussa rähjääntynyt, turkki likainen ja pihkassa.
Puhumattakaan siitä kun toinen kissamme jäi palaamatta reissuiltaan. Kisun kohtalosta ei ole tietoa ja upean, seurallisen ja kiltin kissan mahdollisesti kovat koettelemukset surettavat ja itkettävät kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minunkin lapsuudessani maalla lemmikkikissojen vaihtuvuus oli aika suurta. Saihan sitä aina uusia pentuja kadonneiden tilalle, ei tarvinnut naapurin isännän hukuttaa ylimääräisiä.
Nykyään minulla ei ole mitään lemmikkiä, mutta viimeiseksi ottaisin ulkokissan. Sitä surua on koettu riittävästi.