Mieheni saa perintöä. Voiko vaikuttaa elareihin?
Tilanne siis se että aviomieheni on saamassa perintöä ja mietimme pitääkö elarit laskea uudestaan? Hän maksaa kolmesta lapsesta exälleen jo ihan sievoisen summan ja emme todellakaan haluaisi näistä rahoista antaa siihen suuntaan euroakaan.
Miten nämä jutut menee, onko kellään kokemusta? Perintöhän on tuloa/omaisuutta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Saamme siis tuhlata kaiken itse. Lapsille mies ei aio antaa mitään extraa kerran ei ole (elareiden muodossa) pakko.
Ap.Vaikutatte todella herttaiselta pariskunnalta. Nauttikaahan perinnöstä, ei muuta kuin Thaimaanmatkaa varaamaan!
Kateelliset nillittää. Itseasiassa matkaa olemme tässä jo suunnitelleet :D :D
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Saamme siis tuhlata kaiken itse. Lapsille mies ei aio antaa mitään extraa kerran ei ole (elareiden muodossa) pakko.
Ap.
Miksi ihmeessä pitäisi antaa jotain ekstraa? Lapset perivät aikanaan isänsä ja siihen on tyytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Miksi ihmeessä pitäisi antaa jotain ekstraa? Lapset perivät aikanaan isänsä ja siihen on tyytyminen.
Lapset ja heidän äitinsä olettaa että lapsetkin saa mummin perinnöstä jotain mutta niin ei tule tapahtumaan.
Ja kyllä me elämme niin leveästi että ei paljon jää perintöä jaettavaksi kun miehestäni aika jättää :D
Ap.
Jos mun lapsenlapset olis tossa tilanteessa niin tekisin testamentin niiden lastenlasten hyväksi, sulkien aviopuolisot sun muut pois.
Lapsenikin voisi sitten riitauttaa, jos haluaa, saadakseen lakiosansa.
Onneksi mulla on testamentti. Mä en yhtään korppikotkaa aio perinnölläni elättää.
Jos mun lapsenlapset olis tossa tilanteessa niin tekisin testamentin niiden lastenlasten hyväksi, sulkien aviopuolisot sun muut pois.
Lapsenikin voisi sitten riitauttaa, jos haluaa, saadakseen lakiosansa.
Jos perinnöstä on tuloja eli tuottoa, niin eikö muka vaikuta?
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Olet siis nainut kusipäään. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta perintö elareihin. Ex mies peri Kaksi kämppää, toinen töölö ja toinen kruununhaka. Lisäksi mökin ja yli 2milj rahaa. Maksaa elareita 155e pyöreesti lapsesta. Lopetti työt myös samantien silloin.
Mutta kyllähän pääomatulot vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Emme haluaisi"? Eikös ne rahat ole miehen?
Jossain perheissä on omituinen tapa pitää ansaittuja rahoja yhteisinä. Kaikki eivät ole lukeneet palstaa, eivätkä siten voi tietää että se on ehdottomasti kiellettyä.
Mistä lähtien perintö on ollut ansaittua rahaa? Monet vanhemmat rajaavat miniät ja vävyt pois testamentissaan. Toimii avioehdon tavoin erotilanteessa.
Ei toimi siinä tilanteessa, kun perintö on myyty ja varat on jo sijoitettu edelleen yhteiseen omaisuuteen. Olemme molemmat saaneet perinnöksi asunnot ja olemme myyneet ne. Rahat on sijoitettu yhteiseen omaisuuteen ja jos ero tulee, omaisuutemme menee puoliksi.
Meidän molempien vamhemmat halusivat jättää puolisot perinnön ulkopuolelle. Me teemme kuitenkin itse omaa talouttamme koskevat päätökset ilman vanhempiemme mielivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta perintö elareihin. Ex mies peri Kaksi kämppää, toinen töölö ja toinen kruununhaka. Lisäksi mökin ja yli 2milj rahaa. Maksaa elareita 155e pyöreesti lapsesta. Lopetti työt myös samantien silloin.
Perintö ei ole pääomatuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan jos siitä saa pääomatuloa, daiju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan jos siitä saa pääomatuloa, daiju.
Niin no, sitähän ei kysytty. Onko sinulla vaikeuksia luetunymmärtämisessä? Perintö ei ole pääomatuloa. Jos perinnöstä saa pääomatuloa, niin se tietenkin sitten eri asia. Jos on perinyt kaksi asuntoa ja vaikkapa myy ne, niin ei siitä synny pääomatuloa. Eikä siitä, että perii 2 miljoonaa pankkitilillä lojuvaa rahaa. Miten tyhmä voi ihminen olla?
Jos ne vanhemmat on rajanneet puolison pois perinnöstä, niin toki näillä perijöillä on oikeus käyttää perintöä kummankin hyväksi jos niin tahtovat. Mutta on siinä yksi juttu.
Nimittäin jos tuleekin ero ja tuleekin riitaa omaisuuden jaosta, niin silloin voidaan ottaa nämä testamentit huomioon. Jos tämä perinnön aikanaan saanut puoliso niin haluaa. Hänellä voi olla aika hyvä valtti siinä silloin käsissään.
Nämä puolisoiden poissulkemiset perinnöistä onkin tehty juuri erotilanteita ajatellen.
Niinhän avioehdotkin tehdään.
Eli pysytelkää yhdessä, niin ei tule ongelmia.
Mutta kaikkihan me tiedämme, että oikeasti kaikki etäistä panevat lastensa hyvinvoinnin kaiken edelle.
Ja kaikki aikuiset huolehtivat oman elintasonsa, eikä ketään hetkauta puolison perinnöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Emme haluaisi"? Eikös ne rahat ole miehen?
Jossain perheissä on omituinen tapa pitää ansaittuja rahoja yhteisinä. Kaikki eivät ole lukeneet palstaa, eivätkä siten voi tietää että se on ehdottomasti kiellettyä.
Mistä lähtien perintö on ollut ansaittua rahaa? Monet vanhemmat rajaavat miniät ja vävyt pois testamentissaan. Toimii avioehdon tavoin erotilanteessa.
Näin ajattelin tehdä. En voi tietää, pysyykö tytön tai pojan liitto kasassa. Ihan sama, jos miniä tai vävy suuttuu.
Ap vaikuttaa ihanalta äitipuolelta <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Miksi ihmeessä pitäisi antaa jotain ekstraa? Lapset perivät aikanaan isänsä ja siihen on tyytyminen.
Lapset ja heidän äitinsä olettaa että lapsetkin saa mummin perinnöstä jotain mutta niin ei tule tapahtumaan.
Ja kyllä me elämme niin leveästi että ei paljon jää perintöä jaettavaksi kun miehestäni aika jättää :D
Ap.
Mies ehtii ottaa vielä uuden puolisonkin 😁
Vaikutatte todella herttaiselta pariskunnalta. Nauttikaahan perinnöstä, ei muuta kuin Thaimaanmatkaa varaamaan!