Olen lääketieteen tohtori. Kysy mitä tahansa!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Puhutko totta?
Kyllä.
AP
Lähteekö metsässä kaatuvasta puusta ääni jos ketään ei ole kuulemassa?
Vierailija kirjoitti:
Puhutko totta?
En
Oot joku feikki sillä, vaikka ei olisi mikään aprillipäivä. Niin pilailet(:xd
Missä voi testata hiiva-allergian? Tulin juuri lääkäristä ja lääkäri sanoi, että ei siihen ole kunnon testejä ja tulokset voi olla vain jotenkin viitteellisiä. Onko muka näin?
Oletko sama henkilö https://www.vauva.fi/keskustelu/3139110/olen-jonkin-sortin-kaappijuoppo ?
Kannattaako väitellä tohtoriksi, jos ei ole kovin kiinnostunut tutkimustyöstä?
Eikö olisi potilaalle helpompaa, että voisi ensin mennä labraan ja sitten vasta lääkäriin, kun lääkärissä käyminen on niin kallista? Jos olisi joku seulontatyyppinen laaja verenkuva kaikille ajoittain tai sen saisi melko edullisesti. Jos joku arvo näyttäisi huonolta, niin sitten aikaa varaamaan?
Mitä tarvitsee eniten tullakseen lääketieteen tohtoriksi?
Entä koetko joutuneesi luopumaan mistään?
Vierailija kirjoitti:
Missä voi testata hiiva-allergian? Tulin juuri lääkäristä ja lääkäri sanoi, että ei siihen ole kunnon testejä ja tulokset voi olla vain jotenkin viitteellisiä. Onko muka näin?
Olen nuorisopsykiatrian erikoislääkäri. Mutta lääkärisi on nykytiedon valossa oikeassa.
AP
Tota, mulla oli virtsatietulehdus, hoidettiin x2 antibioottikuurilla, virtsanäytteessä ei enää ollut bakteereja. Nyt mulla jomottaa alaselkä? Onks tää vaan lihasperäistä? Lisäks alavatsalla on tuntemuksia? Voiks tää olla klamydia? Mennäänkö tän takia terv.keskuspäivystykseen vai varataanko aika?
Onko mulla hyvät mahikset säästyä vielä keuhkosyövältä.
Olen polttanut vajaa 3 vuotta.
Alotin kesäkuussa 2015 ja oon nyt lopetannu polttamisen.
Röökiä on mennyt about 1-3. Päivässä.
Joskus lapsuudessa n. 12-13 vuotiaana oli noin puolen vuoden kausi kun satunnaisesti kavereiden kanssa keräilimme maasta mahd pitkiä tupakan tumppeja ja sytyttelimme sytkärillä niitä ja poltimme..
Tuota tapahtui satunnaisesti noin puolen vuoden ajan varhais teini-iässä...
Sen jälkeen oon polttannu pari tupakkaa päivässä muutaman vuoden ajan.
Ikää vasta 18v ja oon siis nyt lopettannu.
Eli onko mulla vielä hyvät mahikset säästyä syövältä tupakan takia?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako väitellä tohtoriksi, jos ei ole kovin kiinnostunut tutkimustyöstä?
Tähän ei ole olemassa oikeaa vastausta. Suurin osa lääketieteen tohtoreista tekee myös kliinistä hoitotyötä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö metsässä kaatuvasta puusta ääni jos ketään ei ole kuulemassa?
Lähtee, jos äänellä tarkoitetaan kaatumisen aiheuttamaa paineaaltoa. Jos ääni saa äänen statuksen vasta ihmisen tekemänä havaintona, ääntä ei lähde. Tylsää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarvitsee eniten tullakseen lääketieteen tohtoriksi?
Entä koetko joutuneesi luopumaan mistään?
Motivaatiota. En koe.
AP
Siis mitä ihmeellistä lääketieteen tohtoreissa nyt on? Muutaman tunnen ja sellaisia hullu tiedemies -tyyppisiä tutkijoita ovat. Hiljaisia ja hissukoita, sellaisia sivusta seuraajia. Melko tylsää seuraa vapaalla vaikka välillä näitäkin pitää ulkoiluttaa etteivät ihan höperöidy.
Puhutko totta?