Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin rasittavat kauneus- ja terveysneuvot

Vierailija
01.04.2018 |

Oli taas mukava tapaaminen miehen lähisukulaisten kanssa. Porukassa tuli jostain syystä juttua ja vertailua kengännumeroista, jolloin mainitsin myös oman kengännumeroni, koska se oli sama kuin langolla eli 40. Vieressä seissyt anoppi tarttui tietoon haukkana. Hän sanoi, että hänelläkin olisi niin suuri jalka kuin minulla eikä nykyinen 36, jos hän olisi raskausaikoinaan kulkenut kengittä. Sen sijaan hän piti silloin sisälläkin kenkiä. Minun olisi kuulemma pitänyt toimia samoin eikä sitä paitsi ikinä ostaa isompia kenkiä, mutta voisin vielä korjata asian ostamalla pienempiä kenkiä ja pitämällä niitä koko ajan, myös sisällä.

Anopin omat aikuiset lapset naurahtivat mielestäni kiusaantuneena ja yrittivät lyödä leikiksi sanomalla, että tuohan kuulostaa kiinalaiselta jalkojensitomiselta. Anoppi ei ottanut vinkkiä vaan jatkoi paasaamista - "kiität näitä niksejä sitten, kun olet vanha" -, kunnes jouduin sanomaan, että olen itse asiassa ihan tyytyväinen jalkoihini enkä tiedä, miksi niiden pitäisi olla pienemmät. Sisimmässäni mietin myös, että miksei neuvo vaikka poikaansa, jolla on vielä isommat jalat, ja että koon 36 jalkoja minulla ei ole koskaan aikuisikänäni edes ollut. Anoppi vaihtoi aspektia ja alkoi korostaa, että isommat jalat ovat niin litteät, ettei niillä jaksa vanhana seistä, joten olisi tärkeää pienentää jalkoja nuorempana. Vähän olen skeptinen, että tällainen jalkojen rynttääminen sitten tilannetta ratkaisevasti parantaisi. En sentään iskenyt vyön alle ja kuittaillut, että ehkä itse pysyisit isommilla jaloilla paremmin pystyssä. Anoppi kun on tänä talvena kahdesti loukannut itsensä kaatuessaan.

Aikaisemmin anoppi on mm. virallisissa juhlissa tullut puristelemaan takaapäin vatsaani ja sanomaan minun ja muun seurueen kiusaantumiseksi, ettei hänelle jäänyt synnytysten jälkeen tällaista löllöä - oletko muistanut treenata vatsanpohjanlihaksia? Tällöin hänen tyttärensä saatteli hänet toiseen huoneeseen ja piti pienen puhuttelun.

Tietääkseni anopilla ei ole mitään muistisairautta tms. ja sama meininki on jatkunut satunnaisesti vuosia. Ärsyttää, että ainut keskustelunaihe, jonka hän tuntuu haluavan ottaa kanssani esille, on ulkonäköni. Nyt kun ajattelen, niin ihmisten ulkonäkö on itse asiassa yleensäkin merkittävässä roolissa hänen jutuissaan, joten ehkäpä ei tarvitsisi ottaa sitä niin henkilökohtaisesti.

Kiitos, kun sain avautua. Onko teillä lähipiirissä yhtä aulista neuvojaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi puhuu paskaa.

Vierailija
2/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on puhdasoppinen k*sipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SairasÄmmä. Luonnehäiriöinen. Usein vanhemmilla akoille ulkonäkö ja sen ruotiminen eri yhteyksissä on hyvin tärkeä aihe, mikä on sinänsä mielenkiintoista kun usein nämä näyttävät petolinnananukselta itse.

Vierailija
4/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SairasÄmmä. Luonnehäiriöinen. Usein vanhemmilla akoille ulkonäkö ja sen ruotiminen eri yhteyksissä on hyvin tärkeä aihe, mikä on sinänsä mielenkiintoista kun usein nämä näyttävät petolinnananukselta itse.

linnun siis.

Vierailija
5/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enteilee puhkeavaa Alzheimeria. Aluksi pettää kontrolli, sitten loputkin järjestä. 😀

Vierailija
6/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut sen tässä vuosien varrella ettei anopille kannata lähteä asioita oikomaan. Naama nimittäin venähdää alaspäin. Parempi antaa olla. 

Vierailija
7/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan vaan hölmö, jos on tapana muutenkin kommentoida toisten ulkonäköä. Ei tiedä toisen ihmisen yksityisyyden rajaa, onhan näitä. Älä välitä. Varsinkaan jos omat lapsetkin jo häpee..

Vierailija
8/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana anoppi! Viihdearvo on aika huikea :)

Vierailija
9/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillasi on ulkonäköön liittyvä neuroosi.

Hän ei luultavasti koskaan ole tuntenut itseään kelvolliseksi omana itsenään, vaan esimerkiksi parisuhteessa - ja ehkä muissakin suhteissa - "kelpaa" vain ulkonäkönsä kautta. Ulkonäkö tarkoittaa tässä jotain 1950 - 70 -lukujen määrittelyä naisesta, joka on laiha, pienijalkainen, siro jne.

Älä ota noita yhtään itseesi. Suhtaudu ihmiseen säälivästi, sairashan hän on. Ja ole hyvin varuillasi siitä, miten paljon annat hänen olla lastesi, varsinkaan tyttäriesi kanssa. Koska hänhän pyrkii siirtämään tuota omaa näkemystään maailmasta myös toisiin - koska se on hänen näkemyksensä.

Toivottavasti miehesi on saanut riittävästi vaikutteita muiltakin kuin äidiltään. Koska muussa tapauksessa on paljon mahdollista, että hänenkin sisäiset ajatukset naisten arvosta ja pätevyydestä liittyvät kokoon ja ulkonäköön, kuten äidillään.

Vierailija
10/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulisi mun mahaa puristelemaan, niin taatusti katkoisin puristelijalta sormen tai pari.

Vierailija
11/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lanko 12v?

Vierailija
12/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja anoppi emme pääse koskaan samoihin sukujuhliin. Joko minua ei kutsuta (tänäänkin oli miehen siskolla päivälliset, muut sisarukset ja miehen vanhemmat olivat siellä paitsi me) tai sitten kun me kutsumme, tulee anopille ja usein apelle este. Emme ole tavanneet häiden jälkeen kertaakaan, niistä on jo 6 vuotta. Ristiäisiin anoppi ei päässyt, oli silloin sairaalassa keuhkokuumeessa ja jouluksi menevät joko miehen siskolle tai ulkomaille.

Kukaan sukulainen ei ikinä sano, mitä anoppi on puhunut minusta, ihan kuin minua ei olisi ollenkaan.

Mies voi käydä vanhemmillaan kahvilla töiden jälkeen, minua ei ota mukaan. Sanoo, että ei jaksa jälkikäteen kuunnella sitä, miten anoppi sanoi sitä ja anoppi sanoi tätä ja mitä se oikein mahtoi sillä tarkoittaa.

Vierailija
13/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppihullun päivän pläjäys

Vierailija
14/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on ongelma itsetunnon ja oman ulkonäkönsä kanssa. Kehu häntä vuolaasti! Kiittele neuvoista ja ole aina äärimmäisen ystävällinen häntä kohtaan. Ihastele hänen "pieniä, siroja ja naisellisia jalkojaan", kysele "miten sinä olet niin nuorena ja hoikkana pysynytkään" jne.

Jos huomaat tämän suututtavan häntä, niin diagnoosi on ilkeys. Hän on vain ilkeä, ja haluaa loukata sinua.

Jos hän hehkuu onnellisena kehuista, hän on pahaa tarkoittamaton hömelö. Sellainen vähän moukka, joka ei osaa käyttäytyä. Älä silloin välitä.

Vierailija
15/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on ongelma itsetunnon ja oman ulkonäkönsä kanssa. Kehu häntä vuolaasti! Kiittele neuvoista ja ole aina äärimmäisen ystävällinen häntä kohtaan. Ihastele hänen "pieniä, siroja ja naisellisia jalkojaan", kysele "miten sinä olet niin nuorena ja hoikkana pysynytkään" jne.

Jos huomaat tämän suututtavan häntä, niin diagnoosi on ilkeys. Hän on vain ilkeä, ja haluaa loukata sinua.

Jos hän hehkuu onnellisena kehuista, hän on pahaa tarkoittamaton hömelö. Sellainen vähän moukka, joka ei osaa käyttäytyä. Älä silloin välitä.

Heh, sattumoisin jopa tein jo näin. Kehuin samalla tapaamisella anopin lomakuvia ja erityisesti anopin ulkonäköä niissä ja hän tosiaan oikein sädehti. Eli tämän testin mukaan hömelö eikä ilkeä.

Kiitos muillekin tuesta ja sitten vielä erityisesti tuolle neuroosista maininneelle psykologiselle tulkinnalle. Yritän olla varovainen, mitä tyttäreni häneltä kuulevat. Onneksi miehelläni on hyvin tasa-arvoinen ja toverillinen suhtautuminen naisiin. Hänellä on paljon siskoja ja aina ollut tyttöjä ja naisia kavereina. Varmaan vaikea elätellä pinnallisia kuvitelmia naisista, jos on läheinen oikeiden tyttöjen ja naisten kanssa koko elämänsä. Mitä ulkonäköön tulee, niin mies ei tapaa kommentoida niin miesten, naisten, lasten, vanhusten, todellisten ihmisten kuin fiktiivisten hahmojenkaan ulkonäköä. Eläimistä en ole ihan varma. :)

Vierailija
16/16 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kenkäjuttu on huikea, ei voi kuin ottaa huumorilla. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän