Miettikää kahdesti vanhemmat ennenkuin annatte nimiä!
Nykyään valitettavasti ei kannata antaa nimiä kuten esimerkiksi Sulo, Armas tai Onni. Viimeistään ylä-asteella tulevat kiusatuiksi, ja kiroavat teidät moisista nimistä. Harkitkaa siis tarkkaan. Valitettavasti lapset/nuoret heittävät ohjeilla vesilintua kun neuvotaan ettei toisen nimestä saa kiusata (saati mistään muustakaan)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onni on hyvin yleinen nimi taas nykyään, ollut jo pitkään suosituimpien nimien listalla.
SUORAAN MAAGISTA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämän nimikeskustelun unohtaa? En ymmärrä, miksi nimelle annetaan av:lla niin paljon painoarvoa. Kun katselette ympärillenne, googlettelette vaikka suurimpien kaupunkien eri toimialojen johtoa, on siellä vaikka minkälaisia nimiä. Lisäksi nimen voi vaihtaa. Paljon enemmän huolissaan tulisi esimerkiksi olla siitä, että suomalainen yhteiskunta on niin karu niitä kohtaan, joilla on erilaisia vammoja tai eroavaisuuksia esim. etnisen taustan suhteen.
Tai käyttöön voi ottaa oman toisen nimensä tai jonkin muunnelman etunimestä. Nimi ei ole mikään tuomio tai suuri asia. Nyt ja tulevaisuudessa vielä useammin vaihdetaan niin etu- kuin sukunimiäkin.
Toista nimeäni en IKINÄ ottaisi käyttöön missään. Siitä mua kiusattiin enemmän kuin ekasta etunimestäni. Ties vaikka alettaisiin työpaikallakin naljailla. Oon vihainen mun vanhemmilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämän nimikeskustelun unohtaa? En ymmärrä, miksi nimelle annetaan av:lla niin paljon painoarvoa. Kun katselette ympärillenne, googlettelette vaikka suurimpien kaupunkien eri toimialojen johtoa, on siellä vaikka minkälaisia nimiä. Lisäksi nimen voi vaihtaa. Paljon enemmän huolissaan tulisi esimerkiksi olla siitä, että suomalainen yhteiskunta on niin karu niitä kohtaan, joilla on erilaisia vammoja tai eroavaisuuksia esim. etnisen taustan suhteen.
Tai käyttöön voi ottaa oman toisen nimensä tai jonkin muunnelman etunimestä. Nimi ei ole mikään tuomio tai suuri asia. Nyt ja tulevaisuudessa vielä useammin vaihdetaan niin etu- kuin sukunimiäkin.
Toista nimeäni en IKINÄ ottaisi käyttöön missään. Siitä mua kiusattiin enemmän kuin ekasta etunimestäni. Ties vaikka alettaisiin työpaikallakin naljailla. Oon vihainen mun vanhemmilleni.
Tai äitihän siitä nimestä päätti. Tais vihata mua salaa.
Mistä nimistä sitten kiusataan? . En tunne ketään pientä uunoa, urpoa tms joka itsessään tarkoittaa negatiivista.
Annan ymmärrän.
Kutsutaanko Akua: Aku Ankaksi
Rasmusta: Rasmus- nalleksi
Ottoa: Otto-automaatiksi
Vai mitä kiusaamista esiintyy? En keksi.. en muista omassa koulussa että ketän olisi kiusattu nimestä. Sen sijaan muuten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nimistä sitten kiusataan? . En tunne ketään pientä uunoa, urpoa tms joka itsessään tarkoittaa negatiivista.
Annan ymmärrän.Kutsutaanko Akua: Aku Ankaksi
Ottoa: Otto-automaatiksiVai mitä kiusaamista esiintyy? En keksi.. en muista omassa koulussa että ketän olisi kiusattu nimestä. Sen sijaan muuten kyllä.
Mulla oli lapsena puhevika, joten en osannut sanoa nimeäni oikein. Siitä kiusattiin. Myös saman koulun oppilaita, joilla oli jokin merkitysnimi, kiusattiin.
Vierailija kirjoitti:
Annan ymmärrän.Kutsutaanko Akua: Aku Ankaksi
Ottoa: Otto-automaatiksiVai mitä kiusaamista esiintyy? En keksi.. en muista omassa koulussa että ketän olisi kiusattu nimestä. Sen sijaan muuten kyllä.
No, toinen nimeni on talvikki. Kyllähän sitä voi vääntää esim Taavikiksi. Kokemusta on. Muillakin tavoin voi kiusata, esim pilkka-lauluja...
Nimeni on Eveliina ja siitäkin kiusattiin. Kutsuttiin nenäliinaksi.
Tähän alkaa pikkuhiljaa kertyä aikamoinen liuta nimiä, kun aletaan miettiä millä nimellä ei olisi kiusattu.
Kaveria kiusattiin sen vuoksi, että sen vanhemmilla oli rahaa.
Eli vanhemmat, syytäkää kaikki rahanne jonnekkin pelikoneisiin tai lottoon, niin lapsianne ei kiusata.
Lapsia myös kiusataan siitä, että ovat hyviä koulussa. Eli lasten kannattaa olla tosi huonoja koulussa.
Lapset ei tarvii kovin kummoisia syitä kiusaamiselle.
Parasta olisi kasvattaa muksut niin, että eivät kiusaa muita.
Jos vanhemmat välttävät selkeästi ruman kuuloisia nimiä ja sananmuunnoksia (esim. Pekka Karvonen tai Virpi Lattu) niin sen pidemmälle ei tarvitse miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin pari muutakin kirjoittajaa eli opettakaa lapsillenne tapoja. Vanhemmissa on vikaa, jos antavat lastensa kiusata muita lapsia tai vaikkapa eläimiä.
No mutta kommentistasi huolimatta iso osa ei niin tee.