Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettikää kahdesti vanhemmat ennenkuin annatte nimiä!

Vierailija
01.04.2018 |

Nykyään valitettavasti ei kannata antaa nimiä kuten esimerkiksi Sulo, Armas tai Onni. Viimeistään ylä-asteella tulevat kiusatuiksi, ja kiroavat teidät moisista nimistä. Harkitkaa siis tarkkaan. Valitettavasti lapset/nuoret heittävät ohjeilla vesilintua kun neuvotaan ettei toisen nimestä saa kiusata (saati mistään muustakaan)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljenpoika on Onni, eikä häntä ole kiusattu nimensä takia. Nimi ei nykyään ole harvinainen. Mutta on totta, että lapset voivat kiusata vaikka nimen perusteella, joten kannattaa hiukan miettiä, että lapsi joukuu vähintäänkin täysi-ikäisyyteen asti kantamaan nimikummallisuutta, joka sattuu äitimuoria ihastuttamaan. Kaikennäköisistä kummallisuuksista kannattaa selvittää, mitä nimi tarkoittaa. Samoin pitää pohtia, onko nimi helposti väänneltävissä johonkin loukkaavaan muotoon. Esimerkiksi Veli Piriset ja Timo Hokkaset ovat kurja esimerkki tällaisista. Ja kumpiakin muuten löytyy.

Vierailija
2/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja älkää antako nimeksi esim "serafiina kissanminttu" säälin sellaista lasta... oikeasti tiedän tytön jonka yksi nimistä on kissanminttu... kiusataanhan sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä muutamia vuosia sitten yläasteella ollessani tätä näki. "kovat pojat" vittuilevat Uunoille ja Nestoreille. Surullista mutta teinit on julmia

Vierailija
4/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Anna ja mua on kiusattu siitä aina. Jokaisesta nimestä saa erilaisia väännöksiä, jos joku kiusaaja haluaa niin tehdä.

Vierailija
5/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on hyvin yleinen nimi taas nykyään, ollut jo pitkään suosituimpien nimien listalla.

Vierailija
6/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos sit vaan vanhemmat kasvattaa lapsensa käytöstavoille ja nimeää lapsensa parhaaksi näkemällään tavalla, tekemättä hänelle kuitenkaan turhaa haittaa : esim adolf

Vierailija
7/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään valitettavasti ei kannata antaa nimiä kuten esimerkiksi Sulo, Armas tai Onni. Viimeistään ylä-asteella tulevat kiusatuiksi, ja kiroavat teidät moisista nimistä. Harkitkaa siis tarkkaan. Valitettavasti lapset/nuoret heittävät ohjeilla vesilintua kun neuvotaan ettei toisen nimestä saa kiusata (saati mistään muustakaan)

Vanhempien vastuulla on kasvattaa lapsesta sellainen, ettei hän kiusaa toisia ihmisiä.

Vierailija
8/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin pari muutakin kirjoittajaa eli opettakaa lapsillenne tapoja. Vanhemmissa on vikaa, jos antavat lastensa kiusata muita lapsia tai vaikkapa eläimiä.

Vierailija
9/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nimi on Anna ja mua on kiusattu siitä aina. Jokaisesta nimestä saa erilaisia väännöksiä, jos joku kiusaaja haluaa niin tehdä.

Mun nimestä ei saatu vaikka kuinka yritettiin.

Vierailija
10/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ap annat lastesi kiusata muita lapsia?

Vierailija
11/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hiphurraa, annetaan jatkossa kaikille pelkästään sinun nimesi, niin ketään ei kiusata.

Vierailija
12/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin pari muutakin kirjoittajaa eli opettakaa lapsillenne tapoja. Vanhemmissa on vikaa, jos antavat lastensa kiusata muita lapsia tai vaikkapa eläimiä.

Eipä syyllistetä vanhempia aina. Voi olla vaikka miten opetettu, niin hyvällä kuin pahalla, mutta siitä huolimatta kiusaa. Jotkut vain oikeasti ovat pahoja.

Vierailija
13/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla oo lapsia eikä tule. Mutta mua itseäni on nimestä kiusattu. 1-9lk ajan.

Vierailija
14/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi Ojalalla on täysin normaali nimi, silti häntä kiusattiin rankasti.

Vierailija
15/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just tulla kommentoimaan, että "niin mietinkin" ja annoin tuttärelleni laadukkaan nimen Anna :D Tiesin, että siitä voidaan kiusata, mutta annoin nimen esikuvani lapsuus ajan Anna-ystäväni mukaan, jota ihailin, Annat on niin siistejä tyyppejä, että heillä on triplanahka ainakin minuun verrattuna kestää typriä nimittelijöitä :D Ainakin toivon niin :) Vaikuttaa siltä, että oma Annani on tullut ystävääni, vaikka onkin vasta 8-vuotias, ja "pahin" vielä edessä.

Vierailija
16/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hiphurraa, annetaan jatkossa kaikille pelkästään sinun nimesi, niin ketään ei kiusata.

Ei kiitos, haluan jatkossakin että nimeni ei tule vastaan muilla ihmisillä. Nytkään ei tule ollenkaan.

Vierailija
17/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla oo lapsia eikä tule. Mutta mua itseäni on nimestä kiusattu. 1-9lk ajan.

Niinkuin itse kerroin, niin minua on kiusattu nimeni takia vaikka se on niinkin yleinen ja perinteinen kuin Anna. Kiusaajat löytävät aina syyn kiusata, oli se sitten silmälasit, ujous ym. ym.

Vierailija
18/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämän nimikeskustelun unohtaa? En ymmärrä, miksi nimelle annetaan av:lla niin paljon painoarvoa. Kun katselette ympärillenne, googlettelette vaikka suurimpien kaupunkien eri toimialojen johtoa, on siellä vaikka minkälaisia nimiä. Lisäksi nimen voi vaihtaa. Paljon enemmän huolissaan tulisi esimerkiksi olla siitä, että suomalainen yhteiskunta on niin karu niitä kohtaan, joilla on erilaisia vammoja tai eroavaisuuksia esim. etnisen taustan suhteen.

Vierailija
19/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte lopettaa tyttölastenne kiusaamisen antamalla heille äidin nimen, eikä isän. Raukat alistatte tytön isän omaisuudeksi, jota käytetään sitten syynä että kannattaa siirtyä toisen miehen omaisuudeksi.

Vierailija
20/30 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksi Ojalalla on täysin normaali nimi, silti häntä kiusattiin rankasti.

Ehkä kumminkin jostain muusta syystä kuin nimestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä