Onko se hyvin, jos mies jaksaa nostaa penkistä 96 kg?
Ei se kauhean kevyesti tullut, mutta olin aiemmin samana päivänä tehnyt vinopenkkiä 67,5 kg:lla kolme sarjaa, joissa toistot 7, 7 ja 9. Sen lisäksi olin tehnyt pystypunnerrusta 3*8 42,5 kg:lla ja dippiä 15 kg:n lisäpainolla 3*9. Lisäksi olin just ennen penkkimaksimin kokeilua vetänyt kolme sarjaa leukoja lisäpainolla.
Kommentit (45)
Itse olen käynyt ikäni salilla, enkä ole saanut kuin 90kg penkistä. Tällainen linnunluinen vartalo luonnostaan. Sitä vaan ihmettelen, miksi vedät noin paljon raskaita liikkeitä ennen penkkimaksimin kokeilua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies nostaa 120 kg, elikka nostaa perseensa ylös sohvalta.
Entäs se takapuoles?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt ikäni salilla, enkä ole saanut kuin 90kg penkistä. Tällainen linnunluinen vartalo luonnostaan. Sitä vaan ihmettelen, miksi vedät noin paljon raskaita liikkeitä ennen penkkimaksimin kokeilua.
Koska halusin ihan vaan piruuttani kokeilla penkkimaksimia hetken mielijohteesta. En siis suunnitellut sitä etukäteen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhden maksimin voi kokeilla ihan kohtuullisen kovassakin treenissä kunhan tiukin treeni ei kohdennu maksimisuorituksen lihasryhmään. Itse toki tekisin kepeähkön treenin alle mikäli tarkoitus olisi sille treenille ainoastaan yhden suorituksen maksimit kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos voimaa halajat lisää, niin sarjat vähemmiksi ja lyhyemmiksi, treenin maksimikestoksi 30 minuuttia. Kaksi kovaa treeniä per viikko, niin alkaa kananluut saamaan lihaa ympärilleen.
Se riippuu ihan siitä paljon painat. Jos oot 110kg poikanen ja nostat 96kg penkistä, niin ei siinä paljoa hurraata huudella. Punttarin 50v ~70kg painava setämies tunkkaa ykkösen 90kg. 1.5-2 x oma paino alkaa olemaan jo kohtuullisissa lukemissa. Millään muulla nakkikioskijonossa ei tietenkään ole merkitystä, kun sillä "paljon lähtee penkistä!?!?!?" Kisko mavee/kyykkyy ja niistä kunnon lukemat tiskiin. Lopulta nakkikiskajonon penkkienkasta muodostunut tappelu päätyy kuitenkin maassa painimiseksi. Ja kun sulla on kyykky ja mave kunnossa, niin nakkikiskan suunsoittaja penkkibodari lähtee junttaheitolla lepikkoon;)
Paljon sä painat itse ja kuinka pitkä olet? Itse olen 65 kiloinen luikku, pituutta 179 cm. Treenaan penkkiä 90 kilolla. Ei todellakaan nousisi ilman, että olisin kunnossa ja treenannut pitkään.
No on se sen verran hyvä ettei sitä joka mies nosta. Itse asiassa harva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voimaa halajat lisää, niin sarjat vähemmiksi ja lyhyemmiksi, treenin maksimikestoksi 30 minuuttia. Kaksi kovaa treeniä per viikko, niin alkaa kananluut saamaan lihaa ympärilleen.
'
On sitä kaikenlaista tullut vuosien varrella kokeiltua. Esim. 5x5 -ohjelmaa, 3 kertaa viikossa, voiman kasvatukseen. Oikeasti olen geneettisesti sen mallinen, ettei todellakaan helpolla lihas ja voima kasva. En tosin väitä, ettenkö paremmalla treenillä olisi enemmän saanut itsestäni irti, mutta kuitenkin ei mikään optimilaji minulle.
Vierailija kirjoitti:
Paljon sä painat itse ja kuinka pitkä olet? Itse olen 65 kiloinen luikku, pituutta 179 cm. Treenaan penkkiä 90 kilolla. Ei todellakaan nousisi ilman, että olisin kunnossa ja treenannut pitkään.
Olen 181 cm pitkä. Painosta en ole varma, mutta veikkaisin olevan alle 80 kg. Pari kuukautta sitten se oli 74 kg, kun kävin vaa'alla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Aika eksoottisen painoinen tanko, mutta kilot täsmää.
Oletko miten pitkään treenannut?
Nää on jotain fitness salien tankoja. Kerran *tutti, kun vedettiin kaverin kanssa enkkaa ja lopulta selvisi, että technogymin paskavalupuntit oli mitä sattuu samaten tanko tollanen vajari. Piti punnita kaikki painot ja tanko jatkossa. Muutenkin ihmetyttää tollaset nykypäivän laihat puntit, joissa on reikiä. Lähitienoon vanhat bodarit on kadonneet jonnekin ja punttisali uusi kaluston. Leokot lähti ja tilalle tuli noita fitnesspaskoja. Aikasemmin sai rauhassa nostella penkkiä, kun teepussikädet ei saaneet tangosta pois leokon vihreitä. Nyt siellä on jotain *tun kuminauhoja ja palloja nurkissa ja 60kg käsipainot kadonneet. Ihme trendipelleilyy.
Vierailija kirjoitti:
No on se sen verran hyvä ettei sitä joka mies nosta. Itse asiassa harva.
Et taida jaksaa sitä itsekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% prosenttia miehistä ei sitä maagista satasta nosta. Aika monelle tulee yllärinä, miten paljon 60 kg painaakaan, kun ensi kertaa tangon alle asettautuu. Toisaalta; itselleni aikoinaan penkki oli vain oheisharjoite, kyykky, prässi ja maastaveto on miesten lajeja - minun mielestäni.
Luulen, ettei 95% miehistä nosta 100 kg penkistä.
Tuo on liioittelua. Ehkä 75 % voisi olla lähempänä totuutta. Kuntoilu on kuitenkin aika suosittua nykyään. Ihmiset tajuavat, että hyvä keino olla vanhana toimintakykyinen on kuntoilla. Lisäksi lihakset alkavat surkastua 50 ikävuoden jälkeen, joten sali onkin mainio tapa ehkäistä sitä. Tämä tietenkin tarkoittaa fiksua treenitapaa. Repimällä saa varmasti itsensä remonttikuntoon. T: 38 x 100 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 181 cm pitkä. Painosta en ole varma, mutta veikkaisin olevan alle 80 kg. Pari kuukautta sitten se oli 74 kg, kun kävin vaa'alla.
AP
OK. Kyllä mä sanoisin sitten, että 96 kilon nosto penkistä on hyvä tulos. Hyvässä kunnossa olet. Ota kalja sen ja pääsiäisen kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kauhean kevyesti tullut, mutta olin aiemmin samana päivänä tehnyt vinopenkkiä 67,5 kg:lla kolme sarjaa, joissa toistot 7, 7 ja 9. Sen lisäksi olin tehnyt pystypunnerrusta 3*8 42,5 kg:lla ja dippiä 15 kg:n lisäpainolla 3*9. Lisäksi olin just ennen penkkimaksimin kokeilua vetänyt kolme sarjaa leukoja lisäpainolla.
Ihan hyvässä kunnossa olet, minkä tiedät itsekin. Sen näkee lähinnä leuanvedosta, sarjoja lisäpainoilla kertoo, että kropassa ei ole ainakaan kovin paljoa ylimääräistä.
Itse nostan penkistä kolmisenkymmentä enemmän kuin sinä, mutta olen todennäköisesti kokonaisuudessaan huonommassa kunnossa kuin sinä, leukoja menee vain pari ilman lisäpainoa. Ikääkin tosin on yli 50.
Nostin joskus 15 kesäsenä tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% prosenttia miehistä ei sitä maagista satasta nosta. Aika monelle tulee yllärinä, miten paljon 60 kg painaakaan, kun ensi kertaa tangon alle asettautuu. Toisaalta; itselleni aikoinaan penkki oli vain oheisharjoite, kyykky, prässi ja maastaveto on miesten lajeja - minun mielestäni.
Luulen, ettei 95% miehistä nosta 100 kg penkistä.
Tuo on liioittelua. Ehkä 75 % voisi olla lähempänä totuutta. Kuntoilu on kuitenkin aika suosittua nykyään. Ihmiset tajuavat, että hyvä keino olla vanhana toimintakykyinen on kuntoilla. Lisäksi lihakset alkavat surkastua 50 ikävuoden jälkeen, joten sali onkin mainio tapa ehkäistä sitä. Tämä tietenkin tarkoittaa fiksua treenitapaa. Repimällä saa varmasti itsensä remonttikuntoon. T: 38 x 100 kg
Eikös ihmiset aiemmin olleet vahvempia ja paremmassa kunnossa kuin nykyään? Eivät tosin välttämättä juuri penkkipunnerruksessa. Aika pieni osa miehistä kuitenkaan todennäköisesti treenaa penkkiä, vaikka maksimeja olisikin joskus tullut koitettua.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan siitä paljon painat. Jos oot 110kg poikanen ja nostat 96kg penkistä, niin ei siinä paljoa hurraata huudella. Punttarin 50v ~70kg painava setämies tunkkaa ykkösen 90kg. 1.5-2 x oma paino alkaa olemaan jo kohtuullisissa lukemissa. Millään muulla nakkikioskijonossa ei tietenkään ole merkitystä, kun sillä "paljon lähtee penkistä!?!?!?" Kisko mavee/kyykkyy ja niistä kunnon lukemat tiskiin. Lopulta nakkikiskajonon penkkienkasta muodostunut tappelu päätyy kuitenkin maassa painimiseksi. Ja kun sulla on kyykky ja mave kunnossa, niin nakkikiskan suunsoittaja penkkibodari lähtee junttaheitolla lepikkoon;)
Täydellinen idiootti. Silloin kun aikuiset alkavat nakkikioskijonossa flaidaamaan, minä jätän sen porukan siihen, ja lähden fiksumpien kanssa paikalta. Ja jos on kuumapäät omaan seurueeseeni kuuluneet, esiinnyn kuin en olisi heitä koskaan tavannutkaan.
Hoitakoot keskenään asian loppuun oikeudessa, sen jälkeen kun ovat nukkuneet päänsä selväksi putkassa.
Eikai tuo harvinainen ole? Nostan 110kg ja kaveripiiristä valtaosa saa nostettua yli 100kg.
M23
Itse kun aloitin sain penkistä 60kg
8 kuukautta myöhemmin meni 115kg
Parhaimmillaan pääsin 150kg (kolmeen eri kertaan), mutta en koskaan sen yli.
Nyt ei ole harmainta aavistusta paljonko nousis.