Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa keksimään apuja tupakanhimoon!

Vierailija
31.03.2018 |

Olen ollut viimeisen viikon rajussa influenssassa ja siis sen vuoksi lähes tahattomasti aika pitkälti polttamatta. Siitä intoutuneena ajattelin yrittää tupakoinnin lopettamista. Koska asia ei ollut mitenkään suunniteltu, kaipaisin nyt pikaista apua ennenkuin pahin himo iskee. Ongelma on, etten keksi mitään tapaa, jolla tupakan korvaisin. Joten ehdotelkaa kaikkia hyviä vaihtoehtoja alle!

Ongelmani ei ole siis niinkään fyysinen riippuvuus vaan psyykkistä laatua. Sen vuoksi tarvitsen nimenomaan jonkun TAVAN tai TOIMINNAN, jolla voin nopeasti korvata röökillä käymisen. Mitään nuuskaa tai nikotiinipurkkaa en tähän siis kaipaa vastaukseksi vaan ihan puhdasta harhautusta jonkun toimen muodossa :)

Paras olisi, jos uudella vaihtoehdolla olisi joitain röökaamisen ominaisuuksia:
1. Kestää pari minuuttia ( tai ainakin enemmän kuin muutaman sekunnin)
2. Tuo hyvän olon tunteen.
3. Lievittää stressiä/ahdistusta

Kiitos jo etukäteen. Kaipaisin nyt tsemppiä ja nauvoja, en mitään saarnoja tai puhetta tupakoinnin haitoista. Niistä tiedän jo tarpeeksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkailla mynthoneilla itse pääsin eroon. Tuo suuhun voimakkaan maun joka auttaa mielestäni siihen ettei teekkään mieli imeskellä röökiä, siihen voi keskittyä pariksi minuutiksi ja vaikka se nyt ei mitään hyvänolontunnetta tuo niin jonkinlainen palkintomekanismi uudesta tavasta aivoihin virittyi kuitenkin.

Vierailija
2/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlboro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakkailla mynthoneilla itse pääsin eroon. Tuo suuhun voimakkaan maun joka auttaa mielestäni siihen ettei teekkään mieli imeskellä röökiä, siihen voi keskittyä pariksi minuutiksi ja vaikka se nyt ei mitään hyvänolontunnetta tuo niin jonkinlainen palkintomekanismi uudesta tavasta aivoihin virittyi kuitenkin.

Tää on jo hyvä alkuun. Pelkään vain, ettei ehkä ihan tällainen riitä, kun toteutin tän niin hetken mielijohteesta, että varsinaista lopetusmotivaatiota mulla on varmaan vähemmän kuin useimmilla. Mutta siis pääsee heti toteutuslistalle. Taudin takia kotoa kyllä löytyy vahvoja pastilleja :D

Lisää, lisää!

Ap

Vierailija
4/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marlboro

Täähän on hei hauska.

Vierailija
5/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mynthoneiden lisäksi tuli mieleen että joskus myös tuskissani imeskelin kyniä samalla tavoin kuin tupakkaa, ehkä aivoni ovat helposti huijattavaa sorttia mutta sain siitä jonkin verran vastaavaa mielihyvää kuin tupakoinnista. :D

Vierailija
6/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mynthoneiden lisäksi tuli mieleen että joskus myös tuskissani imeskelin kyniä samalla tavoin kuin tupakkaa, ehkä aivoni ovat helposti huijattavaa sorttia mutta sain siitä jonkin verran vastaavaa mielihyvää kuin tupakoinnista. :D

Testataas tätäkin jossain välissä. Oon myös miettinyt riittäiskö pelkkä pihalla seisoskelu, kun veikkaan, että yksi iso syy röökinpolttoon mulla on se, että saa hetken tauon ja pääsee pois siitä sen hetkisestä tilanteesta.

Mutta nyt en vielä uskalla parvekkeelle mennä, kun pelkään vain himon kasvua.

Ap

Vierailija
7/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue netistä, mitä tauteja ja vaivoja tupakointi aiheuttaa aina syöpään asti. Huomaavainen ottaisi huomioon, että tupakoimattomia ärsyttää hyvin paljon, että he joutuvat kärsimään passiivisesta tupakoinnista ja sen vaaroista myös.

Vierailija
8/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi sairastuttaa vakavasti kirjoitti:

Lue netistä, mitä tauteja ja vaivoja tupakointi aiheuttaa aina syöpään asti. Huomaavainen ottaisi huomioon, että tupakoimattomia ärsyttää hyvin paljon, että he joutuvat kärsimään passiivisesta tupakoinnista ja sen vaaroista myös.

Ne eivät valitettavasti tässä toimi motivaattorina :) kaipaan siis oikeasti hyvänmielen harhautusta. Jos töissä palaverista ryntään kiireellä lukemaan keuhkosyöpään kivuliaasti ja hitaasti kuolleista, niin ei se kyllä siihen röökin lopettamiseen yhdistetyn tuskan kanssa auta stressiin ollenkaan. Sehän vain pahentaa sitä tuhatkertaisesti ja tiedän silloin sortuvani heti. Nyt missasit siis pointtini, haen röökille jotain parempaa vaihtoehtoa ja harhautusta. En syitä lopettaa.

Koitetaan saada vähän enemmän mielikuvitusta mukaan. Tekin, jotka ette koskaan ole röökiin koskeneet: kertokaa, mistä löytyy joku korvaava, mukava juttu.

Vierailija
9/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän kokoinen anaalitappi *erseeseen niin unohtuu tupakointi kokonaan.

Vierailija
10/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämäkin nöy-nöy kun mainitsit ettet halua nikotiinipurkkaa, mutta netistä saa ihan ok sähkötupakkasettejä edullisesti. Ei toki tälle päivää lohduta ja vaatii hetken panostamista käytön opetteluun, mutta nesteitä saa vaikka täysin nikotiinittomia, herkullisen tuoksuisia ja makuisia ja siinä saa sen savujen vedon tuntuman ja ulkona tauon pitämisen ilon.

Vierailija
11/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen välillä ulos teelle (hehe), eli käyn juomassa kupillisen teetä ulkona. Monet vetää muutenkin kahvia tai teetä ja röökiä ulkona, joten tuossa vain jätetään se rööki veke. 

Vierailija
12/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämäkin nöy-nöy kun mainitsit ettet halua nikotiinipurkkaa, mutta netistä saa ihan ok sähkötupakkasettejä edullisesti. Ei toki tälle päivää lohduta ja vaatii hetken panostamista käytön opetteluun, mutta nesteitä saa vaikka täysin nikotiinittomia, herkullisen tuoksuisia ja makuisia ja siinä saa sen savujen vedon tuntuman ja ulkona tauon pitämisen ilon.

No tähän varmaan mennään aitten, jos ei muu auta :)

Ap

Vierailija
13/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menen välillä ulos teelle (hehe), eli käyn juomassa kupillisen teetä ulkona. Monet vetää muutenkin kahvia tai teetä ja röökiä ulkona, joten tuossa vain jätetään se rööki veke. 

Hei tee vois olla hyvä! Tai muu kuuma juoma ja sit ulos auringonpaisteeseen. Kiitos ideasta!

Ap

Vierailija
14/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erilaista mitä etsit, mutta itseäni auttaa kun ajattelen tupakanhimoissani ettei kyse ole fyysisestä kivusta, eli ei ole mitään syytä miksi en sitä minuuttia kahta kestäisi. Rauhoittava meditaatiomantra joka auttaa minulla stressaavissakin tilanteissa. Ainakin lisäapuna suosittelen :)

Vierailija
15/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imeskelin tikkareita ulkona

Vierailija
16/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän erilaista mitä etsit, mutta itseäni auttaa kun ajattelen tupakanhimoissani ettei kyse ole fyysisestä kivusta, eli ei ole mitään syytä miksi en sitä minuuttia kahta kestäisi. Rauhoittava meditaatiomantra joka auttaa minulla stressaavissakin tilanteissa. Ainakin lisäapuna suosittelen :)

Lisäavuksi tämäkin. Oon nyt sekä innostunut että panikoinut eli kaikki keinot menee käyttöön :D

Ap

Vierailija
17/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikkareita mietin itsekin. Mutta vähän pelottaa hampaat. Mulla on tosi reikiintyvät hampaat ja syön sokeria ylipäänsä aika harkiten. Toki onhan röökikin hampaille tosi paha eli kai ne pahimman ajan tikkaritkin kestää.

Ap

Vierailija
18/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tikkareita mietin itsekin. Mutta vähän pelottaa hampaat. Mulla on tosi reikiintyvät hampaat ja syön sokeria ylipäänsä aika harkiten. Toki onhan röökikin hampaille tosi paha eli kai ne pahimman ajan tikkaritkin kestää.

Ap

Jos peset hampaasi normaalisti kahdesti päivässä ei lievästä sokerinsaannista ole erityistä haittaa. Samalla tavalla happohyökkäys tulee vaikka kahvista, mynthoneista tai teestä ja liian monet happohyökkäykset päivässä aiheuttavat ongelmia. Ksylitolipastillit olisi terveellisin vaihtoehto mutta ovat aika miedonmakuisia ja nopeasti syötyjä.

Vierailija
19/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehdottaa jotain hengitysharjoituksia/meditaatiota/mindfulness juttuja, jos muutenkin kiinnostaisi oma hyvinvoinnin kehittäminen..

Itseäni auttoi kun lopetin myös kahvin juonnin. Jotenkin yhdistin aina kahvinjuonnin ja tupakoinnin, niin kun siirryin teehen oli myös helpompi luopua tupakasta. Toinen oli että sallin itselleni ajatuksen, että saan tupakoida 1 tupakan sitten kun olen ollut polttamatta 3 kk. 3 kk jälkeen tupakka mielestäni vaan haisi pahalle eikä enää yhtään olis tehny mieli..

Mutta mulla ei ehkä ollut niin pahaa riippuvuutta että aika kiltit menetelmät toimi.

Vierailija
20/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että tupakan "korvaaminen" on huono vaihtoehto. Hyvällä asenteella kun lopettaa ja tiedostat mitä tupakointi oikeasti on ja mitä se antaa todellisuudessa ja mitä se vie, on helpompi sillain lopetella. Itse luin stumppaa tähän kirjan ja auttoi paljon. En korvannut tupakkaa millään, kolmisen viikkoa meni ja hädin tuskin osasin tiedostaa, että olin joskus edes polttanut. Tosiaan olin polttanut 12 vuotta ennenkuin lopetin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän