Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa keksimään apuja tupakanhimoon!

Vierailija
31.03.2018 |

Olen ollut viimeisen viikon rajussa influenssassa ja siis sen vuoksi lähes tahattomasti aika pitkälti polttamatta. Siitä intoutuneena ajattelin yrittää tupakoinnin lopettamista. Koska asia ei ollut mitenkään suunniteltu, kaipaisin nyt pikaista apua ennenkuin pahin himo iskee. Ongelma on, etten keksi mitään tapaa, jolla tupakan korvaisin. Joten ehdotelkaa kaikkia hyviä vaihtoehtoja alle!

Ongelmani ei ole siis niinkään fyysinen riippuvuus vaan psyykkistä laatua. Sen vuoksi tarvitsen nimenomaan jonkun TAVAN tai TOIMINNAN, jolla voin nopeasti korvata röökillä käymisen. Mitään nuuskaa tai nikotiinipurkkaa en tähän siis kaipaa vastaukseksi vaan ihan puhdasta harhautusta jonkun toimen muodossa :)

Paras olisi, jos uudella vaihtoehdolla olisi joitain röökaamisen ominaisuuksia:
1. Kestää pari minuuttia ( tai ainakin enemmän kuin muutaman sekunnin)
2. Tuo hyvän olon tunteen.
3. Lievittää stressiä/ahdistusta

Kiitos jo etukäteen. Kaipaisin nyt tsemppiä ja nauvoja, en mitään saarnoja tai puhetta tupakoinnin haitoista. Niistä tiedän jo tarpeeksi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että tupakan "korvaaminen" on huono vaihtoehto. Hyvällä asenteella kun lopettaa ja tiedostat mitä tupakointi oikeasti on ja mitä se antaa todellisuudessa ja mitä se vie, on helpompi sillain lopetella. Itse luin stumppaa tähän kirjan ja auttoi paljon. En korvannut tupakkaa millään, kolmisen viikkoa meni ja hädin tuskin osasin tiedostaa, että olin joskus edes polttanut. Tosiaan olin polttanut 12 vuotta ennenkuin lopetin.

Lisäyksenä se, että olin yrittänyt aiemmin lopettaa mutta tupakanhimo oli liian kova, kirjan jälkeen en osannut himoida sitä enää.

Vierailija
22/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että tupakan "korvaaminen" on huono vaihtoehto. Hyvällä asenteella kun lopettaa ja tiedostat mitä tupakointi oikeasti on ja mitä se antaa todellisuudessa ja mitä se vie, on helpompi sillain lopetella. Itse luin stumppaa tähän kirjan ja auttoi paljon. En korvannut tupakkaa millään, kolmisen viikkoa meni ja hädin tuskin osasin tiedostaa, että olin joskus edes polttanut. Tosiaan olin polttanut 12 vuotta ennenkuin lopetin.

Minäkin olen kuullut paljon hyvää tuosta kirjasta, käsittääkseni tuo mainitsemani "tupakanhimo ei ole fyysinen kipu"-juttuni saattoi olla sieltä? Pitäisi varmaan ostaa tuo kirja. Apua siitä varmasti olisi vaikken usko että kaikki voivat vain asenteella röökaamista lopettaa, ilman lisäapuja. Tärkeintä että saa lopetettua jollain.

Vierailija
24/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämäkin nöy-nöy kun mainitsit ettet halua nikotiinipurkkaa, mutta netistä saa ihan ok sähkötupakkasettejä edullisesti. Ei toki tälle päivää lohduta ja vaatii hetken panostamista käytön opetteluun, mutta nesteitä saa vaikka täysin nikotiinittomia, herkullisen tuoksuisia ja makuisia ja siinä saa sen savujen vedon tuntuman ja ulkona tauon pitämisen ilon.

Ei saa netistä tilata (laillisesti) enää mitään sähkötupakkaan liittyvää. Pitää käydä kivijalasta ostamassa. Uusi tupakkalaki nääs.

Vierailija
25/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko tehdä käsitöitä, vaikka neuloa? Sitä minä tein, kun lopetin.

Vierailija
26/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastikku, voi imeskellä ja käsillä liikutella, jonkinlainen korvike tupakalle. Eräs tuttu söi porkkanan aina tupakan tuskaan , komea rusketus tuli sinä kesänä. Joku taas söi omenaa ja joi kahvia yhtä aikaa , korvasi näin tupakan kädessä. Sisua se vaatii aluksi.

Vierailija
27/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viimeisen viikon rajussa influenssassa ja siis sen vuoksi lähes tahattomasti aika pitkälti polttamatta. Siitä intoutuneena ajattelin yrittää tupakoinnin lopettamista. Koska asia ei ollut mitenkään suunniteltu, kaipaisin nyt pikaista apua ennenkuin pahin himo iskee. Ongelma on, etten keksi mitään tapaa, jolla tupakan korvaisin. Joten ehdotelkaa kaikkia hyviä vaihtoehtoja alle!

Ongelmani ei ole siis niinkään fyysinen riippuvuus vaan psyykkistä laatua. Sen vuoksi tarvitsen nimenomaan jonkun TAVAN tai TOIMINNAN, jolla voin nopeasti korvata röökillä käymisen. Mitään nuuskaa tai nikotiinipurkkaa en tähän siis kaipaa vastaukseksi vaan ihan puhdasta harhautusta jonkun toimen muodossa :)

Paras olisi, jos uudella vaihtoehdolla olisi joitain röökaamisen ominaisuuksia:

1. Kestää pari minuuttia ( tai ainakin enemmän kuin muutaman sekunnin)

2. Tuo hyvän olon tunteen.

3. Lievittää stressiä/ahdistusta

Kiitos jo etukäteen. Kaipaisin nyt tsemppiä ja nauvoja, en mitään saarnoja tai puhetta tupakoinnin haitoista. Niistä tiedän jo tarpeeksi.

Tupakkalääkkeet käyttöön.

Vierailija
28/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ehdottaa jotain hengitysharjoituksia/meditaatiota/mindfulness juttuja, jos muutenkin kiinnostaisi oma hyvinvoinnin kehittäminen..

Itseäni auttoi kun lopetin myös kahvin juonnin. Jotenkin yhdistin aina kahvinjuonnin ja tupakoinnin, niin kun siirryin teehen oli myös helpompi luopua tupakasta. Toinen oli että sallin itselleni ajatuksen, että saan tupakoida 1 tupakan sitten kun olen ollut polttamatta 3 kk. 3 kk jälkeen tupakka mielestäni vaan haisi pahalle eikä enää yhtään olis tehny mieli..

Mutta mulla ei ehkä ollut niin pahaa riippuvuutta että aika kiltit menetelmät toimi.

Mindfullnes kiinnostaa. Kahvinjuonnin lopetus ei :D en usko suuriin muutoksiin. Aattelen, että monesta asiasta luopuminen kerralla vain vaikeuttaa lopputulokseen pääsyä. Ja kahvi on mun rakas harrastus :) kiitos vinkeistä kuitenkin

Ap

Vierailija
29/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin aina Sisu pastillin ku alkoi tehdä mieli tupakkaa. Nykyään en polta.

Vierailija
30/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ajatellut, että sillä korvaamisella tekisin mitään huonoa. Jos vaikka uusi rentoutumiskaino entisen röökin sijaan on laulaa, niin mitä haittaa siitä on? Vai meinaatko, että se vaan jotenkin hankaloittaa siitä röökistä luopumista?

Tunnen itseni ja tiedän tarvitsevani jotain tilalle :) stressaava työ jne.

Ap

Vierailija
31/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut paljon hyvää tuosta kirjasta, käsittääkseni tuo mainitsemani "tupakanhimo ei ole fyysinen kipu"-juttuni saattoi olla sieltä? Pitäisi varmaan ostaa tuo kirja. Apua siitä varmasti olisi vaikken usko että kaikki voivat vain asenteella röökaamista lopettaa, ilman lisäapuja. Tärkeintä että saa lopetettua jollain.

Oon ymmärtänyt, että tätä kirjaa lukiessa pitäisi edelleen polttaa koko kirjan luvun ajan ja sitten vasta kuuluu lopettaa. Olenko sen ymmärtänyt oikein? Sen osalta olis mulla ainakin nyt siis myöhäistä, mutta eihän se lukemista estä :D

Ja tosiaan etsin sellaisia hyviä tapoja hetken nautintoon ja stressinpoistoon. Ehkä ihan pelkkä porkkana ei mulla toimi tai muut ehdotukset, mutta kiitos kaikille ideoista. Koitan useimpia varmasti ihan ennakkoluulottomasti :)

Ap

Vierailija
32/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko tehdä käsitöitä, vaikka neuloa? Sitä minä tein, kun lopetin.

Joo käsitöitä voisi kokeilla kotona iltaisin. Töissä ja kavereiden kanssa ei ehkä yhtä tehokas. :)

Ap

Vierailija
33/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtiin 1-3 sopii seksi.

Vierailija
34/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtiin 1-3 sopii seksi.

No niin sopii. Sen harrastaminen esim. töissä tai ulkona kavereiden kanssa vaan on usein haastavaa, kun oma mies on kotona :D

Ap

Vierailija
35/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ajatellut, että sillä korvaamisella tekisin mitään huonoa. Jos vaikka uusi rentoutumiskaino entisen röökin sijaan on laulaa, niin mitä haittaa siitä on? Vai meinaatko, että se vaan jotenkin hankaloittaa siitä röökistä luopumista?

Ap

Kirja paneutuu tähänkin aiheeseen. Se kannattaa lukea.

Vierailija
36/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Tiedän muutaman ketkä ovat esim. alkoholista ja perus sätkistä siirtyneet huumeisiin, siitä sitte sokeriin ja sitte palas takas tupakkaan (onneksi sähkö) ja on nyt alkanu huolestuttavan paljon likööriä vetämään :/

Et juurikin se korvaus olis tosi tärkee, koska mitään tommosta ei kannata yrittääkkää ees lopettaa kuin seinään. Oisko purkkaa, pastilleja, tikkareita? Tai sitten kokeile sähkötupakkaa ja pikku hiljaa vähennät sitä nikotiinin määrää :)

Vierailija
37/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kirja paneutuu tähänkin aiheeseen. Se kannattaa lukea.

Hmm. Nyt alkoi kyllä kiinnostaa. Koska outoa, jos nautintoa tuottavaa tapaa ei saa vaihtaa toiseen nautintoa tuottavaan asiaan.

Jos ajatellaan hypoteettinen tilanne, että rööki olisi ainoa lohtuni. Niin pitäisi vaan hyväksyä, etten saa siihen mitään tilalle? Että elämä on pelkkää kirjuutta sitten vaan.

Okei tää oli todella pahasti kärjistettyä, mutta yritän vain järkeillä itselleni :) koitan ottaa vinkistä vaarin. Mutta en lupaa. Sitäpaitsi, jos kirjassa esitetään jotain ajatusmalleja tai muuta niin eihän niihinkään sitten saisi korvikkeena turvautua...

Ap

Vierailija
38/38 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakkailla mynthoneilla itse pääsin eroon. Tuo suuhun voimakkaan maun joka auttaa mielestäni siihen ettei teekkään mieli imeskellä röökiä, siihen voi keskittyä pariksi minuutiksi ja vaikka se nyt ei mitään hyvänolontunnetta tuo niin jonkinlainen palkintomekanismi uudesta tavasta aivoihin virittyi kuitenkin.

Aivan sama konsti mulla ja toimi. 28v polttamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi