Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, kun lastenvaatteet ei...

Vaatekaapit tyhjiksi
31.03.2018 |

Mikä siinä on, kun lastenvaatteet ei mene tällä hetkellä kaupaksi face-kirppareilla?
Tälläkin hetkellä kahdessa face-kirpparissa menossa Villis ja kauppa ei vaan käy :(
Mistä voisi johtua?!?

Ja siis tämä ei koske pelkästään mun myymiä juttuja ja ihan vaan sivumennen mainitakseni, että myyn ainoastaan hyväkuntoista tai uutta netissä ja hintakaan ei voi olla liian korkea.
Mutta olen siis huomannut muilla myyjillä ihan saman, että ei mene kaupaksi... Pari vuotta sitten kauppa kävi kuin siimaa ja kaikki meni kaupaksi vähintään parissa päivässä.

Ja sen verran mainostan, että näissä face-kirppareilla tällä hetkellä VILLIS:
Kirpputori PO.Pitus (Polarn O.Pyret)
POMPdeLUX-kirppis

Missä te muut myytte lastenvaatteet? Ei jaksaisi viedä itsepalvelu-kirpparille, vai meneekö niissä yhtään sen paremmin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu aikanaan varaa ostella laatukamaa. Ne vaatteet mitkä säilyi ehjinä ja vanumatta pakattiin puhtaana varastoon ja annettiin sukulaisille kun ne sai vauvan. Eihän ne kummoisia rytkyjä olleet, mutta kelpasivat kyllä, saivat sitten itse panostaa vähän laadukkaampiin kun se jatkuvasti pesukoneessa pyörivä bulkkitavara tuli meiltä.

Vierailija
2/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ja törkeitä tarjouksia. Myin kahta muovipussillista vaatteita pakettina 25€, sisälsi myös merkkivaatteita ja ulkoiluvaatetta. Sain todella törkeän tarjouksen, että jumppis, toppahaalari, vk haalari, sadeasunja sadehaalari 5€ yhteensä... Olivat Reimaa, maxomorraa, Luhtaa... tätä tämä on. Ilmaiseksi pitäisi antaa vaikka uutta vastaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
4/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ovat ongelmajäte, koska niitä on niin paljon, ettei ehdi edes käyttää ja sen lisäksi monen kaapit pursuavat lisää. Ja uutta vai lisää valmistetaan ja ostetaan.

Ja vaatteet ovat kaikkien saatavilla, myös köyhillä, korkeasta elintasosta johtuen.

Vaateongelmaa ei ollut ennen 90-lukua, kirpparilla meni kaikki, jopa rikkinäiset, kun niistä tuunattiin jotakin uutta.

Kaikki on varmaan Sipilän syytä - tuli mieleen toisesta keskustelusta.

Vierailija
5/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla nero, kun ymmärtää ettei vaatteet käy enää kaupaksi ja maailma hukkuu niihin, jos jokainen ostaa uuden vaatteen kerran kuukaudessa ja vaatteen elinkaari on pitempi kuin kuukauden.

Nykyään ei kukaan edes korjaa tai uudista vaatetta, vaan ostaa uutta lisää ja lisää.

Vierailija
6/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään helposti osta netistä käytettyjä vaatteita. Mieluummin menen paikan päälle katsomaan, että näen niiden kunnon ihan oikeasti. Ja tosiaan kuten joku jo sanoi, niin ne ei saa paljoa maksaa, koska alennusmyynneistäkin voi saada tosi halvalla uusia. Eli ero -70 % vaatteisiin pitää olla selkeä. Esim. hyväkuntoinen t-paita saa maksaa 1-2 €, housut max. 4€ jos suorat ja siistit housut, kolitsihousut max. 2 €. Mutta myönnettäköön että kun itse yritin myydä kirppiksellä sellaisilla hinnoilla mitä itse voisin niistä maksaa niin en paljoa saanut kaupaksi. Huuto.netissä sain myytyä 6 mekkoa eli tosi vähän kun vaatteita olisi ollut 2 Ikea kassillista.

Nyt seuraavaksi vien kirppiksen helppomyyntiin, jossa ne hoitaa kaikki hommat. Myyntiaika on 6 kk, ja ne ottaa 40% myynnistä. Katsotaan miten se sujuu. Jos mulla olisi pelkkiä vaatteita niin veisin varmaan kierrätykseen, mutta kun mulla on rintapumppuja, kantoliinaa ja muuta arvokkaampaa tavaraa.

Tyttöjen vaatteet olen antanut tutuille, mutta poikien vaatteille mulla ei ole ottajia, joten ne menee myyntiin.

Vierailija
7/7 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni nämä yllämainitut ei ole konkreettisia syitä ostokadolle! Onhan ekologisuudesta puhuttu jo vuosia ja kyllä vaatteita tarvitaan aina, varsinkin lapsilla. Ja kirppistelyhän on juuri ekologista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi