Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että fysiikan "double slit"-koe viittaa jonkinlaisen luojan olemassaoloon?

Vierailija
31.03.2018 |

Se on nimittäin koe, jonka tulos muuttuu sen perusteella, tarkkaileeko ihminen sitä vai ei. Vaikuttaa siltä, että universumin säännöt on suunniteltu älykästä asukasta silmälläpitäen. Myös jotkut huippufyysikot tulkitsevat asian näin tai ainakin pitävät tätä yhtenä mahdollisena selityksenä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole niin ylhäällä kuin alhaalla. Minä olen Alfa ja Omega. Jotain jumalallista tässä on taustalla.

Vierailija
82/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interferenssi kuvio katoaa vasta kun ihmisen tietoisuus tarkastaa tuloksen hiukkasia mittaavasta sensorista. Pelkkä sensorin mittaus ei riitä vaan vaaditaan ihmisen tietoisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

J3555 kirjoitti:

Interferenssi kuvio katoaa vasta kun ihmisen tietoisuus tarkastaa tuloksen hiukkasia mittaavasta sensorista. Pelkkä sensorin mittaus ei riitä vaan vaaditaan ihmisen tietoisuus.

Ei pidä paikkansa. Todista paikkansapitävyys esittämällä linkki luotettavaan lähteeseen.

Vierailija
84/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä ne älykkäät asukkaat sitten ovat?

Kaukana kaukana toisessa galaksissa, josta katselevat meidän brutaalia ja sadistista primitiivisyyttämme, naureskellen. Me ollaan niille Avarassa Luonnossa-ohjelmaa.

Vierailija
85/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Delayed quantum choice eraser" koe todistaa asian olevan juuri niin. Vaaditaan ihmisen tietoisuus aaltofunktion romahtamiseen.

Vierailija
86/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edd kirjoitti:

"Delayed quantum choice eraser" koe todistaa asian olevan juuri niin. Vaaditaan ihmisen tietoisuus aaltofunktion romahtamiseen.

Höpön pöpö.

Consciousness has nothing to do with this. The mathematical model simply makes no mention of anything besides the equipment. The experiment will have the same outcome whether or not a human is present.

(For example, consider that I just spent two thousand words explaining DCQE in detail, and the word "consciousness" only showed up in the context of common misconceptions. That wasn't on purpose. It just really isn't relevant.)

http://algassert.com/quantum/2016/01/07/Delayed-Choice-Quantum-Erasure…

Vierailija
87/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nimittäin koe, jonka tulos muuttuu sen perusteella, tarkkaileeko ihminen sitä vai ei. Vaikuttaa siltä, että universumin säännöt on suunniteltu älykästä asukasta silmälläpitäen. Myös jotkut huippufyysikot tulkitsevat asian näin tai ainakin pitävät tätä yhtenä mahdollisena selityksenä.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että jos olen kyyläyksen alaisena, minä muutun jotenkin (olen itse tietoinen kyyläyksestä tai en). Ja jos alan kyylätä takaisin, myös kyylääjä muuttuu, vaikkapa naapurin mummo?

Vierailija
88/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun astun esim. Vaa'alle. Olen superpositiossa itseni kanssa. Olen laiha ja läski yhtaikaa. Vasta vaa'an lukeman tarkastus saa aaltofunktion romahtamaan ja muutun läskiksi.

Vierailija
89/89 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi333 kirjoitti:

Kun astun esim. Vaa'alle. Olen superpositiossa itseni kanssa. Olen laiha ja läski yhtaikaa. Vasta vaa'an lukeman tarkastus saa aaltofunktion romahtamaan ja muutun läskiksi.

Joo, juuri noin mulle käy joka päivä. Ehkä paras, etten mittaa enää painoani. Olen sitten mieluummin laihaläski kuin läski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän