Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitola yökylässä: Sipilä

Vierailija
30.03.2018 |

Keskustelua

Kommentit (516)

Vierailija
281/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilät on ihan symppiksiä mutta heidän arvomaailmallaan varustettuja ei pitäisi päästää päättämään yhteiskunnan vähäosaisten asioista.

Vierailija
282/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen pariskunta, näillä on tosiaan naimanaamat, melkein sisaruksiksi voisi luulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan olisi osannut hoitaa tilannetta paremmin ja miten?

Velkakierteessä on pakko tehdä jotain. Harvinaisen rohkea ja suoraselkäinen politiikko, jota kampitetaan sekä median että opposition toimesta täysillä. 

Yksikään syytös oman edun tavoittelusta ei ole osoittautunjut oikeaksi, mutta mielikuvan muokkaus on onnistunut. Näkee, kun lukee tätäkin palstaa. 

Hah. Sipilän miljoonat luotiin omien verkostojen keskinäisillä kaupoilla konkurssikypsistä firmoista, ei substanssiosaamisella.

Sipilä on EK:n mies, jonka oikea poliittinen koti on kokoomus ja vieläpä sen äärioikea laita.

Sipilän hallitus on ottanut vähäosaisilta kohta kaiken, kyykyttänyt työttömiä ja luonut vihapuhetta heitä kohtaan, yksityistänyt ja myynyt ulkomaille kohta koko Suomen, jakanut tuottamattomille yrityksille ja osingonjakoihin miljardeja vaatimatta mitään vastineeksi, ja päästänyt perusteetta maahan uusia miljardien kulut aiheuttavia elätettäviä toiselta puolen maailmaa.

Sipilän hallituksen tavoitteena oli murtaa ay-liike ja lopettaa sosiaaliturva eli tehdä siitä vastikkeellista, ts. palauttaa orjayhteiskunta.

Vierailija
284/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleni ei muuttunut eikä tule koskaan muuttumaan. Sipilä ministereineen vei minulta ja tuhansilta muilta matalapalkka-alojen työntekijöiltä 30%lomarahasta viime vuonna ja kahtena tulevana. Samoin työaikani piteni. Miljonääri, joka kyykyttää pienillä palkoilla raatavia naisia!

"Miljonääri, joka kyykyttää pienillä palkoilla raatavia naisia!"

Salli mun nauraa. Olisit käyny kouluja aikanas niin ei tarttis raataa paskall*a palkalla. Ja ennenkun ehdit sanomaan että kaikilla ei ole/ollut siihen mahdollisuutta. Kyllä on.  Ite oon alkoholistiperheen lapsi, huostaanotettu ongelmanuori. Ikää kun vähän tuli, tuli vähän ymmärrystäkin. Käytin kaiken energiani, voimani, opintolainani ja v-lopuista palkat, että sain opiskeltua itelleni paremman elämän. Lähtökohtani olivat niin sysipaska*, että tänäänkin vielä mietin että miten sain tehtyä itestäni jokseenkin tasapainoisen ja elämässä hyvin menestyvän ihmisen.

Joopa joo. Olen myös köyhästä perheestä ja käynyt kouluja varmasti enemmän kuin sinä, mutta niin vain ei ole nytkään rahaa ruokaan. Ja syy siihen on tämän maan sipilöissä, jotka vihaavat "kaiken maailman dosentteja" ja haluavat tuhota tiedeyhteisön, koska tyhmää kansaa on helpompi hallita.

Vierailija
285/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli keskustalta sovittu juttu sillä aikoinaan kun tuotantoyhtiö otti yhteyttä, että miten tällainen Yökylä-ohjelma kävisi se "laskettiin" juurikin sopivaksi sitten esittää ulos tv:sta nyt pääsiäisenä. Laskelmointia kaikki. Rva Sipilä on Sipilä säätiön joht. ja eipä tarvi säätiöiden veroja maksella.

Vierailija
286/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo muut korvaukset riitä...

Vierailija
287/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää pedofiililta, en toisaalta ihmettelisi vaikka olisikin. Noissa piireissä yleistä.

Tää nyt on jo liian törkeää.

Vierailija
288/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleni ei muuttunut eikä tule koskaan muuttumaan. Sipilä ministereineen vei minulta ja tuhansilta muilta matalapalkka-alojen työntekijöiltä 30%lomarahasta viime vuonna ja kahtena tulevana. Samoin työaikani piteni. Miljonääri, joka kyykyttää pienillä palkoilla raatavia naisia!

Salli mun nauraa. Olisit käyny kouluja aikanas niin ei tarttis raataa paskall*a palkalla. Ja ennenkun ehdit sanomaan että kaikilla ei ole/ollut siihen mahdollisuutta. Kyllä on.  Ite oon alkoholistiperheen lapsi, huostaanotettu ongelmanuori. Ikää kun vähän tuli, tuli vähän ymmärrystäkin. Käytin kaiken energiani, voimani, opintolainani ja v-lopuista palkat, että sain opiskeltua itelleni paremman elämän. Lähtökohtani olivat niin sysipaska*, että tänäänkin vielä mietin että miten sain tehtyä itestäni jokseenkin tasapainoisen ja elämässä hyvin menestyvän ihmisen.

Paskoilla palkoilla raatavat sairaanhoitajat ja lastentarhanopettajat ovat kyllä käyneet koulunsa. Ilman näiden naisten työtä ei yhteiskunta pyörisi etkä itsekään pääsisi töihin, jos joku ei hoitaisi lastasi.

Jokainen on oman onnensa seppä. Täällä entinen sairaanhoitaja. Kyllä, työ on raatamista ja palkka, noh ei niin hyvä. Mutta siinä tilanteessa ennenkö lähdin sen ainaisen valituksen tielle, lähdinkin koulunpenkille. Kouluttauduin ja nyt tienaan enemmän ja työkin on kevyempää. Se on niin helppo tyytyä kohtaloonsa ja valittaa hamaan loppuun saakka.

Vierailija
289/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marialla oli bikiniraja sheivaamatta uintikohtauksessa!

Vierailija
290/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Olen myös köyhästä perheestä ja käynyt kouluja varmasti enemmän kuin sinä, mutta niin vain ei ole nytkään rahaa ruokaan. Ja syy siihen on tämän maan sipilöissä, jotka vihaavat "kaiken maailman dosentteja" ja haluavat tuhota tiedeyhteisön, koska tyhmää kansaa on helpompi hallita.

Käytä dosentti sinäkin aikasi ja energiasi itsesi kehittämiseen ja uudelleenkouluttautumiseen ja lopeta valitus. Se on aivan sama oletko yliopiston käynyt ihminen tai osa- aikainen siivooja. Jos työt loppuu tai ei muuten maita, katso tilannettasi silmiin ja ala tekemään muutoksia siihen.

Vierailija
291/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettava näky tuokin.

Vierailija
292/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teitä dosentteja nyt on muutenkin ihan vitust* liikaa, hyvä et alettu vähän raivaamaan.

Vierailija
293/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ottais kyllä millään eteen marian vieressä.

Vierailija
294/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää pedofiililta, en toisaalta ihmettelisi vaikka olisikin. Noissa piireissä yleistä.

Ei sen törkeämpää kuin matalapalkka-aloilla työskentelevien naisten rahojen vieminen.

Vierailija
295/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihankunnonmies kirjoitti:

Minä en ymmärrä ollenkaan tätä Sipilän jatkuvaa haukkumista. Minusta hän on hoitanut hommansa aivan asiallisesti. Säästöjä olisi pitänyt tehdä olisipa pääministerinä ollut kuka tahansa. Veikkaan että pahimmilla haukkujilla on jokin muu syy tähän jatkuvaan haukkumiseen.

Mäkin haluaisin kuulla, mistä olisi pitänyt säästää, jos nykyiset valinnat oli huonot. Ja se ei kelpaa vastaukseksi, että puolitetaan kansanedustajien määrä ja palkat...

Olen itse ollut työtön ja symppaan työttömiä, mutta vähän tässä jo särähtää korvaan, että osa on näköjään niin elämäntapalusmuja, että menevät paniikkiin hermostuksissaan, kun pikkuisen törkkästään kohti aktiivisuutta. Muuta selitystä en keksi tälle kohtuuttomalle itkulle siitä, että pitäisi ihan yrittää jotain tehdäkin.

Kun se yrittäminen ei riitä.

Kaikki eivät ole mitään lusmuja tai elämäntapatyöttömiä vaan ihan normaaleja kunniallisia ihmisiä joista osa on tehnyt jopa vuosikymmeniä töitä ennen työttömyyttään. Ja yrittävät nyt tosissaan.

Ja silti heitä rangaistaan. Moni työtön saa nettona 518€/kk eikä yhtään mitään muuta. Kaikilla ei ole työssä käyvää puolisoa, osa on yksin ja osan puolisokin saa sen 518.

Kyllä he haluaisivat töihin ja taloutensa parempaan jamaan mutta työttömiä on liikaa ja työpaikkoja joista maksetaan palkkaa aivan liian vähän. Etenkin keski-ikäisille ja siitä ylöspäin.

Kyllä se on työttömän omaa syytä, jos saa 518€ työttömyyskorvausta, eikä ole vaivautunut työssäoloaikana maksamaan ammattiliiton 100€ jäsenmaksua.

Suurin osa työttömistä saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta ja muita etuja, joka on suurempi kuin saisi pienipalkkaisessa työssä. Itsekin sain työtyömyyskorvausta yli 1800€/kk. Ei ihme jos työt ei kiinnosta.

Suurin hävijä on pieni- ja keskisuuri palkkaiset työntekijät, joiden elintaso on alhaisempi, kuin monen tuiella eläjän.

Kuulehan nyt. Oletko tietoinen että sitä ansiosidonnaista maksetaan vain tietty aika. Sen jälkeen siirtyy kelan rahoille.

olen aina ollut pienipalkkaisessa työssä mutta rahani ovat riittäneet ja olen ollut tyytyväinen elämääni.

Nyt ikääntyneenä pitkäaikaistyöttömänä en voi vaikuttaa päivärahani suuruuteen. Haen jatkuvasti töitä, olen osallistunut kaiken maailman kursseille joissa hiotaan cv:ta ja hakemuksia jne mutta eipä ole auttanut.

Alan vaihtoakin olen yrittänyt mutta enpä ole opiskelemaankaan päässyt.

ja niin, mieluummin olisin edelleen se pienipalkkainen työntekijä kuin VAIN JA AINOASTAAN 518 euroa kuussa saava työtön.

Ansiosidonnaista maksetasn 1,5v ja jos siinä ajassa ei ole työllistynyt, on uudelleen koulutuksen paikka, sillä tuossa ajassa putoaa jo omasta ammattitaidostaan, oli miten pätevä tahansa.

Ja yli 57v ovat jo vuosia päässeet eläkeputkeen, jolloin ansiosidoinnoista maksetaan 1,5v jälkeen, tietyin ehdoin.

Minä kyllä luen tuosta että on yrittänyt uudelleenkoulutusta. Työttömiä on niin paljon että ei niitä töitä kaikille riitä ilman että työttömässä olisi jotain vikaa ja ikä on iso este - vaikka olisi tuore koulutus takana.

Työttömissä ikääntynyt on jo nelikymppinen.

Vierailija
296/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen törkeämpää kuin matalapalkka-aloilla työskentelevien naisten rahojen vieminen.

Uli uli. Opiskele itsellesi paremmin palkattu ammatti ja ole hiljaa.

Vierailija
297/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan vanha *vanhemman polven edustaja* oletkaan?

Äitini ja isäni, syntyneet vuonna 1906 ja 1907 saivat kyllä aikoinaan ainakin kansaneläkkeen. Äitini sai lisäksi pienen MYEL-eläkkeen ja isä pienen rintamamies-lisän.

Pieniähän ne olivat, mutta kumminkin.

Muistan kuinka äitini aina peloissaan puhui, että kunhan ei tarvitse mennä sosiaalihuoltoon rahaa pyytämään.

Ei onneksi tarvinnut, mutta kyllä sosiaalihuolto silloin oli.

Olen itse syntynyt 50-luvulla. Lapsilisät ainakin minulle tulivat.

Tai ei siis minulle, äiti niistä päätti ja tarpeeseen menivät, mutta minä ne *ansaitsin*.

Koulussa ainakin vähätuloiset saivat saappaita, kenkiä, monoja tms.

Ei sosiaalitoimi tietenkin tällä nykyisellä tasolla ollut, mutta paljon oli maalla sitä, että perunaa, vihanneksia, maitoa ja lihaa saatiin omasta toiminnasta, pikkutilallisetkin, kuten meillä.

Se auttoi toimeentuloa. Nykyään harvemmat tähän pystyvät, varsinkaan kaupungeissa asuvat.

Että täten on ollut ennenkin sosiaalisen avun tarvitsijoita ei tämä nyt niin uusi ilmiö olei.

Eihän se oikein ole koskaan, että ihmisten tarvitsee hakea ja anella apua, että pärjää, mutta ihan vaan laitoin kommentikisi tämän.

Ulkopuolisena lisään tähän vielä että nykyään jokaisella on elämässään pakollisia menoja ja maksuja joita aiemmin ei ollut. Elämä on kalliimpaa, enää ei riitä että saa vaatteet päälle ja ruokaa.

Vierailija
298/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei ällötä, mutta tuo, että käytti poikansa kuolemaa vaalivoiton teemana ja nyt käyttää kuollutta lastaan edelleen saadakseen sympatiapisteitä. Mahtaa lestadiolaisten taivas olla ihmeellinen paikka, kun sinne pääsee raatoa repimällä ja köyhiltä rahat viemällä omaan taskuun. Sellaiseen taivaaseen en halua. Helvetissäkin on helpompaa, kuin Sipilän taivaassa. Uskovainen mies ja kehtaa.

Vierailija
299/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei ällötä, mutta tuo, että käytti poikansa kuolemaa vaalivoiton teemana ja nyt käyttää kuollutta lastaan edelleen saadakseen sympatiapisteitä. Mahtaa lestadiolaisten taivas olla ihmeellinen paikka, kun sinne pääsee raatoa repimällä ja köyhiltä rahat viemällä omaan taskuun. Sellaiseen taivaaseen en halua. Helvetissäkin on helpompaa, kuin Sipilän taivaassa. Uskovainen mies ja kehtaa.

Olet oksettava ihminen.

Vierailija
300/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Muistuttaisin kuitenkin että meillä jokaisella on erilaiset hermorakenteet ja kyky kestää paineita ja selvitä niistä, ne ovat asioita jotka vaikuttavat elämässä jaksamiseen ja menestymiseen.

Eikä ole kyse laiskuudesta tms.

Toisilla vain on paremmat eväät elämään kuin toisilla, pelkät ulkoiset seikat eivät ole ratkaisevia.