Maria Veitola yökylässä: Sipilä
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa Sipilän politiikkaan nyt millään tavalla.
Ajatuksia jaksosta:
Sipilä ja vaimonsa vaikuttivat yllättävän mukavilta molemmat. Vaikuttivat jopa aika vaatimattomilta.. molemmat ovat erittäin rikkaita, mutta eihän sitä huomannut millään tavalla. Esim joku Mikael Gabriel kertoi vaatteidensa hintoja innoissaan 😅😅 nämä eivät millään tavalla tuoneet valtavaa rikkauttaan esille, vaikka toki voisivat tuoda kaikessa rauhassa jos haluaisivat.
Tuo on sitä kakkein vastenmielisintä rikkautta että rahaa on mutta esitetään vaaatimatonta. Salaa kuitenkin käydään yksityisellä ja käydään salaa ulkomailla. Jos on oikeasti vaatimaton niin miksi ei anna rahojaa pois köyhille?
Ihanko oikeasti uskot, jos kaikki Suomen rikkaat antaisivat rahansa Suomen köyhille, niin se parantaisi heidän elämäänsä?
Tuskin, ehkä hetkellesi, mutta jo muutaman kuukauden päästä he olisivat lisää pyytämässä rahaa, sillä monella on suuria ongelmia rahan- ja elämänhallinnassa.
Ja niin kuin kommentissasi kerrot, jos rahaa on, niin ei saisi elää vaatimattomasti, vaan pitäisi törsätä. Miksi?
Ei kenenkään rahat riitä tuollaiseen elämäntapaa, eikä sitä myöskään ympäristö kestä saastumatta.
Mutta suuren enemmistön, perusduunarin ja köyhän pitää antaa rahansa siis pienelle eliitille. Joka muutaman kuukauden päästä siitä on vaatimassa kroonisesti lisää aina ja jatkuvasti. Eli nykyajan hokema; "se mikä laiskistaa köyhää (raha), niin rikasta se motivoi" (bonukset, meni hyvin tai huonosti Esim. Finnair). Menemme satavuotta ajassa taakse päin. Rakennetaan kunnon luokkayhteiskunta. Jännä juttu että kuitenkaan vaikka kuinka mahtavia, fiksuja, uusia innovaatioita, koulutettuja jne tämä pieni eliitti on niin rikkaita he eivät voi olla ilman suurta köyhempää enemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihankunnonmies kirjoitti:
Minä en ymmärrä ollenkaan tätä Sipilän jatkuvaa haukkumista. Minusta hän on hoitanut hommansa aivan asiallisesti. Säästöjä olisi pitänyt tehdä olisipa pääministerinä ollut kuka tahansa. Veikkaan että pahimmilla haukkujilla on jokin muu syy tähän jatkuvaan haukkumiseen.
Mäkin haluaisin kuulla, mistä olisi pitänyt säästää, jos nykyiset valinnat oli huonot. Ja se ei kelpaa vastaukseksi, että puolitetaan kansanedustajien määrä ja palkat...
Olen itse ollut työtön ja symppaan työttömiä, mutta vähän tässä jo särähtää korvaan, että osa on näköjään niin elämäntapalusmuja, että menevät paniikkiin hermostuksissaan, kun pikkuisen törkkästään kohti aktiivisuutta. Muuta selitystä en keksi tälle kohtuuttomalle itkulle siitä, että pitäisi ihan yrittää jotain tehdäkin.
Kun se yrittäminen ei riitä.
Kaikki eivät ole mitään lusmuja tai elämäntapatyöttömiä vaan ihan normaaleja kunniallisia ihmisiä joista osa on tehnyt jopa vuosikymmeniä töitä ennen työttömyyttään. Ja yrittävät nyt tosissaan.
Ja silti heitä rangaistaan. Moni työtön saa nettona 518€/kk eikä yhtään mitään muuta. Kaikilla ei ole työssä käyvää puolisoa, osa on yksin ja osan puolisokin saa sen 518.
Kyllä he haluaisivat töihin ja taloutensa parempaan jamaan mutta työttömiä on liikaa ja työpaikkoja joista maksetaan palkkaa aivan liian vähän. Etenkin keski-ikäisille ja siitä ylöspäin.
Kyllä se on työttömän omaa syytä, jos saa 518€ työttömyyskorvausta, eikä ole vaivautunut työssäoloaikana maksamaan ammattiliiton 100€ jäsenmaksua.
Suurin osa työttömistä saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta ja muita etuja, joka on suurempi kuin saisi pienipalkkaisessa työssä. Itsekin sain työtyömyyskorvausta yli 1800€/kk. Ei ihme jos työt ei kiinnosta.
Suurin hävijä on pieni- ja keskisuuri palkkaiset työntekijät, joiden elintaso on alhaisempi, kuin monen tuiella eläjän.
"MeTienataanTällä" kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia jaksosta:
Sipilä ja vaimonsa vaikuttivat yllättävän mukavilta molemmat. Vaikuttivat jopa aika vaatimattomilta.. molemmat ovat erittäin rikkaita, mutta eihän sitä huomannut millään tavalla. Esim joku Mikael Gabriel kertoi vaatteidensa hintoja innoissaan 😅😅 nämä eivät millään tavalla tuoneet valtavaa rikkauttaan esille, vaikka toki voisivat tuoda kaikessa rauhassa jos haluaisivat.
Tuo on sitä kakkein vastenmielisintä rikkautta että rahaa on mutta esitetään vaaatimatonta. Salaa kuitenkin käydään yksityisellä ja käydään salaa ulkomailla. Jos on oikeasti vaatimaton niin miksi ei anna rahojaa pois köyhille?
Ihanko oikeasti uskot, jos kaikki Suomen rikkaat antaisivat rahansa Suomen köyhille, niin se parantaisi heidän elämäänsä?
Tuskin, ehkä hetkellesi, mutta jo muutaman kuukauden päästä he olisivat lisää pyytämässä rahaa, sillä monella on suuria ongelmia rahan- ja elämänhallinnassa.
Ja niin kuin kommentissasi kerrot, jos rahaa on, niin ei saisi elää vaatimattomasti, vaan pitäisi törsätä. Miksi?
Ei kenenkään rahat riitä tuollaiseen elämäntapaa, eikä sitä myöskään ympäristö kestä saastumatta.Mutta suuren enemmistön, perusduunarin ja köyhän pitää antaa rahansa siis pienelle eliitille. Joka muutaman kuukauden päästä siitä on vaatimassa kroonisesti lisää aina ja jatkuvasti. Eli nykyajan hokema; "se mikä laiskistaa köyhää (raha), niin rikasta se motivoi" (bonukset, meni hyvin tai huonosti Esim. Finnair). Menemme satavuotta ajassa taakse päin. Rakennetaan kunnon luokkayhteiskunta. Jännä juttu että kuitenkaan vaikka kuinka mahtavia, fiksuja, uusia innovaatioita, koulutettuja jne tämä pieni eliitti on niin rikkaita he eivät voi olla ilman suurta köyhempää enemmistöä.
Pitäisi tehdä kokeilu missä se pieni rikas eliitti elää omassa yhteiskunnassaan. kaunko se rikastuminen jatkuisi. Ja"köyhät" kesekenään. EI hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ollenkaan tätä Sipilän jatkuvaa haukkumista. Minusta hän on hoitanut hommansa aivan asiallisesti. Säästöjä olisi pitänyt tehdä olisipa pääministerinä ollut kuka tahansa. Veikkaan että pahimmilla haukkujilla on jokin muu syy tähän jatkuvaan haukkumiseen.
Mäkin haluaisin kuulla, mistä olisi pitänyt säästää, jos nykyiset valinnat oli huonot. Ja se ei kelpaa vastaukseksi, että puolitetaan kansanedustajien määrä ja palkat...
Olen itse ollut työtön ja symppaan työttömiä, mutta vähän tässä jo särähtää korvaan, että osa on näköjään niin elämäntapalusmuja, että menevät paniikkiin hermostuksissaan, kun pikkuisen törkkästään kohti aktiivisuutta. Muuta selitystä en keksi tälle kohtuuttomalle itkulle siitä, että pitäisi ihan yrittää jotain tehdäkin.
Kaikki eivät ole mitään lusmuja tai elämäntapatyöttömiä vaan ihan normaaleja kunniallisia ihmisiä joista osa on tehnyt jopa vuosikymmeniä töitä ennen työttömyyttään. Ja yrittävät nyt tosissaan.
Ja silti heitä rangaistaan. Moni työtön saa nettona 518€/kk eikä yhtään mitään muuta. Kaikilla ei ole työssä käyvää puolisoa, osa on yksin ja osan puolisokin saa sen 518.
Kyllä he haluaisivat töihin ja taloutensa parempaan jamaan mutta työttömiä on liikaa ja työpaikkoja joista maksetaan palkkaa aivan liian vähän. Etenkin keski-ikäisille ja siitä ylöspäin.
Ei mitään muuta? Ei asumistukea tai toimeentulotukea? Onpas erikoista.
En tiedä onko erikoista mutta niin se on.
Hienosti Maria hoiti tuon yökylä keikan. Mielestäni oli aidon ja tasapainoisen, realistisen oloista eloa ja jutustelua.
Pääministeristä tuli uusi puoli esiin ja siinä mielessä ohjelman jakso oli onnistuneempi kuin monet aiemmat.
Rouva oli hyvin mukana, mutta sipilä isäntänä tietenkin huomio vieraan. Todella aikuismaisen aito vierailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on työttömän omaa syytä, jos saa 518€ työttömyyskorvausta, eikä ole vaivautunut työssäoloaikana maksamaan ammattiliiton 100€ jäsenmaksua.
Suurin osa työttömistä saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta ja muita etuja, joka on suurempi kuin saisi pienipalkkaisessa työssä. Itsekin sain työtyömyyskorvausta yli 1800€/kk. Ei ihme jos työt ei kiinnosta.
Suurin hävijä on pieni- ja keskisuuri palkkaiset työntekijät, joiden elintaso on alhaisempi, kuin monen tuiella eläjän.
Kuulehan nyt. Oletko tietoinen että sitä ansiosidonnaista maksetaan vain tietty aika. Sen jälkeen siirtyy kelan rahoille.
olen aina ollut pienipalkkaisessa työssä mutta rahani ovat riittäneet ja olen ollut tyytyväinen elämääni.
Nyt ikääntyneenä pitkäaikaistyöttömänä en voi vaikuttaa päivärahani suuruuteen. Haen jatkuvasti töitä, olen osallistunut kaiken maailman kursseille joissa hiotaan cv:ta ja hakemuksia jne mutta eipä ole auttanut.
Alan vaihtoakin olen yrittänyt mutta enpä ole opiskelemaankaan päässyt.
ja niin, mieluummin olisin edelleen se pienipalkkainen työntekijä kuin VAIN JA AINOASTAAN 518 euroa kuussa saava työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että poikansa kuoli. Paha saa palkkansa.
Ei sääliä Suomen tuhoajalle.
Varo sanojasi! Sillä ihminen niittää sitä mitä hän kylvää.
Totta.
Mutta mitä kylvää Sipilä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tavallisen oloisia ihmisiä olivat, ei mitään hienostelevia pönöttäjiä. Tai että varakkuus näkyisi olemuksesta.
Niin, silti Sipilä on miljonääri.
Ei tarvitse valvoa hänen yökausia kuinka pärjää perheensä kanssa, kun ei ole tarpeeksi töitä kaikille ja leikkuri iskee. Miten miljonääri voi ymmärtää tavallisen ihmisen nykykamppailun? Päätöksistä päätellen ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti Maria hoiti tuon yökylä keikan. Mielestäni oli aidon ja tasapainoisen, realistisen oloista eloa ja jutustelua.
Pääministeristä tuli uusi puoli esiin ja siinä mielessä ohjelman jakso oli onnistuneempi kuin monet aiemmat.
Rouva oli hyvin mukana, mutta sipilä isäntänä tietenkin huomio vieraan. Todella aikuismaisen aito vierailu.
Käsikirjoitettu.
Marialla ja muilla ohjelman tekijöillä ei ollut lupaa (kenties ei edes halua) kysellä ja laittaa pääministeriä tiukoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt. Oletko tietoinen että sitä ansiosidonnaista maksetaan vain tietty aika. Sen jälkeen siirtyy kelan rahoille.
olen aina ollut pienipalkkaisessa työssä mutta rahani ovat riittäneet ja olen ollut tyytyväinen elämääni.
Nyt ikääntyneenä pitkäaikaistyöttömänä en voi vaikuttaa päivärahani suuruuteen. Haen jatkuvasti töitä, olen osallistunut kaiken maailman kursseille joissa hiotaan cv:ta ja hakemuksia jne mutta eipä ole auttanut.
Alan vaihtoakin olen yrittänyt mutta enpä ole opiskelemaankaan päässyt.
ja niin, mieluummin olisin edelleen se pienipalkkainen työntekijä kuin VAIN JA AINOASTAAN 518 euroa kuussa saava työtön.
Jatkossa et saa edes tuota 518euroa kk, ellet kolmessa kk aktivoidu/työllisty. Siitäkin viedään pois 30e kk, eli tulet saamaan alle 500euroa millä pärjätä kuukaudessa. Miten Sipilä voi samaan aikaa hyvällä mielellä ja omallatunnolla olla ja hioo venettään kaikessa rauhassa, sitä minä en ymmärrä. Mielestäni tuo köyhiltä poisotto ei ole oikein, kohtuullista saati oikeudenmukaista. Ovathan heidänkin veromarkkansa työssäollessaan kummasti kelvanneet yhteiseen kassaan ja nyt kohdellaan kuin roskaa.
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia jaksosta:
Ei kenenkään rahat riitä tuollaiseen elämäntapaa, eikä sitä myöskään ympäristö kestä saastumatta.Mutta suuren enemmistön, perusduunarin ja köyhän pitää antaa rahansa siis pienelle eliitille. Joka muutaman kuukauden päästä siitä on vaatimassa kroonisesti lisää aina ja jatkuvasti. Eli nykyajan hokema; "se mikä laiskistaa köyhää (raha), niin rikasta se motivoi" (bonukset, meni hyvin tai huonosti Esim. Finnair). Menemme satavuotta ajassa taakse päin. Rakennetaan kunnon luokkayhteiskunta. Jännä juttu että kuitenkaan vaikka kuinka mahtavia, fiksuja, uusia innovaatioita, koulutettuja jne tämä pieni eliitti on niin rikkaita he eivät voi olla ilman suurta köyhempää enemmistöä.
Minulle riittää 50v ja kun menen ajassa ihan konkreettisesti taaksepäin, niin silloin ei edes osattu unelmoida näin korkeasta elintasosta ja etuuksista, mitä Suomessa tällä hetkellä on. Ja luokkaerot koskaan aikaisemmin ei ole niin pienet, mitä nyt on.
Esim. vielä 70-luvulla ei maksettu mitään etuuksia, ainoa mitä sai oli lapsilisä. Ja tätä aikaa vielä jotkut haikailevat, kun eivät tiedä elämästä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenpa ollutkin tyhmä. En ole tajunnut että koska kuulun ammattiliittoon ja olen maksanut jäsenmaksuni voin ilmoittaa Kelaan että minulle kuuluukin maksaa liiton mukaista korvausta eikä sitä päivärahaa joka normaalisti kuuluu pitkäaikaistyöttömille.
Kiitos neuvosta, palaan kertomaan kuinka Kelassa suhtaudutaan vaatimukseeni.
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin paikka on tuulinen ja valtionvelka SUURI.
Siksi otetaan heikoilta ensin.
Naivia ajatella, että Sipilä olisi kaiken pahanolon aiheuttanut. Maailma muuttuu, millainen sos.turva meillä on 10 vuoden päästä? Nyt yritetään korjata virheitä (velanotto), mitä aikaisemmat vallanpitäjät tehneet. 10 vuoden kuluttua muistellaan tätä hetkeä, miten hyvin asiat vielä olivat.
Juha ei oo kumpaakaan. On itse tästä joskus puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuollako ne nyt asuvat vakituisesti? Kultarannassa? Mikäs se presidentin kesäpaikan nimi.on?
Kultaranta on presidentin virka-asunto (kesä) Naantalissa ja pääministerin virallinen virka-asunto on Kesäranta.
Raamatussa sanotaan (Jeesus) muistaakseni myös, että kaikki mitä teet näille kaikista pienemmille, teet myös minulle.
Jos siis tätä kirjaa noudattaa, niin pahasti tämä kohta on unohtunut tai ymmärretty väärin.
Ja tuosta vaatimattomuudesta. Ei kait Sipilä ja kumppanit mitään tyhmiä ole?
Tottakai näytettiin vaatimattomat paikat kansalle.
Yksityistilat ovat aivan erikseen.
Henkilökuntaa voi olla pilvin pimein, ei niitäkään tässä haluta mainostaa.
Tosi tarkkaan on mietitty ja määrätty mitä saa ja voi näyttää ja puhua.
Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää tai saadaan näyttämään.
Lapsen kuolema on erittäin raskas asia jokaiselle.
Mutta muistettava on sekin, että myös näillä köyhillä ja muutenkin tiukoilla olevilla ihmisillä on vastaavia asioita. Ja heidän on ne kestettävä muiden asioiden lisäksi.
Eivät he säästy miltään inhimilliseltä tuskalta sen vuoksi, että kun jo valmiiksi on niin raskasta.
Jos taakka jo ennestään raskas niin aina raskaammaksi sen tekee lisäkuorma siihen päälle.
Aika vaatimaton, pieni ja vähän vanhanaikainenhan tuo virka-asunto on, vaikka muuten onkin hienot puitteet. Näytti olevan remontin tarpeessa.
Pelottava ukko, juuri sellainen joka voisi hymyssä suin vetäistä liipaisimesta ja rukoilla päälle ja jatkaa matkaa tyynen rauhallisesti.
Varo sanojasi! Sillä ihminen niittää sitä mitä hän kylvää.