Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitola yökylässä: Sipilä

Vierailija
30.03.2018 |

Keskustelua

Kommentit (516)

Vierailija
221/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Maria Veitolalle tästä Sipilä-vierailusta. Meillä on leppoisa pääministeri.

Tästä jaksosta ei katsojalle jäänyt ahdistettu olo, kun Veitola ei ahdistellut kysymyksillään isäntäväkeä. Tosin hän olisi pojan kuoleman voinut jättää tässä vähemmälle.

Vierailija
222/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä sossulaporukan kommentteja. Ymmärrys nolla. Ei ihme, että vapaamatkustajana olo maistuu. Onko tämä kansa vaonnut noin alas? Nyt mammat tossua toisen eteen ja vastuunottoa IHAN ITSE omasta ja lastensa elämästä. Hävettää, kun narinoitannne lukee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihankunnonmies kirjoitti:

Minä en ymmärrä ollenkaan tätä Sipilän jatkuvaa haukkumista. Minusta hän on hoitanut hommansa aivan asiallisesti. Säästöjä olisi pitänyt tehdä olisipa pääministerinä ollut kuka tahansa. Veikkaan että pahimmilla haukkujilla on jokin muu syy tähän jatkuvaan haukkumiseen.

Mäkin haluaisin kuulla, mistä olisi pitänyt säästää, jos nykyiset valinnat oli huonot. Ja se ei kelpaa vastaukseksi, että puolitetaan kansanedustajien määrä ja palkat...

Olen itse ollut työtön ja symppaan työttömiä, mutta vähän tässä jo särähtää korvaan, että osa on näköjään niin elämäntapalusmuja, että menevät paniikkiin hermostuksissaan, kun pikkuisen törkkästään kohti aktiivisuutta. Muuta selitystä en keksi tälle kohtuuttomalle itkulle siitä, että pitäisi ihan yrittää jotain tehdäkin.

Kun se yrittäminen ei riitä.

Kaikki eivät ole mitään lusmuja tai elämäntapatyöttömiä vaan ihan normaaleja kunniallisia ihmisiä joista osa on tehnyt jopa vuosikymmeniä töitä ennen työttömyyttään. Ja yrittävät nyt tosissaan.

Ja silti heitä rangaistaan. Moni työtön saa nettona 518€/kk eikä yhtään mitään muuta. Kaikilla ei ole työssä käyvää puolisoa, osa on yksin ja osan puolisokin saa sen 518.

Kyllä he haluaisivat töihin ja taloutensa parempaan jamaan mutta työttömiä on liikaa ja työpaikkoja joista maksetaan palkkaa aivan liian vähän. Etenkin keski-ikäisille ja siitä ylöspäin.

Kyllä se on työttömän omaa syytä, jos saa 518€ työttömyyskorvausta, eikä ole vaivautunut työssäoloaikana maksamaan ammattiliiton 100€ jäsenmaksua.

Suurin osa työttömistä saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta ja muita etuja, joka on suurempi kuin saisi pienipalkkaisessa työssä. Itsekin sain työtyömyyskorvausta yli 1800€/kk. Ei ihme jos työt ei kiinnosta.

Suurin hävijä on pieni- ja keskisuuri palkkaiset työntekijät, joiden elintaso on alhaisempi, kuin monen tuiella eläjän.

Kuulehan nyt. Oletko tietoinen että sitä ansiosidonnaista maksetaan vain tietty aika. Sen jälkeen siirtyy kelan rahoille.

olen aina ollut pienipalkkaisessa työssä mutta rahani ovat riittäneet ja olen ollut tyytyväinen elämääni.

Nyt ikääntyneenä pitkäaikaistyöttömänä en voi vaikuttaa päivärahani suuruuteen. Haen jatkuvasti töitä, olen osallistunut kaiken maailman kursseille joissa hiotaan cv:ta ja hakemuksia jne mutta eipä ole auttanut.

Alan vaihtoakin olen yrittänyt mutta enpä ole opiskelemaankaan päässyt.

ja niin, mieluummin olisin edelleen se pienipalkkainen työntekijä kuin VAIN JA AINOASTAAN 518 euroa kuussa saava työtön.

Ansiosidonnaista maksetasn 1,5v ja jos siinä ajassa ei ole työllistynyt, on uudelleen koulutuksen paikka, sillä tuossa ajassa putoaa jo omasta ammattitaidostaan, oli miten pätevä tahansa.

Ja yli 57v ovat jo vuosia päässeet eläkeputkeen, jolloin ansiosidoinnoista maksetaan 1,5v jälkeen, tietyin ehdoin.

Vierailija
224/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 70-luvulla oli tukia.

Asuin silloin kaupungin vuokratalossa, itse en saanut tukia.

Mutta samassa rapussa asui nuori yksinhuoltajanainen, jolla oli lapsi. Ei käynyt töissä mutta kehui kuinka maksetaan hammaslääkärit ja kaikki sossusta. Asui siistissä kansiossa, ei ainakaan työnteollaan maksanut, eikä ansiosidonnaisellakaan.

Asumistuki oli myös silloin, en itse saanut, mutta joku kysyi minulta, kun erosin, että oletko hakenut asumistukea.

Opiskelin myös pari vuotta ja ainakin silloin tarhamaksu oli opiskelun vuoksi alhainen.

Talossa asui muitakin perheitä, joissa elettiin ainakin osittain tukien varassa, kyllä silloin sossu toimi niinkuin nytkin. Tai nyt siis Kela.

Niistä ei vain ehkä puhuttu ja työrätekeviä ja töitä oli paljon enemmän, silloin töihin pääsi tosiaan menemällä suoraan kysymään tai hakemuksia ei ollut sadoittain samaan paikkaan.

Tämä ei nyt liittyy Sipilään, varsinaisesti, mutta kun oli puheena jossain täällä.

Vierailija
225/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen historian pahin maanpetturi. Vajaan kolmen vuoden aikana jo iso määrä naisia\pikkutyttöjä on raiskattu\ahdisteltu Sipilän haalimien partaIapsien taholta. Monta suomalaista on jo tapettu ainakin Turussa, Otanmäessä ja Helsingissä Puotilan kappelin lähistöllä. Pahoinpitelyitäkin on jo tapahtunut paljon.

Vierailija
226/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä mä en Sipilän kritisoinnissa ymmärrä on että ensin valitetaan että liian löyhästi annetaan rahaa jne jne. Sitten kun rahan antamista aletaan tiukentaa niin hirvee paskamyrsky. Teet niin tai näin niin aina tekee väärin.

Mä arvostan Sipilää siitä että se on tehnyt aika kovaltakin tuntuvia päätöksiä. Kukaan aiempi pääministeri ei ole näihin asioihin uskaltanut koskea ja ehkä siksi me eletään niin paljo velaksi. Eihän hänkään varmasti ajattele että joku aktiivimalli on täydellinen, mutta se on ainakin pyrkimys parempaan.

Ja muistakaa hyvät ihmiset että hänet on demokraattisilla vaaleilla valittu. Hän edustaa meidän kansaa, meitä. Oli kansan tahto että hän on pääministeri, syyttäkää suomalaisia äänestäjiä jos ette ole tyytyväisiä. Niin ja muistakaa äänestää että olette edes oikeutettuja kritisoimaan.

Vierailija
227/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Veitola kysynyt näitä asioita?

- Sipilän lupaus omasta talostaan muśIimimaahantunkeutujille

- Kempeleessä tapahtunut Sipilän 14-vuotiaan sukulaistytön raiskaus (asialla tietysti muślimimaahantunkeutujat)

- Sipilän tekemät bisnekset ja kähmintä sekä rikastuminen suomalaisten veronmaksajien rahoilla:

https://seura.fi/asiat/seuran-selvitys-juha-sipilasta-tuli-miljonaari-v…

- Iestadiolaisten piirissä tapahtuva pedofilia ja raiskaukset

- mistä Sipilä sai käskyn 30 000 muśIimimaahantunkeutujan päästämisestä Suomeen, vaikka kaikki nämä olisi voitu käännyttää rajalta Suomeen?

Sipilä on pahin maanpetturi mitä löytyy ja ansaitsisi sen myös sen mukaisen kohtelun.

Vierailija
228/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisesti viisaana miehenä Sipilä oli *leppoisa*.

Myös jokainen muukin poliitikko, joka pyrkii eduskuntaan, on ennen vaaleja *leppoisa*, siis ainakin yrittää olla.

Tai ainakin sellainen, oli se sitten *leppoisa* *ärhäkkä* *ymmärtäväinen* tai mitä tahansa mikä edistää hänenuorten myönteistä kuvaansa äänestäjiän, kannattajia ja kannatusta kohtaan.

Jos pääministeri ei osaa ja ymmärrä olla miellyttävä ja kansanomainen televisio-ohjelmassa, jonka tarkoitus on näyttää hänet kotioloissa kansalle, niin johan on kumma?

Jos itse ymmärrä, niin kyllä hänet ennen ohjelmaa laitetaan se ymmärtämään.

Moneltakin taholta.

Vierailija
229/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänenuorten siis hänen.

Vierailija
230/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti Maria hoiti tuon yökylä keikan. Mielestäni oli aidon ja tasapainoisen, realistisen oloista eloa ja jutustelua.

Pääministeristä tuli uusi puoli esiin ja siinä mielessä ohjelman jakso oli onnistuneempi kuin monet aiemmat.

Rouva oli hyvin mukana, mutta sipilä isäntänä tietenkin huomio vieraan. Todella aikuismaisen aito vierailu.

Sanoo 8 lapsen raskaana oleva äiti Pohojammaalta.

Vierailija
231/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ketju

Vierailija
232/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä Sipilän arvostelua täällä. Itse vanhemman polven edustajana muistan, millaista oli todellinen köyhyys. Ei ollut sossutukia minkäänlaisia. Ei maksettu eläkkeitä.

Nyt on meillä kaikilla, myös "köyhillä"  hyvin asiat. Jokin vaan pistää ihmisen vertailemaan omaa tilannettaan toisten elämään.

Vastuunkantajia ei ole koskaan kiitelty. Rahanjakajilla sen sijaan ystäviä löytyy.

Vierailija
233/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkua peffaan kirjoitti:

Täynnä sossulaporukan kommentteja. Ymmärrys nolla. Ei ihme, että vapaamatkustajana olo maistuu. Onko tämä kansa vaonnut noin alas? Nyt mammat tossua toisen eteen ja vastuunottoa IHAN ITSE omasta ja lastensa elämästä. Hävettää, kun narinoitannne lukee.

Tässä työllisyystilanteessa on mahdotonta ottaa vastuuta itse, kun on 400 000 työtöntä ja 40 000 työpaikkaa. Oikeasti, jos ei noin yksinkertaista yhtälöä ymmärrä, on tyhmä. Ja vieläpä paha, kun lyö lyötyä joka ei tilannettaan pysty parantamaan.

Vierailija
234/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä ei oikeasti tiedä köyhyydestä yhtään mitään. Eikä häntä edes kiinnosta. Hän uskovainen,"omaa uskonporukkaansa" suojeleva  oikeistolainen äijä Pohjanmaalta.

Lisäksi hän aidosti hyväksikäytti suomalaista yhteiskuntaa ja rikastui veronmaksajien rahoilla. Hän esim. oli mukana yrityskaupassa / fuusiossa, jossa käytännössä härskisti siirrettiin valtion (eli meidän kaikkien !) varallisuutta Sipilälle ja parille hänen kätyrilleen. Korastan, että mitään rikosta ei tapahtunut, mutta teko oli täysin moraaliton. Tämä on aivan kiistattomasti todistettu asiallisissa lehtiartikkeleissa.

On ylipäätään aika helvetin helppoa toimia yrittäjänä, jos veronmaksajat kuuluisissa loppupeleissä kantavat sen todellisen taloudellisen riskin.

Vierailija
235/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outo keskustelu. Hirveästi ihmisillä pahaa oloa, jonka syyksi nähdään Juha Sipilä.

Muutama lisäys keskusteluun:

-Sipilä ei ole vanhoillislestadiolainen, vaikka heidän synneistään häntä näytetään useammassa kohtaa syyttävän. Eli edustaa lestadiolaisuuden liberaaleinta suuntaa. Heillä ei ole "kieltoja", niin kuin vanhoillislestadiolaisilla.

-Sipilä tekee säätiönsä kautta hyväntekeväisyyttä. Lahjoitti rikastuttuaan muistaakseni 10 miljoonaa markkaa säätiön pesämunaksi. Auttavat ainakin lapsia, joilla ei varaa harrastaa. Tämä aloitettu kauan ennen poliittista uraa.

Minä olen ihan tavallinen suomalainen ja koen Sipilän aidosti tekevän kohtuullisen hyvää politiikkaa, eli koettaa saada velan tarttumaan.

Vierailija
236/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis velan taittumaan.

Vierailija
237/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavan oloinen pariskunta ja Juhis tosi mukava. Ihan luonnollista että kertoivat pojan kuolemasta sillä se on vanhemmille todella suuri suru. Mariakin niin luonnollisesti oli. 

Maria Veitola yllätti ja näköjään osaa olla ihmiseksi, jos tilanne sitä vaatii. Ei montakaan kirosanaa päästänyt suustaan ja näytti inhimellisen puolensa.

Ohjelma sopi oikein hyvin pääsiäisen ohjelmistoon.

Jep, yksi kärsimysnäytelmä, niinkuin Sipilä ohjailee nykysuomessa sadoin tuhansin.  

Vierailija
238/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenlaisia työttomiä oon ite ainakin tavannut, toiset oikeasti haluaisi työpaikan, ikävä kyllä mieleen jääneet ne joille ei mikään työ sopisi, aina on joku syy kieltäytyä, ihan kuin kaikki työssäolevat olisivat töissä joists pitävät tai jotka eivät rasita millään lailla. Sitten ovat vielä ne jotka ovat liian sairaita mennäkseen töihin, edes osa-aikaisesti mutta kaikenlaiseen muuhun touhuun riittää kuntoa.

Vierailija
239/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan vanha *vanhemman polven edustaja* oletkaan?

Äitini ja isäni, syntyneet vuonna 1906 ja 1907 saivat kyllä aikoinaan ainakin kansaneläkkeen. Äitini sai lisäksi pienen MYEL-eläkkeen ja isä pienen rintamamies-lisän.

Pieniähän ne olivat, mutta kumminkin.

Muistan kuinka äitini aina peloissaan puhui, että kunhan ei tarvitse mennä sosiaalihuoltoon rahaa pyytämään.

Ei onneksi tarvinnut, mutta kyllä sosiaalihuolto silloin oli.

Olen itse syntynyt 50-luvulla. Lapsilisät ainakin minulle tulivat.

Tai ei siis minulle, äiti niistä päätti ja tarpeeseen menivät, mutta minä ne *ansaitsin*.

Koulussa ainakin vähätuloiset saivat saappaita, kenkiä, monoja tms.

Ei sosiaalitoimi tietenkin tällä nykyisellä tasolla ollut, mutta paljon oli maalla sitä, että perunaa, vihanneksia, maitoa ja lihaa saatiin omasta toiminnasta, pikkutilallisetkin, kuten meillä.

Se auttoi toimeentuloa. Nykyään harvemmat tähän pystyvät, varsinkaan kaupungeissa asuvat.

Että täten on ollut ennenkin sosiaalisen avun tarvitsijoita ei tämä nyt niin uusi ilmiö olei.

Eihän se oikein ole koskaan, että ihmisten tarvitsee hakea ja anella apua, että pärjää, mutta ihan vaan laitoin kommentikisi tämän.

Vierailija
240/516 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa jo vaalit. Tuota valtaansa väärinkäyttävää ketkua ei kukaan saa ymmärtämään luopua, vaikka kaikki muut kuin suku ja kaverit vihaavat häntä. Istuu pallillaan kuin koiranpaska eteisen matossa.