Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran purema - turvotus vaan lisääntyy!

Vierailija
30.03.2018 |

Osaatteko sanoa, onko ihan normaalia, että reilun viikon kuluttua koiran puremasta koko käsi on nyt äkisti tänään turvonnut?
Puri siis käsivarteen. Iso koira, syvälle uppos. Aluksikin oli jonkin verran turvotusta koko käden alueella, mutta se laski parissa päivässä.
Nyt koko käsivarsi olkapäähän ja oikeastaan kaulaan saakka saakka kiristää.
Antibiottikuuri loppuu huomenna.
Puremakohdat ihan lievästi punottavat, mutta muuten siistit. Yksi niistä on viime päivät ollut vähän turvoksissa, ehkä aavistuksen verran kuumottaa, muttei paljoa.
Onko ihan normaali reaktio ja menee itekseen ohitse? En jaksais taas mennä lääkäriin..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy näyttämässä lääkärissä.

Vierailija
2/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä purematurvotukset on aina sellainen juttu että pitää mennä lääkäriin, hopi hopi päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikauhu. Leikit hengelläsi. Olisin jo lääkärissä enkä kirjoittelisi täällä.

Vierailija
4/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran suussa ja syljessä on lihaa liuottavia bakteereeita, joten kannattaa asennoitua siihen että se sorkka on kohta tippumassa kokonaan irti. Mutta hyvänä puolena voidaan sanoa että pystyt sen jälkeen ainakin paiskaaman kättä. Kirjaimellisesti. Joka pilvessä on hopeareunus :D

Vierailija
5/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä lääkäriin! Veriviljelyt otettava sekä perusverikokeet. Ei tuossa nyt kaikki ole

kohdallaan. Koiranpuremista leviävät bakteerit on potentiaalisesti erittäin vaarallisia (en kehota edes googlaamaan koska pelästyt niin kovasti). Voi olla että ensin määrätty ab ei pure.

Vierailija
6/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli juttua suomalaisesta naisesta, jota oli koira purrut, ja tuli verenmyrkytys. Piti muistaakseni raajoja amputoida pois. Joten sinuna ap menisin jo viivana päivystykseen, enkä täällä kirjoittaisi, että 'en nyt jaksa lähteä sinne lekuriin'. Jos nyt tulet sitten toisiin aatoksiin ja lähdet sinne lääkäriin, niin tule tänne päivittämään kuulumisiasi.

Vierailija
7/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tulehdus jalassa ja turvotus jäi pysyväksi. Erittäin inhottavaa käyttää tukisukkahousuja 3-kymppisenä. Kannattaa jaksaa mennä lääkäriin.

Vierailija
8/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikuttaa, että antibioottikuuri ei toimi. Oireiden pitäisi helpottaa jo parissa päivässä kuurin alussa, eikä todellakaan alkaa uudestaan kuurin jo pian loppuessa. Lääkäriin. Muutamia koiranpuremahaavaisten jäseniä joudutaan amputoimaan joka vuoksi vakavan sepsiksen vuoksi.

Vierailija
9/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mietityttää niin paljon se mun "käsi-ihottuma" sillon vuosia sitten. Mä oikeesti oon sitä mieltä, että se oli bakteeritulehdus. Mä en esim. muista, purasko mua meidän koira? Koska mun käteen tuli ekana haavaumia/näppylöitä, sit ne kehitty paiseiksi, sit ne paiseet katos ja mun kädet vaan turpos ja tuli kipeiks, sit mä laihduin 6kk ja aloin saada hengenahdistusta. Tää on mun elämän hirvein ja epätietoisuutta aiheuttavin asia. Tästä mun terveyden romahtamisen alku lähti. Tätä ennen mulla oli ollut märkivä joku viisaudenhampaan tulehdus. Mihin en syönyt antibiootteja, vaan kävin kerran hammaslääkärissä.

Vierailija
10/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengelläsi leikit jos et mene lääkäriin. Koiranpuremaan voi kuolla. Sinulla on varmasti tulehdusarvot pilvissä, hyvällä hoidolla/tuurilla tulet jäämään henkiin jos menet pikimmiten lääkäriin.

Kysynpä puriko oma koira vai jonkun toisen ja mitä koirarotua kyseinen koira edusti?

Vierailija
11/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purevan koiran koolla ei ole tuhon laatuun merkittävyyttä kun haava tulehtuu, sinulla on todennäköisesti verenmyrkytys.

Vierailija
12/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen, varmista ammattilaiselta lääkärille hakeutumisen tarve. Itse en kehtais tuossa tilassa pääsiäispyhien yli odottaa.

Vierailija
13/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7054077

Pienikin koiran purema voi johtaa vakavaan infektioon

Kuopion yliopistollisessa sairaalassa hoidettiin viime vuonna kolmea hyvin vakavaa koiran pureman aiheuttamaa infektiota, joista yksi johti potilaan kuolemaan. Vaikka kuolemaan johtavat puremat ovat harvinaisia, kannattaa infektioriski ottaa tosissaan, neuvoo KYSin apulaisylilääkäri.

Vierailija
14/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti päivystykseen! Terv. lääkäri. 

Vierailija
15/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-6961179

Ajoittain myös lemmikkieläimen purema voi olla kohtalokas.

- Suomessa on muutamia tapauksia vuosittain, joissa kehittyy verenmyrkytys. Yleensä taustalla on koiran purema ja verenmyrkytys on yhden tietyn bakteerin aiheuttama. Bakteeri tuottaa sellaisia toksiineja, joista seuraa erittäin vakava verenmyrkytys, Rintala sanoo.

Vierailija
16/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ab alkaa toimimaan 1-2 päivässä ja jos ei niin pitäisi hakeutua uudestaan lääkäriin. Kuulostaa siltä, että sulla joku pöpö siellä on johon ab ei ole tehonnut. Päivystykseen!

Vierailija
17/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotin päivystyspuhelimeen yhteensä tunnin ja sitten kävin päivystyksessä terveydenhoitajalla. Lääkärikin kävi vilkaisemassa (tylyilemässä, ei edes kuunnellut oireita), todeten, että koska antibiootti, niin ei voi olla mitään ongelmaa. Käski ottaa buranaa. 

Tämänkin ajan ois voinu nukkua.

T. ap

Vierailija
18/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin yksityisellä käymistä. Ihan oikeasti.

Vierailija
19/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin erittäin kiireesti päivystykseen.

Vierailija
20/41 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7793907

Työkaveri hoiti aikuispuolella miestä, jolta piti amputoida useita raajoja kun kävi vain huono tuuri koiran pureman jälkeen.

Käy ehdottomasti lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi